1
2
3
[ 4
]
5
6
|
|
Posted: 2010-02-27 00:44:02  kanske lite formtapp på Bobtail och acclaim ?
Airstirke är ofta nära men behöver nog en annan kusk för att vinna, Rocket är ju lurig, men har svårt att se han vinna. Hmmm
Answer to: "kanske lite formtapp på Bobtail och acclaim ?
Airstirke är ofta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BOBTAIL
|
Tyckte du att Bobtail var dålig senast? Liiiite tufft lopp den fick då, höll strålande trots det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 08:29:36  Colombian Necktie har vid laddning svarat ut hästar som Finders Keepers, Yorktown Gunner, Excallibur och Garland Kronos. Har även varit nära att ta en längd på Jaded. Baserat på det, finns det något som talar för att Bobtail ska ta en längd på Colombian?
Answer to: "Colombian Necktie har vid laddning svarat ut hästar som Finders Keeper"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet dock inte hur skobalans påverkar hans startsnabbhet? gått barfota i 1-2 år nu......
Men örjan spikade sig själv i kvällsposten vilket jag bara sett 2ggr tidigare och då har han vunnit enkelt, senast var med city hall. Tror nog att han är vaken och medveten om att ledningen betyder allt.
Att spekulera i galopp känns bara dumt, han har typ 1 galopp på senaste 20 starterna.
Spetsar Bobtail så lär det kosta en del och då är det klar risk för att acclaim vinner om banan passar......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 10:36:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BOBTAIL
S 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
14,4 fick Colombian Nectie senast i slut tid.
Samm som Bobtail - o då fick hon ett tufft lopp i dödens.
Klart jämngoda hästar dock har ju C.N stor fördel av sitt spår och skulle man nu vara "klok" är det bara stt spika C.N då den troligtvis leder runt om.
Men jag ÄR ju inte rikitigt klok när det gäller trav.
Vill ju gärna se dessa storfavoriter göra bort sig.
Galopp på CN ser jag som högst otroligt.
Glöm inte Rocket Power OM det blir öppning i detta loppet.
har en otroligt speed o fininsh som tar ner alla om han får sitt lopp - 4% känns ju KUL!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 10:41:55  Haha.. Örjan somnar inte till. Erik gör det däremot då och då, eller har du glömt hans styrning med Skully Gully i ett lopp i höstas där en viss alban var med?
Answer to: "Haha.. Örjan somnar inte till. Erik gör det däremot då"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, AIRSTRIKE
|
Med anledning av tight schema kan jag inte pressa in en 500 sidor lång lista på Örjans narkolepsi. Men de kan vara rätt grova. En rolig uppgift för den som har tid, attackera Lopparkivet.
Men jag antar att det är fel.
Världens bästa kusk (som är 8-9:a på listan över förvaltade favoriter i SVERIGE) kör perfekt.
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-02-27 10:44:37
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
V 8, MIN NARKISSOS
|
Min Narkissos tunga avslutning fäller avgörande här och har hittat en ny era nu...går med i alla tempon och perfekt skrällkusk här....Jackpot to me please. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-27 10:54:05  Med anledning av tight schema kan jag inte pressa in en 500 sidor lång lista på Örjans narkolepsi. Men de kan vara rätt grova. En rolig uppgift för den som har tid, attackera Lopparkivet.
Men jag antar att det är fel.
Världens bästa kusk (som är 8-9:a på listan över förvaltade favoriter i SVERIGE) kör perfekt.
Answer to: "Med anledning av tight schema kan jag inte pressa in en 500 sidor lån"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
Han somnar inte, däremot kör han defensivt ibland. Finns väl inget som talar för att han ska göra det i detta lopp?
Ja det gör han. Och den där listan är ett skämt och det vet du också. Säger ju mer om hur dåliga spelarna är. Eller tycker du på allvar att Stefan Söderkvist, som låg etta på listan, är Sveriges bästa kusk? Och Goop vart låg han, 19e typ? Men visst, intressant lista..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 11:05:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
HAHA 
Självklart är Örjan bäst
Hur kan galopp på CN vara högs trolig? 1 galopp i sverige på de senaste 34 loppen. Det säger väl allt om galopprisken? Känns väldigt liten vill jag säga. Då ska man komma ihåg att han varit med i många snabb lopp som tex sweden cup där han pressats hårt i starten för att försvara/få ledning.
Kan ju lägga till att Loppet CN gjorde senast var minst lika bra som bobtail då han gick i 3.e spår sista 1000 varav först i spåren sista 300 och avslutade 11.9 sista 1000.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 11:09:28 Edited(1): 2010-02-27 11:09:40  Han somnar inte, däremot kör han defensivt ibland. Finns väl inget som talar för att han ska göra det i detta lopp?
Ja det gör han. Och den där listan är ett skämt och det vet du också. Säger ju mer om hur dåliga spelarna är. Eller tycker du på allvar att Stefan Söderkvist, som låg etta på listan, är Sveriges bästa kusk? Och Goop vart låg han, 19e typ? Men visst, intressant lista..
Answer to: "Han somnar inte, däremot kör han defensivt ibland. Finns väl"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, AIRSTRIKE
|
Somna = kasta sig invändigt med en häst som står i 1.50
Somna = inte kan driva (Örjan i varje start)
Han är så liten och klen så det är svårt att inte överskatta honom.
Så ni har mina sympatier där.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-27 11:24:24  Somna = kasta sig invändigt med en häst som står i 1.50
Somna = inte kan driva (Örjan i varje start)
Han är så liten och klen så det är svårt att inte överskatta honom.
Så ni har mina sympatier där.
Answer to: "Somna = kasta sig invändigt med en häst som står i 1.50
So"
|
V 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
Örjan behöver inte driva, han vinner ju ändå. Det kallar jag skicklighet. Vem fan som helst kan ju sitta och slå på ett hästarsel med en pinne, behövs ingen Schwarzenegger för det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 11:26:16 Edited(1): 2010-02-27 11:27:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med dig Dark_horse.
Örjan vinner 9 av 10 uploppsdueller genom att sitta still, fanemaj imponerande.
Vem som helst kan tuta och köra som Goop, inget svårt i det......Ludde har samma körstil och han har betydligt högre segerprocent.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-02-27 11:30:41
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Att måtta in en häst som har dubbelt så mycket krafter kvar som den hästen man strider mot är inte så imponerande.... Örjan vinner aldrig en upploppsduell mot Goop om dom har två hästar som är lika trötta.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-27 11:41:36  Att måtta in en häst som har dubbelt så mycket krafter kvar som den hästen man strider mot är inte så imponerande.... Örjan vinner aldrig en upploppsduell mot Goop om dom har två hästar som är lika trötta.
Answer to: "Att måtta in en häst som har dubbelt så mycket krafter kva"
|
V 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
Men Örjans hästar är aldrig lika trötta som Goops, därför vinner alltid Örjan.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-02-27 11:44:07  Men Örjans hästar är aldrig lika trötta som Goops, därför vinner alltid Örjan.
Answer to: "Men Örjans hästar är aldrig lika trötta som Goops, d&au"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Dom få gånger han kommer loss kanske.... Men 90% av starterna sitter han ju med allt kvar i tredje invändigt..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 11:44:46 Edited(1): 2010-02-27 11:46:52  Men Örjans hästar är aldrig lika trötta som Goops, därför vinner alltid Örjan.
Answer to: "Men Örjans hästar är aldrig lika trötta som Goops, d&au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, AIRSTRIKE
|
Häst mot häst är Björn närmast outstanding på i Sverige. Erik är också bra, men Örjan.. hah..
Har aldrig sett Örjan vinna en 1v1 mot Björn när det är tight tror jag. Lär väl aldrig hända heller.
Kanske är därför Björn har vunnit mer än dubbelt så mycket lopp som metern i år.
Har 6 % bättre vinstprocent.
Och har kört in 2-3 milj mer.
Heja Örjan, det går bra.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-27 11:57:54
|
V 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
Örjan har nästan alltid mest krafter sparade, oavsett om han sitter i ledning, dödens eller i kön, eftersom han är en överlägsen tempobedömare och nästan alltid ger hästen ett perfekt lopp i förhållande till hur mycket krafter den har kvar. Sen kan Goop och co sitta och vifta hur mycket de vill med pisken..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-27 12:04:48  Häst mot häst är Björn närmast outstanding på i Sverige. Erik är också bra, men Örjan.. hah..
Har aldrig sett Örjan vinna en 1v1 mot Björn när det är tight tror jag. Lär väl aldrig hända heller.
Kanske är därför Björn har vunnit mer än dubbelt så mycket lopp som metern i år.
Har 6 % bättre vinstprocent.
Och har kört in 2-3 milj mer.
Heja Örjan, det går bra.
Answer to: "Häst mot häst är Björn närmast outstanding på"
|
V 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
 Har 6 % bättre vinstprocent
Jag bockar och bugar inför Goops fantastiska facit med storfavoriter på alla skitbanor runtom i Sverige.
Angående inkörda pengar får vi väl se hur det ser ut när året är slut..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 12:11:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Örjan brukar besegra Goop i 1vs1, ingen statistik, men sällan jag sett han förlora 1vs1 dueller.
Ludde brukar också spöa goop i dueller.
Efter året vet vi alla hur det kommer att se ut, Örjan kör in mest pengar. Är med i alla stora lopp och kör bra hästar oftast. Goop får ofta ingen häst i storloppen, de gånger han är med så blir det med skithästar i regel.
Kanske kör sönder sina hästar innan dem tjänat miljonen?Jävligt viktigt att vinna loppen med 30k i prispengar vet ni, måste ha hög segerprocent. HAHA
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 12:24:25  Örjan brukar besegra Goop i 1vs1, ingen statistik, men sällan jag sett han förlora 1vs1 dueller.
Efter året vet vi alla hur det kommer att se ut, Örjan kör in mest pengar. Är med i alla stora lopp och kör bra hästar oftast. Goop får ofta ingen häst i storloppen, de gånger han är med så blir det med skithästar i regel.
Kanske kör sönder sina hästar innan dem tjänat miljonen?Jävligt viktigt att vinna loppen med 30k i prispengar vet ni, måste ha hög segerprocent. HAHA
Answer to: "Örjan brukar besegra Goop i 1vs1, ingen statistik, men sällan jag"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, AIRSTRIKE
|
Han har kört in 2-3 milj mer än Örjan i år.
Så Björn leder och så lär det bli. Erik tror jag mest på dock.
Örjan är ett skämt.
Vad behagar din syn och det du sett i 1v1 dueller är knappast intressant då du bedömde att Olle Hedin körde regelrätt och borde vunnit V64-1 i onsdags. Du är diskvalificerad för all form av tyckande inom trav. Sen att du baserar ett spel på Witness to History för att Torbjörn tror på bra chans och att du gillar han som människa... ja, det bara understryker vilken inkompetent människa och spelare du är.
Blir dagens citat. Såvida du inte levererar massa nya tips baserade på känslor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-27 12:27:12   Har 6 % bättre vinstprocent
Jag bockar och bugar inför Goops fantastiska facit med storfavoriter på alla skitbanor runtom i Sverige.
Angående inkörda pengar får vi väl se hur det ser ut när året är slut..
Answer to: "Har 6 % bättre vinstprocent
Jag bockar och bugar inf&o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, AIRSTRIKE
|
Han bränner ju med favoriterna oftare än Örjan?
Så Björn bränner med mer favoriter än Örjan, men har ändå högre segerprocent och kört in mer pengar.
Bra där.
Ja vi får väl se när året är slut.
Ska bli enormt kul. Ett mellan år för Maha och Triton har lite mindre tur och Örjan är inte ens top 10.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-27 12:52:50  Han bränner ju med favoriterna oftare än Örjan?
Så Björn bränner med mer favoriter än Örjan, men har ändå högre segerprocent och kört in mer pengar.
Bra där.
Ja vi får väl se när året är slut.
Ska bli enormt kul. Ett mellan år för Maha och Triton har lite mindre tur och Örjan är inte ens top 10.
Answer to: "Han bränner ju med favoriterna oftare än Örjan?
Så Bj"
|
V 3, COLOMBIAN NECKTIE
|
Grattis, du har precis jämfört årets siffror med en lista som är baserad på en helt annan tidsperiod.
Björns år har börjat bra det håller jag med om, men det gör honom inte till Sveriges bästa kusk. Hans segerprocent kommer från framgångar i enkel konkurrens. Och gällande inkörda pengar och antal vunna lopp hade allt annat än en överlägsen ledning i båda varit skandal med tanke på hur mycket mer han kör.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6