Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2008-10-11
V75-3 Svenskt Mästerskap (Gulddivisionen, försök 1) (Gr. II Nat.).
4. COMMANDER CROWE 75% 16
Takter Johnny
2. TRITON SUND 40% 27
Kihlström Örjan
1. QUARCIO DU CHENE 4% 294
Goop Björn
9. ACCLAIM 4% 149
Eriksson Håkan
3. ARRAS 3% 258
Söderkvist Stefan
12. FINDERS KEEPERS 3% 213
Svanstedt Åke
5. GO ON PALE 1% 999
Persson Stefan
6. IN CAP N'GOWN 1% 999
Uhrberg Thomas
7. SMASHING KLIPP 1% 0
Sundberg Hans-Owe
8. SUPER LIGHT 1% 493
Westholm Jörgen
10. DUMLE LOSS 1% 454
Adielsson Erik
11. SKOGANS JOKER 1% 734
Lennartsson Per

Senast uppdaterad: 2008-10-11 18:00:05, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Åby
V75-2 Åby
V75-3 Åby
V75-4 Åby
V75-5 Åby
V75-6 Åby
V75-7 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Åby

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6   7  
Author Message
B_Good Posted: 2008-10-08 02:45:38

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 2, TRITON SUND
Jag vill att det ska bli Lördag nu..
Jag tror absolut inte Triton kan nypa spets av CC ens med hjälp av Arras men fanimig om inte Triton ändå vinner detta.. Han är sjukt bra (som om inte CC skulle vara det) Men för mig tippar vågskålen lite mer åt Triton.
Reply
Posted: 2008-10-08 11:51:45 Edited(1): 2008-10-08 11:53:15

Became a member: 
Forum posts:

V 4, COMMANDER CROWE
Hörrö gubbar. Varken CC eller Triton Sund tar ju spets. Arras däremot TAR spets. Släpper troligen till CC.
Triton Sund kommer försöka läggas andra ytter bakom ???? om inte tempot är för lågt. Då tror jag de försöker pressa upp tempot och med allt för högt tempo så vinner Dumle Loss från en tokrusning på upploppet!

Nä, skämt åt sido. Blir helt klart en intressant duell. Tror man får räkna med rekordsänkning för att utse en vinnare här. Blir nog mycket väl TS och CC kvar mot varandra 300-400 meter kvar.

Men man får helt klart inte glömma av att det är open stretch. Och vad f*n gör Quarcio Du Chene i detta loppet? Väl optimistiskt att sätta han där, haha. Än värre, 30% streckad just nu. Tack alla som streckar Arras och Quarcio!

Just nu lutar det åt spik på CC. Men beror helt klart på hur starten och första 500 går.
En duell måååånga längtat efter.

Tvilling 2-4, undra vad den kommer att ge. ::o Ger den 1.5 så lägger jag in kvarvarande lön.
Reply
Posted: 2008-10-08 17:24:23 Answer to: "Hörrö gubbar. Varken CC eller Triton Sund tar ju spets. Arras däremot TA"

Became a member: 
Forum posts:
Den tvillingn är inte spelvärd till 1,50.
Reply
Posted: 2008-10-08 17:41:34

Became a member: 
Forum posts:
Tror att quarcio du chene kan utmana commander crowe och faktiskt vinna, men då ska det till att han inte blir så jäkla het och lägger bort alla krafterna......kapacitet finns det troligen.......

Blir väl inte direkt förvånad om Triton Sund är förre commander crowe om att få överta spets från Arras, i spets blir han grymt svårslagen.

Den som får spets vinner MYCKET troligen loppet......
Reply
tommie Posted: 2008-10-08 20:46:41
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 4, COMMANDER CROWE
Alla tippar som dom vill. Men enligt mej så finns det inte en chans att Quarcio Du Chene vinner detta lopp.
Reply
Cherry Posted: 2008-10-08 22:21:52

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 4, COMMANDER CROWE
Gillar QDC skarpt! En riktigt oslipad diamant men den har inte varit lika bra på slutet tycker jag. I toppform med rätt resa hade den kanske kunnat utmana. Nu blir det desto tuffare.
Reply
Posted: 2008-10-08 22:49:51 Answer to: "Gillar QDC skarpt! En riktigt oslipad diamant men den har inte varit lika b"

Became a member: 
Forum posts:

V 4, COMMANDER CROWE
vad är "rätt resa" för QDC?? blir inte den grishet i ryggar??
Reply
tommie Posted: 2008-10-08 22:57:32
223
Benny
Eskilstuna

V 4, COMMANDER CROWE
QDC har misslyckats med att plocka ned Livi Barcelona. Och senast lyckades han slå Caesar Sånna med en halv längd... Att han ska kunna utmana Commander och Triton finns inte om dom är friska. Detta är vad jag tycker.
Reply
Posted: 2008-10-08 23:49:49

Became a member: 
Forum posts:

V 2, TRITON SUND
Speltekniskt har man ju god chans att sätta en spik i ett tvåhästars lopp 50% och bättre spikar är svåra att få, men man kan ju vända på myntet och säga att man lätt låser loppet på 2 och då kan räkna in ett relativt "billigt" rätt på V7an

vad tycker ni, jag är kluven...lutar åt att ta med både triton och commander (dock tar man ju bort spänningsmomentet då man vet att nån av de är vinnaren)¨
Reply
Posted: 2008-10-09 00:00:31

Became a member: 
Forum posts:

V 4, COMMANDER CROWE
säger som Benny Haag..spika alltid i ett 2 hästarslopp..
tror som många redan skrivet att CC vinner detta från ledningen
Reply
Posted: 2008-10-09 11:46:37 Edited(1): 2008-10-09 11:47:42 Answer to: "Speltekniskt har man ju god chans att sätta en spik i ett tvåhästars lop"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 4, COMMANDER CROWE
Är ju aldrig helt säkert att någon av dem vinner. Tänk om både Örjan och Johnny får för sig att tok-köra om det hela (osannolikt med så bra kuskar, men man vet aldrig vad de fått för kör-order)? Commander Crowe har ju aldrig galopperat. Men sen har han ju heller aldrig varit ordentligt pressad, vilket kan hända nu. Triton Sund kan mycket väl också galoppera. Men jag hoppas ju så klart på en uppgörelse mellan dem.

Acclaim, Dumle Loss, Skogans Joker, Quarcio du Chene, Arras, Super Light, Finders Keepers (ändå om ovan på lång). De alla har chans om det blir tokkörning, speciellt Dumle Loss och Acclaim.
Reply
tommie Posted: 2008-10-09 12:42:39 Edited(1): 2008-10-09 12:45:48 Answer to: "Är ju aldrig helt säkert att någon av dem vinner. Tänk om både Örjan "
223
Benny
Eskilstuna

V 4, COMMANDER CROWE
Tänk om, tänk om, tänk om.... Med dina teorier så måste det vara väldigt svårt att spela för alla hästar kan ju bryta benet.. Då kan du ju aldrig hitta någon spik... Jag vet att allt kan hända i ett travlopp men man måste väl ändå tänka ut hur loppen mest troligt kommer att utveckla sig annars är det ju totalt omöjligt att tippa på trav!!! Du skriver att Örjan och Johnny kan få för sig att tok-köra... INTE TROLIGT eftersom det är två av sveriges lugnaste och bästa kuskar. Du skriver att Commander och Triton kan galoppera bort sig... INTE TROLIGT eftersom Commander aldrig har galopperat och Triton inte har galopperat på dom 17 senaste starterna.

Känns som att det är väldigt svårt att spela på trav om man resonerar som du.
Reply
Posted: 2008-10-09 12:43:25 Answer to: "Är ju aldrig helt säkert att någon av dem vinner. Tänk om både Örjan "

Became a member: 
Forum posts:
Hur ofta får Örjan för sig att tokköra??? Blir nog CC i spets (släppt dit), Triton Sund utv, Örjan lägger sig en halv längd bakom CC, inget speciellt tryck... Gasar 400 kvar. Men ta ner CC från dödens??? Nja, tveksamt
Reply
Posted: 2008-10-09 14:48:54
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 4, COMMANDER CROWE
skall man spekulera i galopp(LÅNGSÖKT) så tror jag att en sådan känns troligare för Triton än för CC. Har inte örjan sagt att Trtiton taktar och far lite i starten?? detta gör väl bara att vågskålen tippar över mer åt CC?? Man skall också komma ihåg att det är fina pengar i andrapris och jag tror inte någon här är redo att "offra" sin häst i dödens (allra minst örjan). Nej CC i spets och Triton i dödens, körning sista 1000m och CC vinner med en längd..... mina teorier.
Reply
Posted: 2008-10-09 16:21:26

Became a member: 
Forum posts:

V 2, TRITON SUND
mycke bullshit här om QDC skulle bli inblandad i detta, tycker kanske att han kan vara före smashing klipp o skogans joker med ett fint lopp
Reply
Posted: 2008-10-09 19:31:35 Answer to: "mycke bullshit här om QDC skulle bli inblandad i detta, tycker kanske att "

Became a member: 
Forum posts:

V 12, FINDERS KEEPERS
Fortsätter att säga att Commander Crowe är stenklar..
Reply
Posted: 2008-10-09 19:33:02 Answer to: "QDC har misslyckats med att plocka ned Livi Barcelona. Och senast lyckades "
Åby

Became a member: 
Forum posts:
QDC har även besegrat wellino boko som troligen hade hört till en av favoriterna i detta loppet, QDC har för den delen besegrat många fina hästar på ett sinnesjukt imponerande sätt......Tvekar inte 1 sekund på att hästen har kapacitet att vinna detta loppet om han skärper sig och får ett bra lopp vilket då skulle kunna vara spets, vinnarhålet eller andra utvändigt.

Men då ska det självklart till att han håller sig lugn vilket jag inte hade satsat allt för mycket på....

Kanske goopen chockar alla genom att lyckas hålla spets? finns nog mycket i denna häst som vi inte har fått se och som Björn tar fram nu, bland annat startsnabbhet.......

Favorit till att vinna lopp är väl commander crowe då han TROLIGEN får överta spets tidigt av arras och är före triton sund i starten. Sedan är det bra segerchans......
Reply
Posted: 2008-10-09 19:40:41 Answer to: "QDC har även besegrat wellino boko som troligen hade hört till en av favo"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 12, FINDERS KEEPERS
Något som inte skulle förvåna mig ett dugg det är om FINDERS KEEPERS den underskattade hästen som vinner gång på gång, skräller till, men det är väl egentligen inte så troligt..

Commandern ska vinna 8 av 10 lopp..
Reply
tommie Posted: 2008-10-09 19:45:58 Answer to: "QDC har även besegrat wellino boko som troligen hade hört till en av favo"
223
Benny
Eskilstuna

V 4, COMMANDER CROWE
Gör som du vill. Om du inte förstår att Commander Crowe är klasser bättre än QDC så är det ditt problem.
Reply
Posted: 2008-10-09 19:56:25
Åby

Became a member: 
Forum posts:
och alla dem som är med i mina system............

Får väl hoppas att det blir något lopp av det i alla fall, vore tråkigt om commander crowe får bluffa bort skiten från spets.......

Troligen får commander crowe ett bättre lopp än QDC, tyvärr........
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6   7