Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Kandidaterna till Årets h&aum...

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5  
Author Message
Posted: 2009-12-12 16:15:12 Answer to: "Okej. Men vad baserar du din åsikt på när du tycker att en"

Became a member: 
Forum posts:
jag hade mest den lite senare delen av året på näthinnan och speciellt loppet när dom stängde in torvald längst bak och triton vann. tidige delen av året med elitloppet fanns inte på näthinnan. torvald är gjuten i betong som årets häst, elad eller ej.

det ska dock bli kanonkul att se beanie mot dom riktigt stora i vår om han håller upp sin fantastiska form.

förresten, trist att inte passionate kemp hänge rmed längre. hon hade varit en fin kandiat till bästa sto om hon fortsatt som hon slutade, gick ju faktiskt sista loppet 27 dec i fjol, kollade jag precis, och var ju kanonfin i då. tycker även skully skulle varit med här.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-12 18:56:42

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Idag kunde man verkligen se hur dåligt Hultman tränar sina hästar, de såg verkligen usla ut och jag hoppas verkligen att de flyttas till vilken annan tränare som helst. Eller hur Tommie?
Reply
Posted: 2009-12-12 19:14:08 Answer to: "OM han tar en dubbel, visst bra. Sen att det är december, norr"

Became a member: 
Forum posts:

OM han tar en dubbel, visst bra.
Sen att det är december, norrlandstrav och dåliga lopp kanske vi kan glömma.

Du förstår inte hur det funkar på Ekerö uppenbarligen.
Alla som inte kan starta med vinstchans varje gång, vill inte Maggan ha kvar.

Om vi däremot räknar på att han har haft 200 högstammade unghästar att välja på men fick inte ens någon invkvalad (?) till ett enda klassisk lopp i år, för treåringar, så raderar det snabbt ut din hypotetiska storhet i att vinna två V75-lopp i dec, norrland.

Som sagt, att ta en tränardubbel på V75 är bra på 18 starthästar oavsett om man heter Hultman eller Andersson..
Reply
Posted: 2009-12-12 19:45:28 Edited(1): 2009-12-12 19:47:11 Answer to: "OM han tar en dubbel, visst bra. Sen att det är december, norr"

Became a member: 
Forum posts:
Men du förstår inte det där med 18 starthästar uppenbarligen.
Maggan skickar bort allting som inte startar med vinstchans varje gång. Dvs, de sparar bara på de som är något att ha. Om Stig H fick välja ut 18 av sina kusar, tror du inte han skulle kunna vinna två på V75 då? Åke, Nurmos, Ludde?

Du förstår ju inte, Hultman och Maggan har ju uppenbarligen lyckats lura dig totalt.

Sen att dra stora växlar på att två V75-vinster i norrland i december, vad är det här?

Om däremot en mindre tränare utan det sinnessjuka urvalet tog 2 segrar på V75, så skulle jag säga det är bra.
Men det är helt omöjligt att säga det nu.
Reply
tommie Posted: 2009-12-13 12:32:33 Answer to: "Idag kunde man verkligen se hur dåligt Hultman tränar sina h&aum"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Absolut!
Reply
Soberano Posted: 2009-12-13 12:48:56 Answer to: "Vad tycker du att han har gjort med Triton då? Var ju en medelmå"

Forum posts: 7100

Vad tycker du att han har gjort med Triton då? Var ju en medelmåtta hos Ludde.

Måste faktiskt kommentera detta. Att han var en medelmåtta hos Ludde är ju allt annat än sant. Han kom till Stefan som 4-åring inför Derbykvalen. Han var hos Ludde 2:a i Kriteriet efter en överlägsen seger i kvalet. Efter det var han sämre än 2:a en gång, i fyraåringseliten på helt fel distans innan han hamnade hos Hultman. Att han sedan utvecklats som äldre beror nog minst lika mycket på att han är en typ av häst som haft stora aktionsproblem som han fått ordning på ju äldre han blivit än att Hultman trollat med sin tränarkonst.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-13 13:13:18 Answer to: "Absolut!"

Bra, då vet jag att man inte behöver ta dig på allvar i fortsättningen.
Reply
tommie Posted: 2009-12-13 13:16:18 Answer to: "Bra, då vet jag att man inte behöver ta dig på allvar i fo"
223
Benny
Eskilstuna

Forum posts: 5430
Nej gör inte det... Jag har aldrig tagit dej på allvar.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-13 13:18:03 Answer to: "Vad tycker du att han har gjort med Triton då? Var ju en medel"

Mycket möjligt att du har rätt där, men min poäng var egentligen att Hultman bevisligen inte har gjort något dåligt jobb med Triton sen han kom från Ludde. Hela min argumentation i denna tråd har gått ut på att försvara Hultman från anklagelser för att vara en värdelös tränare, men folk verkar tolka det som att jag tycker att han är bäst i Sverige. Förstår inte varför allt måste vara svart eller vitt, bara för att man inte avskyr Hultman måste man inte avguda honom.
Reply
Posted: 2009-12-13 14:06:39 Answer to: "Men du förstår inte det där med 18 starthästar uppenba"

Became a member: 
Forum posts:

Men du förstår inte det där med 18 starthästar uppenbarligen.
Maggan skickar bort allting som inte startar med vinstchans varje gång. Dvs, de sparar bara på de som är något att ha. Om Stig H fick välja ut 18 av sina kusar, tror du inte han skulle kunna vinna två på V75 då? Åke, Nurmos, Ludde?

Du förstår ju inte, Hultman och Maggan har ju uppenbarligen lyckats lura dig totalt.

Sen att dra stora växlar på att två V75-vinster i norrland i december, vad är det här?

Om däremot en mindre tränare utan det sinnessjuka urvalet tog 2 segrar på V75, så skulle jag säga det är bra.
Men det är helt omöjligt att säga det nu.

Förlåt master Plokko, du har alldeles rätt. Vet inte vad som flög i mig

Visst, Hultman har ett synnerligen bra urval men man skall klara av att ställa i ordning hästarna också, det gör dom liksom inte av sig själv. Det är väl det som tränarjobbet går ut på..

Det verkar inte som vi kommer längre i denna tråd?
Reply
Posted: 2009-12-13 17:43:06

Became a member: 
Forum posts:
Årets häst:
Viola Silas (Fredrik Persson, Kalmar)

Årets tränare:
Stefan Hultman, Solvalla

Årets kusk:
Örjan Kihlström, Solvalla

Årets äldre:
Triton Sund (Stefan Hultman, Solvalla)

Årets sto:

Årets fyraåring:
Yield Boko (Timo Nurmos, Solvalla)

Årets treåring:

Årets tvååring:
Raja Mirchi (Lutfi Kolgjini, Jägersro)

Årets kallblod:

Stamping (Arne Andersson, Bollnäs), Hagmyren)

Årets komet:
Kenneth Haugstad, Halmstad

Årets galoppör:
Peas And Carrots (Lennart Reuterskiöld Jr, Jägersro)
Reply
Posted: 2009-12-13 17:48:12 Answer to: "Årets häst: Viola Silas (Fredrik Persson, Kalmar) År"

Became a member: 
Forum posts:
Inte många rätt där du.
Reply
Posted: 2009-12-13 20:25:09

Became a member: 
Forum posts:
Årets fyraåring Yield Boko? Vad har han gjort för bra i år?
Reply
Posted: 2009-12-13 20:33:11

Became a member: 
Forum posts:
Årets Häst: Torvald Palema

Tränare: Stefan Hultman

Kusk: Örjan Khilström

Äldre: Torvald Palema

Sto: Viola Silas

Fyraåring: Maharajah

Treåring: Red Hot Dynamite

Tvååring: Raja Mirchi

Komet: Jennifer Tillman
Reply
Posted: 2009-12-13 21:05:08

Became a member: 
Forum posts:
Årets häst:Torvald Palema
Tränare: Timo Nurmos
Kusk: Örjan
Äldre: Torvald Palema
Sto: Viola Silas
fyraåring: Yield Boko
treåring: Red Hot Dynamite
tvååring: Raja Mirchi
Komet: Jennifer Tillman
Reply
Posted: 2009-12-14 02:24:29 Answer to: "Inte många rätt där du."

Became a member: 
Forum posts:

Inte många rätt där du.

För en gångs skull är vi helt överens Plokko!

Här följer den enda sanna listan för 2009.

Årets Häst: Mandarin Seat

Tränare: Tomas Nilsson

Kusk: Stefan Hultman

Äldre: Frances Bulwark

Sto: Little Mima

Fyraåring: Ride Pointer

Treåring: Marvelous Nugget

Tvååring: Dolida Tooma

Komet: Peter Ingves
Reply
filipandersson Posted: 2009-12-15 00:43:42 Answer to: "Inte många rätt där du. För en g&ari"
164
Stall Beaver
Jägersro

Forum posts: 803
årets kusk: Stefan Hultman hahaha ja hans kuskinsatts i år har ju varit makalös...
Reply
Posted: 2009-12-15 12:29:52

Became a member: 
Forum posts:
Årets häst: Torvald Palema

Han springer på en högre nivå och mot mycket bättre hästar än vad de andra nominerade gör. Har trots det vunnit Elitloppet, Forus Open, Hugo Åbergs, Åbys Stora pris m.m

Årets tränare: Åke Svanstedt

Gör ett grymt jobb med att både träna och köra sina hästar. En av Sveriges absolut skickligaste både kusk och tränare. Så synd om det är som ryktet säger att han har andvänt grisfösare på sina hästar eftersom han skulle vara Sveriges bästa tränare ändå. Han har ju erkänt att han har andvändt grisfösare, för 25-30 år sedan. Vore oerhört tråkigt om det visade sig att han andvänt grisfösare de senaste åren.

Årets kusk: Åke Svanstedt

Tycker att han har varit bäst genom alla lopp han vunnit med Torvald och att han är en grymt bra kusk. Vet inte vad jag säga mer. Han är grym helt enkelt!

Årets äldre: Torvald Palema

Har för dålig koll på Opal och Beanie har ju blommat ut ordentligt först nu på slutet. Commandern likaså. Triton har inte varit som bäst i sommar, han har också kommit tillbaka på allvar nu. Så, jag säger Torvald. Han har som jag skrev tidigare vunnit flera stora lopp.

Årets sto: Viola Silas?

Årets fyraåring: Maharajah

Årets treåring: Viola Silas?

Årets tvååring: Vet inte, har ingen koll.

Årets kallblod: Järvsöfaks

Årets komet: Kenneth Haugstad?

Årets galoppör: Har ingen aning. Vem tittar på galopp?
Reply
B_Good Posted: 2009-12-15 17:18:24

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Med tanke på ditt namn, hur går det i Avd1 på Lördag?
Reply
Soberano Posted: 2009-12-15 18:45:23 Answer to: "Årets häst: Torvald Palema Han springer på en h&"

Forum posts: 7100

Årets galoppör: Har ingen aning

Borde inte FISHER KING ligga ganska bra till för den titeln? Kan ju vara kul för Ludde att få ett pris också
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5