1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
|
|
Posted: 2011-07-04 17:28:34  Jag vill se det innan jag tror på det, sedan kan tränaren få säga vad han vill
Var ju övergrym i ett lopp över 1640 för 4 starter sedan, sedan klart sist mot ett skitgäng över 2640, därefter rätt blek från spets över 2140, och senast klart bra igen över 1640. Trenden är tydlig tycker jag.
Answer to: "Jag vill se det innan jag tror på det, sedan kan tränaren f&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
märks ju att du inte har så bra koll alls faktiskt
har sätt alla hästens starter, utan loppakriv, som den gjort i år, haft koll på förberedelserna inför varje lopp och uppföljning efetr alla lopp, så jag hoppas att jag vet vad jag snackar om iallafall.
ja dne va klart sist sist på 2640, gå in kolla loppet så ser du varför, hade lägre puls efter det lopet än vad den har i träning normalt sätt. Tycker du dne va blek på 2140 där så har du nog ett betydligt högre krav på en del hästar än vad jag har
möjligt att du kan se någon tränd genom att kolla rad, jag har helt annat uppfattning genom att kolla loppen hästen gör och värdera in motståndet.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-07-04 17:57:40  märks ju att du inte har så bra koll alls faktiskt
har sätt alla hästens starter, utan loppakriv, som den gjort i år, haft koll på förberedelserna inför varje lopp och uppföljning efetr alla lopp, så jag hoppas att jag vet vad jag snackar om iallafall.
ja dne va klart sist sist på 2640, gå in kolla loppet så ser du varför, hade lägre puls efter det lopet än vad den har i träning normalt sätt. Tycker du dne va blek på 2140 där så har du nog ett betydligt högre krav på en del hästar än vad jag har
möjligt att du kan se någon tränd genom att kolla rad, jag har helt annat uppfattning genom att kolla loppen hästen gör och värdera in motståndet.
Answer to: "märks ju att du inte har så bra koll alls faktiskt:)
har s&au"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, COVINGTON ÅS
|
Jodå jag har också sett loppen, kollar inte bara på resultatraden.
Om du inte ställer högre krav på hästen än att den ska kunna hålla ifrån sig Dreamalittledream när den sistnämnde gick i dödens och Marshal fick gratisspets och varvade på 15 kan du nog inte vänta dig att den ska ha en chans i det här loppet heller. Herregud hästen såg ut som ett lik över upploppet, som om den varvat på 09. Hoppas den tar spets och svarar när Örjan kommer så får vi se hur morsk han ser ut över upploppet den här gången 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-04 17:57:44 Edited(1): 2011-07-04 17:59:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Svanen Stenklar ?
Bara vinner ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-04 18:42:23  Jodå jag har också sett loppen, kollar inte bara på resultatraden.
Om du inte ställer högre krav på hästen än att den ska kunna hålla ifrån sig Dreamalittledream när den sistnämnde gick i dödens och Marshal fick gratisspets och varvade på 15 kan du nog inte vänta dig att den ska ha en chans i det här loppet heller. Herregud hästen såg ut som ett lik över upploppet, som om den varvat på 09. Hoppas den tar spets och svarar när Örjan kommer så får vi se hur morsk han ser ut över upploppet den här gången 
Answer to: "Jodå jag har också sett loppen, kollar inte bara på resul"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
nu måste jag nästan spika marshal på ren trots.
Övertar spets från evispn och vinner lätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-04 18:42:48  Svanen Stenklar ?
Bara vinner ?
Answer to: "Svanen Stenklar ?
Bara vinner ?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
Nej?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-04 19:15:57  Jodå jag har också sett loppen, kollar inte bara på resultatraden.
Answer to: "Jodå jag har också sett loppen, kollar inte bara på resul"
|
Became a member:
Forum posts:
|
sedan är det klart att alla hästar inte är på topp jämt, alla måste ju kunna ha en dålig dag, om man följer en häst ett tag så kan man oftatst dra en slutsats att hästen var sämre än vanligt, just den dagen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-04 19:43:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Man ska inte ta det för givet att jennifer tillman får spets
Såfall mer inne på att goopen snor åt sig spets med For life.....Inte fasiken släpper han sedan? det bli rnog mitt förstatips och just nu DD drag.
Men marshal hacktable blir livsfarlig om den får ett bra lopp, har tveklöst styrkan för att ta hem detta. Men har nog gjort sina bästa lopp i ryggar och inte från spets. Kan även intyga att jag sett alla lopp den gjort och följt samtliga förberedelser. Verkligen en fin travare somjag gillar......
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-07-04 19:54:18
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, EVISON
S 6, EVISON
|
Tänker nog om lite grann o kör lite sparlopp här.
Evison spetsar o släpper till Intruder o Covington kommer frami dödens nån av de vinner? 6,7,10 kan va den billiga lösningen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-05 09:45:00  Tänker nog om lite grann o kör lite sparlopp här.
Evison spetsar o släpper till Intruder o Covington kommer frami dödens nån av de vinner? 6,7,10 kan va den billiga lösningen.
Answer to: "Tänker nog om lite grann o kör lite sparlopp här.
Evison sp"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tja frågan är om de räcker..finns några till som kan blanda sig i leken..finns ju en 5-6 hästar som går en tid runt 15...Örjan kommer väl dra i det tempot.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-05 09:58:09
|
|
Stefan P. körde rena skolboks loppet sist med Wiss Pen.. man bugar för den styrningen.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-05 09:59:48  Man ska inte ta det för givet att jennifer tillman får spets
Såfall mer inne på att goopen snor åt sig spets med For life.....Inte fasiken släpper han sedan? det bli rnog mitt förstatips och just nu DD drag.
Men marshal hacktable blir livsfarlig om den får ett bra lopp, har tveklöst styrkan för att ta hem detta. Men har nog gjort sina bästa lopp i ryggar och inte från spets. Kan även intyga att jag sett alla lopp den gjort och följt samtliga förberedelser. Verkligen en fin travare somjag gillar......
Answer to: "Man ska inte ta det för givet att jennifer tillman får spets :)
"
|
|
Han släpper när Örjan kommer ångande.. bättre rygg kan du inte få... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 11:38:37  Han släpper när Örjan kommer ångande.. bättre rygg kan du inte få... 
Answer to: "Han släpper när Örjan kommer ångande.. bättre ryg"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vill ju inte direkt ha rygg på en entaktad skithäst som man inte får luckan ifrån. Nä tack, Goop släpper ALDRIG spets till örjan, det kan jag garantera........
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-05 13:20:43  vill ju inte direkt ha rygg på en entaktad skithäst som man inte får luckan ifrån. Nä tack, Goop släpper ALDRIG spets till örjan, det kan jag garantera........
Answer to: "vill ju inte direkt ha rygg på en entaktad skithäst som man inte"
|
|
Ja men all respekt Folke..man kan inte garantera något om du inte kör själv.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 15:11:34  Ja men all respekt Folke..man kan inte garantera något om du inte kör själv.. 
Answer to: "Ja men all respekt Folke..man kan inte garantera något om du inte k&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sant, men ska vi räkna hur många gånger BJÖRN GOOP släppt spets till Örjan KHILSTRÖM???
haha, inte bara det att goopen älskar spets, han vet att man ALDRIG får chansen från vinnarhålet om Örjan sitter i spets. Örjan förlorar hellre loppet än ger den i vinnarhålet en chans att utmana. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 17:03:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
Jag skulle dessutom gissa att örjan bara kör för spets och blir släppt till spets när han kör en överlägsen häst. Det är ju inte hans stil att resolut forcera till spets med en medioker häst.
Det är mer Goop/Erik-stajlee
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-05 17:09:05
|
|
Örjan kan bedöma en häst rätt så bra.. o här kommer han o gasa framåt.. kör man i 15-tempo så avvaktar han..kör dom långsammare så gasar han på ! Så enkelt är de..man kör med GPS klocka nu för tiden... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 19:19:32  Örjan kan bedöma en häst rätt så bra.. o här kommer han o gasa framåt.. kör man i 15-tempo så avvaktar han..kör dom långsammare så gasar han på ! Så enkelt är de..man kör med GPS klocka nu för tiden... 
Answer to: "Örjan kan bedöma en häst rätt så bra.. o här"
|
Became a member:
Forum posts:
|
med att "gasa" på så menar du väl att han går fram i dödens och lägger sig som han brukar göra? sällan han kör för spets och då ska det vara (som polajasen sade) en överlägsen häst. Det är knappast hans uppsittning denna gång........
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-05 21:25:10  med att "gasa" på så menar du väl att han går fram i dödens och lägger sig som han brukar göra? sällan han kör för spets och då ska det vara (som polajasen sade) en överlägsen häst. Det är knappast hans uppsittning denna gång........
Answer to: "med att "gasa" på så menar du väl att han g&arin"
|
|
Örjan vill nog hålla uppe tempot så han inte bjuder in speedigare hästar o om det då innebär att han har ledningen så har han de... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-05 21:26:28
|
|
Klockade inte hästen sist men han gick väl ett 14 varv tillslut !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-05 21:37:07  Klockade inte hästen sist men han gick väl ett 14 varv tillslut !! 
Answer to: "Klockade inte hästen sist men han gick väl ett 14 varv tillslut !"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MARSHAL HACKSTABLE
S 6, EVISON
|
Jag tror att alla skakar i sina brallor över den tiden du...
Går den ett 14-varv till slut denna gång så blir den förbisprungen alla dar i veckan.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6