1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-21 13:50:07
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
V 4, FLYING HERKULES
|
Nej jag tror oxå att det kan bli en mycket händelserik och snabb inledning på detta lopp. Jag tror inte mycket på något 1.17 tempo men med dom fem st jag tar med så har man garderat sig mot båda scenarion... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 14:22:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
Lovebite är överstreckad med sina 9% hittils.. Han har sämst chans av alla enligt mig..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 14:24:42  Tror lovebite får det svårt. Har ju inte varit i närheten av sånt här motstånd tidigare och jag har svårt att se hur han ska kunna plocka ner Acclaim och Flying Hercules i en speeduppgörelse.
Answer to: "Tror lovebite får det svårt. Har ju inte varit i närheten av sånt här "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
han får väl hoppas på att Acclaim + Flying Herkules + Amour Ami + Persos Yankee + Scarlets Aino + Picture Ås att dom hoppar  ... sen kan han börja ha segerfunderingar.
fast iofs... "form slår klass?"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 15:22:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, PERSOS YANKEE
|
om lovebite vinner var det sista gången jag lämna in ett system
helt chanslös om du frågar mig
lägger pengarna på skogans hellre, kan iaf vinna om han får loppet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 15:59:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
MickeB, just nu 8 %, men det lär bli bättre ju längre tiden går.
Tror Lovebite blir streckad på 4-5 %, det är mycket spelvärt.
Oavsett vad ni andra (ja de flesta buuuuar ju bara åt detta) så tycker jag han borde vara streckad på minst 20 %, MINST.
Rankar honom väldigt högt här. Ja det är ganska vågat men att säga att han rankas som sista häst här är ju bara löjligt.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-21 16:10:03
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
varför är det löjligt? motivera till varför han ska rankas högre........
första starten mot guldhästar, har sedan bara vunnit i silver efter att ha fått bestämma i ledningen eller efter kraftig överpace med en bra resa 2.a/3.e utvändigt.
Precis alla i detta loppet hade säkerligen lekt hem loppen som lovebite vunnit med sina resor.......lägg sedan till en dålig kusk kör så tycker jag att lovebite INTE ska vara streckad över 1-3%, bättre vinstchans har han fanemaj inte.
Sämsta hästen med sämsta kusken. Vem har sedan INTE bra form i detta loppet? Jag sticker ut hakan med att lovebite inte kommer att vinna något guldlopp alls under 2008.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 16:14:54  varför är det löjligt? motivera till varför han ska rankas högre........
första starten mot guldhästar, har sedan bara vunnit i silver efter att ha fått bestämma i ledningen eller efter kraftig överpace med en bra resa 2.a/3.e utvändigt.
Precis alla i detta loppet hade säkerligen lekt hem loppen som lovebite vunnit med sina resor.......lägg sedan till en dålig kusk kör så tycker jag att lovebite INTE ska vara streckad över 1-3%, bättre vinstchans har han fanemaj inte.
Sämsta hästen med sämsta kusken. Vem har sedan INTE bra form i detta loppet? Jag sticker ut hakan med att lovebite inte kommer att vinna något guldlopp alls under 2008.
Answer to: "varför är det löjligt? motivera till varför han ska rankas högre......"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
jag vet inte varför men har fått KRAFTIG feeling för persos yankee...
tror att Bergh släpper spets till persos.... där med kan nog loppet vara avgjort.. vad kan herkules sedan när han är på 3 Inv?
skogans joker är den enda isånna fall som kan hota om han går upp utvändigt.....
men den känslan lär väl ändras tills på lördag..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 16:46:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
OK.
Lovebite har mer än form.
Aldrig varit i bättre skick än vad han är nu.
Blivit slagen av del hästar som upphaussats som "guldhästar" ex) Earl Tilly.
Riktigt rejäl, kräver ingen fjärde inner resa och fritt sist 15 metrarna till skillnad mot vissa andra som ni rankar högre här... som Herkules.
Han har mest startpoäng i hela fältet, alltså etta i turordningen. DET HAR BETYDELSE, tro det eller ej men det är väldigt sällan en häst vinner som ligger på placering 8-12 i turordningen. Inte hänt senaste 50 V75-loppen typ. Det är de fem sista placeringarna och 5 genom 12 = drygt 40 %.
Alltså är de sista 40 %en kraftigt minusbelastade här och 40 % av nio hästar är 3.6, säg sista tre då. Det är Scarlets Aino, Baron Rols och Picture Ås. Just dessa tre tror jag han tar ner från dödens alla dagar i veckan dessutom.
Att vinna i sin gulddebut är inte omöjligt som alla tror.
Exempel!
Oavsett hur motståndet var vann han där.
På vissa får man känslan av att gå ifrån silver till guld är som att gå från ponnyhästar till varmblod.
Ja, det var väl det...
Jag vill återigen påpeka att han inte är "klar" på något sätt men att ranka honom sist visar på fin "bakom-flötet-stil".
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-21 16:59:15  OK.
Aldrig varit i bättre skick än vad han är nu.
Blivit slagen av del hästar som upphaussats som "guldhästar" ex) Earl Tilly.
Riktigt rejäl, kräver ingen fjärde inner resa och fritt sist 15 metrarna till skillnad mot vissa andra som ni rankar högre här... som Herkules.
Han har mest startpoäng i hela fältet, alltså etta i turordningen. DET HAR BETYDELSE, tro det eller ej men det är väldigt sällan en häst vinner som ligger på placering 8-12 i turordningen. Inte hänt senaste 50 V75-loppen typ. Det är de fem sista placeringarna och 5 genom 12 = drygt 40 %.
Alltså är de sista 40 %en kraftigt minusbelastade här och 40 % av nio hästar är 3.6, säg sista tre då. Det är Scarlets Aino, Baron Rols och Picture Ås. Just dessa tre tror jag han tar ner från dödens alla dagar i veckan dessutom.
Att vinna i sin gulddebut är inte omöjligt som alla tror.
Exempel!
Oavsett hur motståndet var vann han där.
På vissa får man känslan av att gå ifrån silver till guld är som att gå från ponnyhästar till varmblod.
Ja, det var väl det...
Jag vill återigen påpeka att han inte är "klar" på något sätt men att ranka honom sist visar på fin "bakom-flötet-stil".
Answer to: "OK.
Aldrig varit i bättre skick än "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 9, SKOGANS JOKER
|
Tänkte assistera lite  LOVEBITE slog näst senast mycket enkelt EARL TILLY som i starten efter var en längd efter PERSOS YANKEE som vissa kommer spika på lördag,i det loppet var ju också ACCLAIM med,ca 2 längder före EARL TILLY. PERSOS YANKEE vann dessutom sin gulddebut på Dannero förra våren efter ha visat riktig toppfrom i sina silverlopp innan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 17:02:15  Tänkte assistera lite  LOVEBITE slog näst senast mycket enkelt EARL TILLY som i starten efter var en längd efter PERSOS YANKEE som vissa kommer spika på lördag,i det loppet var ju också ACCLAIM med,ca 2 längder före EARL TILLY. PERSOS YANKEE vann dessutom sin gulddebut på Dannero förra våren efter ha visat riktig toppfrom i sina silverlopp innan.
Answer to: "Tänkte assistera lite :D LOVEBITE slog näst senast mycket enkelt EARL TIL"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
HaHaHa...
det gäller vilket löpningsförlopp dom får också....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 17:03:07  Tänkte assistera lite  LOVEBITE slog näst senast mycket enkelt EARL TILLY som i starten efter var en längd efter PERSOS YANKEE som vissa kommer spika på lördag,i det loppet var ju också ACCLAIM med,ca 2 längder före EARL TILLY. PERSOS YANKEE vann dessutom sin gulddebut på Dannero förra våren efter ha visat riktig toppfrom i sina silverlopp innan.
Answer to: "Tänkte assistera lite :D LOVEBITE slog näst senast mycket enkelt EARL TIL"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Precis.... men jag hoppas iofs att dem flesta håller fast vid att Lovebite är chanslös i Sverige, spelvärdet för egen del ökar!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-21 17:07:07  HaHaHa...
Answer to: "HaHaHa...
"
|
Forum posts: 7100
V 9, SKOGANS JOKER
|
Klart att det beror på vilket löpningsförlopp dom får men det gäller väl alla? Ingen i detta gänget vinner från dödens, möjligtvis AMOUR AMI i absolut toppform om han tar fram lite jävlaranamma men FLYING HERKULES och ACCLAIM är ju minst lika beroende av löpningsförloppet här. Även PERSOS YANKEE behöver få spets eller ryggar för att vinna detta.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-21 17:08:45
|
|
formen är väl ganska relativ då han möt mycket enklare motstånd än dessa hästarna har fått göra.......Han besegrade Earl tilly när den stod för en dålig prestation och fick vandra i dödens, inte särskilt meriterande då Persos yankee gick i dödens och besegrade en earl tilly som satt i ledningen/vinnarhålet. Då har Persos yankee bättre form än lovebite?
Lovebite har inte besegrat några märkvärdiga hästar egentligen(i förhållande till detta motståndet) och när han gjort det så har det mer eller mindre varit pliktskyldigt från spets eller 2.a utvändigt efter kraftig överpace, sedan var väl copper beech sjuk?
Att lovebite ska kunna ta ner Baron Rols eller scarlets aino från dödens köper jag inte alls, ganska mycket kvar att bevisa innan dess.
tycker bara att snacket med att Lovebite ska vinna detta är löjligt......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 17:15:53  Klart att det beror på vilket löpningsförlopp dom får men det gäller väl alla? Ingen i detta gänget vinner från dödens, möjligtvis AMOUR AMI i absolut toppform om han tar fram lite jävlaranamma men FLYING HERKULES och ACCLAIM är ju minst lika beroende av löpningsförloppet här. Även PERSOS YANKEE behöver få spets eller ryggar för att vinna detta.
Answer to: "Klart att det beror på vilket löpningsförlopp dom får men det gäller v"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
Persos,Baron rols,och skogans är dom enda som kan vinna från dödens när dom har toppform här..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-21 17:16:28
|
V 4, FLYING HERKULES
|
1) Anledningen till att Hercules behöver smygas är ju bla för att han tävlar mot mkt värre motstånd än Lovebite gjort. Är övertygad om att Lovebite måste smygas här med och inte klarar någon resa i dödens eller liknande. Att han sen ska vinna på speed mot dessa... Knappast va.
2) Det där med turordning är ju bara skitsnack. Du tror väl inte att hästen vet om det faktum att han har många startpoäng?!? Alltså påverkar inte det chansen att vinna. Bara dum statistik!
rankar honom själv inte sist, men ska han vara värd ett spelvärt streck på min kupong får han inte vara streckad på mer än 5%. Större chans än så ger jag honom inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 17:22:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, BARON ROLS
|
Amour Ami har vunnit en gång på Valla från spår 11 den gången, det intrycket sitter kvar, kolla upploppet får ni se så travar han riktigt dåligt då han speedet för långt, han är alltså bäst på kortspeeed, möjligt att han utvecklats ytterligare men det visade han inte sist. Ni som tror att Bergh spetsar kan leta efter den spetsen bland stjärnorna för laddas Scarlets Aino den här gången så han tar spets. Det sveriges startsnabbaste häst. En av de få som spetsat från spår 8 på Valla mot hårt motstånd.
Acclaim fick tyckte jag ett tufft lopp senast. Avslag där.
Persos Yankee känns mycket het.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-21 17:26:23
|
V 4, FLYING HERKULES
|
Är nog ingen som pratat om att amour Ami tar spets av egen kraft. Däremot ser nog många amour Ami som en bra rygg och är villiga att släppa.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-21 17:37:31
|
|
precis, men han svarade trots allt ut flying herkules utan större problem senast så Bergh kan säkert ta spets om han vill, kan inte tänka mig att scarlets aino spetsar mot amour ami från spår 8 om Bergh vill köra om det. Men å andra sidan är han nog ganska säker på att få överta så varför kriga om det då?
Det intressanta annars är ju om Bergh kör för spets och sedan väljer att släppa till persos yankee?
Tror annars inte att Hans-owe vill lägga speeden för att kanske få spets i starten, knappast värt det om han vill ta sig till mål över 2140m.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 18:30:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grenka härlig kommentar av dig...
"2) Det där med turordning är ju bara skitsnack. Du tror väl inte att hästen vet om det faktum att han har många startpoäng?!? Alltså påverkar inte det chansen att vinna. Bara dum statistik!"
Hahahaha... mm visst. Så ALL annan statistik vet hästen om och då kan statistiken vara relevant? Hoppas du inser ditt snesteg.
Om denna statistik skulle vara skitsnack, bevisa det och inte bara säg det för fan! Så trött på folk som säger att statistik är skit och inte stämmer, endast för att dem inte komponerar sina system efter statistiken!
Chokladkaka, jag hoppas du är mycket ironisk när du säger att Baron Rols kan plocka ner detta fältet från dödens? Annars undrar jag när du såg ditt senaste travlopp?
Jag försöker åtminstone motivera varför jag tror på Lovebite, men de flesta här svarar med "Tror knappast Lovebite räcker till här", nehe? För att?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-21 18:38:31
|
Forum posts: 5430
|
Persos yankee kan ni ta bort. Han vinner inte detta. Jag tar inte med honom på fem hästar.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6