1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
|
|
Posted: 2010-11-11 18:06:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Garland kommer att få loppet, favorit i repris kanske? (från i lördags)en sjuhelvetes spurt. Man kanske skulle spika han ändå, men det beror på hur banan blir också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 18:23:07  Garland kommer att få loppet, favorit i repris kanske? (från i lördags)en sjuhelvetes spurt. Man kanske skulle spika han ändå, men det beror på hur banan blir också
Answer to: "Garland kommer att få loppet, favorit i repris kanske? (från i "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Ja det är lite som du säger. Kör dom i hårt tempo så vinner Hardy och kör dom för sakta så vinner Garland som då har allt sparat till en redig slutrökare. Banan kommer bli utslagsgivande i flera lopp kanske ?
Neo Smed kanske körs fram den här gången? Tror han kommer vara i form igen och att loppet satt i kroppen senast. Riktigt synd att inte Erik kör 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 18:50:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PINEPOWER ROSE
S 1, PINEPOWER ROSE
|
jag reagerade på att du sa att PR viker ner sig. när gjorde han det senast? då e jag osäker på hur pass koll du har på just PR.
Meilink själv säger att pinnen (som han kallar honom) skulle tjäna bra pengar i guld redan. I det här gänget är han bara bäst tror jag.
ja ska komma ihåg din notis =)... jag är dock rätt säker på att han blir väldigt svår att slå om han tar ledningen vilket han gör med ganska så stor sannolikhet.
Jag kollar mycket på hur hästen ser ut och agerar under loppen. och att gå i ryggar kontra ledar position/dödens så är det en helt annan häst. Den får en annan dimension när den inte har häst framför sig.
Det enda jag inte gillar är att sitta med en favoritspik i sista, det är faktiskt sjukt tråkigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:02:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PINEPOWER ROSE
S 1, PINEPOWER ROSE
|
LessIS99 ----> det loppet har jag sett många ggr. fruktansvärt bra insats, tog en bachelores dream från dödens. men PR från bricka 12 gick ut tidig i 3:e och satt sen i dödens i drygt ett och ett halvt varv. sen torska han mot en smygkörd nisse bean som är en stark spurtare. men åter där ser man hur PR biter i och gör det jättebra.
Men att säga att han fick ge sig sista biten är ju väldigt orättvist sagt. du vet han torskade på målfotto va?
satt med spik den gången på PR i första avdelningen på V75. kommer ihåg det loppet så väl så väl så väl. så sur så sur så sur jag blev när Nisse Bean efter en dryg minuts väntan på resultat ropades upp som vinnare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:27:51  LessIS99 ----> det loppet har jag sett många ggr. fruktansvärt bra insats, tog en bachelores dream från dödens. men PR från bricka 12 gick ut tidig i 3:e och satt sen i dödens i drygt ett och ett halvt varv. sen torska han mot en smygkörd nisse bean som är en stark spurtare. men åter där ser man hur PR biter i och gör det jättebra.
Men att säga att han fick ge sig sista biten är ju väldigt orättvist sagt. du vet han torskade på målfotto va?
satt med spik den gången på PR i första avdelningen på V75. kommer ihåg det loppet så väl så väl så väl. så sur så sur så sur jag blev när Nisse Bean efter en dryg minuts väntan på resultat ropades upp som vinnare.
Answer to: "LessIS99 ----> det loppet har jag sett många ggr. fruktansvär"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Jag hade bägge hästarna på min lapp så jag var nästan lika sur som dig. PPR var nämligen nästan ostreckad i jämförelse med Nisse. Jag förstorade tom upp målfotot och tycker att PPR vann  Minst delad seger var det i varje fall i mina ögon.
Jag påstår inte alls att PPR är vek. Jag tycker helt enkelt inte att han är det utan hans akilleshäl är att han inte hitintills har tålt hårt tempo på mellanvarvet som exempelvis Hardy, Youpie, Neo Smeds gör. Nu utvecklas ju hästar och senaste loppet tyder på en förbättring tycker jag.
Önskar jag vore lika övertygad som dig för då hade jag haft min spik klar men nu får jag likt en blind höna söka vidare efter ett korn här och där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:35:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker att Pinpepower är en riktigt fin häst och visst bör han ha hyfsad segerchans och är en vettig spik...
Hardy ribb är en överskattad skithäst som behöver maxlopp för att ha segerchans, överstreckad som fasiken.
Oavsett så lär henrik svensson sätta fart på detta loppet och då kan allt hända. Fullt av bra hästar med toppform....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:43:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PINEPOWER ROSE
S 1, PINEPOWER ROSE
|
va säger du folke... ang. Hardy Ribb. jag brukar inte ranka HR så jäkla högt på min ranking heller. brukar helt enkelt inte ha känsla för den. Men den vinner ju och vinner men blir ALDRIG favorit när den startar. Underskattad är dett rätta ordet tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:59:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YOUPIE
|
Jag var på Örebro den dagen då Jorma sa att PP skulle gå rätt upp i guld o har följt hästen från "start".
Han ger sig till slut i detta loppet var så säker...
Folke - du är väl endå ute o cyklar angående Hardy skithäst..nästa tjänat en miljon i r o bara vinner o vinner.
Tror han gör det på Lördag oxå nu när favorit kusken sitter bakom o NU han han verkligen ett bra spår...skulle tom våga spika 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 20:12:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Mmmm 965 papp i år i hård konkurrens (bäst i fältet). 40 Papp per start i livet (näst bäst i fältet).Rekord på 11,5 (delat bäst i fältet).
Någon som har en sån skithäst till salu? Mejla mig gärna....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 21:16:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Har varit några franska hästägare/tränare som velat köpa Hardy. Kul-fakta.se 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 21:20:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men finns det någon häst i sverige detta året som haft lika mycket tur som Hardy ribb när det kommer till löpningsförlopp? Helt otroligt.......
Fast vinner han denna gången så blir det väl första gången jag får rätt på systemet,,,,,,,helgarderar loppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 21:52:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PINEPOWER ROSE
S 1, PINEPOWER ROSE
|
men nu möter Hardy Ribb en Pinepower Rose i spets. blir för tufft.
skulle Hardy Ribb vinna på lördag är det start i guld nästa för den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 08:31:13  men nu möter Hardy Ribb en Pinepower Rose i spets. blir för tufft.
Answer to: "men nu möter Hardy Ribb en Pinepower Rose i spets. blir för tufft"
|
Became a member:
Forum posts:
|
skiljer knappt något på en bra silverhäst i form och en genomsnittlig guldhäst. är löpningsförlopp som bestämmer vem som är 1st i mål.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-11-12 09:00:06
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, PINEPOWER ROSE
|
Det pratas om tempo på mellanvarvet, vem ska gå upp o trycka på Pinepower tänker ni?
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-11-12 09:26:29  Det pratas om tempo på mellanvarvet, vem ska gå upp o trycka på Pinepower tänker ni?
Answer to: "Det pratas om tempo på mellanvarvet, vem ska gå upp o trycka p&"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Ehm, Timtomara kanske??
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-11-12 09:48:25  Ehm, Timtomara kanske??
Answer to: "Ehm, Timtomara kanske??"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, PINEPOWER ROSE
|
Aaaah.. Du tänker sååå... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 09:52:59  Det pratas om tempo på mellanvarvet, vem ska gå upp o trycka på Pinepower tänker ni?
Answer to: "Det pratas om tempo på mellanvarvet, vem ska gå upp o trycka p&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Om det nu blir PPR i ledningen. Är inte Meadow Zoot en riktig snabbstartare ?
Oavsett vem som kommer till ledningen så kommer ju Tintomara när hon fått upp ångan. Det var ju exakt så hon vann senast. Fram 1200 kvar ?
Tänkte att Neo Smed skulle köra fram men dom tror ju insatsen senast berodde på att den gick i dödens så det lär dom ju inte testa igen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 09:55:17  men nu möter Hardy Ribb en Pinepower Rose i spets. blir för tufft.
Answer to: "men nu möter Hardy Ribb en Pinepower Rose i spets. blir för tufft"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Stallet har väl ingen Guldhäst i dagsläget (jag kan ha fel) ? Tror dom skulle bli mycket glada om Hardy gick upp i Guld och han kommer tjäna pengar där med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 10:20:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Meadow Zoots senaste start slutade han trea, vad tyckte du om prestationen?
– Prestationen var otroligt bra. Hästen fick nämligen punktering i första sväng, och när han kom tillbaka till stallet var hjulet ordentligt demolerat. Trots det var han bara en halv längd bakom favoriten Conrads Garland i mål.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-12 12:05:19
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tyckte Meadow har sett fin ut de senaste starterna.. Hästen har inte många lopp innanför västen men klassen är hård nu med mycket bra hästar o känslan är för hård...men vi går mot den "billiga" årstiden så längre fram i vinter så kan han sitta där !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6