Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Halmstad 2011-01-29
V75-1 Strålfors Lopp Silverdivisionen, försök 6.
1. TRADE EAST 37% 43
Lindblad Niklas
3. PERSOS SEAMAN 30% 62
Söderkvist Stefan
6. AVANTO 30% 49
Svanstedt Åke
7. JUNIOR VANG 29% 65
Jensen Flemming
9. GILLS ABBE 25% 61
Goop Björn
8. HIGHLIGHT BRIZARD 16% 81
Andersen Troels
2. HELL OF A KEMP 9% 160
Untersteiner Peter
12. JUST BY MYSELF 7% 186
Adielsson Erik
4. KARBO CAKE 6% 283
Takter Johnny
5. MR SHIMMER 2% 584
Uhrberg Oscar
10. LORD OF MAKKEGÅRD 2% 292
Andersen Nicolaj
11. BELAFONTE 1% 651
Jonsson Fredrik

Senast uppdaterad: 2011-01-29 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Halmstad
V75-2 Halmstad
V75-3 Halmstad
V75-4 Halmstad
V75-5 Halmstad
V75-6 Halmstad
V75-7 Halmstad
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Halmstad

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6   7  
Author Message
Posted: 2011-01-26 14:19:17 Answer to: "Stor skillnad på spår 1 och springspår. Springspår "

Became a member: 
Forum posts:
hehe, du menar den starten på åby där domarna troligen var mutade? helt otroligt att det inte blev omstart på den vändningen svanstedt gjorde

Men visst öppnade han snabbt, dock vet jag inte riktigt hur man ska bedöma den starten då han vände upp långt före alla andra i vändning och startade ensam utan hästar invändigt eller utvändigt.

Starten är noterad och den var klart snabb, då kan man undra hur han kunde öppna så uselt senast? ville knappt gå iväg från spår 1....... Detta ger mig huvudvärk....

Vill dock minnas att trade east var klart hyfsat i volt tidigare? Lite tufft att spika någon baserat på så lite information, finns nog fint spelvärde i att gardera Trade east också.
Reply
Posted: 2011-01-26 14:32:03 Answer to: "hehe, du menar den starten på åby där domarna troligen var"

Became a member: 
Forum posts:

V 8, HIGHLIGHT BRIZARD

S 6, AVANTO
jo. Håller med om att den starten var klart tveksam... hehe

Men min känsla är att Avanto kan öppna snabbt från springspår. Men visst. I grund och botten är det bara det. en känsla som baseras på ytterst lösa grunder.

JAg tycker Trade East är överlägsen detta gäng, och tycker inte att det är fel att spika trots att den bara fått ett lopp och trots frågetecken kring spets eller inte. Tror den säkert får överta tidigt vilket fall som helst. Den gjorde en sjukt bra avslutning senast så jag tror att den har rätt så bra kräm i benen trots uppehållet. Avgörande om spik eller inte är väl streckprocenten. Under 60 % så är det en tänkbar spik.
Reply
Posted: 2011-01-26 14:42:46 Edited(1): 2011-01-26 14:43:12 Answer to: "jo. Håller med om att den starten var klart tveksam... hehe Men mi"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
med tanke på hur tidningarna tippar så blir det nog under 60%.....Mest rädd för att Niklas kör invändigt om han missar spets. Vill kanske inte bränna ur hästen i 2.a starten efter långt uppehåll/skada,,,,,,

Vill kanske inte riskera att gå ut och sedan inte få överta spets av svanstedt, vill inte riskera dödens över 2640m. Knappast någon som vill avancera tidigt för att avlösa här.......
Reply
Posted: 2011-01-26 14:45:53 Answer to: "med tanke på hur tidningarna tippar så blir det nog under 60%.."
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 8, HIGHLIGHT BRIZARD

S 6, AVANTO
Men är han påläst så vet han väl att Åke nog mer än gärna släpper med Avanto (som är vassast med ryggar). Speciellt över lång distans som han har usel statistik på (vunnit 1 av 11 starter). Så är det åke som är ledare är det helt riskfritt att ställa en fråga.
Reply
Posted: 2011-01-26 17:25:07 Edited(1): 2011-01-26 17:29:39 Answer to: "Men är han påläst så vet han väl att Åke n"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
mjo, då är snarare frågan om den tar 1 längd på hell of a kemp i starten så att han kan komma ut överhuvudtaget? Peter är väldigt skicklig i volt, hur snabb ut hell of a kemp är har jag inte den blekaste om.

Men intressant att avanto bara har 1 vinst på 11 över lång distans, dock inte så säker på att svanstedt släpper

Kollade senast avanto var ute över 2640m, vann klart imponerande på 13.6 då......Har nog inga problem alls med distansen skulle jag tro. Var från vinnarhålet den gången ifs, har väl inte sprungit i spets på evigheter?
Reply
Posted: 2011-01-26 17:34:11
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
Senast avanto gick i spets var 09-12-29, 1640m och vek sig till slut mot youpe på 1,15,2 tid.

Går väl egentligen inte att lägga någon riktig bedömning på det pga så länge sedan och man vet inget om förberedelser osv.....
Reply
Posted: 2011-01-27 00:00:42 Answer to: "Senast avanto gick i spets var 09-12-29, 1640m och vek sig till slut mot yo"

Became a member: 
Forum posts:
va säkert en "bergh" stallkörning den gången lr vad säger du?
Reply
Posted: 2011-01-27 11:14:11
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 8, HIGHLIGHT BRIZARD

S 6, AVANTO
Av ngn anledning så streckas det ganska friskt här. Jag streckar tre hästar, och om ngn av dom värmer dåligt tar jag bort den:

1,2,6

(Bästa, nästa bästa och spets)
Reply
Posted: 2011-01-27 11:55:32

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TRADE EAST
blir nog 1,3,7,8,9 för mig
Reply
Posted: 2011-01-27 12:40:38
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 8, HIGHLIGHT BRIZARD

S 6, AVANTO
Måste erkänna att jag fortfarande står i valet och kvalet. Kanske ändå ska spika Trade East. Den kommer väl aldrig vara så lågt streckad som den är nu (i silver iaf). Kanske ska passa på att spika den nu, för när den vunnit detta enkelt så kommer den att bli storfavorit för alla spelare i kommande omgångar.

Spika Trade East och Globalen kanske. Hmmm. Då kan man nästan lämna bort favoriterna i övriga och jobba in skrällarna. :P
Reply
Posted: 2011-01-27 12:55:01
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TRADE EAST
du är inne på nått där, angående trade east iaf, ser egentligen bara junior vang emot, resten är ju bara utfyllnad som följer med bara för att man hoppas.
Reply
Posted: 2011-01-27 13:44:20 Answer to: "Måste erkänna att jag fortfarande står i valet och kvalet."
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 8, HIGHLIGHT BRIZARD

S 6, AVANTO
För varje procent som Globalen går upp så verkar Trade East gå ner en procent. Fortsätter den utvecklingen så spikar jag helt plötsligt TE istället och kör 2-3 hästar i guld.
Reply
jokern Posted: 2011-01-27 14:57:31
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
1 Trade East ser ut att bli favorit här. Hästen var dominant på rikstoton med 5 vinster på 6 försök. Ett av dessa var i ett bronsförsök då denne slog hästar som Chimall TT och Conrads Garland från spår 12 bakom bilen. Hästen blev dock gaffelbandsskadad och har varit borta i över ett år. Comebackade senast på Jägersro och avslutade då 13 sista rundan i fin stil. Kusken Niklas Lindblad sätter frågetecken kring den långa frånvaron och avsaknaden av lopp i kroppen, men säger också att de tänkte köra en bit från start för att hitta position.

Spetsbud:
1 Trade East från innerspår, alternativt 6 Avanto från springspår eller 3 Persos Seaman.
Skulle jag få tippa skulle jag säga 6 Avanto i spets initialt.

Loppscenario:
Jag tror att 6 Avanto kommer att spetsa, för att sedan troligen släppa och hoppas på lucka tillslut. Vem kommer för att få överta? Kanske är det 3 Persos Seaman, som med den rådande formen kan bli farlig om han får överta spets. Dock flaggar tränaren för att hästen är bäst på rulle och inte i ledningen. Eller är det 1 Trade East som kommer fram för att avlösa Svanstedt?

Chansspiken:
6 Avanto kan får rygg ledaren eller välja att gå i spets här, och över lång distans ökar chanserna att hitta luckor. Om hästen håller samma form i slutet av förra året, kan det bli segerfarlig. Barfota runtom gynnar denna hästen. När den senast kördes på den balansen på just Halmstad 4/12 fick den rygg ledaren, men spetshästen blev kall för tidigt och Avanto drogs bakåt. Avslutade dock vasst mellan hästar och visade fin form.

Avslag:
7 Junior Vang har det yttre springspåret, men kan knappast utnyttja det och får troligen backa ner i kön från start. Dessutom flaggar Flemming för slitna hovar och risk för skor runtom, vilket är ett minus. Överstreckad.

Rank: 3-1-6-8-9-4-2-5-7-12-10-11
Reply
Posted: 2011-01-27 15:04:42
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 1, TRADE EAST
Nästan hundra att Junior ska gå med skor, hur stort minus är det egentligen? som jag ser det är han första motbudet mot favoriten, börjar luta mer och mer åt spik här
Reply
Posted: 2011-01-27 15:06:03

Became a member: 
Forum posts:
Har fått för mig att Avanto är missgynnad av volt.
Dock bara va ja tror
Reply
Posted: 2011-01-27 15:10:34
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 8, HIGHLIGHT BRIZARD

S 6, AVANTO
Avanto har 9 % i seger totalt. 3 % i voltstart ( av 29 starter!) och hoppat 41 % i voltstart. Dock bara 33 % från spår 6 och har vunnit 22 % från spår 6. Så även om volt generellt sett missgynnar Avanto så är springspår en god nyhet för honom.
Reply
B_Good Posted: 2011-01-27 16:00:17 Answer to: "Nästan hundra att Junior ska gå med skor, hur stort minus ä"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 8, HIGHLIGHT BRIZARD

S 6, AVANTO
Ser du Junior som först motbudet så är det kanske bara att spika. Tycker han rankas rätt lågt.
Sen känns det ju som Flemming alltid baissar sina hästar senaste tiden o att de går bra ändå.

- Junior Vang (V75-1) har stabil form, den är inte hundraprocentig, men normal form. Det blev fel senast när han satt sist och jag ville heller inte styra på för tidigt i spåren för det hade blivit för tufft. Nu avslutade hästen bra men det gick för fort till slut och han galopperade. Han är väldigt stark och gynnad av 2600 meter. Han har varit bland de tre främsta ett par gånger och även vunnit på V75. Jag tycker att hästen borde kunna vara bland de tre men däremot är hans fötter slitna så det blir nog skor runt om. Det är ett minus, inte mycket men han gör sina bästa lopp utan framskor. Det definitiva beslutet tar vi tävlingsdagen, säger Flemming Jensen.
Reply
Posted: 2011-01-28 09:34:45 Answer to: "Måste erkänna att jag fortfarande står i valet och kvalet."
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
Trade east borde inte vara mer streckad med tanke på förutsättningarna, spår 1 i volt och amatörkusk, gjort 1 lopp på 1 år och ska nu ut på 2640m på v75. Tror ju knappast att kusken styr på i spåren om han nu missar spets, blir väl 3.e inner kanske, då samtlig spetsbud nog kan tänkas släppa till Junior vang.

Blir väl inte helt chockad heller om Niklas missar starten helt, om han ska spetsa här så måste han träffa den väldigt bra skulle jag tro.

Nah, finns mycket som talar mot Trade east med dessa förutsättningar, även om det är bästa hästen med troligen bra form och hyfsat spår.

Känslan säger att Niklas missar starten lite och sedan sitter han kvar invändigt då hästen haft gaffelbandsskada och gjort 1 lopp på 1 år och knappast vill riskera dödens över 2640m på v75 i sin 2.a start.

Flemming laddar och får överta oavsett vem som tar spets i starten?(undantaget trade east).

Hell of a kemp var inte märkvärdig senast, men det var första starten på halvår och untersteiner körde aldrig något. Lär gå framåt mycket till detta loppet och har tuffat till träningen. I klass med Trade east vad gäller kapacitet, men mycket bättre kusk och bara streckad på 10%.

Låser nog på 1,2,7 ... Persos seamen känns överstreckad pga senaste insatsen där han möte skit, mer speedig än stark och 2640m är inget plus. Tar söderkvist spets så släpper han säkerligen direkt.
Reply
Posted: 2011-01-28 12:40:38

Became a member: 
Forum posts:

V 9, GILLS ABBE
Jag tycker Gills Abbe borde vara andrahandare. Kari själv säger att det är den bästa han har i loppet, tror på vinstchans med Gills men ligger lågt med Seaman...

14% landar väl på 20%... lika solklar som Q45 förra veckan?
Reply
Posted: 2011-01-28 12:49:07 Answer to: "Jag tycker Gills Abbe borde vara andrahandare. Kari själv säger a"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
Förutom att gills abbe har bakspår och är ny i klassen? den avstår jag, även om jag gillar hästen och i princip alltid har med den.

Tycker att kari har värderat deras chanser lika högt överallt pga p.seamen har bättre spår. Men 41% på seamen just nu känns inte dte minsta intressant.
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6   7