1
2
3
[ 4
]
5
6
7
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-05 11:16:21  är du säker? heeltt?? aja får hoppas på dujorha då!
Answer to: "är du säker? heeltt?? aja får hoppas på dujorha d&ari"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Hjälm o stövlar är allt som behövs.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-08-05 11:18:40  Sven Olof är bäst i spets känns det som. Från framspår hade den varit given. Men kan inte se att den ska runda fältet sista varvet direkt. FÖrdelen med Il Leone är att den har styrkan och kan parkera i dödens om så krävs... PÅ Rättvik vinner dessutom hela 20 % från dödens. Lägg sedan till att det finns chans att den får överta om den pressar lite.
Nja... Visst kan Sven Olof vinna, men i brist på vettiga spikar denna omgång utöver Ratzeputz så måste jag ta ställning. Sen att det är en äcklig favorit... Ja, får helt enkelt svälja det denna gång.
Alternativet är att jag spika Southwind Coger och även om den är mer attraktiv ur strecksynpunkt så kommer jag inte ifrån att det skräller oftare i klass 2 och att det finns fler tänkbara vinnare i det loppet. Slutligen så är det bara jämföra kusk: Fredrik Persson eller Örjan. Hmmm. Lättare spika Örjan då.
Answer to: "Sven Olof är bäst i spets känns det som. Från framsp&a"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Visst är Sven Olof kanske bäst i spets men kolla loppet på Lindesberg när Jorma körde så ser du att den fungerar riktigt bra även bakifrån. Den gick lysande sista 500 då efter galopp 600 kvar.  Dessutom såg han ut som en ny häst senast. Om Lanzelot Eson hamnar i dödens så släpper aldrig Tobbe ner Örjan i dödens.. Nu har jag gjort vad jag kan för att övertyga dej.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-05 11:21:03  Visst är Sven Olof kanske bäst i spets men kolla loppet på Lindesberg när Jorma körde så ser du att den fungerar riktigt bra även bakifrån. Den gick lysande sista 500 då efter galopp 600 kvar.  Dessutom såg han ut som en ny häst senast. Om Lanzelot Eson hamnar i dödens så släpper aldrig Tobbe ner Örjan i dödens.. Nu har jag gjort vad jag kan för att övertyga dej.. 
Answer to: "Visst är Sven Olof kanske bäst i spets men kolla loppet på "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VOODOO HORNLINE
S 4, VOODOO HORNLINE
|
Tack för försöket. Uppskattar det. Kanske blir så att jag spikar Southwind till slut, och garderar Il Leone. OCh då får jag ju med mina två skrällbud som jag gillar där.... Får sova på saken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-05 11:23:30  Visst är Sven Olof kanske bäst i spets men kolla loppet på Lindesberg när Jorma körde så ser du att den fungerar riktigt bra även bakifrån. Den gick lysande sista 500 då efter galopp 600 kvar.  Dessutom såg han ut som en ny häst senast. Om Lanzelot Eson hamnar i dödens så släpper aldrig Tobbe ner Örjan i dödens.. Nu har jag gjort vad jag kan för att övertyga dej.. 
|
Became a member:
Forum posts:
|
il leone är ju klar, så känns ju ruggigt onödigt övertala någon att gardera den  
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-05 11:25:22  Visst är Sven Olof kanske bäst i spets men kolla loppet på Lindesberg när Jorma körde så ser du att den fungerar riktigt bra även bakifrån. Den gick lysande sista 500 då efter galopp 600 kvar.  Dessutom såg han ut som en ny häst senast. Om Lanzelot Eson hamnar i dödens så släpper aldrig Tobbe ner Örjan i dödens.. Nu har jag gjort vad jag kan för att övertyga dej.. 
|
|
Jag har följt Sven Olof o de såg kanon ut sist..spelade på Linde men tji..synd på bakspåret.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-08-05 11:41:36
Answer to: "il leone är ju klar, så känns ju ruggigt onödigt ö"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Ha,ha  
|
|
Reply
|
|
urquell
|
Posted: 2011-08-05 11:58:07
|
Became a member: 2008-10-28
Forum posts: 272
V 5, LAMAL JUBB
S 3, HERR RATZEPUTZ
|
lås på 2 st, ratzeputz och lamal jubb. en tar ledning den andre 2 par utv för att sen avgöra på upploppet
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-05 14:08:25
|
|
Verkligen en "topp-dag" för ATG i dag fredag..liven från 12 till sena kvällen..4 banor..de gäller att hålla Papegojorna sysselsatta... 
|
|
Reply
|
|
Revenge
|
Posted: 2011-08-05 14:10:51
|
Became a member: 2008-09-05
Forum posts: 266
V 12, STARO ALLENTOWN
S 1, ASKÖ TOY
|
Staro Allentown sjuk senast bara att spika nu!!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-05 14:12:40
 Staro Allentown sjuk senast bara att spika nu!!
Answer to: "Staro Allentown sjuk senast bara att spika nu!!"
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-05 14:12:52  Staro Allentown sjuk senast bara att spika nu!!
Answer to: "Staro Allentown sjuk senast bara att spika nu!!"
|
|
Va ? Hästen hade inte startat på ett tag o hade alla skorna på..var sjuk var kommer de ifrån ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-05 14:14:47 Edited(1): 2011-08-05 14:16:36  Va ? Hästen hade inte startat på ett tag o hade alla skorna på..var sjuk var kommer de ifrån ? 
Answer to: "Va ? Hästen hade inte startat på ett tag o hade alla skorna p&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VOODOO HORNLINE
S 4, VOODOO HORNLINE
|
Varit ifrån, skor = sjuk.
Fattar väl vem som helst.
Kollade i V75-guiden och där säger Djuse att den hade halsinfektion sist...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-05 14:23:07  Varit ifrån, skor = sjuk.
Fattar väl vem som helst.
Kollade i V75-guiden och där säger Djuse att den hade halsinfektion sist...
Answer to: "Varit ifrån, skor = sjuk.
Fattar väl vem som helst. ;)
Koll"
|
|
Jo tjena... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-05 14:26:14
|
|
Nya käcka grepp på Liven från Hagmyren..olika färger på vojlockar på monté hästarna o samma färg på överdraget till hjälmen...WOW !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-05 15:12:52 Edited(1): 2011-08-05 15:14:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VOODOO HORNLINE
S 4, VOODOO HORNLINE
|
Imorgon kommer Ratzeputz inte bara vara favorit utan även vara en spik på många stora system och på många små också för den delen. Med det i åtanke så kan jag omöjligen spika Il Leone. Att spika två favoriter i en omgång... det vore att svära i kyrkan för min del. Det går bara inte. Det är nästan så att jag måste ta bort ett helt gäng favoriter bara för att jag spikar Ratzeputz.
fan...
(edit: dom som är nere i soptunnan just nu är följande: By Air, Viola Silas och Järvsö Rune)
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-05 15:40:55  Imorgon kommer Ratzeputz inte bara vara favorit utan även vara en spik på många stora system och på många små också för den delen. Med det i åtanke så kan jag omöjligen spika Il Leone. Att spika två favoriter i en omgång... det vore att svära i kyrkan för min del. Det går bara inte. Det är nästan så att jag måste ta bort ett helt gäng favoriter bara för att jag spikar Ratzeputz.
fan...
(edit: dom som är nere i soptunnan just nu är följande: By Air, Viola Silas och Järvsö Rune)
Answer to: "Imorgon kommer Ratzeputz inte bara vara favorit utan även vara en spik"
|
|
Vet inte va jag ska kalla din spelmetod..själv lägger ja helt konc. på hästen o inte hur många streck den har..prova flerkupong om det är mycket "streckfavos" i ditt system..blir ju rätt ofta omgångar där "överraskningar" saknas.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-05 15:44:21 Edited(1): 2011-08-05 15:44:57  Vet inte va jag ska kalla din spelmetod..själv lägger ja helt konc. på hästen o inte hur många streck den har..prova flerkupong om det är mycket "streckfavos" i ditt system..blir ju rätt ofta omgångar där "överraskningar" saknas.. 
Answer to: "Vet inte va jag ska kalla din spelmetod..själv lägger ja helt kon"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VOODOO HORNLINE
S 4, VOODOO HORNLINE
|
Spelmetod? Den baseras på väntevärde. Jag vill satsa mina pengar på kombinationer som ger bra betalt. inte på kombinationer som ger dåligt betalt. Kör man reducerat så kan man ha med alla favoriter men reducera bort kombinationer där för många av dom vinner. Nu har jag inte tillgång till jokersystemet och får lämna in vanligt matematiskt, och då får jag chansa bort favoriter istället.
Sen tror jag inte på flerkupongare.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-05 15:56:28  Spelmetod? Den baseras på väntevärde. Jag vill satsa mina pengar på kombinationer som ger bra betalt. inte på kombinationer som ger dåligt betalt. Kör man reducerat så kan man ha med alla favoriter men reducera bort kombinationer där för många av dom vinner. Nu har jag inte tillgång till jokersystemet och får lämna in vanligt matematiskt, och då får jag chansa bort favoriter istället.
Sen tror jag inte på flerkupongare.
Answer to: "Spelmetod? Den baseras på väntevärde. Jag vill satsa mina p"
|
|
Ja jo..förstår men jag bortser mer från hur många som spelar hästen när det gäller V75 ! Är hästen bra o konkurrenterna svaga så är de klart så att säga oavsett favorit eller inte..klar subjektiv bedömning från min sida men skulle ja få se provstarter ordentligt till varje lopp så har jag rätt stor chans att plocka ut vinnaren baserat på dagsformen..klart frustrerande att de bara gäller första loppet i V75 spelet..hamnar tyvärr i tidsnöd då så optimalt är det inte heller.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-05 16:01:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JASPER LANE
|
...just det, man spelar inte för att få 7 rätt, utan för att vinna pengar... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-05 16:03:27  ...just det, man spelar inte för att få 7 rätt, utan för att vinna pengar... 
Answer to: "...just det, man spelar inte för att få 7 rätt, utan fö"
|
|
Ibland sammanfaller det..o då är de jäkligt kul !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6