Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Kandidaterna till Årets h&aum...

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5  
Author Message
Posted: 2009-12-11 22:06:07 Edited(4): 2009-12-11 22:11:30 Answer to: "Zyrano Boko, No Big Deal och Never Again springer in pengar. Man kan inte p"

Became a member: 
Forum posts:
Så du tycker de tre lusarna är ett "ok" resultat på att få välja fritt i ett lager av flera hundra toppstammade åringar?

Hur kan du tycka det? Det är ju helt orimligt?
I så fall måste ju Stig H, Ludde, Nurmos, Goop, Frick osv vara trollkarlar att de får ut så oerhört mycket mer, med så litet material.

Efter lite letande så ser man ju att Hultman högst troligt inte ens når topp 20 med inkört på sina 3 åringar.
Reply
Posted: 2009-12-11 22:07:39

Became a member: 
Forum posts:
Årets häst:
Torvald Palema (Åke Svanstedt, Axevalla)

Årets tränare:
Åke Svanstedt, Axevalla

Årets kusk:
Erik Adielsson, Jägersro

Årets äldre:
Torvald Palema (Åke Svanstedt, Axevalla)

Årets sto:
Viola Silas (Fredrik Persson, Kalmar)

Årets fyraåring:
Maharajah (Stefan Hultman, Solvalla)

Årets treåring:
Red Hot Dynamite (Timo Nurmos, Solvalla & Jorma Kontio, Solvalla)

Årets tvååring:
Raja Mirchi (Lutfi Kolgjini, Jägersro)

Årets kallblod:
Järvsöfaks (Jan-Olov Persson, Hagmyren)

Årets komet:
Jennifer Tillman, Mantorp

Årets galoppör:
Peas And Carrots (Lennart Reuterskiöld Jr, Jägersro)
Reply
tommie Posted: 2009-12-11 22:27:38 Answer to: "Vad tycker du att han har gjort med Triton då? Var ju en medelmå"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Robert Bergh och stall Goop har kört in mycket mer än Hultman med ett sämre material. Det säger allt! Men har du inte förståt nåt hittils så fattar du nog inte nu heller tyvärr... Hultman är en lyx-lirare som travkompaniet i ryggen... Att han inte sopar rent trots att han har travkompaniet i ryggen är bedrövligt!!
Reply
tommie Posted: 2009-12-11 22:32:50 Answer to: "Zyrano Boko, No Big Deal och Never Again springer in pengar. Man kan inte p"
223
Benny
Eskilstuna

Zyrano, No Big Deal, Never Again var patetiska exempel.. Nu visade du bara upp att du har fel Att han inte får ut mer ur dom hästarn är ju bara uselt!!! Dom har inte varit i närheten av att få visa sin kapacitet!! Sätt dom hästarna till Svanstedt och se vad som händer!!
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-11 22:44:37 Answer to: "Så du tycker de tre lusarna är ett "ok" resultat p&ari"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Nej årets 3-åringar är ingen höjdare, men tidigare år har det varit bättre med Maharajah, Marsland, Jaded, Jocose, Lie Detector, From Above, Naglo m.f. Dessutom är det för tidigt att säga att årets 3-åringar är misslyckade, de kan fortfarande bli bra som 4-åringar. Jag säger heller inte att Hultman är någon ovanligt bra tränare, tycker bara inte att han förtjänar allt snack om hur värdelös han är.

Haha, skulle Frick och Goop ha större unghästframgångar än Hultman? Tillåt mig skratta. Inte ens Ludde har det förresten, inte totalt sett.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-11 22:52:44 Answer to: "Robert Bergh och stall Goop har kört in mycket mer än Hultman med"

Självklart har Bergh och Goop kört in mer, de har ju hur många fler starthästar som helst!! Du visar gång på gång att du inte har några argument att komma med i den här diskussionen, du bara rabblar helt ovidkommande fakta. Ska du ifrågasätta min förmåga att förstå saker bör du uppvisa nån form av kunskap själv först.
Reply
Posted: 2009-12-11 23:39:28 Edited(3): 2009-12-11 23:45:02 Answer to: "Nej årets 3-åringar är ingen höjdare, men tidigare &a"

Became a member: 
Forum posts:

men tidigare år har det varit bättre med Maharajah, Marsland, Jaded, Jocose, Lie Detector, From Above, Naglo m.f. Dessutom är det för tidigt att säga att årets 3-åringar är misslyckade

Jag menade treåringarna specifikt, och ja de har bättre siffror på sina treåringar.
Hultman och Maggan satsar på unghästar och har ett extremt dåligt resultat med sitt stora urval på treåringar.

Han är nominerad i år och det är de siffrorna som inte funkar som årets tränare.
För tidigt? Året är slut, de är fyra år om några veckor. Du måste ju utvärdera ett år i taget, visst kan någon av treåringarna bli bra, men i år har de inte levererat.

Det kan du inte förneka.

Årets tränare, baserat på 3-4 hästar, det är inte ok.
Är det så dålig bredd i Sverige att vi måste nominera en som har fyra bra hästar och en extremt misslyckad treåringssäong som årets tränare? Med Sveriges bästa unghästutbud.

Nu är ju debatten tämligen ointressant eftersom Åke vinner i alla lägen.
Men det är ju nästan komiskt om du tycker att Hultman har lyckats.
Reply
Posted: 2009-12-11 23:49:02 Answer to: "Då är du i minoritet att tycka det. Jag tycker han underprester"

Became a member: 
Forum posts:

Då är du i minoritet att tycka det.
Jag tycker han underpresterar extremt.

Tyck vad du vill, i morgon tar Hultman en tränardubbel med Never Again och Zyrano Boko på V75. Hur många tränare grejar det med 18 starthästar (inte 180 som vissa andra)??
Reply
Posted: 2009-12-11 23:52:35 Answer to: "Zyrano, No Big Deal, Never Again var patetiska exempel.. Nu visade du bara "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

Zyrano, No Big Deal, Never Again var patetiska exempel.. Nu visade du bara upp att du har fel Att han inte får ut mer ur dom hästarn är ju bara uselt!!! Dom har inte varit i närheten av att få visa sin kapacitet!! Sätt dom hästarna till Svanstedt och se vad som händer!!

Det händer ingenting med dom hästarna om dom kommer till Svanstedt. Han har fått grisfösarförbud..
Reply
tommie Posted: 2009-12-12 00:02:12 Answer to: "Självklart har Bergh och Goop kört in mer, de har ju hur må"
223
Benny
Eskilstuna

Ska du inte svara på ditt patetiska exempel med Zyrano,No Big Deal och Never Again??? Kanske tom du förstår att det är riktigt bra hästar och att Hultman har misslyckats totalt med att få dem att löpa upp till sin kapacitet??????
Reply
Posted: 2009-12-12 00:03:06 Answer to: "Då är du i minoritet att tycka det. Jag tycker han under"

Became a member: 
Forum posts:
OM han tar en dubbel, visst bra.
Sen att det är december, norrlandstrav och dåliga lopp kanske vi kan glömma.

Du förstår inte hur det funkar på Ekerö uppenbarligen.
Alla som inte kan starta med vinstchans varje gång, vill inte Maggan ha kvar.

Om vi däremot räknar på att han har haft 200 högstammade unghästar att välja på men fick inte ens någon invkvalad (?) till ett enda klassisk lopp i år, för treåringar, så raderar det snabbt ut din hypotetiska storhet i att vinna två V75-lopp i dec, norrland.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-12 00:05:21 Answer to: "men tidigare år har det varit bättre med Maharajah, Marsl"

Nej som sagt är vi överens om att nomineringen är tveksam, men jag trodde diskussionen hade gått vidare till huruvida Hultman är en värdelös tränare eller inte.
Och jag har redan hållit med om att årets 3-åringar inte har varit särskilt bra. Däremot är segrar i Olympiatravet, Copenhagen Cup och Europaderbyt, dubbelseger i Derbyt, 2a och 5e-plats i Elitloppet ganska bra på 18 starthästar. Inte en jätteskräll att man blir nominerad till årets tränare då.
Reply
Posted: 2009-12-12 00:11:55 Answer to: "OM han tar en dubbel, visst bra. Sen att det är december, norr"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

Om vi däremot räknar på att han har haft 200 högstammade unghästar att välja på men fick inte ens någon invkvalad (?) till ett enda klassisk lopp i år, för treåringar, så raderar det snabbt ut din hypotetiska storhet i att vinna två V75-lopp i dec, norrland.

Att överhuvudtaget ha med två hästar och kanske dessutom vinna två lopp på V75 med 18 starthästar är stort oavsett om man gör det på Kalmar i maj eller norrland i december.

Har du något personligt agg gentemot Stefan? Fått sparken som stallpojk kanske? Du verkar ju ha vistats en del på Ekerö..
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-12 00:13:56 Answer to: "Ska du inte svara på ditt patetiska exempel med Zyrano,No Big Deal oc"

Mitt "patetiska" exempel var ett svar på Plokkos påstående att Hultmans 3-åringar inte har sprungit in en krona i år, har de inte gjort det eller? Vill du ta reda på det rekommenderar jag sidan travsport.se, där kan du se att de jag räknade upp har tjänat pengar i år.
Säger för tredje gången att jag håller med om att årets 3-åringar inte är bra, men det gör honom inte till en usel tränare. Och nej - jag tror inte att en massa andra tränare skulle lyckas bättre med Zyrano Boko, No Big Deal och Never Again, vissa kanske, men inte så många.
Reply
tommie Posted: 2009-12-12 00:17:43 Edited(1): 2009-12-12 00:18:22 Answer to: "Mitt "patetiska" exempel var ett svar på Plokkos påst"
223
Benny
Eskilstuna

Väldigt många tror jag. Även P-Å Holmsten.
Reply
filipandersson Posted: 2009-12-12 01:32:26
164
Stall Beaver
Jägersro

Forum posts: 803
Årets häst: Torvald Palema

Årets tränare: Åke Svanstedt

Årets kusk: Erik Adielsson

Årets äldre: Torvald Palema

Årets sto: Viola Silas

Årets fyraåring: Maharaja

Årets treåring: Viola Silas

Årets tvååring: Raja Mirchi

Årets kallblod: Järvsöfaks

Årets komet: Jennifer Tillman

Årets konung: Ludde, händer alltid nått när den mannen är på travbanan, roliga uttalanden och härligt galet offensiva styrningar. plus årets roligaste var när han sa till Soloy efter åbys stora: You know what you should do, you should go fuck yourself. årets citat i svensk travsport
Reply
Posted: 2009-12-12 10:25:06 Answer to: "Mitt "patetiska" exempel var ett svar på Plokkos påst"

Became a member: 
Forum posts:
ca 500k har de tjänat, vilket är helt värdelöst.
Allt under en miljon för en tränare med det materialet är en stor skam.

Men hoppas han blir årets tränare, då får fanatismen (här inne) och etablissemanget sitt.

Jag känner dock inte längre att jag orkar argumentera om detta, verkar som de flesta håller med mig, ett fåtal fanatiker går inte att diskutera med, så enkelt är det.
Reply
Posted: 2009-12-12 14:19:44 Edited(3): 2009-12-12 14:25:54

Became a member: 
Forum posts:
Hans styrning i lopp 3 på Bergsåker idag var annars underbar.
Kan inte volta, kan inte köra.. har ont i magen nu för att jag har skrattat så hårt

Återger än mer förtroende för hans utspel över hur hästar leker med varandra i jobb och deras värmningen, syftar mest på "han har aldrig känts bättre".

Vilken hästkarl.

EDIT: Per Skoglund (vem annars?) passade på att flika in lite ömkan för Hultman direkt efter målgång, för han förstod väl att alla tittare var sängliggande av skrattplågor. " det är så svårt att volta från spår ett".

Tack Per.
Reply
Posted: 2009-12-12 15:09:01

Became a member: 
Forum posts:
Årets tränare bör väl åke vinna..men hans tvivelaktiga träningsmetoder sätter nog stopp för det,och han blir sur o bojkottar även denna gala i fortsättningen
2 åringarna bör väl luddes vinna
4 åringarna vinner hultmans
3 årin red hot dynamite....sen tippar ja inget mer brukar få 4 rätt
Reply
Dark_horse Posted: 2009-12-12 15:23:46 Answer to: "ca 500k har de tjänat, vilket är helt värdelöst. Allt "

Är det jag som är fanatisk? Jag presenterar bara fakta som stöder min åsikt att han inte är så usel som ni riktiga fanatiker påstår. Det är ni som helt utan grund ropar ut att han är en av Sveriges sämsta tränare och att vilken tränare som helst skulle lyckas bättre med hans hästar än han själv.

Har aldrig uttryckt någon önskan att han ska bli årets tränare, där är som sagt Åke överlägsen.
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5