1
2
[ 3
]
4
5
|
|
Posted: 2011-01-14 20:07:07  Är det DU som ÄR Ulf Stenströmer??
12 starter 2010, 1 vinst 5 andra platser 1 3e plats.
Du är rätt ensam här inne som tror han ska gå runt 14 hästar.
Vinner Noras Bean DÅ får du behålla hästen i träning.
OM jag hade varit ägare så hade jag KRÄVT att DU skulle stryka hästen innan Lördagen.
Efter denna start så har Noras tappat mycket värdefulla poäng ,2a i ett miljon lopp!
Sämre matchning har jag sällan skådat.
Hästen har startat EN gång på tillägg 2160 o då lyckade han bli 2:a bakom Bring Me Cash.
(En av Sveriges bättre hästar då enligt dig!?)
Nu har Noras 2180 att se fram emot..dvs dubbla tillägg,
Hästen är ju inte direkt känd för att kuta i andra spår o gå runt.
Hur ska detta gå till man man få en analys Folke -tack!!
Jag vet inte om det har hänr förrut men kanske 14st kan hoppa bort sig!?
 Stolpe ut sa du..var det när han fick strykav Xanthos Crown till 106gg 
Answer to: "Är det DU som ÄR Ulf Stenströmer??
12 starter 2010, 1 vinst"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Konstigt, jag som trodde att noras bean har gjort alla sina bästa lopp när han har just attackerat bakifrån?
Analys har du väl fått? tror han får 5.e utvändigt och styr på 800 kvar för att runda detta gänget efter 11.5-1.12 sista 1000m (vet ej fasen hur banan bli ifs).
Visst är han troligen chanslös om tex covington ås lyckas klara volten och ta sig till spets eller om elliot hall är felfri och i form, eller om hobbe skift vill trava. Men det är 3 frågetecken. Till 5% köper jag noras bean!
Jongly, trodde att du visste bättre än att döma en häst på enstaka prestationer? ska vi ta upp hans enorma prestationer han gjort också?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-14 20:07:41  Väldigt konstig artikel
Answer to: "Väldigt konstig artikel"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, COVINGTON ÅS
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Aftonbladet idag!
I Expressen säger man samma sak!!
Exakt så här: Han var fin i ett banjobb i tisdags.Lite trög,men han travade perfekt.Här är det ett läge som är OMÖJLIGT.Detta bir sista starten för säsongen säger Ulf "pucko" Stenstöm 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-01-14 20:12:26
Edited(2): 2011-01-14 20:36:08  Konstigt, jag som trodde att noras bean har gjort alla sina bästa lopp när han har just attackerat bakifrån?
Analys har du väl fått? tror han får 5.e utvändigt och styr på 800 kvar för att runda detta gänget efter 11.5-1.12 sista 1000m (vet ej fasen hur banan bli ifs).
Visst är han troligen chanslös om tex covington ås lyckas klara volten och ta sig till spets eller om elliot hall är felfri och i form, eller om hobbe skift vill trava. Men det är 3 frågetecken. Till 5% köper jag noras bean!
Jongly, trodde att du visste bättre än att döma en häst på enstaka prestationer? ska vi ta upp hans enorma prestationer han gjort också?
Answer to: "Konstigt, jag som trodde att noras bean har gjort alla sina bästa lopp"
|
|
|
Posted: 2011-01-14 21:24:50  Du min vän en häst måste man bedömma till sina chanser dvs läget o motståndet.
Här är och förblir han totalt chanslös.
11,5 sista 1000 i 3e spår ,det innebär omräknat till ca 10,7 sista 1000 på innerspår.
Har han någonsin gjort det?
Sedan tycker jag han gjort sina bästa lopp är han varit med där framme.
Han tydliga facit säger ju att han ALDRIG vunnit på tillägg.
Hur fan kan du dömma mig på fakta!?
Då finns det bara ett ord till dig o det börja på I 
Answer to: "Du min vän en häst måste man bedömma till sina chanser"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skum diskussion,
Tror inte heller att han vinner, men inte snacka om slaktvärde på en häst som tjänat 5 miljoner mot årgångshästar som Marre, Nu Pagadi, Yield Boko mm.
Det är mindre än 5 månader sedan han var tvåa bakom Nu Pagadi i Jubileumspokalen, slog då hästar som Yield Boko, Lisa America, Marshland och Lavec Kronos.
Lite kul du skriver att han aldrig vunnit på tillägg.
Kollade du även hur många gånger han startat på tillägg. Svar: 1 (som treåring, var tvåa den gången).
För övrigt vill jag tacka för mycket bra analyser. Ny tycker jag vi lämnar Noras Bean och letar vinnare istället.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-14 22:51:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, ELIOTT HALL
|
Jag beslutar mig för att spika Elliot, och hoppas att han sköter sig. Bra med en spik som inte är favorit i sista!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-14 23:08:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, COVINGTON ÅS
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Vill bara förklara att OM man fortsätter att låta Stenströmer träna Noras Bean så blir det snart slaktvärde på hästen-det är SÅ jag menar.
En tränare av rang skulle aldrig starta hästen. Anledningen är att han kommer förlora större delen av sina startpoäng efter denna start.
Att plocka 40m på de där framme är otänkbart och det vet alla som kan räkna på tider.
Och vad kostar det inte för hästen psyke, 3e spår o runda 14 hästar!!
Bra matchning - grymt med tanke hur han sett ut de senaste loppen.
Tur det inte är min häst. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-14 23:42:44  Vill bara förklara att OM man fortsätter att låta Stenströmer träna Noras Bean så blir det snart slaktvärde på hästen-det är SÅ jag menar.
En tränare av rang skulle aldrig starta hästen. Anledningen är att han kommer förlora större delen av sina startpoäng efter denna start.
Att plocka 40m på de där framme är otänkbart och det vet alla som kan räkna på tider.
Answer to: "Vill bara förklara att OM man fortsätter att låta Stenstr&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med..
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-01-15 09:50:57  Vill bara förklara att OM man fortsätter att låta Stenströmer träna Noras Bean så blir det snart slaktvärde på hästen-det är SÅ jag menar.
Answer to: "Vill bara förklara att OM man fortsätter att låta Stenstr&o"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Jag håller definitivt inte med i det du skriver. För det första kommer hästen ha en bra bit över 5000 poäng även om han är oplacerad denna start. För det andra tycker jag du antyder att hästen sett dålig ut senaste starterna? För det är nämligen fel. Var totalt okörd senast i guld när han stördes till galopp. Starten innan satt han fastlåst och hade varit tvåa med lucka (han springer ju inte gärna förbi hästar), allt sparat då också...
Tycker det är dumt att klanka ner på Stenströmer när han äntligen fått fram en riktigt bra häst. Noras har ju visat att han kan hänga med precis vem som helst, att han inte springer om till slut är en helt annan femma. En häst som sällan vinner men springer in 5 miljoner skulle inte jag byta tränare på...
Jag kommer heller inte strecka Noras idag men blir absolut inte förvånad om han är tvåa i mål...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 11:48:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, PREMIER LEAGUE
|
Eliott Hall tar jag bort helt. Innerspåret på tillägg kan inte annat än häxa till det för denna herre. Galopprisken är överhängande och han vinner inte över vare sig PL eller SIR R med en galopp. 5,9,12,14 känns heltäckt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 11:51:58  Jag håller definitivt inte med i det du skriver. För det första kommer hästen ha en bra bit över 5000 poäng även om han är oplacerad denna start. För det andra tycker jag du antyder att hästen sett dålig ut senaste starterna? För det är nämligen fel. Var totalt okörd senast i guld när han stördes till galopp. Starten innan satt han fastlåst och hade varit tvåa med lucka (han springer ju inte gärna förbi hästar), allt sparat då också...
Tycker det är dumt att klanka ner på Stenströmer när han äntligen fått fram en riktigt bra häst. Noras har ju visat att han kan hänga med precis vem som helst, att han inte springer om till slut är en helt annan femma. En häst som sällan vinner men springer in 5 miljoner skulle inte jag byta tränare på...
Jag kommer heller inte strecka Noras idag men blir absolut inte förvånad om han är tvåa i mål...
Answer to: "Jag håller definitivt inte med i det du skriver. För det fö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, COVINGTON ÅS
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Jag utgår från att jag äger Noras Bean,dvs jag ser hästägandet som en investering som ska ge avkastning och då givetvis så bra som möjligt de 4-5 åren man har.
Då hade inte jag varit nöjd med matchningen och inte heller resultatet trots 1,4 milj.2010.
Jag hade inte tvekat EN sekund på att låta Åke Svanstedt få ta han om hästen.
För det första hade han sett till att hästen blivit lite mer tuffare mot slutet gett hästen lite fighting spirit som han i dag totalt saknar.
Just 2:a i mål som du säger är något man nöjer sig med som ägare av Noras idag och det är väl de som förvånar mig.
Stenström är lite som Lövgren på Jägers - kan dra in en miljon på en häst under en säsong men att få in 4-5 miljoner på en säsong,det lyckas bara ett fåtal tränare med o bäst just nu är Å Svanstedt.
Hästen har ju kapacitet att tjäna så mycket OM man matchar och ger hästen lite sjävförtroende.
Något saknas så enkelt är det och det borde ju även du se om du nu tänker så!
Eller du värnar om att sysselsätta medelmåtor till tränare!?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 12:02:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, PREMIER LEAGUE
|
No one remember the second best 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 12:03:28  No one remember the second best 
Answer to: "No one remember the second best ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
förutom i idol då
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-01-15 12:07:19
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, GROWUP
|
Släpp Noras Bean nu, eller skapa en tråd om honom om han nu är så intressant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 12:14:10  Släpp Noras Bean nu, eller skapa en tråd om honom om han nu är så intressant.
Answer to: "Släpp Noras Bean nu, eller skapa en tråd om honom om han nu &aum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, COVINGTON ÅS
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Jo jag har släppt han på min lapp försöker bara få andra att inse det samma!
Intresserar mig inte ett dugg om jag inte fick köpa honom för ett par hundra tusen.
Okej vem gynnas av Hakar idag då`???
Vem missgynnas??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 12:16:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Eliott Hall är hur stark som helst. Ludde säger att det är den starkaste häst han haft och felfri tror jag han krossar dem men han har galloperat varje gång på slutet...
Covington Ås har bra kapacitet och varit bra på slutet men voltstart och femte är ett frågetecken. Var hamnar han?
Growup bra kapacitet och duktig spurtare med kall startrygg.
Sir Remington har klass, form och speed som räcker gott här.
KK Logistic sitter väl någonstans i främre träffen på innerspår och passas därifrån
Hobbe Skift har kapacitet som duger men fungerar sällan. Fungerar han idag så har han lillchans på att ta över spets och därifrån är han farlig.
Nostro Value sitter någonstans i den främre träffen på innerspår och kan bli farlig därifrån.
Ekets Patrik har varit grym på slutet men hårdare emot nu.
Premier League har form men står lite dumt till här.
Noras Bean duger normalt men har inte varit som bäst på sistonde.
Ranking: 11-5-9-14-3-2-4-8-12-15
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 14:19:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Faktiskt lite förvånad över att elliot hall inte blev mer streckad/favorit.......Efter senaste insatsen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 14:23:36  Faktiskt lite förvånad över att elliot hall inte blev mer streckad/favorit.......Efter senaste insatsen 
Answer to: "Faktiskt lite förvånad över att elliot hall inte blev mer s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nja..senaste insatsen var väll i förväntan av spelarna, verken mer eller mindre?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 16:26:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
5,8,9 eller 11 så blir ett två femmor. Vinner Growup så sitter även den raka dubbeln. I de lopp vi åkt har våra hästar blivit tvåor, det är små marginaler i V75.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2011-01-15 16:48:03
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Registrerat spel
Datum: 2011-01-15
Bana: Åby, omg. 3
Lopp: 11
Spelform: Vinnare
Hästar: 8
1 x 50,00 kr =
50,00 kr
Kvittonummer: 8BA8 5020 1872 4500
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-15 16:52:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Galopp på både 8 och 9. Får se vad femmorna ger.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
|