1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
|
rotagg
|
Posted: 2008-04-01 04:01:52
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
V 10, MOE ODIN
|
Jävsöfaks har väl inte alls visat samma klass det senaste året som tidigare.. Moe odin är ju direkt heller någon ungdom men trots allt tre åt yngre.. Skrällen heter moe brage som är "upcoming" i norge och en riktig fin häst..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-01 12:07:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
järvsöfaks är kungen, spikas alla gånger
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-04-01 12:42:30
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
V 10, MOE ODIN
|
Har kikat på samma lopp från förra året nu och då vann moe odin trots att han fick svar av saran salama i en 15-öppning första 500.. Trots det kunde han speeda ner järvsöfaks till slut..
Vad är det som järvsöfaks gjort på slutet som säger att han ska "bara vinna" det här loppet??
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-01 12:58:45  Har kikat på samma lopp från förra året nu och då vann moe odin trots att han fick svar av saran salama i en 15-öppning första 500.. Trots det kunde han speeda ner järvsöfaks till slut..
Vad är det som järvsöfaks gjort på slutet som säger att han ska "bara vinna" det här loppet??
Answer to: "Har kikat på samma lopp från förra året nu och då vann moe odin trots "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 5, VINNING KOS
|
Klart att järvsöfaks kan vinna.. men jag tror inte det.. Moe odin visade förra året att han är bättre än järvsöfaks på kortdistans numer.. Järvsöfaks är absolut ingen spik här tycker jag. Det verkar vara vissa som inte följt järvsöfaks på slutet och dom verkar tro att han är lika bra som förut...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-01 15:23:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Pisdalicker, du frågade "Hur ofta spikar man spår 11 över 1609m?"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-01 16:44:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
Jan-Olov Persson har "kört" bort Järvsöfaks chanser tidigare... Jag tror han gör det igen...
Första strecket för mig blir här 7. Bles Hövding som senast drog fram Moe Tor i tredjespår... Här tror jag Bles Hövding hamnar bättre på det och chans till seger finns...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-01 20:05:44  Pisdalicker, du frågade "Hur ofta spikar man spår 11 över 1609m?"
Answer to: "Pisdalicker, du frågade "Hur ofta spikar man spår 11 över 1609m?&qu"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOKLI ELD
|
Jag antog att det var så du menade, men jag spikar ju mycket hellre från spår 5, även om det e volt, man har ju hyfsad chans att komma ner i banan och inte sista ut
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-01 21:27:57  Jag antog att det var så du menade, men jag spikar ju mycket hellre från spår 5, även om det e volt, man har ju hyfsad chans att komma ner i banan och inte sista ut
Answer to: "Jag antog att det var så du menade, men jag spikar ju mycket hellre från "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha jao, men det är ju relativt till vilka hästar det är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-01 21:35:30  Haha jao, men det är ju relativt till vilka hästar det är.
Answer to: "Haha jao, men det är ju relativt till vilka hästar det är."
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
FAXEN VINNER! ETT LÖFTE! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-01 22:08:27  FAXEN VINNER! ETT LÖFTE! 
Answer to: "FAXEN VINNER! ETT LÖFTE! :D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
det låter tryggt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 03:28:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
Sitter här på nattskiftet och fick en öppenbarelse att Bokli Eld vinner.....vinning kos sitter i spets bokli eld rygg ledaren..faksen kommer 700 kvar o Galopperar..hehe
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-04-02 07:34:02  Sitter här på nattskiftet och fick en öppenbarelse att Bokli Eld vinner.....vinning kos sitter i spets bokli eld rygg ledaren..faksen kommer 700 kvar o Galopperar..hehe
Answer to: "Sitter här på nattskiftet och fick en öppenbarelse att Bokli Eld vinner."
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
Biggen det var ingen uppenbarelse, det var ett kall, du har blivit religiös. Lika mycket som han finns, lika mycket förlorar faxen här, alltså lika med noll. 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-02 10:20:48
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 10, MOE ODIN
|
Spetsgaranti på Vinning Kos och kanske, kanske kanske kan den hålla hela vägen nästan perhaps...
Annars känns ju detta som ett klockrent sparlopp! Litar inte ett dugg längre på gamlingen Järvsöfaks. Moe Odin är given på kupongen! Rygg på faxen sista varvet och speedar ner honom igen. Det är vad jag tror i alla fall.
Får se hur strecken sitter på lördag men är de helt snedvridna så kan det bli spik på Moe Odin!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 10:22:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOE ODIN
|
Håller med igen, min tes bygger på att Mode Odin är före Järvsöfaks från början o först fram till ledningen. Då måste Persson runda i spåren och det är jag tveksam på att han klarar. Återigen kusk- på favoriten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 11:52:31  Håller med igen, min tes bygger på att Mode Odin är före Järvsöfaks från början o först fram till ledningen. Då måste Persson runda i spåren och det är jag tveksam på att han klarar. Återigen kusk- på favoriten.
Answer to: "Håller med igen, min tes bygger på att Mode Odin är före Järvsöfaks f"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
jag har också känt mig tveksam till faksen (dock helt utan analys), men har väntat på den rätta spiken hur länge som helst så man kan ösa på i dom andra loppen. men moe odin var den första jag tänte på som vinnare här... och så ser man att andra också är inne på samma linje och skeptiska till faksen... svårt val... man kan växla en spik mot typ fem hästar i ett annat eller några andra lop ... så vad väljer man??? faksen vinner ju trots allt 9/10 lopp... även om moe odin verkar vinna en sju-in-i-helsikes många lopp också... och har slagit faksefjärten... lutar åt faksen ändå och hoppas att han inte står 1 700% streckning på lördag. jag har ju trots allt bett om den spiken... och nu kommer han... det var ju typ ett halvår sen han var med.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-02 11:52:39  FAXEN VINNER! ETT LÖFTE! 
Answer to: "FAXEN VINNER! ETT LÖFTE! :D"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
risk för att du får äta upp dina ord kakan,,,,är inne på att faksen kan förlora detta, liksom en del andra. Hästen är inte lika bra längre vilket han bevisat klart o tydligt, klarar inte av de tyngre resorna som J-O Persson bara kan servera från sämre lägen och mot bättre motstånd.....
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-02 12:14:21
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 10, MOE ODIN
|
Nyckel är inte ett tvåhästarslås samma sak som spik på dina jättesystem? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 12:31:04  Nyckel är inte ett tvåhästarslås samma sak som spik på dina jättesystem? 
Answer to: "Nyckel är inte ett tvåhästarslås samma sak som spik på dina jättesyst"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JÄRVSÖFAKS
|
det är absolut ett alternativ. kan tänka mig att ta med tex 3 hästar här. men vad är det då man växlar bort, så att säga? har inte spikat på länge utan kört 3 hästar som "spik". anledningen till att jag vill spika är ju just att det är faksen och att hans chans bör vara så pass stor att den ersätter alla andra alternativ...
skulle moe odin vara ett av omgångens hetaste vinstbud? mot faksen? det är det centrala för mig. en kompis jag lägger system med ibland var inne på lome kongen också... och varför inte? kan faksen få stryk så kan han få det av lome kongen också...
svårt...
bortsett fråpn strecken: finns det nån bättre spik än faksen på hela denna rundan oavsett om han är lite vinglig på slutet?
är moe odin ett bud eller ens streckvärd om den står i 50% också? eller är den ett bud för att den kanske hamnar på 15%?
svårt svårt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-02 14:42:53  det är absolut ett alternativ. kan tänka mig att ta med tex 3 hästar här. men vad är det då man växlar bort, så att säga? har inte spikat på länge utan kört 3 hästar som "spik". anledningen till att jag vill spika är ju just att det är faksen och att hans chans bör vara så pass stor att den ersätter alla andra alternativ...
skulle moe odin vara ett av omgångens hetaste vinstbud? mot faksen? det är det centrala för mig. en kompis jag lägger system med ibland var inne på lome kongen också... och varför inte? kan faksen få stryk så kan han få det av lome kongen också...
svårt...
bortsett fråpn strecken: finns det nån bättre spik än faksen på hela denna rundan oavsett om han är lite vinglig på slutet?
är moe odin ett bud eller ens streckvärd om den står i 50% också? eller är den ett bud för att den kanske hamnar på 15%?
svårt svårt...
Answer to: "det är absolut ett alternativ. kan tänka mig att ta med tex 3 hästar hä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOE ODIN
|
Streckprocent hit o dit.. det handlar ju om att hitta en vinnare, sen om han är 20,30,40%are är ju mindre viktigt. Kommer inte gå ifrån min idé, bara för att han blir nerspelad.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-02 14:53:47  det är absolut ett alternativ. kan tänka mig att ta med tex 3 hästar här. men vad är det då man växlar bort, så att säga? har inte spikat på länge utan kört 3 hästar som "spik". anledningen till att jag vill spika är ju just att det är faksen och att hans chans bör vara så pass stor att den ersätter alla andra alternativ...
svårt...
svårt svårt...
Answer to: "det är absolut ett alternativ. kan tänka mig att ta med tex 3 hästar hä"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 5, VINNING KOS
|
Moe Odin är självklart streckvärd hur mycket streckad han än blir. Han är ju världens bästa kallblod på kortdistans.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6