[ 1
]
2
3
4
5
|
Travzonen
|
Posted: 2011-01-10 07:00:04
|
|
V75-7 | V75-Mästarna. 1:A PRIS 200 000 kr 2140 V 1. UNI VIVANT Kontio Jorma 2. HOBBE SKIFT Kihlström Örjan 3. K.K.LOGISTIC Jensen Flemming 4. NOSTRO VALUE Adielsson Erik 5. COVINGTON ÅS Svanstedt Åke 6. ABANO SUIT Untersteiner Johan 7. OTTENS VIGO Haugstad Kenneth 8. EKETS PATRIK Ohlsson Ulf 9. GROWUP Takter Johnny 10. THE GOOD BOY Karlstedt Tommy 11. ELIOTT HALL Kolgjini Lutfi 12. PREMIER LEAGUE Goop Björn 13. BRIAN KEY Persson Fredrik 14. SIR REMINGTON Jansson Torbjörn 15. NORAS BEAN Söderkvist Stefan
Turordning: 15-12-5-11-3-9-8-6-4-14-1-10-13-2-7
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 08:22:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, ELIOTT HALL
|
Kan Growup hålla undan är ju frågan jag ställer så här efter att bara ha sett startlistan, Elliot är ju som alla vet osäker och verkar dessutom vara som bäst när han startar på Jägersro vilket han nu inte gör.
Kan Noras Bean plocka 40?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 10:44:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
|
här blir det att kluddra på, growup har ju inget superläge, men har en bra slutspurt och kommer få chansen. men jag vill ha med Covington, sir remington, noras, och antagligen ett par till
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 10:44:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
|
Hoppas banan blir katastrof igen haha, inte lika svårlöst då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 11:23:56  Hoppas banan blir katastrof igen haha, inte lika svårlöst då.
Answer to: "Hoppas banan blir katastrof igen haha, inte lika svårlöst d&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, ELIOTT HALL
|
Sir Remington plockar inte in 20 på de där framme.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 13:38:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, COVINGTON ÅS
|
Oj vilket lopp att analyser och vilken rolig omgång det ser ut att bli denna vecka. Kul 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 13:54:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
|
om inte covington bara vinner? Men jag tror nog remington kan plocka 20 fast jag tror inte det är vinnaren
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 15:16:38  om inte covington bara vinner? Men jag tror nog remington kan plocka 20 fast jag tror inte det är vinnaren
Answer to: "om inte covington bara vinner? Men jag tror nog remington kan plocka 20 fas"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, ELIOTT HALL
|
Som jag ser det är Elliot Hall den ende på 20 med vinstchans, finns ett par-tre stycken bra hästar på start.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 15:19:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
|
fast skulle Noras hamna under 10% kan den vara kul att ha med. Hobbe spår 2 i volt är bara att ta bort. Kan jensen göra en repris? känns för grön mot det här gänget
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 18:12:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, GROWUP
|
9,11,15. sen är jag nöjd.
tror mest på growup men är ju lite utlämnad hur hobbe öppnar. men han går lika bra med ett smyglopp. är procenten fortsatt låg på lördag kan det vara en möjlig spik tillomed.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 20:31:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Frågan är i vilket skick elliot hall är efter senaste loppet, den tar jag nog bort från systemet.
Nä, här borde svanstedt ha toppchans med covington ås, riktigt bra häst som borde vinna detta. Särskilt med det mördarloppet elliot hall fick senast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 20:49:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, COVINGTON ÅS
S 3, K.K.LOGISTIC
|
V75-7/ V75 Mästaren.
Ett lopp där den kusk som kvalificerat sig har rätt att anmäla en egen tränad häst,
vilket givetvis är en fördel mot de övriga kuskarna,
1) Seg ut,9 årig valack som är för enkel för att vinna på v75-Nej
2) Seg ut,Knepig herre som är klart kapabel,stor galopp risk från snävt spår.
Vann senast på Mantorp från 7e utvändigt,attack 1200 kvar blev hängandes i 3e spår.
(1500:18,8) avslutade sista 1000/15,1 sista 500/14,8 vann lätt,hängde dock lite på en töm.
Knappast vinnaren här.
3) Startsnabb och klart spets aktuell igen - är dock för enkel sort och lär knappast få bestämma 18 först 1000 igen.
Sista 1000/14,9 med 15/500,vann knappt
Lite väl seg till slut -nej inte vinnaren 4-5 från bra spår?
4) Hyggligt starsnabb o kan få en bra position,stark,klart gynnad av att gå barfota och nu med Erik i sulkyn.
Farlig att nonchalera i detta loppet.18/9hamnade i dödens eft 16,1/1000,avslutade sista 1000 eft 13,1 med 11,8/500!
Då med barfota balans - klart sämre med skor enligt mig - halv skräll vid vinst!?
5) Kan öppna riktigt fort,frågan är hur han klarar spår 5 i volten? Kommer med 4 raka segrar som alla
är tagna i relativt enkla motstånd - dock har hästen imponerat och ska givetvis räknas i detta loppet.
Knäckte tex Rocky Silvio mycket lätt 30/10 på Jägersro o avslutade sista 1000 på 12.
13/11 - 4e ut/ på i 3e spår 900 kvar-14,3/100 lätt vunnet.
12/9 - ledningen/bestämde-avslutade sista 1000/13,6 med 11,8/500 med skor!
Klart bättre barfota och kommer laddad till detta loppet - min vinnare.
Tror inte Åke vill till ledningen då Ludde säkert kommer attackera i 3e spår tidigt.
Här söker Åke en bra rygg i andra spår och spurtar enkelt förbi alla till slut.
Behöver dock spara sin speed till 400 kvar.
6) Seg ut och kommer tappa värdefull mark som han får svårt att ta igen.
Ska dock inte glömmas vid en 5-6streck då han håller farten bra och är stark-nu ett lopp i kroppen efter vila.
30/10 vann på v75 efter bra lopp i andra spår med rygg hela vägen,bra 200m speed.
7) Hyggligt startsnabb o söker sig säkert framåt från bra spår,entaktad herre som jag tror har problem
med att hålla ihop.Möte Staro Dixiland på Valla 5/12 gick på i 3e spår sista 900 och avslutade 14,1/1000.
med 14/500 lite för entaktad för att vinna - farlig vid överpace,nu 4 lopp i kroppen efter vila.
Tex var han 20080628 2:a bakom en viss Iceland - dock länge sedan!!
8) Mycket startsnabb o synd på spåret,har en dålig rygg i nr 1, kommer med toppform och fårhan sin
resa står ingen säker sista 3-400 då han är sylvass till slut.Har avslutningar på 11/500 i de senaste starterna.
9) Snabb ut o har en MYCKET dålig rygg i nr 2 Hobbe skift och här får Takter problem direkt.
Hästen är klart bra och kommer säkert vinna v75 lopp igen.
Har nu gjort 2 starter i Karis träning och såg klart bättre ut i senaste starten men fick då ett smörlopp.
Pigg i mål o det har han säkert nytta av denna gång.
Rankar dock ner han pga av att han har rygg på Hobbe och tappar för många värdefulla postioner.
10) 10 årig valack som gör sitt varje gång,har bra rygg o hänger med till en bra peng - vinner knappast.
11) Knepig herre som är mycket kapabel,ser ospeedig ut men faktum är att han vid vinsten 20/11 avslutade 12/200.
Har dock förlorat förrut mot en speedigare häst som liftat med i rygg lopp, rankad 2:a
12) Snabb ut,liten krabat som tjänar otroligt fina pengar,speedig som få men är starkt beroende av rygg lopp.
Vågar Goop gå med i Luddes rygg!? - Knappast om Ludde går tidigt.
Har Goop tur väntar Ludde och då får han sin dröm rygg - ska inte nonchaleras vid en sådan resa.
Barfota nu? I senaste starten hamnade han i rygg p Bowling Inferno som öppnat första 1000/16,8.
Givetvis en pigg avslutning dock chanslös att vinna -11,4/500 och 13,8/1000.
13) Total formlös o vinner knappast - Dock Kusk förstärkt - hjälper inte.
14) Hyggligt snabb ut,Ute i Bowling Inferno loppet 23/12 fick 4e invändigt och gav sig ut i dödens 500 kvar!
Höll strålande bra i mycket snabb avslutning - sista 1000/13,6 klart bra och kommer mer o mer.
Farlig vid minsta klaff på loppet.
15.) Klart bra häst, men att stå 40m tillägg på en sådan häst som Covington Ås är helt hopplöst.
Måste gå en 11,5 - 12 sista 1000 om Covington kutar en 14 tid och det anser jag är helt omöjligt.
Hästen har inte visat sig vara så imponerade i de sensate starterna heller och frågan är hur länge Ulf Stenströmer
får behålla hästen i träning!
Analys: Här vinner Covington Ås med minsta klaff på loppet - jag vågar dock inte lämna Ellit Hall utanför mitt system
och eftersom jag ändå kommer gardera tar jag med även tvärspeediga Ekets Patrik och min skräll Nostro Value som får
Erik + förhoppningsvis barfota balans på Lördag.
Ni som vill spika - tveka inte singla Covington som går bra med och utan skor och därav en BRA och klok spik.
Rank: 5-11-8-4-14-12-9-7-6 övrigaa rankas ej.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 21:30:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Själv tror jag att svanstedt laddar för spets och sedan släpper när ludde kommer för att speeda ner den till slut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 21:47:02  Själv tror jag att svanstedt laddar för spets och sedan släpper när ludde kommer för att speeda ner den till slut.
Answer to: "Själv tror jag att svanstedt laddar för spets och sedan släp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, COVINGTON ÅS
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Jag tänkte först inte kommentera men insåg att jag skulle vara trevlig.
Fleming tar spets o släpper inte till Åke utan endast till Ludde - därav min analys.
Vill inte på något sätt vara stöddig men jag VET att det är open strech på Åby 
Detta var min sista kommentar angående min analys.
Läs den o bilda er en egen uppfattning - på Lördag vet vi svaret.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 21:50:02  Jag tänkte först inte kommentera men insåg att jag skulle vara trevlig.
Fleming tar spets o släpper inte till Åke utan endast till Ludde - därav min analys.
Answer to: "Jag tänkte först inte kommentera men insåg att jag skulle v"
|
Became a member:
Forum posts:
|
flemming hade bara tur sist i volt, kommer inte få någon spets här, vill inte vara studdig utan bara säga han e tämligen chanslös på spets 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-10 23:47:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Min första känsla är att Covington Ås vinner detta.
Jag kommer nog fundera en hel del i veckan på hur Åke tänker lägga upp det här.
Tror inte han kan ta spets från femte, men han borde kunna köra sig dit. Det kan vara lurigt att sitta i andra, tredje utvändigt i ett sådant här lopp, stor risk att bli utputtad i tredje spår redan 700 kvar.
Men Covington klarar att gå en långspurt, så han har bra chans därifrån också.
Eliott Hall har inte råd med några galoppsteg den här gången. Men travar han på lördag (jag tror inte det) så kommer Lufti söka sig framåt direkt och bli släppt till ledningen.
Sedan tror jag bara Covington kan följa, om det är han som sitter i rygg.
Tror inte så mycket på övriga från tillägg, möjligen Premier League om Lufti av någon anledning får för sig att köra sista 700 och Björn hittar den ryggen.
Noras Bean har jag alltid gillat, men den står för tufft till den här gången.
Finns flera intressanta hästar på start, men den enda jag möjligen tror har chans mot en frisk Covington Ås eller felfri Eliott Hall är Growup, som jag tror kommer vinna mer på V75 framöver, men kanske inte redan på Lördag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-11 11:52:14  Jag tänkte först inte kommentera men insåg att jag skulle vara trevlig.
Answer to: "Jag tänkte först inte kommentera men insåg att jag skulle v"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Välbyggda analyser! Snyggt! Har själv inte hunnit börja kika än och kommer inte hinna lägga ner den tid som du gör. Kanske kan komma med något fredag kväll/lördag morgon om jag hinner.
Dock tycker jag det är omöjligt att säga hur man ska lägga upp systemet så här tidigt på veckan innan streckfördelningen hunnit sätta sig. Jag bygger mina system kring spelvärde vilket gör att jag tex inte alltid spikar den häst jag tror har störst vinstchans i omgången. Oftast väljer jag spik i de lopp där jag tycker det står mellan ett par jämnstreckade kamrater och kan då gardera favoriter (som har större vinstchans än min spik) i andra lopp med skrällar som ökar bongens potentiella vinstvärde.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-11 14:20:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, GROWUP
|
Kanske "Raffes Lås" denna vecka, 5-11 hehe 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-12 10:04:11 Edited(1): 2011-01-12 10:10:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är ganska säker på att K.K logistic tar spets första biten, men sedan när svanstedt får upp farten så flyger han förbi och övertar.
Covington ås öppnar absolut inte fort i volt liksom resterande på första volten med undantag för k.k logistic. Men när covington ås får ordning på benen så lär svanstedt bara sända framåt och då är det knappast frågan om vad flermming vill då han inte har tillräckligt snabb häst för att svara.
Vad gäller elliot hall så finsn det väldigt många frågetecken:
1. Fick mördarlopp 7 dagar innan och har startat ganska mycket senaste tiden.
2. 2140m och inte 2640m som de senaste gångerna, knappast råd med galoppsteg nu!(90% galopprisk?)
3. Står stenhårt inne med 20 tillägg på bra hästar och har samma tillägg som hästar med dubbla pengar på sig.
4:har ett läge där ludde troligen måste backa sig ut och tappar ännu en 10-20m på, skulle nästan tro att Noras bean är uppe jämsides efter 200 meter utan att ens anstränga sig.
Ska man gardera covington ås så är Noras bean lika tidigt som elliot hall tycker jag.....
Jag tror nästana tt svanstedt kan köra lite hur som helst och vinna, men han vet verkligen hur man ska köra på åby som han har riktigt bra resultat på. Spets, släpp och Open stretch 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-12 11:41:17  Är ganska säker på att K.K logistic tar spets första biten, men sedan när svanstedt får upp farten så flyger han förbi och övertar.
Covington ås öppnar absolut inte fort i volt liksom resterande på första volten med undantag för k.k logistic. Men när covington ås får ordning på benen så lär svanstedt bara sända framåt och då är det knappast frågan om vad flermming vill då han inte har tillräckligt snabb häst för att svara.
Vad gäller elliot hall så finsn det väldigt många frågetecken:
1. Fick mördarlopp 7 dagar innan och har startat ganska mycket senaste tiden.
2. 2140m och inte 2640m som de senaste gångerna, knappast råd med galoppsteg nu!(90% galopprisk?)
3. Står stenhårt inne med 20 tillägg på bra hästar och har samma tillägg som hästar med dubbla pengar på sig.
4:har ett läge där ludde troligen måste backa sig ut och tappar ännu en 10-20m på, skulle nästan tro att Noras bean är uppe jämsides efter 200 meter utan att ens anstränga sig.
Ska man gardera covington ås så är Noras bean lika tidigt som elliot hall tycker jag.....
Jag tror nästana tt svanstedt kan köra lite hur som helst och vinna, men han vet verkligen hur man ska köra på åby som han har riktigt bra resultat på. Spets, släpp och Open stretch 
Answer to: "Är ganska säker på att K.K logistic tar spets fö"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kan mycket väl bli så ! O om Luddes har benen i shack o eldar på för ledningen så vet ju Åke vad han ska göra.. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
|