1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
|
|
Posted: 2008-04-02 15:13:06  Biggen det var ingen uppenbarelse, det var ett kall, du har blivit religiös. Lika mycket som han finns, lika mycket förlorar faxen här, alltså lika med noll. 
Answer to: "Biggen det var ingen uppenbarelse, det var ett kall, du har blivit religiö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
Jag ser inte Faksen som en klar vinnare här..Tror att Bokli Eld kan vinna..men de e väl ingen jättechans direkt men man ska följa sina ideer ibland förmodligen ett bortkastat streck..tar med 3 st Moe Odin Faksen + Bokli Eld
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-02 15:45:26 Edited(2): 2008-04-02 15:46:28
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 10, MOE ODIN
|
 bortsett fråpn strecken: finns det nån bättre spik än faksen på hela denna rundan oavsett om han är lite vinglig på slutet?
 är moe odin ett bud eller ens streckvärd om den står i 50% också? eller är den ett bud för att den kanske hamnar på 15%?
Moe Odin är mitt första streck och spikas antagligen beroende på att jag tror spelvärdet på motbudet Järvsöfaks blir för lågt. Lär som vanligt bli streckad på 85% och då jag tror mer på en annan som kanske blir streckad på 25% så ser jag ingen anledning att gardera. Systemet blir bara dubbelt så dyrt, utan att öka vinstvärdet på systemet.
Nyckel, tror du Järvsöfaks har bättre vinstchans än Moe Odin så dubblar du bara systemet eller spikar om du vill för spara streck. Att bedöma vinstchans och spelvärde är ganska om inte mycket subjektivt vilket gör att något som jag tycker är en grymt spelvärd spik inte behöver vara det för dig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 17:16:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men är verkligen Moe Odin så bra att han klarar av att runda samtliga då?
Ligger på lut att jag kanske garderar Faksen med Vinning Kos som det är oerhört uppåt på. Lumjor är en sjuk skräll som gått väääääldigt fort i träning enligt kontakter, det var dock inte igår så att säga.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-02 17:29:15
|
V 10, MOE ODIN
|
Jag tror det är väldigt långsökt att tro att vinnaren är utanför trion: Järvsöfaks, Moe Odin & Vinning Kos.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 17:36:56 Edited(1): 2008-04-02 17:39:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
hörru alkis-crille! stopp! inte ännu fler ideer och bud nu!!!!!!!!!!!
grenka: om jag ska dubbla det här systemet så kostar det 10 000... redan för mycket med 5000... all in om faksefalsen känns som rätt spik. men 5000 känns väl i kanten... ryker han som spik så måste det vara riktigt bra på 6 och 5 om man ska ha några lock tillbaka...
ja man får väl be till den där himlafiguren då och se vad han säger... hoho, fader vår som är i himmelen, vem vinner???!!!
det som är så ruskigt svårt, tycker jag, är att gallra vilka som är dom bra ideerna och vilka som inte är det. jag brukar få ett antal ideer och ofta är ett par av dom rätt och några är fel... hur ska man kunna plocka dom rätta ideerna? nån som lärt sig nåt trick för att hitta rätt i huvet och magkänslan?
edit: tror inte att det nånsin varit så mycket snack om ett kallblodslopp? verkar som att faksen ställer till det för oss...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 17:48:17  hörru alkis-crille! stopp! inte ännu fler ideer och bud nu!!!!!!!!!!!
grenka: om jag ska dubbla det här systemet så kostar det 10 000... redan för mycket med 5000... all in om faksefalsen känns som rätt spik. men 5000 känns väl i kanten... ryker han som spik så måste det vara riktigt bra på 6 och 5 om man ska ha några lock tillbaka...
ja man får väl be till den där himlafiguren då och se vad han säger... hoho, fader vår som är i himmelen, vem vinner???!!!
det som är så ruskigt svårt, tycker jag, är att gallra vilka som är dom bra ideerna och vilka som inte är det. jag brukar få ett antal ideer och ofta är ett par av dom rätt och några är fel... hur ska man kunna plocka dom rätta ideerna? nån som lärt sig nåt trick för att hitta rätt i huvet och magkänslan?
edit: tror inte att det nånsin varit så mycket snack om ett kallblodslopp? verkar som att faksen ställer till det för oss...
Answer to: "hörru alkis-crille! stopp! inte ännu fler ideer och bud nu!!!!!!!!!!!
"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
kollade precis på atg. både lome kongen och lumjor är ju jo:s hästar... visste inte det. får dom kuskarna lov att slå faksen i ett lopp där j-o kör faksen? är inte det nån sorts oskriven lag att faksen ska komma före dom, särskilt lome kongen som väl körs av andrakusken?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-02 17:59:27
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
jaha, han förlorade mot faksen j:r som också är andrehästen och J-O hade valt bort......
så då är den "oskrivna" lagen redan bruten...........
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-02 18:01:27 Edited(1): 2008-04-02 21:04:23
|
V 10, MOE ODIN
|
Ta dina 10.000:- och spela plats på Järvsöfaks det är en säker investering!
Vill du ha bättre avkastning så stiger risken vet du... Den lördagen du sätter 7 st idéer så blir du rik. Fortsätt försöka bara! Tror inte det hjälper att "analysera" sönder loppen. Det slutar bara med att du vill helgardera hela omgången vilket för övrigt kostar 11,4 miljoner denna omgång... Gå på första magkänslan och lägg till några nya idéer du får under veckan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 18:08:20  Ta dina 10.000:- och spela plats på Järvsöfaks det är en säker investering!
Vill du ha bättre avkastning så stiger risken vet du... Den lördagen du sätter 7 st idéer så blir du rik. Fortsätt försöka bara! Tror inte det hjälper att "analysera" sönder loppen. Det slutar bara med att du vill helgardera hela omgången vilket för övrigt kostar 11,4 miljoner denna omgång... Gå på första magkänslan och lägg till några nya idéer du får under veckan.
Answer to: "Ta dina 10.000:- och spela plats på Järvsöfaks det är en säker investe"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
Moe odin kommer sitta längst bak medans järvsöfaks redan tryckt sig till ledningen första 500-700 metrarna.... och sedan vinner faxen.
moe odin tycker jag går bäst när han får en smygare här kommer han nog få dra tåget själv..
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-02 18:29:24
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 5, VINNING KOS
|
Skönt att se att det är personer som tror att Järvsöfaks är lika bra som förr... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 18:30:02  Moe odin kommer sitta längst bak medans järvsöfaks redan tryckt sig till ledningen första 500-700 metrarna.... och sedan vinner faxen.
moe odin tycker jag går bäst när han får en smygare här kommer han nog få dra tåget själv..
Answer to: "Moe odin kommer sitta längst bak medans järvsöfaks redan tryckt sig till"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOE ODIN
|
Du har glömt att väga in en viktig defekt hos ditt favorit-ekipage.
JAN-OLOV PERSSON
kan vara en av nordens sämsta kuskar, eller förresten jag skäms inte, världens sämsta kuskar. Asbjörn Mehla vs Persson, är ju en straffmatch i sig.
Tidigare har Järvsöfaks varit överlägsen, nu är det andra bullar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 18:33:12  Du har glömt att väga in en viktig defekt hos ditt favorit-ekipage.
JAN-OLOV PERSSON
kan vara en av nordens sämsta kuskar, eller förresten jag skäms inte, världens sämsta kuskar. Asbjörn Mehla vs Persson, är ju en straffmatch i sig.
Tidigare har Järvsöfaks varit överlägsen, nu är det andra bullar.
Answer to: "Du har glömt att väga in en viktig defekt hos ditt favorit-ekipage.
[b"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
visst... J-O är ju absolut inte bra.. men det räcker att gå fram i dödens så vinner han.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-04-02 20:36:13
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 5, VINNING KOS
|
VINNING KOS ÄR STENKLAR
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-02 21:08:38
|
V 10, MOE ODIN
|
Järvsöfaks sitter aldrig i ledningen efter 500, det kan jag LOVA kakan!
Han kommer högst toligen få gå i tredjespår sista 800 och i rygg sitter Moe Odin som ett plåster, sen kan ni sia om vem som vinner men sluta spekulera i att han sitter i spets efter 500! 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-02 23:03:30
|
|
andynalan, jag har nog aldrig sett en person skrika ut så många "stenklara" som INTE ha vunnit under mina år som travspelare
att Järvsöfaks ska sitta i spets efter 500 är nog inte särskilt trovärdigt, eller möjligt nästan från spår 11......
Kanske efter ca: 1000m om det klaffar lite i loppet och J-O är offensiv....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 23:10:24  andynalan, jag har nog aldrig sett en person skrika ut så många "stenklara" som INTE ha vunnit under mina år som travspelare
att Järvsöfaks ska sitta i spets efter 500 är nog inte särskilt trovärdigt, eller möjligt nästan från spår 11......
Kanske efter ca: 1000m om det klaffar lite i loppet och J-O är offensiv....
Answer to: "andynalan, jag har nog aldrig sett en person skrika ut så många "ste"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men du är väl bara 2-3 år?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-02 23:15:20
|
V 10, MOE ODIN
|
Börja inte munhugga i denna tråd också. Välj en tråd och stanna där så kan vi andra avgöra om vi vill läsa skiten eller ej.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 23:25:55  Börja inte munhugga i denna tråd också. Välj en tråd och stanna där så kan vi andra avgöra om vi vill läsa skiten eller ej.
Answer to: "Börja inte munhugga i denna tråd också. Välj en tråd och stanna där s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förlåt, säger som Plokko, det var öppet mål.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-02 23:28:32
|
|
på vilket sätt då? att visa hur barnslig du är?
löjligt och inget annat.......
personligen har jag inget att be om ursäkt för, grenka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 23:47:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|