1
2
[ 3
]
4
5
6
7
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-01-28 13:22:08
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
|
Har ni läst intervjun på ATG med Niklas Lindblad? Han verkar inte alls tro på Trade East och vill köra i ryggar, "rygg på Avanto vore inte fel". Riskerar kanske att hamna 3e invändigt? Känns som en mycket sårbar favorit med det scenriot.
|
|
Reply
|
|
Lederkorpen
|
Posted: 2011-01-28 13:27:20 Edited(1): 2011-01-28 13:29:32
|
Became a member: 2009-12-20
Forum posts: 79
V 9, GILLS ABBE
S 6, AVANTO
|
Visste inte vart jag skulle posta detta, så det blev här. Har trots allt med V75-omgången att göra.
Hittade intressant statistik-info angående vinklad vinge.
Verkar som vinklad vinga har störst inverkan över distansen 1640, men borde till viss del även ha inverkan över 2140.
Som synes så vinner spåren 4-5 och speciellt spår 8 betydligt färre antal lopp vid vinklad vinge.
Spår 1-3 och 6 vinner däremot oftare! Bakspåren vinner också mera, om än marginellt!
Motiveringen är att vid vinklad vinge laddar ofta kuskar övermodigt hårdare med sina hästar än med rak vinge. Detta har ett pris, att loppen kan bli överpacade vilket gynnar bakspåren.
Skulle vara inressant att se statistiken för hur olika kuskar hanterar vinklad vinge, vilka som gör bort sig ofta.
Men naturligtvis, statistik är statistik.
Sp Vanlig ---- Vinklad
1 ------ 9 --------- 13
2 -----14 ----------13
3 ------ 9 --------- 11
4 -----14 ---------- 9
5 -----17 ---------- 9
6 ----- 8 ---------- 11
7 ----- 5 ---------- 6
8 ----- 5 ----------- 2
9 ----- 4 ----------- 7
10 ----6 ------------7
11 ----6 ----------- 7
12 ----7 ----------- 8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 13:27:48  Har ni läst intervjun på ATG med Niklas Lindblad? Han verkar inte alls tro på Trade East och vill köra i ryggar, "rygg på Avanto vore inte fel". Riskerar kanske att hamna 3e invändigt? Känns som en mycket sårbar favorit med det scenriot.
Answer to: "Har ni läst intervjun på ATG med Niklas Lindblad? Han verkar int"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
SKojar du?...
Fy fasiken. VIlken nolla han är. "Rygg på Avanto". Sjukast jag hört. Han borde ta och klocka sin häst i senaste loppet och sedan läsa på lite om Avanto och skärpa till sig när det gäller självförtroendet.
Trött man blir...Trodde jag hade hittat en bra spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 13:31:26  SKojar du?...
Fy fasiken. VIlken nolla han är. "Rygg på Avanto". Sjukast jag hört. Han borde ta och klocka sin häst i senaste loppet och sedan läsa på lite om Avanto och skärpa till sig när det gäller självförtroendet.
Answer to: "SKojar du?...
Fy fasiken. VIlken nolla han är. "Rygg på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du vet det är viss skillnad på att göra 1 lopp på kort distans, smyga hela vägen och köra sista 300 och se fin och gå snabbt och en annan sak att gå ut på 2640 loppet efter på v75 och vara favorit, det troliga är att det fattas en hel del i hästen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 13:34:49  du vet det är viss skillnad på att göra 1 lopp på kort distans, smyga hela vägen och köra sista 300 och se fin och gå snabbt och en annan sak att gå ut på 2640 loppet efter på v75 och vara favorit, det troliga är att det fattas en hel del i hästen
Answer to: "du vet det är viss skillnad på att göra 1 lopp på kor"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
Jo, det har du rätt i. Men jag ogillar starkt när kuskarna dömer ut dom på förhand. Svårare att vinna ett lopp om man inte tror att man kan vinna ett lopp. ANmäler man till V75 så ska man ju tro att hästen gör ett bra lopp, annars kan man ju lika gärna anmäla till ngt annat lopp. Speciellt när det gäller en häst som Trade East. Uppenbarligen tror ju tränaren på den, och då får kusken ta och köpa det och köra för vinst istället för att lägga sig ner och dö på förhand.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 13:40:32 Edited(1): 2011-01-28 13:42:45  Jo, det har du rätt i. Men jag ogillar starkt när kuskarna dömer ut dom på förhand. Svårare att vinna ett lopp om man inte tror att man kan vinna ett lopp. ANmäler man till V75 så ska man ju tro att hästen gör ett bra lopp, annars kan man ju lika gärna anmäla till ngt annat lopp. Speciellt när det gäller en häst som Trade East. Uppenbarligen tror ju tränaren på den, och då får kusken ta och köpa det och köra för vinst istället för att lägga sig ner och dö på förhand.
Answer to: "Jo, det har du rätt i. Men jag ogillar starkt när kuskarna dö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu handlar det ju inte om att dömma ut på något sätt.
Har du en favorit som du vet behöver ett par till lopp för att hitta formen ordentligt, vad gör du då? Inte fan gå du ut och säger att du bara vinner.
Nej du säger att du hoppas vara bland de 3 om det stämmer med loppet, men samtidigt ligger lite lågt med vinstchanserna. Skulle sedan någon säga till mig att jag dömt ut min hästs chanser så skulel jag bara bli sur för att den personen inte fattade något.
Har du en riktig tbra häst i grunden är det självklart att du väljer med 150k i istället för 25-30k i 1a pris.
Handlar ju om att matcha i propositionerna så är absolut inget konstigt, och att starta igång hästarna.
Säg att hästen varit 10% , hade du tyckt han varit en pajas om han hade velat köra den i ryggar då? knappast troligt va? handlar väll enbart om det nu för att dne är streckfavorit?
men i 9a v 10 lägen skiter tränaren i hur spelarna värderat hans häst, utan hans chans baseras endast på vad han tror sjäkv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 13:44:53 Edited(1): 2011-01-28 13:46:11  nu handlar det ju inte om att dömma ut på något sätt.
Har du en favorit som du vet behöver ett par till lopp för att hitta formen ordentligt, vad gör du då? Inte fan gå du ut och säger att du bara vinner.
Nej du säger att du hoppas vara bland de 3 om det stämmer med loppet, men samtidigt ligger lite lågt med vinstchanserna. Skulle sedan någon säga till mig att jag dömt ut min hästs chanser så skulel jag bara bli sur för att den personen inte fattade något.
Har du en riktig tbra häst i grunden är det självklart att du väljer med 150k i istället för 25-30k i 1a pris.
Handlar ju om att matcha i propositionerna så är absolut inget konstigt, och att starta igång hästarna
Answer to: "nu handlar det ju inte om att dömma ut på något sätt."
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
Visst. Det köper jag. Han behöver inte säga att den har bra chans. Han kan vara försiktig.
Men han säger ju i princip att den inte kan vinna. Plus att han kommer med idiottaktiken att köra i rygg på Avanto som lika gärna kan släppa till ngn annan och vips sitter han tredje invändigt. Då kör man ju BARA för att ge den "ett lopp till i kroppen". Så länge en kusk kör för seger kan dom tro vad fan dom vill om hästen. Men köra för seger ska dom göra på V75. Det är min åsikt.
Och nej, det handlar inte om att den är streckfavorit. Det handlar om att det är Trade East och med den kapacitet den har och att den ändå visade att den duger trots att förra loppet var det första på evigheters evigheter.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 13:50:49  Visst. Det köper jag. Han behöver inte säga att den har bra chans. Han kan vara försiktig.
Men han säger ju i princip att den inte kan vinna. Plus att han kommer med idiottaktiken att köra i rygg på Avanto som lika gärna kan släppa till ngn annan och vips sitter han tredje invändigt. Då kör man ju BARA för att ge den "ett lopp till i kroppen". Så länge en kusk kör för seger kan dom tro vad fan dom vill om hästen. Men köra för seger ska dom göra på V75. Det är min åsikt.
Och nej, det handlar inte om att den är streckfavorit. Det handlar om att det är Trade East och med den kapacitet den har och att den ändå visade att den duger trots att förra loppet var det första på evigheters evigheter.
Answer to: "Visst. Det köper jag. Han behöver inte säga att den har bra "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej man kör 1 lopp till för att hästen måste starta för att hitta formen , man kör 1 lopp till för att hästen måste starta, sedan är det spelarens uppgift att värdera chansen
du vet , för större delen av hästarna som startat på v75 innebör det att köra 3,4 inner för att de ska ha någon chans att vinna  Så det skulle innebära köra för seger för många.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 13:52:54  Nej man kör 1 lopp till för att hästen måste starta för att hitta formen , man kör 1 lopp till för att hästen måste starta, sedan är det spelarens uppgift att värdera chansen
du vet , för större delen av hästarna som startat på v75 innebör det att köra 3,4 inner för att de ska ha någon chans att vinna  Så det skulle innebära köra för seger för många.
Answer to: "Nej man kör 1 lopp till för att hästen måste starta f&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
Jo. Jag ger mig. Du har rätt. Är bara förbannad för att min spik försvann. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 13:54:57  Jo. Jag ger mig. Du har rätt. Är bara förbannad för att min spik försvann. 
Answer to: "Jo. Jag ger mig. Du har rätt. Är bara förbannad för att"
|
Became a member:
Forum posts:
|
anade detta, hi hi..beklagar, men man akn få oliak info från massa håll, den senaste infon är alltid den bästa så sitt du imån och håll dig uppdaterad så vet du mer
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-28 13:55:12  Har ni läst intervjun på ATG med Niklas Lindblad? Han verkar inte alls tro på Trade East och vill köra i ryggar, "rygg på Avanto vore inte fel". Riskerar kanske att hamna 3e invändigt? Känns som en mycket sårbar favorit med det scenriot.
Answer to: "Har ni läst intervjun på ATG med Niklas Lindblad? Han verkar int"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
I 5tippar så har han inte med sin häst utan låser på Avanto o Junior Vang..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-01-28 14:01:24  SKojar du?...
Answer to: "SKojar du?...
Fy fasiken. VIlken nolla han är. "Rygg på"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
|
Man ska väl undvika att dra alltför stora växlar av en intervju gjord på torsdag, mycket kan ju ändras till lördag. Men tills man har hört något annat känns ju Trade East rätt kall med tanke på denna info.
Håller med om att det är en väldigt märklig taktik att söka rygg på Avanto med en häst som Trade East. Är han i så jävla dålig form ska man inte starta på V75 då det är otillåtet att köra preparé i Sverige. Dock går det ju inte att fälla någon för preparéstyrning då det är ett alldeles för relativt begrepp...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 14:19:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TRADE EAST
|
Ägarna tror på bra chans, men skitkusken sågar chanserna, skulle sätta upp någon annan på hästen. Nu kommer jag inte fundera på att spika den iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 14:22:29  Ägarna tror på bra chans, men skitkusken sågar chanserna, skulle sätta upp någon annan på hästen. Nu kommer jag inte fundera på att spika den iaf.
Answer to: "Ägarna tror på bra chans, men skitkusken sågar chanserna, "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
En till som blev förbannad. Välkommen in i "Hata-Skitkusken-Niklas-För-Att-Vår-Spik-Försvann-Klubben"

|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-28 14:28:22  En till som blev förbannad. Välkommen in i "Hata-Skitkusken-Niklas-För-Att-Vår-Spik-Försvann-Klubben"

Answer to: "En till som blev förbannad. Välkommen in i "Hata-Skitkusken-"
|
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
Kanske borde va glada istället för att han håller käften o håller sig undan o sen kör ett prepare med en storfavorit?
Fast jag vet inte hur bra koll han har o hur negativ/positiv han brukar va..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 14:45:08  Kanske borde va glada istället för att han håller käften o håller sig undan o sen kör ett prepare med en storfavorit?
Fast jag vet inte hur bra koll han har o hur negativ/positiv han brukar va..
Answer to: "Kanske borde va glada istället för att han håller käft"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
Glaset är halvfullt menar du? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-28 14:50:56  Glaset är halvfullt menar du? 
Answer to: "Glaset är halvfullt menar du? ;)"
|
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
Njae.. hade jag ett glas just nu skulle jag va halvfull..
Kusk/Tränarkommentarer gör nog oftare en illa än hjälper en känns det som..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 15:18:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Niklas kör allt han kan för spets, tar han den så kör han där, missar han den så ligger han kvar invändigt. Så enkelt är det. Trycker någon till rejält så släpper han nog också......
Dem snackar säkert skit för att få upp oddset
Men jag tror nog att Niklas vill ha en seger när han nu slutat som lärare och ska satsa på hästarna mer......Dock vill han inte ta sönder hästen direkt.....
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-28 17:30:53
|
V 8, HIGHLIGHT BRIZARD
S 6, AVANTO
|
Svanstedt tänker köra Avanto i spets.. O barfota..
Enligt spelarservice
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 17:33:59  Svanstedt tänker köra Avanto i spets.. O barfota..
Enligt spelarservice
Answer to: "Svanstedt tänker köra Avanto i spets.. O barfota..
Enligt spelar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
säger han tills flemming kommer fram?
Intressant annars, kan dock vara ett förlorande drag? inte allt för imponerad senast(1 år sedan) den gick i spets mot betydligt sämre hästar och har väl vant sig vid att gå bakifrån nu? Känns ju inte direkt som den sortens häst som vinner från spets över 2640m, men möjligt att jag har fel......
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6