1
[ 2
]
3
4
5
6
7
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-04 14:48:45  Jag tycker även att Victory Hill är understreckad. Formen står i Zenit. Plockade ner ledaren från dödens trots högt tempo, senast vilket imponerade på mig. Har alltid betraktat den som en rygg-och-lucka häst. Tycker inte att den är chanslös här. Bra kusk och bra startryggar också. Tycker den är klart tidigare streck än 4,7,12 och även 5 som många hyllar här.
Answer to: "Jag tycker även att Victory Hill är understreckad. Formen st&arin"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Får Calle rätt draghjälp så blir han farlig..formen är på topp o sist var strålande..hade det varit kortlopp så hade han varit given.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 15:15:21  Får Calle rätt draghjälp så blir han farlig..formen är på topp o sist var strålande..hade det varit kortlopp så hade han varit given.. 
Answer to: "Får Calle rätt draghjälp så blir han farlig..formen &"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VOODOO HORNLINE
S 4, VOODOO HORNLINE
|
Han är väl inte missgynnad av distansen? Har 15 % på distansen och 13 % totalt.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-08-04 15:19:03
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Var på plats och såg Herr Ratzeputz jogga 1.11 sista varvet senast och det känns givet att spika. Från ledningen blir han mycket svårslagen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-04 15:40:04  Var på plats och såg Herr Ratzeputz jogga 1.11 sista varvet senast och det känns givet att spika. Från ledningen blir han mycket svårslagen.
Answer to: "Var på plats och såg Herr Ratzeputz jogga 1.11 sista varvet sen"
|
|
Inte så högt Tommie.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-04 15:41:15
|
|
Skoja bara...Bosse mycket nöjd..säger en hel del.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-08-04 15:42:27  Inte så högt Tommie.. 
Answer to: "Inte så högt Tommie..;)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
De flesta här på forumet gillar inte att ta rygg på mej så att jag tror på Herr Ratzeputz sänker nog bara streckprocenten.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-04 15:45:26  De flesta här på forumet gillar inte att ta rygg på mej så att jag tror på Herr Ratzeputz sänker nog bara streckprocenten.. 
Answer to: "De flesta här på forumet gillar inte att ta rygg på mej s&"
|
|
Nu va du rolig !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 17:20:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HERR RATZEPUTZ
|
Du är nog en av få som jag skulle rygga här på forumet, tillsammans med B-good, polajsen, dujorha och ett par till. Lutar åt spik på 3an för mig med, och jag tror ju inte mindre på den nu direkt  Känns inte som ledningen är ett måste för den kusen heller
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-08-04 17:23:29  Du är nog en av få som jag skulle rygga här på forumet, tillsammans med B-good, polajsen, dujorha och ett par till. Lutar åt spik på 3an för mig med, och jag tror ju inte mindre på den nu direkt  Känns inte som ledningen är ett måste för den kusen heller
Answer to: "Du är nog en av få som jag skulle rygga här på forume"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
 ett par till
läs Andynalan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 18:02:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HERR RATZEPUTZ
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 18:08:03  Du är nog en av få som jag skulle rygga här på forumet, tillsammans med B-good, polajsen, dujorha och ett par till. Lutar åt spik på 3an för mig med, och jag tror ju inte mindre på den nu direkt  Känns inte som ledningen är ett måste för den kusen heller
Answer to: "Du är nog en av få som jag skulle rygga här på forume"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VOODOO HORNLINE
S 4, VOODOO HORNLINE
|
Mig kan du ju inte rygga. jag suger ju. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 18:12:57 Edited(1): 2011-08-04 18:13:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HERR RATZEPUTZ
|
Hehe men analyserna brukar låta trovärdiga iaf 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 18:19:56  Hehe men analyserna brukar låta trovärdiga iaf 
Answer to: "Hehe men analyserna brukar låta trovärdiga iaf :D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VOODOO HORNLINE
S 4, VOODOO HORNLINE
|
Hehe...Jo. Men jag lider av en allvarlig svaghet i mitt tippande. Jag tror ju inte att favoriter kan vinna. Så jag kan ha hyfsat bra koll på löpningsförlopp, spetschans och sånt. Men när det gäller att hitta vinnare så anstränger jag mig till att få till det att favoriten inte kan vinna.
Ha det i åtanke när du läser mina tips. Jag kan inte hjälpa det. Mitt hat mot favoriter dunklar mitt omdöme.
Ibland kan jag tycka att en inte alltför hårt streckad favorit är ok, och kan t o m spika den. Men det är undantaget som bekräftar regeln och beror oftast på att jag inte hittat ngn halvbra 7-procentare att spika. hehehe...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 18:24:53  Hehe...Jo. Men jag lider av en allvarlig svaghet i mitt tippande. Jag tror ju inte att favoriter kan vinna. Så jag kan ha hyfsat bra koll på löpningsförlopp, spetschans och sånt. Men när det gäller att hitta vinnare så anstränger jag mig till att få till det att favoriten inte kan vinna.
Ha det i åtanke när du läser mina tips. Jag kan inte hjälpa det. Mitt hat mot favoriter dunklar mitt omdöme.
Ibland kan jag tycka att en inte alltför hårt streckad favorit är ok, och kan t o m spika den. Men det är undantaget som bekräftar regeln och beror oftast på att jag inte hittat ngn halvbra 7-procentare att spika. hehehe...
Answer to: "Hehe...Jo. Men jag lider av en allvarlig svaghet i mitt tippande. Jag tror "
|
Became a member:
Forum posts:
|
va inte blyg nu
men ärligt schwerin boko? du tippar dne hästen som har sämst skalle i sverige i alla kategorier, idiotförklarade folke när han hade den som vinnare på v75 föär ett tag sedan.
pinsamt du har den som vinnare om ska vara ärlig
du får leta LÄÄÄNGE efter en häst som vill vinna så lite som den 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 18:32:14  va inte blyg nu
men ärligt schwerin boko? du tippar dne hästen som har sämst skalle i sverige i alla kategorier, idiotförklarade folke när han hade den som vinnare på v75 föär ett tag sedan.
pinsamt du har den som vinnare om ska vara ärlig
du får leta LÄÄÄNGE efter en häst som vill vinna så lite som den 
Answer to: "va inte blyg nu :D
men ärligt schwerin boko? du tippar dne häs"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VOODOO HORNLINE
S 4, VOODOO HORNLINE
|
Plötsligt händer det. Som med Debbie Brodda. Drottningen av ickevinnarna.
Sen är de jag angett som vinnare inte de som jag har som förstahäst. Det handlar om hur mkt poäng man får i tävlingen. Rätt tävlingsstrategi är att alltid välja storskrällar, eftersom det ger så mkt mer poäng när de väl går in. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 18:54:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Herr ratzeputz har gått upp mycket i streck nu  , däremot är lamal jubb fortfarande väldigt lite streckad och den har varit riktigt bra i ny regi, om spets så är det bra chans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 21:14:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STARO ALLENTOWN
|
12 Staro Allentown känns som bästa hästen, och måste streckas trots spåret. Även 1 Askö Toy känns bortglömd, men 3 Herr Ratzeputz får stå som ensam A-häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 23:11:33 Edited(2): 2011-08-04 23:12:35  Plötsligt händer det. Som med Debbie Brodda. Drottningen av ickevinnarna.
Sen är de jag angett som vinnare inte de som jag har som förstahäst. Det handlar om hur mkt poäng man får i tävlingen. Rätt tävlingsstrategi är att alltid välja storskrällar, eftersom det ger så mkt mer poäng när de väl går in. 
Answer to: "Plötsligt händer det. Som med Debbie Brodda. Drottningen av ickev"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ne, det händer inte plötsligt, inte för schwerin  den reklamen är för att hjärnvätta folket att slösa pengar 
björn nordstrand har fan ingen tur alltså, varenda häst han köper presterar sämre efter han köpt, tur han e full av deg iallafall
Skillad mellan schwerin och debbie är att debbie hade egentligen ingen dålig löpskalle, utan hästen sprang mot de bästa hela tidne och gjorde sitt bästa, oftast va motståndet för hårt och det räckte inte, och att hon kördes av en av sveriges bästa kuskar, dålig jämförelse
Får man poäng även om hästen inte vinner eller? annars suger ditt bidrag hästdase 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 23:15:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STARO ALLENTOWN
|
Spetsstriden kommer att stå emellan 1-3-4-5-8 och om man ser på det hela så kommer det nog bli att 1 askö toy är snabb ut men satsar bara på att få positionen ryggledaren, Då är det 3 Herr ratzeputz eller 5 lamal jubb som sitter i spets men längst ut kommer den galne malmqvist och köra till rejält och övertar i första sväng till ut på andra bortre! Jag tycker att det ser ut som den som drar nitlotten av 3 eller 5 får dödens som jag inte tror någon kommer klara av, av dem. jag tror att 5 inte är snabbnog då det kommer bli solfjädereffekten att 4 håller ut 5:an så 3:an tar spets om den är så snabb ut och 5:an får dödens.
Då Avalon spider har visat sig vara bättre på kortdistans nu på slutet (konstigt trodde det var en långkubbare sedan den kom till roger) så tror jag att den inte kommer hålla hela vägen och med avalon spider i spets så blir tempot bra!
Detta gynnar dem som sitter bak, 10 och 12 är väl värsta motbuden i detta läge? jag tycker inte att 10:an ska ha en chans mot 12 som ska gå barfota nu och 10:an kommer få dra fram 12:an
Ps är spets saken efter 500m eller efter 300m?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-04 23:34:45
Answer to: "ne, det händer inte plötsligt, inte för schwerin:) den rekla"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VOODOO HORNLINE
S 4, VOODOO HORNLINE
|
 Får man poäng även om hästen inte vinner eller?
Ja, precis så är det. Ungefär som att man vinner pengar på V75 även om man inte hittar vinnarna.
 annars suger ditt bidrag hästdase
Jag har hellre ett bidrag som gör det än gör det själv som du. 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6