1
2
[ 3
]
4
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2012-08-15 19:39:54  När man snackar om det så inträffar det självklart, något fel på opitergium.......
Kunde dock inte undvika att se hur fawkes blåste till allt  eller hur var det?
disco AE riktigt fin igen......
gidde, vad yrar du om?`på förhand var det en mycket bra favorit, hästen gjorde sitt livs sämsta insats och var med stor sannolikhet sjuk. Däremot alltid motiverat att gardera hästar streckade på 80%......Men dålig favorit var det inte.....
Answer to: "När man snackar om det så inträffar det självklart, n&"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
|
Såg sämre ut senast och blir så otroligt hårt spelad, det tycker jag är fel.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-08-15 19:45:10  Där satt tvillingen! 
Answer to: "Där satt tvillingen! :)"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
grattis 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 19:45:38  grattis 
Answer to: "grattis :)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack! 
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2012-08-15 19:45:56  När man snackar om det så inträffar det självklart, något fel på opitergium.......
Kunde dock inte undvika att se hur fawkes blåste till allt  eller hur var det?
disco AE riktigt fin igen......
gidde, vad yrar du om?`på förhand var det en mycket bra favorit, hästen gjorde sitt livs sämsta insats och var med stor sannolikhet sjuk. Däremot alltid motiverat att gardera hästar streckade på 80%......Men dålig favorit var det inte.....
Answer to: "När man snackar om det så inträffar det självklart, n&"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
|
Jag vet dock hur tungt det känns att spela en sjuk häst.. Hade Big Girl på dubbeln igår, herregud..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 19:46:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, satana ludde
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-15 19:54:44  Haha, satana ludde
Answer to: "Haha, satana ludde"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Japp babbel Ludde slog till...spela från mobilen..synd att ja inte kunde kolla provstarten... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 21:14:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Folke: hahahh tycker ändå du borde kunna ta och vara tyst nu. Det var inte jag som ropade ut Opitergium som stenklar och påstod jag var en ren idiot när jag försökte fälla den. Varnade även för att disco a.e kunde bli mycket svårslagen här om han nådde till spets. Fawkes var dålig idag med dåliga ryggar,lika kass som din opitegium så att du kommer och hånas tycker jag inte känns motiverat  eller?
Disco A.E vilken prestation! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2012-08-15 22:59:22
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-16 06:46:11
|
|
Tetrik "stile" har kommit för att stanna...passar Tarzan perfekt...vilket lopp o vilken häst....inte lätt att ta en enda meter på den... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-16 07:01:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Disco ae chanslös folke?  disco ae kommer piska till opitergium i derbyt också.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-16 09:53:06  Disco ae chanslös folke?  disco ae kommer piska till opitergium i derbyt också.
Answer to: "Disco ae chanslös folke? :) disco ae kommer piska till opitergium i de"
|
|
Kanske..kommit igång en debatt om skolösa banor...vad som händer om banan är för lös...en del hästar som Opitergium kan behöva en fastare bana..men hästen var lite off.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-16 14:44:49 Edited(1): 2012-08-16 14:49:29  Folke: hahahh tycker ändå du borde kunna ta och vara tyst nu. Det var inte jag som ropade ut Opitergium som stenklar och påstod jag var en ren idiot när jag försökte fälla den. Varnade även för att disco a.e kunde bli mycket svårslagen här om han nådde till spets. Fawkes var dålig idag med dåliga ryggar,lika kass som din opitegium så att du kommer och hånas tycker jag inte känns motiverat  eller?
Disco A.E vilken prestation! 
Answer to: "Folke: hahahh tycker ändå du borde kunna ta och vara tyst nu. De"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förstår inte vad du yrar om scarlets, dina tips är ju bara usla. Samtliga av dina "stenklara" var ju chanslösa denna gång också......vad hjälper det då att du garderade opitergium?
Vad gäller mitt tips med opitergium så sade jag ju också att hästen kan förlora om sjuk eller som skybird sade i annan tråd att banan kan fälla. Tror det var skybird? Var ganska solklart att något var fel då opitergium var MINST 100m sämre än vanligt och förlorade mot hästar han pissat på tidigare.
Vad gäller Disco AE så var det en fenomenal insats, kanske möts i europaderbyt igen? Får se om han kan "prestera" igen......
----------------------------------------------------------
Postad: 2012-08-14 21:40:48
Svar på: "  isco ae har inte hittat toppf"
ska väl vara det då, att luddes hästar inte gillar solvallas skitbana. Särskilt opitergium som är beroende av fäst.
Disco AE/Melander vet man aldrig hur det är med form osv,,,,,,mer ojämn tränare/hästar får man leta efter. Grym förra året, varit OK i år.
---------------------------------------------------
Med detta vill jag mena att jag blev inte förvånad när opitergium förlorade, scarlets. Men du är fri att håna, vi vet ju alla din nivå vad gäller tips och att snacka skit.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-16 15:26:04  Förstår inte vad du yrar om scarlets, dina tips är ju bara usla. Samtliga av dina "stenklara" var ju chanslösa denna gång också......vad hjälper det då att du garderade opitergium?
Vad gäller mitt tips med opitergium så sade jag ju också att hästen kan förlora om sjuk eller som skybird sade i annan tråd att banan kan fälla. Tror det var skybird? Var ganska solklart att något var fel då opitergium var MINST 100m sämre än vanligt och förlorade mot hästar han pissat på tidigare.
Vad gäller Disco AE så var det en fenomenal insats, kanske möts i europaderbyt igen? Får se om han kan "prestera" igen......
Answer to: "Förstår inte vad du yrar om scarlets, dina tips är j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har jag hånat dig här eller? Nej det tror jag knappast. Sedan att mina spikar inte satt är en annan sak,då kan jag skylla på att caballion var usel och att orrechietti galloperade,samma sak i princip.
Att du tjabblar emot mig är enbart för att jag hatar ludde och redan då tycker du att allt jag har att komma med är rent bullshit. Det jag vill ha sagt är: Jag är en usel tippare det vet jag om också,men du har ju inte heller kommit med något vettigt på slutet här vad jag kan minnas...eller hur var det med jones förra veckan du trodde så mycket på?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-16 16:05:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Direkt efter loppet på stallbacken sa ludde att det inte var fel på hästen utan det var mer banan och att han gick med skor. Sen hälsa han att han väntar med att rycka skorna till prie de amerique.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-16 16:15:24 Edited(1): 2012-08-16 16:16:00  Direkt efter loppet på stallbacken sa ludde att det inte var fel på hästen utan det var mer banan och att han gick med skor. Sen hälsa han att han väntar med att rycka skorna till prie de amerique.
Answer to: "Direkt efter loppet på stallbacken sa ludde att det inte var fel p&ar"
|
|
Finns Luddisen kvar så länge i branchen...tycker han börjar tappa greppet... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-16 16:28:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
votolato: Ställer han upp med den där i prix d amerique lovar jag er alla här på forumet att ni slipper mig i fortsättningen. Inte lär jag fortsätta följa något trav då.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-16 16:35:35  votolato: Ställer han upp med den där i prix d amerique lovar jag er alla här på forumet att ni slipper mig i fortsättningen. Inte lär jag fortsätta följa något trav då.
Answer to: "votolato: Ställer han upp med den där i prix d amerique lovar jag"
|
|
De kommer troligtvis inte ske..vanligt Ludde snack...ta de easy..du har inte hånat någon här..o Luddisen är en "jobbig" typ som galopperar på som många av hans hästar.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-16 17:26:48  Har jag hånat dig här eller? Nej det tror jag knappast. Sedan att mina spikar inte satt är en annan sak,då kan jag skylla på att caballion var usel och att orrechietti galloperade,samma sak i princip.
Att du tjabblar emot mig är enbart för att jag hatar ludde och redan då tycker du att allt jag har att komma med är rent bullshit. Det jag vill ha sagt är: Jag är en usel tippare det vet jag om också,men du har ju inte heller kommit med något vettigt på slutet här vad jag kan minnas...eller hur var det med jones förra veckan du trodde så mycket på?
Answer to: "Har jag hånat dig här eller? Nej det tror jag knappast. Sedan at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lollo tilly hete hästen, som jag sade var omgångens bästa spik senast......Visst trodde jag på jones, men jag hade real showman lika högt tippad då jag trodde den skulle spetsa vilket om jag får säga var en utmärkt analys. Hade 5 hästar där och som jag sade så talade yucket mot jones i form av orutin osv....
Att jag tjabbar mot dig är för att jag skarpt ogillar din attityd till att håna kanske sveriges bästa tränare i varje inlägg du gör. Att du sedan är en usel tippare och aldrig har en vettig motivering till tipsen skiter jag fullständigt i, väl mer synd om dem som tror på dina tips då....
Ganska troligt att Opitergium kommer ut i världen största lopp om den fortsätter utvecklas, har varit fruktansvärt bra i år och verkar vara grymt stark. 2014 är det väl aktuellt kanske, men LÅNG väg att vandra. Dock är det nog den största möjligheten vi haft sedan Maharaja, om nu opitergium fortsätter att utvecklas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-16 18:24:24  Har jag hånat dig här eller? Nej det tror jag knappast. Sedan att mina spikar inte satt är en annan sak,då kan jag skylla på att caballion var usel och att orrechietti galloperade,samma sak i princip.
Answer to: "Har jag hånat dig här eller? Nej det tror jag knappast. Sedan at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
caballion var inte usel, Fredde var usel. Om han bara kör i ett jämnare hårdare tempo och inte dämpar ner så förbaskat och bjuder in dem andra så skulle han vinna enkelt. nu sätter han sig i ett läge där han måste jobba med hästen på upploppet och få upp fart och det går inte, då går han på nålar och galoppen är nära. han verkar inte veta vad han kör för något.
Man blir ledsen när man ser en sån amatör sitta bakom en sån fin häst som förtjänar mer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-16 19:07:55  caballion var inte usel, Fredde var usel. Om han bara kör i ett jämnare hårdare tempo och inte dämpar ner så förbaskat och bjuder in dem andra så skulle han vinna enkelt. nu sätter han sig i ett läge där han måste jobba med hästen på upploppet och få upp fart och det går inte, då går han på nålar och galoppen är nära. han verkar inte veta vad han kör för något.
Man blir ledsen när man ser en sån amatör sitta bakom en sån fin häst som förtjänar mer.
Answer to: "caballion var inte usel, Fredde var usel. Om han bara kör i ett jä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hyfsat okunnig kommentar. För det första så körde Fredde i ett jämnt 15-tempo och låg tiotalet meter före klungan nästan hela loppet. Fredde jobbade ingenting på Caballion utan satt bara och åkte mot en säker seger när Caballion börja skifta. Detta gjorde att Fredde tvingades ta upp för att hålla honom i trav. Varför Caballion tappar travet i slutet av loppen på slutet är en gåta men inte är det Freddes fel iaf.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|