Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Axevalla 2010-02-27
V75-3 PÅ LANDET 4-6 JUNI
3. COLOMBIAN NECKTIE 66% 19
Kihlström Örjan
6. BOBTAIL 27% 38
Adielsson Erik
9. ACCLAIM 23% 56
Eriksson Håkan
2. AIRSTRIKE 8% 117
Jansson Torbjörn
1. TUNK NAFETS 4% 240
Widegren Dan
5. ROCKET POWER 4% 157
Krenmayr Gregor
7. STAR RUNNING 4% 240
Goop Björn
8. MIN NARKISSOS 3% 229
Lennartsson Per
4. SORAYA LADAY 1% 735
Sjunnesson Jörgen

Senast uppdaterad: 2010-02-27 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Axevalla
V75-2 Axevalla
V75-3 Axevalla
V75-4 Axevalla
V75-5 Axevalla
V75-6 Axevalla
V75-7 Axevalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Axevalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6  
Author Message
Posted: 2010-02-24 12:10:36

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL
Given spets på Colombian Necktie och Airstrike i rygg. Stor chans att det inte händer så mycket mer än så.
Reply
hogan Posted: 2010-02-24 13:23:32

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 2, AIRSTRIKE

S 3, COLOMBIAN NECKTIE
Vågar han ladda med Colombian då....han kan ju vara osäker ibland....sen tror jag bara att folk spånar emot honom, självfallet är han 1a strecket på papperet men han vinner ju inte ihjäl sig direkt så lite motbud kan vara roligt, jag släpper inte Airstrike iaf....och bra info från stallet här ovan, tyckte han var sämre senast men nu fick man ju förklaringen på detta.
Sen tror jag att Bobtail kan sno ledningen från Colombianen, fick väl spets från 8e rätt nyligen...så.
Tror procenten kommer öka på C.N i slutet av veckan, kan se ut så här i början.
Reply
hogan Posted: 2010-02-24 13:26:13 Answer to: "Airstrike ska med på bongen sist han startade hade han för lite "

V 2, AIRSTRIKE

S 3, COLOMBIAN NECKTIE
Förresten....vad är det för fel på Torbjörn då??
Reply
Posted: 2010-02-24 14:20:20
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL
Personligen har jag inget emot Torbjörn i alla fall. Airstrike brukar få vara med på bongen Blir säkert så denna veckan också. Har ju varit bra nära några gånger
Reply
Posted: 2010-02-24 16:40:54 Answer to: "Personligen har jag inget emot Torbjörn i alla fall. Airstrike brukar "

Became a member: 
Forum posts:
hej du är bäst
Reply
B_Good Posted: 2010-02-25 00:21:31 Answer to: "Vågar han ladda med Colombian då....han kan ju vara osäker"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 3, COLOMBIAN NECKTIE

S 3, COLOMBIAN NECKTIE
Börjar det inte kännas onödigt dyrt att inte släppa Airstrike?
Reply
Posted: 2010-02-25 06:15:21 Edited(1): 2010-02-25 06:17:44

Became a member: 
Forum posts:
hade varit ganska fattig nu om jag spelat airstrike varje gång, vinner ju aldrig.......Visst fan vågar örjan ladda med colombian necktie, men han behöver knappast spets för att vinna detta loppet. Vem ska svara spets? Sveriges fegaste kusk, torbjörn jansson? HAHA. Bevisade väl hur han betraktar en "bra" chans på v64 med wittnes to history, backa från start och låta täten köra i 1.20 tempo.
Reply
Posted: 2010-02-25 13:59:45

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 3, COLOMBIAN NECKTIE
Airstrike är lite som Kocabar för ett tag sedan...gjorde bra lopp hela tiden men vann aldrig guld.
Detta lopp sak C.N normalt leda runt om - SOS
Reply
Posted: 2010-02-25 14:06:06

Became a member: 
Forum posts:

V 9, ACCLAIM
Detta måste bara colombianen vinna från detta läge.
Reply
Posted: 2010-02-25 17:02:51
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL

S 3, COLOMBIAN NECKTIE
Tydligen ska CN - gå med skor = KLART sämre då..
Hmn vem vinner då detta skitlopp?
Reply
Posted: 2010-02-25 17:14:06 Edited(1): 2010-02-25 17:16:25

Became a member: 
Forum posts:

V 6, BOBTAIL
Mitt system tycker att det troligen blir 6 Bobtail som vinner. Det säger också att 5 Rocket Power är inte helt ute och är jätte underskattad i det här loppet.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-02-25 17:27:04 Answer to: "Tydligen ska CN - gå med skor = KLART sämre då.. Hmn vem"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 3, COLOMBIAN NECKTIE
Skor eller ej, från spets vinner han detta lopp 8 dagar i veckan.
Reply
Posted: 2010-02-25 19:19:25

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TUNK NAFETS
Roger Walmann tror att Colombianen har sett sina bästa dagar, men tror han kan göra något topplopp över kort distans en varm sommardag. Vinner nästan enbart på Jägersro. En hård bana gynnar Acclaim.
Reply
Posted: 2010-02-25 19:59:42 Answer to: "Tydligen ska CN - gå med skor = KLART sämre då.. Hmn vem"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
skor...........orka byta spik

får se hur det blir, men klart oroväckande. Men vem ska utmana i loppet? acclaim lär väl bli tempotorsk igen.......
Reply
Posted: 2010-02-25 20:23:06
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TUNK NAFETS
Timos ranking V75-3: A: 3-9 B: 6-2-8 BC: 1-5 C: 7 D: 4

Spetsstriden: Airstrike, Colombian Necktie och Star Running är snabbast men av dessa låter det som att bara Colombian Necktie är sugen på ledningen.

I Gulddivisionen streckar jag sju hästar på systemramen då gamlingarna (förutom 6-åriga Bobtail) löper väldigt jämnt med varandra. Favorit och även min tipsetta blir 3 Colombian Necktie, som med fyra starter i kroppen är på väg mot formen. Spurtade bakom Copper Beech förbättrat på barfotabalans i finalen förra gången och klockan visade 1,11 sista 800. Jag kan dock inte påstå att det direkt slog gnistor om Colombianen och han var bara ett huvud ifrån att sluta femma. Nu ser det ut som att den allt startkvickare åttaåringen släpps tidigt till ledningen och egentligen finns det ingen som kan sätta upp tempot på utsidan. Colombian har dock haft en tendens att på senare tid slå av på takten den sista biten och Axevallas långa upplopp kan bli just långt. Dessutom har han med ålderns rätt blivit allra bäst över kort distans, även om han vann över 2100 meter på Vincennes förra året. Jag är ”kär” i mina kompisars häst Colombian Necktie och har faktiskt svårt att bedöma honom objektivt då jag vill att han ska tävla bra, men som klar favorit i en jackpotomgång vill jag gardera 2006 års derbyvinnare, som dessutom har varit blek i de två Guld-starter han gjort på Axevalla. 9 Acclaim har ett perfekt läge för att spara speeden i det längsta och två lopp i kroppen efter Hockeys Thailands-semester ska höja formen. Senast stumnade Acclaim på upploppet efter att ha tvingats attackera utan draghjälp redan knappa varvet kvar, och det var ingen plusinsats. Jag tror dock att banan den dagen passade honom illa och att han inte fick det rätta fästet. Risk för liknande underlag igen givetvis, vilket gör att jag går vidare bakom min a-grupp i streckandet. 6 Bobtail var tapper fyra mot Colombian Necktie och Acclaim senast efter att ha fått tredjespår till dödens på Copper Beech. Har lite bättre spår den här gången men riskerar ändå att vara den som får göra grovjobbet. Hennes relativa ungdom gör dock att det kan gå vägen ändå, och formen borde förbättras ytterligare med två relativt täta starter i kroppen efter fyra veckors tävlingsvila. 2 Airstrike hade stora problem med fästet i finalen senast och var en blek figur. Desto bättre brukar han tävla på Axevalla och han är min ledare i första skedet. Det låter dock som att man vill köra bakifrån trots att det luktar ”bestämma i spets med favoriten utvändigt”, och trots att Airstrike har nio segrar från ledningen. 8 Min Narkissos såg senast laddad ut som fastlåst mot ungefär samma hästar, i finalen. Per Lennartsson upp nu och om banan till skillnad mot i de två senaste starterna skulle tillåta barfotakörning är det ett stort plus.1 Tunk Nafets såg formstark ut som fastlåst i Guld två gånger på raken innan han senast var ofräsch och felade bort sig. Han duger långt här, OM det löser sig från i bästa fall tredje inner. 5 Rocket Power fungerade inte i V75-mästaren senast. Är åtgärdad och fin i jobben och har inställning som duger bra i Gulddebuten – om han har sin bästa dag. Kusken har vunnit med honom i Österrike och dessutom var de båda trea i Silverdivisionen för knappt ett år sedan, bakom Strong Boy D.E. och Quarcio du Chene. 7 Star Running har formen och Björn Goop i sulkyn men läget och det faktum att han inte vunnit över 2140 meter på över två år, gör att jag tar bort honom från min systemram.
Reply
hogan Posted: 2010-02-26 05:37:40 Answer to: "hade varit ganska fattig nu om jag spelat airstrike varje gång, vinne"

V 2, AIRSTRIKE

S 3, COLOMBIAN NECKTIE
Tyckte den hästen bara hängde med sen, så det var nog för att Tobbe kände att formen e på väg neråt....han är som Örjan, väldigt snäll mot hästarna och ägarna framför allt....men det gillar du tydligen inte......men han har vunnit Elitloppet iaf och var Stig Hs förstaval många år förut....men då kanske du inte gick på travet....det betyget från Stig H borde räcka iaf. Du kanske inte var påtänkt då???
Reply
hogan Posted: 2010-02-26 05:41:00

V 2, AIRSTRIKE

S 3, COLOMBIAN NECKTIE
Hur ofta vinner C N då....men du kan ju lira 1.40 så blir du nog rik.... ( Pass till Folke )
Reply
hogan Posted: 2010-02-26 05:54:29 Answer to: "Att Bobtail ska ta en längd på Colombian Necktie om han laddas f"

V 2, AIRSTRIKE

S 3, COLOMBIAN NECKTIE
Han knske gör det 100m för at sen släppa diekt till Colombia, fin rygg att ha tänker nog Erik för annars hamnar han sist. Örjan vet nog att han blir släppt till ledning här också....kolla imorgon får du se.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-02-26 09:30:17 Answer to: "Han knske gör det 100m för at sen släppa diekt till Colombia"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 3, COLOMBIAN NECKTIE
Tvivlar starkt på att Erik släpper med Bobtail OM de tar sig förbi Colombian. Och varför skulle han? Jag bygger inte mitt tips på att jag tycker att Colombian Necktie är en särskilt bra häst (längre) utan att han enkelt kommer till spets och får fuska bort loppet. Tror han är mycket sårbar som storfavorit från alla andra positioner.
Reply
Posted: 2010-02-26 09:56:22 Edited(1): 2010-02-26 10:02:37 Answer to: "Hur ofta vinner C N då....men du kan ju lira 1.40 så blir du no"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Alltid tyckt om Torbjörn Jansson, både som människa, kusk och som tränare. Självklart blev jag besviken på v64 när han inför loppet säger att det är BRA chans och sedan inte kör om det. Wittnes to history gjorde kanske loppets bästa värmning, så formen fanns säkert där. När Torbjörn tror sig ha en bra chans så brukar han köra därefter också......

CN vinner inte särskilt ofta längre, men å andra sidan har han ofta skitlägen mot bra(mycket bättre än bobtail) hästar, därav spelar jag han sällan också. Nu är det bra spår och överkomligt motstånd, därav måste man tro på bra segerchans om spets. Går han barfota på lördag så står han säkert i 1.5 till odds och det är spelvärt om bra värmning och barfotabalans.

Walmann sade att balansen beror på hur banan ser ut.........
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6