1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-07-05 21:46:58
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, COVINGTON ÅS
|
Ni måste verkligen tycka att Örjan Kihlström är en totalt usel kusk om ni väntar er att han ska lägga sig lugn i dödens med en häst som bara lever på sin styrka.. Kommer att köra i ett högt och jämnt tempo och den som svarar blir det synd om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 21:53:38  Ni måste verkligen tycka att Örjan Kihlström är en totalt usel kusk om ni väntar er att han ska lägga sig lugn i dödens med en häst som bara lever på sin styrka.. Kommer att köra i ett högt och jämnt tempo och den som svarar blir det synd om.
Answer to: "Ni måste verkligen tycka att Örjan Kihlström är en tot"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
Hör du inte hur knasigt det låter det du säger?
 om ni väntar er att han ska lägga sig lugn i dödens med en häst som bara lever på sin styrka
Smaka på den kombinationen igen:
1. Örjan - Mr Dödens himself, som nästan aldrig "kör" för spets
2. En häst som bara lever på sin styrka
Hmm...Nej.. Dödens för örjan/intruder är otänkbart.. Han måste gå för spets.. Allt annat vore gaaaaaalet!

|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-07-05 22:06:12  Hör du inte hur knasigt det låter det du säger?
 om ni väntar er att han ska lägga sig lugn i dödens med en häst som bara lever på sin styrka
Smaka på den kombinationen igen:
1. Örjan - Mr Dödens himself, som nästan aldrig "kör" för spets
2. En häst som bara lever på sin styrka
Hmm...Nej.. Dödens för örjan/intruder är otänkbart.. Han måste gå för spets.. Allt annat vore gaaaaaalet!

Answer to: "Hör du inte hur knasigt det låter det du säger?
o"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, COVINGTON ÅS
|
Hoppas du förstår att jag inte menar att han kommer att undvika dödens till varje pris, utan att han kommer att hålla ett högt, jämnt tempo oavsett om han får spets eller dödens. Dvs han kommer inte "lägga sig lugn".
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 22:09:17  Hoppas du förstår att jag inte menar att han kommer att undvika dödens till varje pris, utan att han kommer att hålla ett högt, jämnt tempo oavsett om han får spets eller dödens. Dvs han kommer inte "lägga sig lugn".
Answer to: "Hoppas du förstår att jag inte menar att han kommer att undvika "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
jaha... OK. Då är det väl inte lika knasigt.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 22:11:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åke är klar, vinner med hela upploppet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 22:13:38  Åke är klar, vinner med hela upploppet
Answer to: "Åke är klar, vinner med hela upploppet"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
har du snackat med honom eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 22:14:38  har du snackat med honom eller?
Answer to: "har du snackat med honom eller?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej, behövs inte
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 22:16:44  nej, behövs inte
Answer to: "nej, behövs inte"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
Så du tycker att WInning Love är SÅ bra?

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 22:19:32  Så du tycker att WInning Love är SÅ bra?

Answer to: "Så du tycker att WInning Love är SÅ bra?
;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
allt e relativt, åke kör 09,5 sista 600 från 4d ytter, sedna får du räkna ut sj om de räcker föl vinst 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 22:32:15 Edited(1): 2011-07-05 22:32:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om jag fått en 5.a varje gång du sagt att Åke är stenklar så hade jag varit rik nu. Om dem hade vunnit varje gång så hade du varit rik också  dock inte fallet
Möjligt att Covington vinner då det är en riktigt fin häst, men stenklar tror jag ifs inte. Kanske om det varit H2H mot intruder kronos  Detta är väl en av eller kanske den svåraste uppgiften hittils för Covington ås?
Kollade upp No Fear elkär och den har ruggig form för tillfället, gjort toppeninsatser på toppentider senaste tiden. Får den chansen så blir den giftig........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 22:37:17  Om jag fått en 5.a varje gång du sagt att Åke är stenklar så hade jag varit rik nu. Om dem hade vunnit varje gång så hade du varit rik också  dock inte fallet
Möjligt att Covington vinner då det är en riktigt fin häst, men stenklar tror jag ifs inte. Kanske om det varit H2H mot intruder kronos  Detta är väl en av eller kanske den svåraste uppgiften hittils för Covington ås?
Kollade upp No Fear elkär och den har ruggig form för tillfället, gjort toppeninsatser på toppentider senaste tiden. Får den chansen så blir den giftig........
Answer to: "Om jag fått en 5.a varje gång du sagt att Åke är ste"
|
Became a member:
Forum posts:
|
stenklar folke, stenklar
ja det avrit hype på no fear i 4 starter nu odch stallet säger knallform bla bla bla, väger för lätt , 150m sämre än åkes dock
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 10:07:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vem som tar spets i det här loppet spelar absolut ingen roll då överlägset bästa hästen startar från bakspår. När Covington Ås får anfallsorder ca.700 kvar från 4:e utvändigt kommer de andra att stå stilla.
Covington Ås är veckans bästa spik. Tråkigt att avsluta med spik på favoriten i sista men det är bara att gilla läget när det är som det är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 10:45:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, EVISON
|
Tror att Covington vinner detta, men jag har inte bestämt minna spikar ännu, sen tycker jag det finns ett par streckvärda susare här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 14:43:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra segerchans enligt svanstedt, så då är den väl stenklar?  Men jag kan fanemaj inte släppa for life som jag tror på mycket här. Så blir en dubbling......
Vill se goop i spets!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 15:06:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, COVINGTON ÅS
|
I en svår omgång kräva bra spikar.
Convington Ås är bästa spiken!
Radar upp segerarna och forstätterr så i detta lopp.
Spelar ingen roll om den blir 90%, så är det bästa spiken då den bara vinner. Krångla inte till det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 17:22:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, EVISON
|
Boman känns intressant, speciellt med Ingves i sulkyn, han går nog fram och försöker pressa upp tempot, man vet aldrig vart man har han, hästen är ju inte så dum heller, lite osäker bara.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 18:16:59 Edited(1): 2011-07-06 18:17:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
Vänta nu innan alla stämmer in i hyllningssången. bara det att han uppenbarligen kommer att bli omgångens största favorit (otroligt nog) bör få er att lugna er och fundera en gång till och itne bara köra CTRL-C på travspanarns inlägg här.
Covington startar från bakspår och även om den går 1.10 i spåren sista 600 så är inte det en garanti för seger. Och med det sagt så krävs det en HEEEL del att gå dom tiderna i spåren på lång distans. Covington Ås har tex aldrig gjort det tidigare. Den har som snabbast (utifrån vad jag sett), sprungit runt 1.11 i spåren. Och vem säger att den hamnar 4:e utvändigt? Kan lika gärna hamna 5:e utvändigt med tanke på att det finns en del startsnabba hästar på framspår.
Motbuden går utan att blinka under 1.11 sista 500 och går ledaren det från innerspår så MÅSTE Covington under 1.10 för att vinna.
Att kallt räkna med att en kuse gör det trots att den inte gjort det tidigare, det är lite väl magstarkt för att spika. Speciellt om den är omgångens största favorit. Visst. Hade den varit streckad på runt 30 % så köper jag att man chansar och hoppas att den förbättrats ytterligare. det är ju en kanonhäst under utveckling...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 19:20:04  Vänta nu innan alla stämmer in i hyllningssången. bara det att han uppenbarligen kommer att bli omgångens största favorit (otroligt nog) bör få er att lugna er och fundera en gång till och itne bara köra CTRL-C på travspanarns inlägg här.
Covington startar från bakspår och även om den går 1.10 i spåren sista 600 så är inte det en garanti för seger. Och med det sagt så krävs det en HEEEL del att gå dom tiderna i spåren på lång distans. Covington Ås har tex aldrig gjort det tidigare. Den har som snabbast (utifrån vad jag sett), sprungit runt 1.11 i spåren. Och vem säger att den hamnar 4:e utvändigt? Kan lika gärna hamna 5:e utvändigt med tanke på att det finns en del startsnabba hästar på framspår.
Motbuden går utan att blinka under 1.11 sista 500 och går ledaren det från innerspår så MÅSTE Covington under 1.10 för att vinna.
Att kallt räkna med att en kuse gör det trots att den inte gjort det tidigare, det är lite väl magstarkt för att spika. Speciellt om den är omgångens största favorit. Visst. Hade den varit streckad på runt 30 % så köper jag att man chansar och hoppas att den förbättrats ytterligare. det är ju en kanonhäst under utveckling...
Answer to: "Vänta nu innan alla stämmer in i hyllningssången. bara det "
|
Became a member:
Forum posts:
|
vafan då, den är STENKLAR, STENKLAR säger jag!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 19:33:38  vafan då, den är STENKLAR, STENKLAR säger jag!
Answer to: "vafan då, den är STENKLAR, STENKLAR säger jag!"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 20:05:13  Vänta nu innan alla stämmer in i hyllningssången. bara det att han uppenbarligen kommer att bli omgångens största favorit (otroligt nog) bör få er att lugna er och fundera en gång till och itne bara köra CTRL-C på travspanarns inlägg här.
Answer to: "Vänta nu innan alla stämmer in i hyllningssången. bara det "
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan lika bra få 3.e och 2.a utvändigt då flera bud kanske lägger sig på innerspår över lång distans. Svanstedt kanske avancerar tidigt till dödens? Svanstedt kanske sveper allt till spets efter 700m körda som med gossips winner.
Tror nog att svanstedt vet hur svårt det är att vinna bakifrån om det inte blir tempo på det, då han sade det var "bra chans" så utgår jag från att han i så fall avancerar tidigt.
Men visst, ser ut att bli HELT för stor favorit egentligen och den är absolut inte stenklar enligt mig.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6