1
2
3
[ 4
]
5
6
7
|
Andynalan
|
Posted: 2008-10-09 20:31:23 Edited(1): 2008-10-09 20:31:37
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, TRITON SUND
|
Kan man få tre ggr insatsen på ett platsspel på Smashing Klipp ? Isåfall lirar jag självklart  Funderar på att spika Triton men jag vill ju samtidigt inte att CC ska förlora... känns inte kul att heja på en häst man inte har med på lappen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 20:42:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Både Triton och CC krossar QDC från dödens alla dagar i veckan om det skulle behövas Nikiva, och att QDC skulle kunna hålla spets mot Arras nej.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 21:27:13  Inte jag heller och det enda som talar emot Triton är väl täta starter för jag aldrig litat på hårt spelade hästar som startar i 2 tuffa lopp med bara 7 dagars vila.
Misstänker nog att loppet låses ganska tidigt med CC i spets och Triton utvändigt och sen blir det ingen riktig körning förrän 800 kvar vilka avslutas på ohyggliga 09.2 men vem som vinner är värre att luska ut 
Answer to: "Inte jag heller och det enda som talar emot Triton är väl täta starter f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är det de ända som talar emot Triton?? En häst som aldrig har förlorat i sitt liv och som i en del ögon kan vara världens bästa häst måste väl oxå tala emot triton? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 22:18:25  QDC har även besegrat wellino boko som troligen hade hört till en av favoriterna i detta loppet, QDC har för den delen besegrat många fina hästar på ett sinnesjukt imponerande sätt......Tvekar inte 1 sekund på att hästen har kapacitet att vinna detta loppet om han skärper sig och får ett bra lopp vilket då skulle kunna vara spets, vinnarhålet eller andra utvändigt.
Men då ska det självklart till att han håller sig lugn vilket jag inte hade satsat allt för mycket på....
Kanske goopen chockar alla genom att lyckas hålla spets? finns nog mycket i denna häst som vi inte har fått se och som Björn tar fram nu, bland annat startsnabbhet.......
Favorit till att vinna lopp är väl commander crowe då han TROLIGEN får överta spets tidigt av arras och är före triton sund i starten. Sedan är det bra segerchans......
Answer to: "QDC har även besegrat wellino boko som troligen hade hört till en av favo"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
vad fan är wellinni boko mot dem här hästarna ha möter, wellini slår inte skogans joker om den går i dödens ens
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 22:21:42  vad fan är wellinni boko mot dem här hästarna ha möter, wellini slår inte skogans joker om den går i dödens ens
Answer to: "vad fan är wellinni boko mot dem här hästarna ha möter, wellini slår i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
han heter WELLINO BOKO, inte wellini boko!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 22:23:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
och som jämföra skit o pannkaka
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 22:29:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
alltså lika eftersom pannkaka smakar skit 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-09 22:47:36  vad fan är wellinni boko mot dem här hästarna ha möter, wellini slår inte skogans joker om den går i dödens ens
Answer to: "vad fan är wellinni boko mot dem här hästarna ha möter, wellini slår i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, COMMANDER CROWE
|
du tror alltså inte att Wellino slår skogans joker om denne får springa i dödens. Jag tror inte att Skogans Joker slår Järvsöfaks från dödens ens.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-10 08:17:22  du tror alltså inte att Wellino slår skogans joker om denne får springa i dödens. Jag tror inte att Skogans Joker slår Järvsöfaks från dödens ens.... 
Answer to: "du tror alltså inte att Wellino slår skogans joker om denne får springa "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
säger ju allt om wellino
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-10 10:47:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
Wellino Boko är en grymt bra häst, men kan inte jämföras med sådana som Triton och CC.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-10 11:49:27 Edited(1): 2008-10-10 11:52:47  Tänk om, tänk om, tänk om.... Med dina teorier så måste det vara väldigt svårt att spela för alla hästar kan ju bryta benet.. Då kan du ju aldrig hitta någon spik... Jag vet att allt kan hända i ett travlopp men man måste väl ändå tänka ut hur loppen mest troligt kommer att utveckla sig annars är det ju totalt omöjligt att tippa på trav!!! Du skriver att Örjan och Johnny kan få för sig att tok-köra... INTE TROLIGT eftersom det är två av sveriges lugnaste och bästa kuskar. Du skriver att Commander och Triton kan galoppera bort sig... INTE TROLIGT eftersom Commander aldrig har galopperat och Triton inte har galopperat på dom 17 senaste starterna.
Känns som att det är väldigt svårt att spela på trav om man resonerar som du.
Answer to: "Tänk om, tänk om, tänk om.... Med dina teorier så måste det vara väl"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, COMMANDER CROWE
|
Fanns en anledning till att jag skrev "aldrig säkert". Lär dig/er läsa mellan raderna.
Det finns ingen klar spik i detta loppet som jag ser det (strecken lutar ju åt att man tror mest på CC som inte har visat sitt yttersta än, vilket i mina ögon är feltippat). Men det är två hästar i en klass för sig. Och därefter väldigt öppet. Det är ju ett rätt säkert lås på 2/4. Och svårt att spela på trav som jag tänker? Kanske det. Men bankerna är nog inte glada för räntorna jag drar in.
Säger bara som man brukar. Statistik är till att gå emot. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-10 14:10:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
idag har jag svängt över på triton som aldrig varit min favorit häst men den här sommaren o hösten har han imponerat jag tror att hans hårdhet avgör ,men vem fan vet jag kanske har fel de har ju inte hänt någon gång innan "golden tilly" men han vinner nästa gång
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-10-10 14:52:07  Är det de ända som talar emot Triton?? En häst som aldrig har förlorat i sitt liv och som i en del ögon kan vara världens bästa häst måste väl oxå tala emot triton? 
Answer to: "Är det de ända som talar emot Triton?? En häst som aldrig har förlorat "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 4, COMMANDER CROWE
|
Var väl kanske inte riktigt så jag tänkte men orden kom lite fel  Såklart så är det så men jag menade mest att det är det som talar emot att Triton kan prestera så bra som han gjort på slutet är just hans täta starter och det lär väl krävas en riktigt topprestation för att vinna detta loppet?
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2008-10-10 17:14:12
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 4, COMMANDER CROWE
|
Det här loppet vinner Commander Crowe! För er som vill veta så är jag kloxen på sulky.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-10 19:33:39  Det här loppet vinner Commander Crowe! För er som vill veta så är jag kloxen på sulky.
Answer to: "Det här loppet vinner Commander Crowe! För er som vill veta så är jag k"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FINDERS KEEPERS
|
Stefan Hultman säger att Triton måste ha rygg denna gången helst andra ytter för att kunna slå Commander Crowe i spets..
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-10-10 19:37:34 Edited(1): 2008-10-10 19:37:48
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 2, TRITON SUND
|
Skitsnack, han lägger sig lugn i dödens, och kör bara lite till slut, och då tar han ner Commander 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-10 21:46:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, COMMANDER CROWE
|
Hur blir banan i Göteborg? Funderar på att gardera tvåhästarsloppet med Acclaim, men den fungerar ju inte på tung bana. Hur är CC på tung. Triton funkar ju på alla underlag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-10 22:05:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker personligen inte att 80% på CC är spelvärt. Försöker nog hitta lite andra roligare drag och hoppas på en liten miniskräll här. När två träter.........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-10 22:08:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, TRITON SUND
|
tror att cc laddas för mycke i starten och därmed en galopp dem är mycke rädda för att triton ska komma fram först
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-10-10 22:54:56  tror att cc laddas för mycke i starten och därmed en galopp dem är mycke rädda för att triton ska komma fram först
Answer to: "tror att cc laddas för mycke i starten och därmed en galopp dem är mycke"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 4, COMMANDER CROWE
|
Det var hundra gånger större risk att Golden Tilly skulle galopperat senast än att Commander galopperar nu.. Ändå tvekade du inte att spika Golden.. Antar att du inte känner någon i kretsen runt Commander för då hade han varit stenklar... 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6