1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-19 10:48:04
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
han kan inte göra mer än att vinna amour ami? har man helt plötsligt dålig form för att man förlorade ett lopp för 2 starter sedan? jaha, då kan vi göra listan JÄKLIGT lång på hästar utan form.
acclaim har ingen form, han vann inte senast?
vi får se om amour ami blir en fågel eller fisk i år, presterar han det han ska så blir det en enkel vinst kan jag lova. Får väl även hoppas att banan blir bättre än för 2 starter sedan då han inte fick fäste.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-19 11:20:59  han kan inte göra mer än att vinna amour ami? har man helt plötsligt dålig form för att man förlorade ett lopp för 2 starter sedan? jaha, då kan vi göra listan JÄKLIGT lång på hästar utan form.
acclaim har ingen form, han vann inte senast?
vi får se om amour ami blir en fågel eller fisk i år, presterar han det han ska så blir det en enkel vinst kan jag lova. Får väl även hoppas att banan blir bättre än för 2 starter sedan då han inte fick fäste.
Answer to: "han kan inte göra mer än att vinna amour ami? har man helt plötsligt då"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
jag har inte påstått att han har dålig form?.
bara att han har mött samma måtstånd VARJE gång han vunnit känns det som! och varje gång han mött nya hästar har han åkt på stryk.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-19 12:02:29 Edited(1): 2008-02-19 12:04:16
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
V 4, FLYING HERKULES
|
 Amour Ami spetsar och Baron Rols får rygg ledaren.
Andreas var tror du Flying Hercules och Scarlets Aino hamnar då? Är ju ändå något av Sveriges startsnabbaste hästar?
Jag tror det kan bli en jävla öppning. Sen tror jag Amour Ami är snabbt framme och får överta om får han sen det hyfsat lugnt ska han ha chans att vinna men någon spik är det inte för mig. Finns andra som visat bättre speedresurser och form på slutet tycker jag.
Svårt att veta hur Lovebite ska klara sig. Normalt ska han inte ha en chans men han har ju visat upp en hysterisk form på slutet och form slår ju klass...
Jag tror flying Hercules kan få sitt lopp denna gång och jag är inne på att han speedar snabbare än Acclaim. Lär bli lite bortglömd oxå.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-19 12:04:57   Amour Ami spetsar och Baron Rols får rygg ledaren.
Andreas var tror du Flying Hercules och Scarlets Aino hamnar då? Är ju ändå något av Sveriges startsnabbaste hästar?
Jag tror det kan bli en jävla öppning. Sen tror jag Amour Ami är snabbt framme och får överta om får han sen det hyfsat lugnt ska han ha chans att vinna men någon spik är det inte för mig. Finns andra som visat bättre speedresurser och form på slutet tycker jag.
Svårt att veta hur Lovebite ska klara sig. Normalt ska han inte ha en chans men han har ju visat upp en hysterisk form på slutet och form slår ju klass...
Jag tror flying Hercules kan få sitt lopp denna gång och jag är inne på att han speedar snabbare än Acclaim. Lär bli lite bortglömd oxå.
Answer to: "Amour Ami spetsar och Baron Rols får rygg ledaren.
Andre"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
flying får rygg på ledaren..
Flying herkules är sveriges startsnabbaste häst!.. sedan släpper han till amour ami!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-19 16:21:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror inte Björn laddar för att hamna invändigt utan han BORDE satsa på att hitta ryggen på Acclaim... Så skulle jag kört iaf. Scarlets Aino får väl 3:e spår första 350 innan han backas ner.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-19 20:32:44
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Detta vinner flying herkules.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 15:10:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, PERSOS YANKEE
|
Persos Yankee ska garanterat med, håller storstilat varje gång.
acclaim är naturligtvis svår att ogilla så det känns inte som något spiklopp inte, amour ami skickar man väl med å men var ju brutal dålig senast på v75. äh skit i de den ska med::o
Nog för att det bara är onsdag men strecken på skogans just nu är ett skämt, blir farlig till slut. herkules kan säkert smyga hela vägen men är alltid EXTREMT beroende av löpningsförloppet.o(
likaså acclaim och picture ås om än i lite mindre grad. inte för att acclaim och picture ås går att jämföras utan för att båda har riktiga skjutare att bjuda på sista metrarna och inte ska göra så mkt jobb själv.
Rysare?
kanske baronen kan spela spelarna ett spratt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 22:59:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känns som ett helgarderingslopp och hoppas på en riktig prakskräll, eller så låser jag på 2,4,5
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 23:01:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Oddset på Unibet...
Lovebite 50.00 7.25
Som vanligt helt extas när man får se det.
EDIT: Har inga stålar där men det är säkert bättre, hehe 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-21 00:59:32
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Shit jag blir knäpp! Helgardering? Alla kan vinna om de får sitt lopp..
Eller ska jag ta o spika Acclaim för första gången i vinter?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 01:09:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
lås på 3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 01:10:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Verkligen ett intressant lopp. Att Lovebite i skrivande stund bara är streckad till 8% känns väldigt lockande, men med motståndet är det nästan välbefogat. Då jag står helt villrådig så blir det nog helgardering för min del också...
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-02-21 12:22:32
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 6, LOVEBITE
|
Lovebite har varit ruggit bra senaste tiden. Jag spikar sen ska jag sitta och se förvånad ut när Acclaim blåser förbi alla! 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-21 12:36:14
|
V 4, FLYING HERKULES
|
Tror lovebite får det svårt. Har ju inte varit i närheten av sånt här motstånd tidigare och jag har svårt att se hur han ska kunna plocka ner Acclaim och Flying Hercules i en speeduppgörelse.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-21 12:39:14
|
|
har lovebite tveklöst som sisterankad i detta loppet, förstår inte ens vart 9% streck kommer ifrån? sämsta hästen med sämsta kusken, jaha,,,,,,
Är inne på att låsa loppet på amour ami+persos yankee då jag hört lite tråkiga rykten om att Bergh funderar på att släppa spets till persos yankee som han tycker har varit bra senaste tiden.
Fram tills jag fått information av bergh så åker PY med på systemet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-21 12:45:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är sant och med ett startfält med enbart 9 hästar så är risken stor att Flying Herkules får ett lika bekvämt lopp som senast på Jägers där han kan lägga sig i position, hänga på i bekvämt tempo fram till upploppet och där tror jag inte ens att Acclaim hänger med. Hoppas dock på en oväntad utveckling i loppet...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-21 12:48:55
|
V 4, FLYING HERKULES
|
Tror både Amour Ami och Persos Yankee får svårt att stå emot trion: Skogans Joker, Acclaim och Flying hercules när upploppet närmar sig.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-21 12:57:47
|
|
efter en varvning på 1.15-1.17 så är jag inte det MINSTA rädd för den trion, dem tar inte in 1,2,3 längder sista 500-800 på amour ami och persos yankee i normala fall.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-21 13:13:48
|
V 4, FLYING HERKULES
|
Vi får se. Själv tar jag nog med alla 5 för att vara säker 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-21 13:34:36  Vi får se. Själv tar jag nog med alla 5 för att vara säker 
Answer to: "Vi får se. Själv tar jag nog med alla 5 för att vara säker :)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 9, SKOGANS JOKER
|
Tycker fortsatt att det är märkligt att ingen här kalkylerar med vad Hans-Ove tar sig för i starten. SCARLETS AINO hade bara gått 1.21 1600 meter inför årsdebuten och Sundberg tror att han gått framåt rejält med det loppet i kroppen. Hästen ska visst kännas riktigt laddad i träning. Jag har mycket svårt att tro att lägger sig raklång och backar sig sist och om han laddar tror jag att dom innanför kan få svårt att ta emot honom. Även om han inte vinner så tror jag inte att det är speciellt säkert att det blir något 17 varv för vare sig AMOUR AMI eller PERSOS YANKEE. Hur PERSOS YANKEE ska kunna komma fram i tid för att få överta förstår jag faktiskt inte.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6