1
[ 2
]
3
4
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-15 14:04:33  fawkes emot.Klar förstahäst för mig där  Det som gäller för svanen i sista sväng är att bara hålla reda på hatten så den inte flyger av när det går undan på slutet. Opitergium kan bete sig valpigt och gallopera ,så som alla ludde hästar gör.
Answer to: "fawkes emot.Klar förstahäst för mig där ;) Det som g&au"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kan ju hända alla travhästar...nu generaliserar du rätt mycket.... 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-08-15 15:02:07  fawkes emot.Klar förstahäst för mig där  Det som gäller för svanen i sista sväng är att bara hålla reda på hatten så den inte flyger av när det går undan på slutet. Opitergium kan bete sig valpigt och gallopera ,så som alla ludde hästar gör.
Answer to: "fawkes emot.Klar förstahäst för mig där ;) Det som g&au"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Håller med Dujorha. Man får utgå från hästen också. Förstår inte hur du kan gardera Opitergium för att han kan gallopera. Senaste gången han galloperade var i oktober 2011. Däremot spikar du Caballion, som galloperat tre gånger bara i år...
Skärpning!
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2012-08-15 15:16:29  Håller med Dujorha. Man får utgå från hästen också. Förstår inte hur du kan gardera Opitergium för att han kan gallopera. Senaste gången han galloperade var i oktober 2011. Däremot spikar du Caballion, som galloperat tre gånger bara i år...
Skärpning!
Answer to: "Håller med Dujorha. Man får utgå från hästen o"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
handlar ju bara om att han hatar ludde, känns som hans tips bara blir oseriösa...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 15:29:16  handlar ju bara om att han hatar ludde, känns som hans tips bara blir oseriösa...
Answer to: "handlar ju bara om att han hatar ludde, känns som hans tips bara blir "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Säg vad ni vill ,det skiter jag i. Torskar opitergium kommer jag retas med er alla  . Och skall man ha satsa på dem stora pengarna så gäller det att fälla dem stora favoriterna. Opiterigum är en bra häst,men långt ifrån att ha förtjänat att ligga på 81 % och 1,30 i odds. Motbuden är fina och dem finns,så jag väljer att gardera och försöka fälla den,varför skulle det vara så oseiöst?
Spelar ingen roll om jag hatar ludde eller ej,det är en ren pajas i mina ögon som inte kan köra häst.Men det är trots allt hästarna jag kollar och det att ludde kör favoriten stärker ju inte min tro på den.
Den skall fällas 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-08-15 15:37:12  Säg vad ni vill ,det skiter jag i. Torskar opitergium kommer jag retas med er alla  . Och skall man ha satsa på dem stora pengarna så gäller det att fälla dem stora favoriterna. Opiterigum är en bra häst,men långt ifrån att ha förtjänat att ligga på 81 % och 1,30 i odds. Motbuden är fina och dem finns,så jag väljer att gardera och försöka fälla den,varför skulle det vara så oseiöst?
Spelar ingen roll om jag hatar ludde eller ej,det är en ren pajas i mina ögon som inte kan köra häst.Men det är trots allt hästarna jag kollar och det att ludde kör favoriten stärker ju inte min tro på den.
Den skall fällas 
Answer to: "Säg vad ni vill ,det skiter jag i. Torskar opitergium kommer jag retas"
|
|
För att ett tips ska kännas seriöst i mina ögon ska det finnas en bra motivering, sedan går det som det går, Hästar är djur trots allt. Det jag som sagt inte fattar är varför du ger avslag på Opitergium för att han är osäker och sen spikar Caballion..
Och motbuden? Opitegium har ju varit överlägsen både Disco AE och Fawkes när dom har mötts. Att han åkte dit knappt mot Fawkes var för att Opitergium fick ett omöjligt lopp medan Fawkes fick ett smörlopp...Det lär knappast bli sådan gasning i det här loppet...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-15 16:05:36 Edited(3): 2012-08-15 16:20:53  Säg vad ni vill ,det skiter jag i. Torskar opitergium kommer jag retas med er alla  . Och skall man ha satsa på dem stora pengarna så gäller det att fälla dem stora favoriterna. Opiterigum är en bra häst,men långt ifrån att ha förtjänat att ligga på 81 % och 1,30 i odds. Motbuden är fina och dem finns,så jag väljer att gardera och försöka fälla den,varför skulle det vara så oseiöst?
Den skall fällas 
Answer to: "Säg vad ni vill ,det skiter jag i. Torskar opitergium kommer jag retas"
|
|
Klart allt kan "fällas" o förhoppningar därom driver ju de här spelet....ofta behöver man något att hänga upp de på...dålig dag, dålig kusk osv. men håna andra spelare som försöker haka upp de på något mer konkret blir inte så roligt...  Här är ju en chans att hänga något konkret i streckspelet eftersom man hinner se någon liten provstart..förutsätter dock
att Papegojorna slutar med babblet o visar kamelerna... 
Ludde är ingen strålande taktiker precis o jag brukar hänga karln ganska ofta...han är för mycket publikfriare o de räcker gott o väl att vinna med halva längden än som Ludde vill göra halva upploppet...så kolla provis om de finns någon blotta... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 16:35:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
phipe: Spikar måste man ju ha,och jag tycker att caballions förra insats var femstjärning. Nu skall man inte ta den hästen för givet,han beter sig allt annat än normalt och galoppen kan komma när som helst. Men samtidigt så är det lång distans denna gång och freddan kan köra lite på rulle i början,alltså att ta det lugnt,sedan kanske komma och överta ledningen i mitten av loppet om han får det för stefan eller ludde. Sedan är han inte beroende av täten,han går minst lika bra bakifrån också.
Visst kan man spika opitergium på 80 %,men hur rolig är en sådan favorit egentligen? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-15 16:44:03  phipe: Spikar måste man ju ha,och jag tycker att caballions förra insats var femstjärning. Nu skall man inte ta den hästen för givet,han beter sig allt annat än normalt och galoppen kan komma när som helst. Men samtidigt så är det lång distans denna gång och freddan kan köra lite på rulle i början,alltså att ta det lugnt,sedan kanske komma och överta ledningen i mitten av loppet om han får det för stefan eller ludde. Sedan är han inte beroende av täten,han går minst lika bra bakifrån också.
Visst kan man spika opitergium på 80 %,men hur rolig är en sådan favorit egentligen? 
Answer to: "phipe: Spikar måste man ju ha,och jag tycker att caballions förr"
|
|
Ne rolig är den inte...möjligen som stöd för att gardera andra lopp...men är hästen överlägsen o man har offrat 7 streck blir ialla jag inte glad,,, 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-08-15 17:25:00  phipe: Spikar måste man ju ha,och jag tycker att caballions förra insats var femstjärning. Nu skall man inte ta den hästen för givet,han beter sig allt annat än normalt och galoppen kan komma när som helst. Men samtidigt så är det lång distans denna gång och freddan kan köra lite på rulle i början,alltså att ta det lugnt,sedan kanske komma och överta ledningen i mitten av loppet om han får det för stefan eller ludde. Sedan är han inte beroende av täten,han går minst lika bra bakifrån också.
Answer to: "phipe: Spikar måste man ju ha,och jag tycker att caballions förr"
|
|
Det var en bra motivering.
Tycker inte heller att Opitergium är någon rolig spik till 80 procent. Men att han som du skrev inte borde vara favorit förstår jag inte. Då han krossat det här motståndet flera gånger förut...Tycker det kan vara en hyffsat vettig spik faktiskt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 17:40:53  Det var en bra motivering.
Tycker inte heller att Opitergium är någon rolig spik till 80 procent. Men att han som du skrev inte borde vara favorit förstår jag inte. Då han krossat det här motståndet flera gånger förut...Tycker det kan vara en hyffsat vettig spik faktiskt...
Answer to: "Det var en bra motivering.:)
Tycker inte heller att Opitergium är n"
|
Became a member:
Forum posts:
|
okej,återstår att se hur det blir. God tur! 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-08-15 17:43:26  okej,återstår att se hur det blir. God tur! 
Answer to: "okej,återstår att se hur det blir. God tur! :)"
|
|
Desamma 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2012-08-15 17:44:46  okej,återstår att se hur det blir. God tur! 
Answer to: "okej,återstår att se hur det blir. God tur! :)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
tjo, nu känns det som man kan ta dina spel på allvar, när man får förklaring och inte bara jag hatar ludde... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-15 17:52:47
|
|
Ska vi dra en spekulation så är de väl Goopen som kan sno åt sig ledningen o sedan försöka speeda ner Luddes om han drar undan i vanlig ordning...långsökt ja sådär...provstarten säger ja.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-15 18:10:51 Edited(1): 2012-08-15 18:11:46
|
|
Goopen ute på en värmningstur...hästen såg fin ut...för dom som vill att Luddisen ska gå i backen... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 18:47:15 Edited(1): 2012-08-15 19:11:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ska inte ta för givet att Caballion får överta spets av Oracle/melander, däremot är det GIVET att opitergium får överta spets. Därav känns strecken mellan dem 2 väl motiverat........
Men visst, jag köper alltid ett resonemang kring att man inte vill spika en häst streckad på 80%......om man då ska spela 1 system.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-08-15 19:17:50
|
|
Har en kul tvilling här. Opitergium+ständigt underskattade Iron Lady Ca. Runt 23 gr pengarna.
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2012-08-15 19:34:29
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
|
Tack för den dåliga favoriten! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 19:35:23 Edited(1): 2012-08-15 19:36:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
När man snackar om det så inträffar det självklart, något fel på opitergium.......
Kunde dock inte undvika att se hur fawkes blåste till allt  eller hur var det?
disco AE riktigt fin igen......
gidde, vad yrar du om?`på förhand var det en mycket bra favorit, hästen gjorde sitt livs sämsta insats och var med stor sannolikhet sjuk. Däremot alltid motiverat att gardera hästar streckade på 80%......Men dålig favorit var det inte.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 19:35:26 Edited(1): 2012-08-15 19:45:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Där satt tvillingen!
Registrerat spel
Datum: 2012-08-15
Bana: Solvalla, omg. 46
Lopp: 5
Spelform: Tvilling
Hästar: 5, 6
U-hästar: 1 Johnny B.Kemp
Vadet gäller startnummer
2 x 50,00 kr =
100,00 kr
Kvittonummer:
Utbetalt: 8 148,00 kr
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-15 19:35:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tarzans hästar är dopade... Favoriten var usel dock.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|