1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
|
|
Posted: 2010-11-10 12:45:55  Hästen gick 12.9 från spår 2 o kördes inget från start ! 2,5 längder efter Tintomara imål .... konstig styrning o Tobbe är ju lurig ibland...mysko ! 
Answer to: "Hästen gick 12.9 från spår 2 o kördes inget frå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
inget tryck i hästen den dagen tyvärr
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-10 15:38:54  såg RUGGIGT BRA ut sist, kan kanske bli en vinnare i regi lennartsson, för tidigt dömma ut en sådan fin häst med stor utvecklingspotensial.
Answer to: "såg RUGGIGT BRA ut sist, kan kanske bli en vinnare i regi lennartsson"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YOUPIE
|
Kanske men det han har visit för mig dugger inte på V75.
Speciellt inte från spår 8 då han är lååååååångsam ut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-10 15:57:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PINEPOWER ROSE
S 1, PINEPOWER ROSE
|
Som jag trodde. Ingen tar en längd på PR från start. enligt Guiden tror dem precis som jag. Det är inte säkert att det blir så men jag är väldigt säker på at han spetsar.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-11-10 16:23:13
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, PINEPOWER ROSE
|
Jag kanske är helt ute o cyklar men Pinepower spetsar o sen händer väl inget mer?
Torbjörn fuskar bort allt i spets medan resten bevakar varann o ingen vill mangla i dödens. O även om Conrads Garland nästan såg ut som Torvald i förra loppet så är det frågan om det räcker..
Gillar dock många av hästarna typ Hardy o Youpie o Rano o ogillar att förlora på såna men nog borde man kunna sitta nöjd med en Pinepower Rose-spik?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-10 16:41:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PINEPOWER ROSE
S 1, PINEPOWER ROSE
|
Jag sitter sjukt nöjd med spik på PR. dels för att jämnt streckat. Dels för mycket tjat om Conrads Garlands senaste lopp. hur är det med täta starter på den och längre resor? Men framförallt hur J*vla bra PR är i spetsposition. Inte lätt att ta en PR i spets. Klart bästa hästen i gänget.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-10 17:38:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Kommer ta med 1,2,3,5,9 kanske 11 eller 12 också. Tycker det ser svårlöst ut, efter senaste starten litar jag inte riktigt på PR ihop med Torbjörn.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-10 21:37:42  Kanske men det han har visit för mig dugger inte på V75.
Speciellt inte från spår 8 då han är lååååååångsam ut.
Answer to: "Kanske men det han har visit för mig dugger inte på V75.
Specie"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hum...monster drive långsam ut?
tror du får kolla lopparkivet igen
han är riktigt kvick ut, och jag är tveksam om han någonsin laddats för fullt, inte för han lär göras det ändå, visst, förstår du tycker han är en icke vinnare då han kanske borde ha vunnit ett par gånger då han fått bra loppresor, men å andra sidan är det inga dåliga hästar han kommit 2,3 bakom heller. Får se vad lennasrtsson kan göra av honom, finns större utvecklings potensial i denne fine häst än vad det finns i bra många av de andra kusarna
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 08:08:42  hum...monster drive långsam ut?
tror du får kolla lopparkivet igen
han är riktigt kvick ut, och jag är tveksam om han någonsin laddats för fullt, inte för han lär göras det ändå, visst, förstår du tycker han är en icke vinnare då han kanske borde ha vunnit ett par gånger då han fått bra loppresor, men å andra sidan är det inga dåliga hästar han kommit 2,3 bakom heller. Får se vad lennasrtsson kan göra av honom, finns större utvecklings potensial i denne fine häst än vad det finns i bra många av de andra kusarna
Answer to: "hum...monster drive långsam ut?
tror du får kolla lopparkive"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YOUPIE
|
Om man jämför med de som är innanför..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 09:07:04  Jag kanske är helt ute o cyklar men Pinepower spetsar o sen händer väl inget mer?
Torbjörn fuskar bort allt i spets medan resten bevakar varann o ingen vill mangla i dödens. O även om Conrads Garland nästan såg ut som Torvald i förra loppet så är det frågan om det räcker..
Gillar dock många av hästarna typ Hardy o Youpie o Rano o ogillar att förlora på såna men nog borde man kunna sitta nöjd med en Pinepower Rose-spik?
Answer to: "Jag kanske är helt ute o cyklar men Pinepower spetsar o sen hände"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Var det inte exakt den teorin senast när han mötte exempelvis Tintomara Hornline ? Blev det så ? Nope.
PPR bör garderas eller spikas emot den här gången för motståndet är av hög klass och dom kör om hyffsade pengar.Tror inte han får ta ledningen och sen sova bort loppet till upploppet. Får han tryck under vägen så står han inte pall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 11:57:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YOUPIE
|
Tycker Pinepower är för vek till slut.
Han blir garanterat ner speedad i detta loppet.
De gånger som han imponerat har han faktiskt fått bestämma som han vill i ledningen o tror knappast han får göra det i en final.
Men bara för jag ahr sagt så här så öppnar han väl första 1000 på 18!!!  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 12:41:37  Tycker Pinepower är för vek till slut.
Han blir garanterat ner speedad i detta loppet.
De gånger som han imponerat har han faktiskt fått bestämma som han vill i ledningen o tror knappast han får göra det i en final.
Men bara för jag ahr sagt så här så öppnar han väl första 1000 på 18!!!  
Answer to: "Tycker Pinepower är för vek till slut.
Han blir garanterat ner s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Får PPR bestämma så är det nog runt 16/1000. Det brukar vara hans önsketempo. Blir det körning på mellanvarvet kroknar han.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 12:52:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PINEPOWER ROSE
S 1, PINEPOWER ROSE
|
JoNGyL175--->> inte för att verka dryg, men tycker du har dålig koll på PR. kolla på hans starter i år så kommer du se allt annat än att han viker ner sig.
När han torskade mot Tintomara Hornline var det mer dåligt styrt av tobbe. Han satsade inte för spets (medvetet) sen kunde han om han velat gått fram före tintomara men han valde ett lopp i ryggar. ville väl kanske testa prova den i ryggar för att få den mer allround.
Har ni sett PR när den varit i dödens? han har varit urtapper i år och så säger folk att han viker ner sig, dålig koll har man då. Den biter på riktigt rejält i ledarposition. förlorat en gång och var tapper tvåa den gången. Jag har sett den få tryck flera ggr och klarar av det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 13:10:20  JoNGyL175--->> inte för att verka dryg, men tycker du har dålig koll på PR. kolla på hans starter i år så kommer du se allt annat än att han viker ner sig.
När han torskade mot Tintomara Hornline var det mer dåligt styrt av tobbe. Han satsade inte för spets (medvetet) sen kunde han om han velat gått fram före tintomara men han valde ett lopp i ryggar. ville väl kanske testa prova den i ryggar för att få den mer allround.
Har ni sett PR när den varit i dödens? han har varit urtapper i år och så säger folk att han viker ner sig, dålig koll har man då. Den biter på riktigt rejält i ledarposition. förlorat en gång och var tapper tvåa den gången. Jag har sett den få tryck flera ggr och klarar av det.
Answer to: "JoNGyL175--->> inte för att verka dryg, men tycker du har d&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Jag kollar bara på tempon när han vunnit från ledningen. Jag vet att han gjort bra lopp bakifrån också men det är inte lika intressant nu. När han tagit ledningen så har han vunnit om han fått dämpa en bit och min teori är ju att han inte får det nu. Jag kan ha fel givetvis och blir det 16/1000 så ökar hans chanser rejält. Tror man på det scenariot så spikar man PPR helt enkelt. Tror dålig bana kan vara ett plus för PPR också eftersom han ju går med skor.
Tror inte alls på att Torbjörn "inte villa ha ledningen".PPR har redan bevisat att han är vass bakifrån så varför skulle dom testa det igen och på V75 ? Inte troligt. Om du läst vad tränaren sagt förut så vet du att PPR är ojämnt startsnabb och på lördag kan han ha en sån där dag när han inte vill öppna ?.
Speciellt från spår 1 där ju många hästar verkar ha svårare att ladda iväg.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 14:07:31  Om man jämför med de som är innanför..
Answer to: "Om man jämför med de som är innanför.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
är ju inga raket direkt någon av dem, ska bli intressant vad lennartsson säger i veckan, iofs han är ju så försiktig jämnt så han ligger väll lågt som vanligt, men med tanke på hur smällfin hästen va sista starten så kanske det inte är otänkbart att Per gasar från start, ska bli kul se hur det artar sig då, men hur som helst redna bestämt alla ska med i sista.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 14:10:46  JoNGyL175--->> inte för att verka dryg, men tycker du har dålig koll på PR. kolla på hans starter i år så kommer du se allt annat än att han viker ner sig.
Answer to: "JoNGyL175--->> inte för att verka dryg, men tycker du har d&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan hålla med om att hästen gått kanonbra alla starterna utan på hagmyren, där jag bara ger honom godkänt, att få stryk 2 gånger av nisse bean på målfoto efter gått i dödens e helt okej.
Men för att det ska skrälla måste någotn häst bli klart mer streckad än övriga, så jag hoppas han drar mycketv streck bommar spetsen och jobbar in en 5-10%
Kanske bergharn ställt i ordning Cold Carat efter den varit formlös ett tag
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-11 15:50:14
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Hästen är inte dålig men loppet mot Tintomara gör mig fundersam... Tobbe måste ha känt eller fått ideer, han gick ut o in igen framför Tintomara...Nu sist på Gävle så körde Tobbe mer riktigt igen med hästen o det såg bra ut !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 16:01:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PINEPOWER ROSE
S 1, PINEPOWER ROSE
|
PR öppnade 1.10 första 500 på just gävle senast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 16:23:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PINEPOWER ROSE
S 1, PINEPOWER ROSE
|
LessIS99--->>> jag har inte nämnt nånting om PR huruvida han går i ryggar. Han är INTE speciellt vass i ryggar som du säger. Han är en helt annan häst i ledningen. Sanningen är den att han inte vunnit ett ända lopp i ryggar. PR har 10 vinster i karriären samtliga från ledningen. 11 ggr har den frontat, alltså bara torskat en gång i ledningen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 17:59:16  LessIS99--->>> jag har inte nämnt nånting om PR huruvida han går i ryggar. Han är INTE speciellt vass i ryggar som du säger. Han är en helt annan häst i ledningen. Sanningen är den att han inte vunnit ett ända lopp i ryggar. PR har 10 vinster i karriären samtliga från ledningen. 11 ggr har den frontat, alltså bara torskat en gång i ledningen.
Answer to: "LessIS99--->>> jag har inte nämnt nånting om PR huruvid"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YOUPIE
|
Till: votolato84 du är inte dryg för du har en åsikt!! självklart ska du säga vad du tycker det är väl därför vi har detta forum antar jag!?
Men att säga att jag har dålig koll de är FEL - men tycker du det så är det ok för mig.
Jag vet dock att i en speed uppgörelse har PP inte en chans mot en heldel i detta fältet.
Vilka får du räkna ut själv.
Sedan finns det några djur som är klart hårdare än PP.
De gånger PP var "lysande" har han faktiskt mött enkelt motstånd + fått bestämma i spets.
Sedan en annan sak som man bör väga in är att han på kort tid tjänat stora pengar och det blir tuffare o tuffare.
Men har du PP som SOS så ska du spika - helt klart.
Men kom ihåg denna lilla notis på lördag när PP bara är 3-4 i mål 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 18:05:55  LessIS99--->>> jag har inte nämnt nånting om PR huruvida han går i ryggar. Han är INTE speciellt vass i ryggar som du säger. Han är en helt annan häst i ledningen. Sanningen är den att han inte vunnit ett ända lopp i ryggar. PR har 10 vinster i karriären samtliga från ledningen. 11 ggr har den frontat, alltså bara torskat en gång i ledningen.
Answer to: "LessIS99--->>> jag har inte nämnt nånting om PR huruvid"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARDY RIBB
|
Ryggar är nog fel uttryck. Bakifrån är det mer jag menar o det grundar jag delvis på loppet 0821 när Nisse Bean vann. Jag tycker PPR var riktigt bra då men han fick ge sig sista biten.
Håller med om att han är bättre i ledningen givetvis. Man kan också se i det senaste loppet att han är i bra form så visst kan han vinna men spik är ett stort ? för mig.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6