Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Forumet

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4  
Author Message
Post removed Posted: 2010-12-25 12:12:29
Posted: 2010-12-25 12:24:50

Became a member: 
Forum posts:
Ovanstående var väl ett personangrepp med dom "nya lagarna" ?
Reply
tommie Posted: 2010-12-25 12:35:20 Answer to: "Ovanstående var väl ett personangrepp med dom "nya lagarna&"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Travspanarn skrev ju samma sak om B_Good och han blev inte avstängd.. Så jag antog att det var okej...
Reply
Posted: 2010-12-25 12:39:47 Answer to: "Tycker att det är roligt att Travspanarn anser att B_Good är arro"

Became a member: 
Forum posts:
nu borde du bli avstängd tycker jag, var ju en förolämpning mot mig.

Får springa till "pappa" b_good som alla andra barnen på lekiset och klaga när någon varit "dum" mot mig,
Reply
Posted: 2010-12-25 12:41:38 Answer to: "Travspanarn skrev ju samma sak om B_Good och han blev inte avstängd.. "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Det jag menar är att det är förbannat svårt att sätta gränserna. Både du och jag vet att Travspanaren inte tar ditt inlägg så hårt. Han kommer inte gråta sig till sömns över det du skrev, eller hur ?

Enligt "nolltoleransregeln" så dock ditt inlägg ett persongrepp och då ska man bli avstängd. Kör man benhårt efter en sån bedömning är forumet borta inom 6 månader för till slut törs ingen säga nånting för precis allt kan uppfattas som p-a.

Inte lätt att vara moderator...
Reply
Posted: 2010-12-25 12:48:40 Answer to: "Du har rätt i att du inte är direkt ansvarig om människor k&"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
min poäng i det är att du gör inget något bättre genom att bara stänga av folk som du gör till höger och vänster.

Sedan tycker jag inte heller att du är speciellt rättvis i det du gör, är det "slagsmål" så är det alltid bara jag som åker ut.

Blev förolämpad av poljasen igår med, stäng av han med.

Sedan när ett lopp gått "imål" och tråden är "avslutad". Låter helt sjukt att man inte ska kunan samtala vidare i tråden om anknytande saker på en vänlig nivå.
Reply
Post removed Posted: 2010-12-25 12:50:37   Answer to: "Det jag menar är att det är förbannat svårt att sä"
Posted: 2010-12-25 12:50:56 Answer to: "Om Travspanaren och JonGyL försvinner så har jag svårt att"

Became a member: 
Forum posts:

Polajsen verkar vilja ha det så blir det sjukt tråkigt. Det han verkar vara ute efter är att alla som är pålästa eller informerade bara ska dumpa av sig all info så han utan att lägga ner samma arbete ska få denna info gratis.

Det var absolut inte min avsikt. Läs mitt inlägg igen och ordentligt. Sedan finns det några stycken som anser att det endast är dom som har något värdefullt att komma med och vettiga analyser. Och om man har den inställningen då förstår jag att man tycker att alla andra "okunniga spån" bara är freeriders.

Bara litet mer ödmjukhet skulle inte skada diskussionsklimatet.

Jag uppskattar att läsa analyser där man redogör för hur man tänker om löpningsförlopp m.m. Sedan kanske man inte håller med, men att skriva sina analyser och argumentera är ju det som bidrar till att utesluta vissa hästar och ta med andra som man annars inte hade tänkt att ha med.

Jag bidrar själv med analyser och info och även om du och några andra kanske anser att jag är totalt okunnig inte har ngt av värde att komma med, så betyder det inte att jag tycker att detta forum är till för att jag ska kunna hämta info själv gratis. Jag granskar lopp och klockar hästar. Sedan när jag har skrivit de tider som jag klockat hästarna på då blir jag hånad. Sedan när exempelvis Travspanaren skriver att en häst är klar (utan att komma med ngn djup analys) och hånar andra som ifrågasätter det, då höjer hans lilla fan club hans analyser som gudagivna. Den attityden som finns här gör iaf att jag skriver mindre och mindre.

Vissa verkar också tro att det blir ett stelt och tråkigt forum om man har nolltolerans mot personangrepp. OMG säger jag bara. Det är fortarande ok att skriva att man tycker att en analys inte håller, att det är feltänkt, att man missat saker. Det avgörande för mig är att kritik ges med en förklaring.

Exempelvis är det föga konstruktivt att säga: "in analys tyder på hur lite travkunskap du har." eller: "haha...noll koll", eller " bra att det finns såna som tänker så och garderar när det är en solklar spik".

Mer givande är om man exempelvis skriver: "jag tycker att din analys är bristfällig. Du har inte tänkt på att Xx är startsnabb och kusken brukar ladda bla bla bla och på xxxbanan är det lättare att hålla ledningen från spår 1 bla bla bla."

Men om man tycker att det är ett STORT problem att vilja ha det som i alternativ 2, då tycker jag att man gör rätt i att lämna forumet, och då kan man istället snacka skit med polarna på msn eller fejan.
Reply
Posted: 2010-12-25 12:52:30 Answer to: "Jag tycker du gör ett bra jobb B_Good och du behöver inte ta &ari"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Håller med ditt inlägg där Dark_horse.

Bra jobb av B_Good och bra avvägning:

Mitt förslag är att du höjer toleransnivån lite när det gäller hur strikt man måste hålla sig till ämnet, medan du bör fortsätta med nästintill nolltolerans mot direkta personangrepp.
Reply
Posted: 2010-12-25 12:55:46 Answer to: "min poäng i det är att du gör inget något bättre "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Det är sant att jag gav ett tjuvnyp efter omgången. Störde mig en hel del på din attityd och ditt bemötande mot mig och andra och vill ge igen. Omoget. Jag vet. Så jag ber om ursäkt för det. Raderade också min kommentar en stund efter jag skrivit den.

Jag tycker också att min kommentar var fel och jag borde blivit avstängd. Absolut.

tycker inte du att du sagt otrevlig och onödiga saker? Eller är du helt utan skuld? Helt felfri?
Reply
Posted: 2010-12-25 12:59:41 Edited(3): 2010-12-25 13:03:28 Answer to: "Det är sant att jag gav ett tjuvnyp efter omgången. Störde "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
hehe menar du inte, ger man ibland så får man ta lite med, så är det bara, men springer inte och gråter över någons axel för det.

Klart jag varit lika odräglig tillbaka, hade jag varit du hade jag gjort likadant själv så kan inte komma och klaga på dig sedan.

Antingen så får man väll som administratör låter båda 2 som "fightas" låta de slå tills de är "färdig" så länge det inte blir alltför grovt eller så får man väll plocka båda 2?

lSedan när exempelvis Travspanaren skriver att en häst är klar (utan att komma med ngn djup analys) och hånar andra som ifrågasätter det, då höjer hans lilla fan club hans analyser som gudagivna. Den attityden som finns här gör iaf att jag skriver mindre och mindre!""

Det där har aldrig hänt, och kommer aldrig att hända, ogillar direkt sådana falska påståenden
Reply
Posted: 2010-12-25 13:04:04 Answer to: "Polajsen verkar vilja ha det så blir det sjukt tråkigt. "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Jag tror vi är överens i det stora hela. Jag har inte följt din och Travspanarens eventuella käbbel för jag följer mitt eget råd och och bara scrollar förbi sånt.

Personligen har jag förespråkat det du säger dvs att man inte ska håna folk för deras idéer. Det är påfallande ofta dom tankar som verkar mest långsökta är helt riktiga. Jorden är faktiskt inte platt men hade experter och förståsigpåare fått bestämma så hade vi fortfarande trott det.

Om folk inte törs säga vad dom tycker och tror pga att dom är rädda för påhopp från vissa medlemmar så är nånting fel. Dom som vet att dom har en tendens att "ge sig på oliktänkare" ska nog fundera över vad dom sysslar med ? Vad fan tror ni att ni är ? Nån slags jävla allvetare ?

Det är jag reagerar på är dock när JoNGyL blir avstängd för att han skämtat med en likasinnad. Det är också helt fel.

Slutsatsen måste vara att man måste ha ett lite flexibelt system där Du, Poljasen, kan känna dig trygg nog att lägga ut dina analyser och där jag kan (på skoj) hacka på Travspanaren lite om jag vill

Mer givande är om man exempelvis skriver: "jag tycker att din analys är bristfällig. Du har inte tänkt på att Xx är startsnabb och kusken brukar ladda bla bla bla och på xxxbanan är det lättare att hålla ledningen från spår 1 bla bla bla."

Huvet på spiken. Det där kunde jag INTE sagt bättre själv
Reply
Posted: 2010-12-25 13:08:03 Answer to: "Jag tror vi är överens i det stora hela. Jag har inte följt "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
jag motiverar alltid något när det behövs så gott jag kan. Tror de flesta vet det med?
Sedan säger ALLTID att man spela på sina "ideer", det borde alla veta, aldrig sagt något annat.

Och jag råder aldrig någon att spela på något sätt såvida jag inte blir rådfrågad om något.

Däremot kan jag tipsa lr sticka ut hakan om något jag vet ibland, men det betyder inte att jag råder folk att göra så själva, det får man själv välja eller inte.
Reply
Posted: 2010-12-25 13:11:13 Answer to: "hehe menar du inte, ger man ibland så får man ta lite med, s&ar"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

hehe menar du inte, ger man ibland så får man ta lite med, så är det bara, men springer inte och gråter över någons axel för det.

Vem gör det? hehe Inte jag iaf. Jag tror att B_Good gör sina egna bedömningar.

Det där har aldrig hänt, och kommer aldrig att hända, ogillar direkt sådana falska påståenden

OK. Så har iaf jag uppfattat det vid ngt tillfälle. Men ber om ursäkt om jag då felaktigt använde dig som exempel. Då är vi överens om att den typen av inlägg har noll värde.
Reply
Posted: 2010-12-25 13:13:58 Answer to: "hehe menar du inte, ger man ibland så får man ta lite me"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
idiotförklarar jag någon som det så ofta heter, så kan du lita på att jag motiverar det iallafall
Reply
Posted: 2010-12-25 13:14:53 Edited(1): 2010-12-25 13:15:06 Answer to: "hehe menar du inte, ger man ibland så får man ta lite me"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
idiotförklarar jag någon som det så ofta heter, så kan du lita på att jag motiverar det iallafall

Om jag inte minns fel så skrev B-Good längst upp att folk tydligen hör av sig till honom och gör det, så någon måste ju göra det

Och eftersom jag inte gör det så är det tydligen någon annan
Reply
tommie Posted: 2010-12-25 15:41:21 Answer to: "nu borde du bli avstängd tycker jag, var ju en förolämpning "
223
Benny
Eskilstuna

Jag skrev bara samma sak som du skrev till B_Good.. Fast lite mildare.. Jag skrev ju inte nonchalant..
Reply
Posted: 2010-12-25 15:44:17 Answer to: "Jag skrev bara samma sak som du skrev till B_Good.. Fast lite mildare.. Jag"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
jo exakt så var det ju, konstigt att det är dagis...
Reply
tommie Posted: 2010-12-25 16:50:18
223
Benny
Eskilstuna

Fakta är att det aldrig varit så lugnt på forumet som när Folke inte var aktiv och att Travspanarn är inblandad i nästan alla diskussioner som spårar ur här på forumet. Jag måste dock även skriva att jag tycker att Folke håller en mycket bättre nivå än han tidigare gjorde och att jag inte tycker att han ställer till några problem på forumet längre. Ska även sägas att jag har stor respekt för både Folkes och Travspanarns travkunskap!
Reply
Posted: 2010-12-25 20:22:39 Answer to: "Fakta är att det aldrig varit så lugnt på forumet som n&au"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
jaså, du tycker Folke är en rebell i grunden, var intressant, aldrig uppfattat det som så.
Reply
1   2   [ 3 ]   4