1
2
[ 3
]
4
5
|
|
Posted: 2009-05-31 19:20:58 Edited(1): 2009-05-31 19:24:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är inte fair play att stänga av åke för stallkörning, tycker jag. erik erkände stallkörning när han och goop körde passionate kemp och fama currit för ett tag sen. ingen sa ett enda ord då.
dessutom bygger ju kuskarna upp hela sporten med att stoppa och låsa in varandra hela tiden, eller släppa spets eller vad det nu är, så hela begreppet att ge fördel/nackdel till andra är ju bara blaj.
dessutom är straffet felriktat om man vill ha riktiga konsekvenser för stallkörning. stäng inte av åke som kusk utan stäng av hans tränade hästar från lopp. då blir det märkbart för alla som har hästar hos den som blir avstängd och då kommer det ske förändring. det enda en som stängs av behöver göra är ju att sätta upp en annan kusk av hyfsad kvalite så fortsätter stålarna rulla in.
dessutom är det, som jag ser det, omöjligt att skapa en fair play regel i en sport där man både har lag och solotävlare...
pajaseri att låta jörgen köra triton. där rök den segern. lägger sig i andra ytter och väntar på vad??? gräddbullar?
stort grattis till åke. kanonfin insats med torvald och andra hästar! djurplågare eller inte? vet inte. låter det vara osagt... han vann i alla fall.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-05-31 19:34:22
 det är inte fair play att stänga av åke för stallkörning, tycker jag. erik erkände stallkörning när han och goop körde passionate kemp och fama currit för ett tag sen. ingen sa ett enda ord då.
dessutom bygger ju kuskarna upp hela sporten med att stoppa och låsa in varandra hela tiden, eller släppa spets eller vad det nu är, så hela begreppet att ge fördel/nackdel till andra är ju bara blaj.
dessutom är straffet felriktat om man vill ha riktiga konsekvenser för stallkörning. stäng inte av åke som kusk utan stäng av hans tränade hästar från lopp. då blir det märkbart för alla som har hästar hos den som blir avstängd och då kommer det ske förändring. det enda en som stängs av behöver göra är ju att sätta upp en annan kusk av hyfsad kvalite så fortsätter stålarna rulla in.
dessutom är det, som jag ser det, omöjligt att skapa en fair play regel i en sport där man både har lag och solotävlare...
pajaseri att låta jörgen köra triton. där rök den segern. lägger sig i andra ytter och väntar på vad??? gräddbullar?
stort grattis till åke. kanonfin insats med torvald och andra hästar! djurplågare eller inte? vet inte. låter det vara osagt... han vann i alla fall.
Answer to: "det är inte fair play att stänga av åke för stallk&oum"
|
|
|
Posted: 2009-05-31 19:36:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jörgen har kört Triton sund tidigare.var väl inte oväntat att han skulle köra den.
Sen att han kom 4 eller 5 a tycker jag är bra iaf för en häst som ej är sprinter!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 20:39:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
allid tagit ställning till att svanstedt aldrig använt grisfösare och det stå¨r jag fast vid tills han blir dömd, svanstedt är en för bra kille för att använda sig av sådan skit.
Kanske borde stänga av Goop istället? kört sönder ännu en häst, denna gången var det tyvärr en av våra bästa hästar som får följa conny nobells fotspår. En gåta att ens Nurmo valde att starta i finalen med tanke på loppet sahara fick i försöket och hur han såg ut.
styrningarna med bob hope har inte varit så vackra heller den senaste tiden, sorgligt......
Vinnare nästa år? kanske moonlight kronos? eller raven d'amour? enorma talanger båda två.....
Commander var urusel, var trots allt en bluff kanske???sverige hjälte som blev avklädd totalt efter ett drömlopp......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 20:57:24  allid tagit ställning till att svanstedt aldrig använt grisfösare och det stå¨r jag fast vid tills han blir dömd, svanstedt är en för bra kille för att använda sig av sådan skit.
Kanske borde stänga av Goop istället? kört sönder ännu en häst, denna gången var det tyvärr en av våra bästa hästar som får följa conny nobells fotspår. En gåta att ens Nurmo valde att starta i finalen med tanke på loppet sahara fick i försöket och hur han såg ut.
styrningarna med bob hope har inte varit så vackra heller den senaste tiden, sorgligt......
Vinnare nästa år? kanske moonlight kronos? eller raven d'amour? enorma talanger båda två.....
Commander var urusel, var trots allt en bluff kanske???sverige hjälte som blev avklädd totalt efter ett drömlopp......
Answer to: "allid tagit ställning till att svanstedt aldrig använt grisfö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Commandern var väl inte trött? , enbart seg och skulle elitloppet vara över 2640 m då skulle vi haft en annan vinnare vid namn Commander Crowe. Han var helt klart ursäktad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 21:19:58  Commandern var väl inte trött? , enbart seg och skulle elitloppet vara över 2640 m då skulle vi haft en annan vinnare vid namn Commander Crowe. Han var helt klart ursäktad.
Answer to: "Commandern var väl inte trött? , enbart seg och skulle elitloppet"
|
Became a member:
Forum posts:
|
CC var kass
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 21:25:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
de var härligt att kung åke fick vinna , sveriges näst bäste kusk o tränare efter ludde. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 21:36:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
C C va väl ej kass...dom som tackade ja till anmälan e kass..de e väl ingen häst man startar med över 1609 m..eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 21:48:10  C C va väl ej kass...dom som tackade ja till anmälan e kass..de e väl ingen häst man startar med över 1609 m..eller?
Answer to: " C C va väl ej kass...dom som tackade ja till anmälan e kass..de "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han var kass med en resan och ägarna är också kassa
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-05-31 22:17:28
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Ingen som skrivit nåt om Nimrod Borealis. Upploppsgalopp igen men fy fasen va fort han gick när han kom igång igen sen. Hade vunnit om kusken försökt svepa fältet på bortre långsidan.
Men stort grattis till kung Åke. Riktigt kul att han fick vinna. Han gör helt rätt som inte snackar med tv4. Såg på tv4-sporten i kanon och kalkonlistan så jävlades dom med Åke. Veckans kalkon var en bild på ett stall som man såg "elblixtar" och hörde hästskrik ifrån.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 22:37:07  Ingen som skrivit nåt om Nimrod Borealis. Upploppsgalopp igen men fy fasen va fort han gick när han kom igång igen sen. Hade vunnit om kusken försökt svepa fältet på bortre långsidan.
Men stort grattis till kung Åke. Riktigt kul att han fick vinna. Han gör helt rätt som inte snackar med tv4. Såg på tv4-sporten i kanon och kalkonlistan så jävlades dom med Åke. Veckans kalkon var en bild på ett stall som man såg "elblixtar" och hörde hästskrik ifrån.
Answer to: "Ingen som skrivit nåt om Nimrod Borealis. Upploppsgalopp igen men fy "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det var bara en jävla lallare i sulkyn
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 23:11:30  Haha ja verkligen PÅ GRUND av tv4. Inte på grund av att han kört regelvidrigt.
Answer to: "Haha ja verkligen PÅ GRUND av tv4. Inte på grund av att han k&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kört regelvidrigt? de finns hur många exempel som helst på stallkörning som ingen säger yxa om. Sen på grund av tv4 var kanske lite fel ordval men jag tycker inte det är första gången tv4 ställer frågor som kanske inte är så genomtänkta. Felet nu va väl bara att Åke råkade säga sanningen ist för att mumla ihop nån bortförklarning.
Sen va som är dåligt med tv4 är att jag är mer intesserad av trav än t.e.x patrik ekwall och jihde, men det kanske bara är jag?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 23:16:35 Edited(1): 2009-05-31 23:17:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hoppas ni tog rygg på mitt extremt tidiga tips ang elitloppsvinnaren -09.. Jag är då mkt nöjd må jag säga!
Att sedan Grenka tycker det är dålig PR för travet att Svanen vinner får stå för honom. Vi som var på "valla" igår och idag hörde och såg var publiken hade sina sympatier....
Då är det väl värre när "stendopade" utländska hästar kommer hit och vinner, det är taskig PR!!
Måste också säga att det var skönt att se "snigelätarnas" framfart.... äntligen fick vi visa vilka fina hästar vi har här...
STORT GRATTIS ÅKE!
Undrar när Sahara Dynamite är tillbaka på tävlingsbanan??
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2009-05-31 23:18:33
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 784
|
Ekwall dominerade hela sändningen men sin enorma kunnighet. Jag kräver att han får en framträdande roll i fyrans travsändningar från och med idag. Helst ska han kommentera loppen, utan bisittare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 23:25:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så jävla skönt att Åke fick vinna detta storlopp igen. Han är verkligen kung. Nu kanske tidningarna väljer att skriva bra rubriker om honom istället för dessa negativa jämt och ständigt.
Jag undrar vad HO Sundberg hade haft att komma med om inte dom utländska kuskarna i heat 1 gjort bort sig... han brände mkt krut där Scarlets Aino...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-06-01 00:00:22 Edited(1): 2009-06-01 00:01:29
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Åke är en korkad jävla trotsig fjolla. Först erkänner han live i tv att han körde stallkörning, sen skyller han på tv4 och vägrar då att ge intervjuer för dom? Logik? Och så betalnummer så vi spelare knappt får någon info alls. Konstant otrogen mot sin fru. Elchockar sina hästar. Fantastisk människa verkligen... Fantastisk tränare men jag är inte hästägare utan spelare och mig gör han fan inte glad.
Nej flytta till Amerika.
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2009-06-01 00:17:26  Åke är en korkad jävla trotsig fjolla. Först erkänner han live i tv att han körde stallkörning, sen skyller han på tv4 och vägrar då att ge intervjuer för dom? Logik? Och så betalnummer så vi spelare knappt får någon info alls. Konstant otrogen mot sin fru. Elchockar sina hästar. Fantastisk människa verkligen... Fantastisk tränare men jag är inte hästägare utan spelare och mig gör han fan inte glad.
Nej flytta till Amerika.
Answer to: "Åke är en korkad jävla trotsig fjolla. Först erkä"
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 784
|
Jag har dubbla känslor i "Fallet Svanstedt" som jag försöker hålla isär. För hårt straff för stallkörningen? Definitivt, stallkörning är inget nytt under solen! Omogen 3-åring när han bojkottar TV4? Helt klart, det är under all kritik. Betalnummer? Suger och det är ogint mot spelarna. Djurplågare? Vet inte! Grym tränare? Definitivt!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-06-01 00:49:46  Åke är en korkad jävla trotsig fjolla. Först erkänner han live i tv att han körde stallkörning, sen skyller han på tv4 och vägrar då att ge intervjuer för dom? Logik? Och så betalnummer så vi spelare knappt får någon info alls. Konstant otrogen mot sin fru. Elchockar sina hästar. Fantastisk människa verkligen... Fantastisk tränare men jag är inte hästägare utan spelare och mig gör han fan inte glad.
Nej flytta till Amerika.
Answer to: "Åke är en korkad jävla trotsig fjolla. Först erkä"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
 Och så betalnummer så vi spelare knappt får någon info alls
Var får du gratis info? Jag måste iaf betala för både Travronden och Aftonbladet. Du kanske brukade ringa Åke själv tidigare för tips? De som förlorat på detta är TIPSTIDNINGAR/TIPSSIDOR som tar BETALT för infon dom får/fick gratis......
 Konstant otrogen mot sin fru
Ganska orelevant, om det nu inte är så att det är din fjälla som han varit otrogen med..... Känns oavsett som hans frus problem att ta hand om rykten av det slaget. Iofs så lär det ju stämma för det finns väl knappt en travtränare som kan hålla händerna borta från stalltjejerna...
 Elchockar sina hästar
Fortfarande bara ÅTALAD inte dömd alltså. Jag väljer att inte ta ställning föränn rättegången haft sin gång men jag skulle tro att det är ganska enkelt för Leffe att hitta vittnen som INTE har sett några grisfösare och svettiga hästar med "rullande" ögon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-01 05:27:26  Jörgen har kört Triton sund tidigare.var väl inte oväntat att han skulle köra den.
Sen att han kom 4 eller 5 a tycker jag är bra iaf för en häst som ej är sprinter!
Answer to: "Jörgen har kört Triton sund tidigare.var väl inte ovänt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, jag vet. obegripligt kuskval.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-01 05:28:54  Ekwall dominerade hela sändningen men sin enorma kunnighet. Jag kräver att han får en framträdande roll i fyrans travsändningar från och med idag. Helst ska han kommentera loppen, utan bisittare.
Answer to: "Ekwall dominerade hela sändningen men sin enorma kunnighet. Jag kr&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3