Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Kandidaterna till Årets h&aum...

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
Dark_horse Posted: 2009-12-11 12:50:32

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Tycker det borde finnas nån kategori för de hästar som haft den kraftigaste utvecklingen under året, typ årets klassklättrare. Känns inte riktigt rätt att Iceland inte får nån utmärkelse.
Reply
Posted: 2009-12-11 13:34:11

Became a member: 
Forum posts:
Iceland får en utmärkelse - av mig...
Reply
Posted: 2009-12-11 13:38:52 Answer to: "Årets häst: Torvald Palema , ganska given!? Maharajah h"

Became a member: 
Forum posts:
Jennifer Tillman Sveriges bästa kvinnliga kusk?? Kvinnliga lärling menar du väl?
Kajsa Frick är överlägsen på ovalen..
Reply
Posted: 2009-12-11 17:14:28 Answer to: "Jennifer Tillman Sveriges bästa kvinnliga kusk?? Kvinnliga lärlin"

Became a member: 
Forum posts:
jo, men nu var det inte dem kategorin va? KOMET, slut skela iväg på andra banor.
Reply
Posted: 2009-12-11 17:20:02 Answer to: "Tycker det borde finnas nån kategori för de hästar som haft"

Became a member: 
Forum posts:
Hultman blev nominerad till årets tränare.
Kanske dags att nonchalera hela det här skämtet?

Kan inte finnas någon i Sverige som har misslyckats så kapitalt med ett liknande material.
Reply
Posted: 2009-12-11 17:20:41 Answer to: "Jennifer Tillman Sveriges bästa kvinnliga kusk?? Kvinnliga lärlin"

Became a member: 
Forum posts:
Alla är lika dåliga skulle jag säga.
Finns ingen kvinna i världen som kan köra häst.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-11 18:02:21 Answer to: "Hultman blev nominerad till årets tränare. Kanske dags att nonc"

Kan hålla med om att nomineringen är tveksam, men förstår inte vad det är som är så dåligt förutom valspäcket? Hans 18 starthästar, av vilka endast 4 är över 4 år, har gjort ca 150 lopp i år och dragit in runt 15 miljoner, dvs ca 100k/start. Vad är så uselt?
Reply
Post removed Posted: 2009-12-11 18:35:04   Answer to: "Kan hålla med om att nomineringen är tveksam, men först&ari"
Posted: 2009-12-11 18:41:18 Answer to: "Kan hålla med om att nomineringen är tveksam, men först&ari"

Became a member: 
Forum posts:

Kan hålla med om att nomineringen är tveksam, men förstår inte vad det är som är så dåligt förutom valspäcket? Hans 18 starthästar, av vilka endast 4 är över 4 år, har gjort ca 150 lopp i år och dragit in runt 15 miljoner, dvs ca 100k/start. Vad är så uselt?

Hultman har stallet fullt av stjärnor, Triton, Jaded, Lie Detector, Marshland, Maharajah med flera. Etta och tvåa i derbyt, europaderbyt, vem kan matcha det md jämförelsevis litet material.
Hultman startar ganska sparsamt på rikstoton om man jämför med t ex fabrikörer Svanstedt och Lähdekorpi. Självklart skall Hultman vara nominerad..
Reply
tommie Posted: 2009-12-11 19:54:09
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Hultman borde köra in mer pengar med tanke på matrialet han har! Borde absolut inte vara med på listan!
Reply
Posted: 2009-12-11 20:20:30 Answer to: "Kan hålla med om att nomineringen är tveksam, men först&ari"

Became a member: 
Forum posts:
Tycker inte man kan vara nominerad till årets tränare med tre starthästar.
Om man räknar bort Jaded, Maha och Triton så har han kört in vad 2-3 milj? Ungefär lika mycket som Kajsa Frick som kusk. Ser ingen bredd och tycker inte det är bra med ett sånt urval.

Sen kan man säga att han får fram extremt bra hästar, visst, men med det materialet kan jag inte ens säga det är bra gjort. Åker man till Ekerö så förstår man.
Reply
Posted: 2009-12-11 20:20:49 Answer to: "Hultman borde köra in mer pengar med tanke på matrialet han har!"

Became a member: 
Forum posts:
Exakt.
Reply
Posted: 2009-12-11 20:22:35 Answer to: "Kan hålla med om att nomineringen är tveksam, men fö"

Became a member: 
Forum posts:

vem kan matcha det md jämförelsevis litet material.

Finns ingen i Sverige som har ett liknande material.
Skulle vara Ludde, men tror inte ens han har så mycket ettåringar att välja på varje år.

Men visst, jämför med Ludde du. Han har kört in det dubbla och har ingen äldre stjärna.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-11 20:25:26 Answer to: "Hultman borde köra in mer pengar med tanke på matrialet han har!"

Du tror alltså att alla välstammade hästar blir stjärnor? Tror ingen annan tränare matchar hans 100k/start. Svanstedt har haft ett otroligt år och ligger på 25k/start.
Det verkar vara inne här på travzonen att ogilla Hultman, vet inte varför. Kanske för att många har Plokko som idol?
Reply
Posted: 2009-12-11 20:46:34 Answer to: "Du tror alltså att alla välstammade hästar blir stjärn"

Became a member: 
Forum posts:
Idol? Därför jag får 2-4 mail varje dag om vilken idiot jag är.

Alla välstämmade? Han tar ju muskelprover osv på alla som unghästar, sen väljer han. Och han sparar bara på det bästa, så nej, han slänger bort de med extremt bra stam, om de har minsta felet. Sen säljer och leasar Bettan ut de som han inte vill ha.

Av hundratals så väljer han bara ut det bästa, av det bästa. Bettan har bara kräm och han får peta i krämen, trots detta har han bara 3-4 starthästar som drar in pengar.

Jag tycker inte han levererar med det materialet.
Tror flera tycker det, eller jag vet, i alla fall av de aktiva inom travet så brukar Hultmans framgångar mötas av motfrågan "Men vad har han inte för material då?".

Sen har jag personligen varit därute en del, men det är en annan biff.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-11 21:01:02 Answer to: "Idol? Därför jag får 2-4 mail varje dag om vilken idiot jag"

Jag tvivlar inte på deras fysiska förmåga, men det viktiga är vinnarinstinkten och den går såklart inte att mäta.

Visst har han det kanske bästa materialet i Sverige, och det är också därför han kör in mest pengar per start, har bland de högsta segerprocenten och fler stjärnor i stallet än de flesta. Jag tycker att han levererar fullt tillräckligt.
Reply
tommie Posted: 2009-12-11 21:10:16
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Tror att ruskigt många hade levererat bättre resultat med maha, triron, marshland och absolut med jaded!! dom hästar som Hultman har som är lite sämre går ingenting. Hultman har aldrig fått en häst att utvecklas när han fått den från en annan tränare!!! Det gör Åke,Stig h, och kari hela tiden!!! Dom får hästar som inte går ett skit att prestera och det fixar ALDRIG Hultman!! Där ser man verkligen vilka som är bra tränare.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-11 21:40:42 Answer to: "Tror att ruskigt många hade levererat bättre resultat med maha, "

Vad tycker du att han har gjort med Triton då? Var ju en medelmåtta hos Ludde. Och det där med att andra tränare hade gjort bättre jobb med hästarna du nämner är bara spekulationer och därför ingen bra grund för att påstå att han är en dålig tränare.
Hultman får väl sällan in hästar från andra stall vad jag vet, nu har han ju fått bra hästar från Heiskanen så vi får väl se.
Tycker han har flera hästar som går rätt bra förutom hans stjärnor, exempelvis No Big Deal, Zyrano Boko, Never Again, Manna.. Dessa tillsammans med hans stjärnor utgör i stort sett samtliga hans startande hästar så jag vet inte vilka hästar du syftar på som inte går nånting?
Reply
Posted: 2009-12-11 21:43:41 Edited(1): 2009-12-11 21:44:00 Answer to: "Jag tvivlar inte på deras fysiska förmåga, men det viktiga"

Became a member: 
Forum posts:
Då är du i minoritet att tycka det.
Jag tycker han underpresterar extremt.

Har inte en enda treåring som kan springa in pengar, och hade 200-300 toppstammade att plocka i , men lyckades inte få fram någon. Bra där valspäcket.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-11 21:51:55 Answer to: "Då är du i minoritet att tycka det. Jag tycker han underprester"

Zyrano Boko, No Big Deal och Never Again springer in pengar. Man kan inte plocka fram kulltoppar varje år.

Då är du i minoritet att tycka det

Har jag inga problem med, vad majoriteten tycker har aldrig varit facit på vad som är rätt.
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5