1
[ 2
]
3
4
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-24 10:08:47  Det tycker inte jag. Minst en vecka.
Answer to: "Det tycker inte jag. Minst en vecka."
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja jo det kan nog vara sant ! Borde rinna av på en vecka...men ja är inte mycket för att stänga av om man säger så.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-24 10:11:40  Bra skrivet. Kunde visserligen sagt det bättre själv men håller med om allt.
Man behöver liksom inte "passa på" och vara dum bara för att man kan gömma sig bakom datorn. Det är bara fegt. Tror det i regel är folk som aldrig skulle våga ha en attityd i verkliga möten som gormar mest. Åsikter MÅSTE ju finnas annars dör forumet men man kan framföra dom på olika sätt. Om man vet att vissa personers åsikter retar upp en kan man ju helt enkelt ge fan i att läsa dom ?
Själv läser jag det mesta som handlar om vilken häst som vinner men bara vissa när det gäller andra saker. Om jag ser att det börjar grälas scrollar jag bara ner för det mesta.
Man kanske kunde ha en funktion där man kan blockera vissa personers inlägg själv ? Om jag nu blir jätte arg av att läsa exempelvis Berts inlägg (OBS bara ett exempel !!) så kan man trycka på blockera o vips så slipper man se vad han skriver.
Answer to: "Bra skrivet. Kunde visserligen sagt det bättre själv men hå"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Håller med! Många töntar som sitter och är kaxiga bara för att dom har datorn att gömma sig bakom!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-24 10:13:25  Ja jo det kan nog vara sant ! Borde rinna av på en vecka...men ja är inte mycket för att stänga av om man säger så.. 
Answer to: "Ja jo det kan nog vara sant ! Borde rinna av på en vecka...men ja &au"
|
|
Nej men det är förmodligen det enda som hjälper... Och det drabbar ju inte de som sköter sig...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-24 11:05:50  Nej men det är förmodligen det enda som hjälper... Och det drabbar ju inte de som sköter sig...
Answer to: "Nej men det är förmodligen det enda som hjälper... Och det d"
|
|
Vi tassar väl på gränsen lite till mans ibland, o några är rätt roliga o inte så "sura" som ja !! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-24 11:17:57  Vi tassar väl på gränsen lite till mans ibland, o några är rätt roliga o inte så "sura" som ja !! 
Answer to: "Vi tassar väl på gränsen lite till mans ibland, o någ"
|
|
Klart att vi är på gränsen ibland.. Men de allra flesta tänker till när vi får en varning. Vissa gör det dock inte och dom hoppas jag att vi får bort.. Som jag skrev till B-Good så skrev jag inte nåt förra veckan för att kolla om det var jag som var orsaken till att det var dålig stämmning på forumet och jag ville se om det blev bättre när jag inte var aktiv.. Men av det jag har sett när jag har läst trådarna så har det faktiskt varit värre än när jag var aktiv.. Jag vet vad som är roten till de största problemen på forumet, och jag hoppas att de styrande på forumet också hittar det snart så att de kan göra något åt det så vi kan få ett trivsamt forum 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-24 11:36:23  Vi tassar väl på gränsen lite till mans ibland, o några är rätt roliga o inte så "sura" som ja !! 
Answer to: "Vi tassar väl på gränsen lite till mans ibland, o någ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker också många tar det lite väl allvarligt. Dom verkar inte se att vissa nästan alltid skriver med glimten i ögat utan tar deras kommentarer på allvar. Om det är så så vette fasiken vem som ska bli avstängd ? Den som inte fattar ett skämt eller den som skojar ? Jag tycker i varje fall det är betydligt roligare att läsa lite skämtsammare inlägg för trav är inte på liv eller död. Blir det för allvarligt så blir det också tråkigt och vem fan vill både ha tråkigt och förlora pengar varenda helg 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-24 11:44:36
|
|
Bra sagt Less o Tommie, vi är väl inte dom största syndarna o det vore synd som det sagts förut om att skrämma bort folk blir fallet om några inte hejdar sig i tid !! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-24 12:09:19  Tycker också många tar det lite väl allvarligt. Dom verkar inte se att vissa nästan alltid skriver med glimten i ögat utan tar deras kommentarer på allvar. Om det är så så vette fasiken vem som ska bli avstängd ? Den som inte fattar ett skämt eller den som skojar ? Jag tycker i varje fall det är betydligt roligare att läsa lite skämtsammare inlägg för trav är inte på liv eller död. Blir det för allvarligt så blir det också tråkigt och vem fan vill både ha tråkigt och förlora pengar varenda helg 
Answer to: "Tycker också många tar det lite väl allvarligt. Dom verkar"
|
|
Visst ska det vara skämt på forumet! Det jag tycker är det jobbigaste på forumet är när man kommer ifrån det trådarna faktiskt är till för. Och där är jag den förste att erkänna att jag ofta varit inblandad, men jag försöker skärpa mej på den fronten.  Men det allra värsta tycker jag är när man har en attityd att man alltid vet bäst. Vissa här på forumet verkar tro att dom skriver en krönika i någon tipstidning där man måste sticka ut hakan och vara kaxig föra att få läsare... Att göra det här på forumet tycker jag bara är töntigt! Om man har lagt ut vinstbevis på lite större vinster så tycker jag att man förtjänat att få vara kaxig. Tex Johngyl och Skybird har jag sett vinstbevis på lite större summor ifrån och då tycker jag att dom har förtjänat att vara lite kaxiga om dom vill.. När de som aldrig redovisat några vinster börjar kaxa sig så blir det bara patetiskt. Då kan man hålla en lite lägre profil tills man visat att man vinner lite större summor ibland.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-24 12:22:04
|
|
Tycker inte de ska behövas läggas ut vinstbevis o kommer inte att göra det heller... lite skrytigt blir det då.. Kolla kommentarer o inlägg så går det bra att få en uppfattning om kunskaperna o tur behöver man alltid !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-24 12:31:08  Visst ska det vara skämt på forumet! Det jag tycker är det jobbigaste på forumet är när man kommer ifrån det trådarna faktiskt är till för. Och där är jag den förste att erkänna att jag ofta varit inblandad, men jag försöker skärpa mej på den fronten.  Men det allra värsta tycker jag är när man har en attityd att man alltid vet bäst. Vissa här på forumet verkar tro att dom skriver en krönika i någon tipstidning där man måste sticka ut hakan och vara kaxig föra att få läsare... Att göra det här på forumet tycker jag bara är töntigt! Om man har lagt ut vinstbevis på lite större vinster så tycker jag att man förtjänat att få vara kaxig. Tex Johngyl och Skybird har jag sett vinstbevis på lite större summor ifrån och då tycker jag att dom har förtjänat att vara lite kaxiga om dom vill.. När de som aldrig redovisat några vinster börjar kaxa sig så blir det bara patetiskt. Då kan man hålla en lite lägre profil tills man visat att man vinner lite större summor ibland.
Answer to: "Visst ska det vara skämt på forumet! Det jag tycker är det "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror jag förstår vad du menar men jag håller inte med dig till 100%. Det beror på att:
1)Varför ska man vara kaxig för överhuvudtaget ?
2)Det finns garanterat folk som vunnit fett med deg som inte säger ett skit om det på ett forum på internet.
Det skulle aldrig nånsin falla mig in att lägga upp en vinstbong på seriösa pengar. Det har ni fan inte med att göra
3)Det är ju framtida vinster vi är ute efter. Jag bryr mig inte ett dyft om omgången för 8 veckor sen när Nisse-Pisse-Pärongpung hade 7 rätt och jag bara 5. Nästa omgång har jag 7 rätt o N-P-P bara 2
Det jag tycker om det är när folk tar sig tid att tala om varför en viss häst ska vinna. Som Travspanaren och JonGyl gjorde i avd 7 nu igår. Jag vet inte om jag garderat Connery om inte dom gjort sig besvär att förklara sin ståndpunkt. Jag tror jag hade det för jag gillar inte favoriter i sista men säker är jag inte.
Sen att det är fel ibland spelar inte så stor roll för mig. Bara åsikten vilar på fakta.
Nackdelen kan ju vara att det blir uppsatser som ser ut som tidningsartiklar men som jag sagt förut. Hoppa över om det är jobbigt att läsa.
Det medför också att jag starkt ogillar inlägg av typen "Häst nummer 7 vinner o alla som inte håller med är dumma i huvet". Folk som är pålästa får alltid respekt och resten bryr jag mig inte mycket om vad dom tycker kan man sammanfatta med.
Jag är ganska medveten om att du kan en hel del och att du lägger ner tid på att läsa på. Det vore kul om du kom med lite fler idéer. Oavsett om du har en massa vinstbongar eller inte ....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-24 19:08:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
När jag funderar över hur jag vill att ett bra forum ska vara så tänker jag: vad vill jag ha ut av det? Är det en social inrättning? Är det ett pajkastarforum? Är det en tävling för att mäta vem som har längst xxx?
För mig tjänar ett forum två syften:
1. För att ta del av info som jag eventuellt kan ha missat.
2. För att diskutera hästar, analyser, löpningsförlopp m.m. för att kunna testa sina idéer och förhoppningsvis komma på rätt spår om man är fel ute, och för utveckla de tankar man har om ett lopp eller en omgång. För att kunna göra det måste det vara fritt och öppet att konstruktivt kritisera ideer, analyser och tankar, men också vara fritt att själv uttala tankar och ideer (oavsett hur korkade dessa må vara) utan att behöva utstå personangrepp. Jag är inte färdig utvecklad inom färdigheten travanalys. Ibland är jag rätt ute och ibland är jag ute och cyklar. Det är därför jag är här. För att utvecklas.
För mig är det uppenbart att personangrepp, självförhärligande, ironiserande över andra, hån andras åsikter och generell respektlöshet inte har något som helst på ett forum att göra om man är ute efter ovanstående två punkter.
Så om det inte sker en ändring kommer iaf jag att sluta använda detta forum (har inte varit medlem speciellt länge här), utan använder hellre de slutna betalsajter som jag tycker har en högre nivå på diskussionen.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-12-24 20:31:19
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Jag tycker inte att tonen är så dålig här inne.. Finns ett fåtal som går över gränsen ibland med direkta personangrepp, och sådant håller jag med om att det inte hör hemma på ett travforum. Att jävlas lite med varandra samt att ifrågasätta varandras åsikter tycker jag däremot är helt okej.
Sedan får man ju vara lite smidig och anpassa tonen till den man diskuterar med, alla har ju inte samma toleransnivå. Men om alla inlägg skulle vara i stil med "Hej jag heter Dark_horse och jag tror att 9an vinner för att det är en snäll häst, vad tror ni?" skulle iaf jag tröttna mycket snabbt på att hänga här inne. Och inlägg som de facto ÄR väldigt dumma förtjänar i mina ögon att bli kraftigt ifrågasatta, tycker det är synd att vissa är så känsliga för sådant. Blir en väldigt stel och opersonlig stämning om man ska förbjuda att diskussionerna hettar till lite.
Jag har haft en hel del rätt hätska meningsskiljaktigheter med flera här inne som jag har stor respekt för och inte alls har något emot personligen. Det är med hjälp av dessa diskussioner som jag har fått ta del av deras synpunkter samtidigt som jag har lärt känna dem bättre, och vice versa.
Sammanfattningsvis tycker jag alltså att man inte behöver hålla en slaviskt "ren" ton på forumet, men direkta personangrepp och hån inte ska tolereras.
Nu går jag och dricker glögg, god jul på er allihopa! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 10:41:23  Skulle än en gång vilja ta upp en diskussion om forumet och hur vi vill ha det.
Har lagt ut en omrösning om ämnet så ni som inte röstat fär gärna göra det.
Jag har enligt vissa användare varit för påstridig denna vecka och det är inte bra om det upplevs så. Jag vill inte bidra till att förstöra "stämmningen" det är inte det mitt konstanta gnällande går ut på utan jag försöker bidra till ett bra forum och tror att gnällandet behövs.
Och ärligt talat hoppas jag att ni säger till Eriksson om ni anser att jag inte sköter mig.
Jag får in anmälningar på inlägg och försöker editera o radera dem om de inte passar, jag får mail från användare som inte tycker att det är särdeles kul på forumet längre och det är väl inte bra för någon om Travzonen sakta dör? Ni som var på Travnet inser väl vad som är på väg?
Ett fåtal griniga användare o interna disussioner o sågningnar av varandras kunnande eller ett levande forum med många användare o åsikter?
Jag kollade igenom v75trådarna för Åby och det ser ungefär ut såhär
det är ett 20tal olika användare som kommenterat. Hälften av dessa har 1-2 inlägg.
Samtliga handlar om trav och den v75avdelning de skriver i !
Sedan finns en nästan lika stor grupp användare som är mer aktiva.
Varje sådan användare bidrar ungefär med lika många inlägg som hela den föregående gruppen! Problemet här som jag ser det är att i den här gruppen finns är det ca 30% som håller sig till trav.
Top5 aktivaste på forumet skriver ungefär om v75 i vartannat inlägg bara..
Vilket innebär att 50% av allt som skrivss i v75trådarna INTE har med v75 att göra!!!
Så snälla kom med kritik/tankar/ideer/åsikter i ämnet.
Hur vill vi ha det?
Answer to: "Skulle än en gång vilja ta upp en diskussion om forumet och hur "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker det är helt horribelt det du sysslar med.
Två gånger på kort tid har jag blivit avstängd nu.
För att vad? för att ha skrivit något till något i en tråd som inte exakt handlade om någon av de startande hästarna i loppet??? 100% måste alltså vara om någon av de hästarna i det loppet i den tråden?
Sedan dina nordkorea fasoner du kör med är bara att beklaga alltså, har du några kopplingar dit eller är du bara en stor fan av hiarkin fungerar?
Var någon annastans på nätet förutom här och i nordkorea gör de med makt precis som de vill utan att den drabbade får besked om varför han stängts av / fängslad, vad man gjort för felaktighet.
Är ett arrogant, nonchalant och beklagligt sätt att bete sig på.
En gång till och ni kan leka själva.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-25 10:42:28
 När jag funderar över hur jag vill att ett bra forum ska vara så tänker jag: vad vill jag ha ut av det? Är det en social inrättning? Är det ett pajkastarforum? Är det en tävling för att mäta vem som har längst xxx?
För mig tjänar ett forum två syften:
1. För att ta del av info som jag eventuellt kan ha missat.
2. För att diskutera hästar, analyser, löpningsförlopp m.m. för att kunna testa sina idéer och förhoppningsvis komma på rätt spår om man är fel ute, och för utveckla de tankar man har om ett lopp eller en omgång. För att kunna göra det måste det vara fritt och öppet att konstruktivt kritisera ideer, analyser och tankar, men också vara fritt att själv uttala tankar och ideer (oavsett hur korkade dessa må vara) utan att behöva utstå personangrepp. Jag är inte färdig utvecklad inom färdigheten travanalys. Ibland är jag rätt ute och ibland är jag ute och cyklar. Det är därför jag är här. För att utvecklas.
För mig är det uppenbart att personangrepp, självförhärligande, ironiserande över andra, hån andras åsikter och generell respektlöshet inte har något som helst på ett forum att göra om man är ute efter ovanstående två punkter.
Så om det inte sker en ändring kommer iaf jag att sluta använda detta forum (har inte varit medlem speciellt länge här), utan använder hellre de slutna betalsajter som jag tycker har en högre nivå på diskussionen.
Answer to: "När jag funderar över hur jag vill att ett bra forum ska vara s&a"
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-12-25 11:01:13 Edited(1): 2010-12-25 11:02:17  Tycker det är helt horribelt det du sysslar med.
Två gånger på kort tid har jag blivit avstängd nu.
För att vad? för att ha skrivit något till något i en tråd som inte exakt handlade om någon av de startande hästarna i loppet??? 100% måste alltså vara om någon av de hästarna i det loppet i den tråden?
Sedan dina nordkorea fasoner du kör med är bara att beklaga alltså, har du några kopplingar dit eller är du bara en stor fan av hiarkin fungerar?
Var någon annastans på nätet förutom här och i nordkorea gör de med makt precis som de vill utan att den drabbade får besked om varför han stängts av / fängslad, vad man gjort för felaktighet.
Är ett arrogant, nonchalant och beklagligt sätt att bete sig på.
En gång till och ni kan leka själva.
Answer to: "Tycker det är helt horribelt det du sysslar med.
Två gå"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Jag har full förståelse att du tycker det är helt horribelt det jag sysslar med o du blev avstängd precis som du säger för att du skrivit "något till något i en tråd som inte exakt handlade om någon av de startande hästarna i loppet".
Och nej 100% av inläggen behöver inte handla om hästarna i det loppet men knappt 50% är åt helvete för lite.
Angående Nordkorea så förstår jag att du upplever det så o köper liknelsen. Censur är obehagligt och jag har den möjligheten. Och nej jag är inte en stor fan av eller har kopplingar dit.
Om jag misslyckats med att kommunicera till dig vad som gäller eller varför du stängs av så ber jag om ursäkt.
Försök att hålla travtrådarna till trav och sluta upp att förolämpa människor i dina inlägg så kommer jag inte att stänga av dig.
Det har gällt hittills och det gäller fram över. Vill du ha fler påminnelser eller det ännu tydligare kommuncerat så går det att ordna
Det är möjligt att jag uppför mig "arrogant, nonchalant och beklagligt" ska ta mig en funderare på om det ligger något i detta, och jag tycker att du ska ta och höra av dig till Eriksson om det är så att jag gör det.
I övrigt önskar jag god fortsättning och följer den här tråden vidare med stort intresse.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 11:15:16  Jag har full förståelse att du tycker det är helt horribelt det jag sysslar med o du blev avstängd precis som du säger för att du skrivit " något till något i en tråd som inte exakt handlade om någon av de startande hästarna i loppet".
Och nej 100% av inläggen behöver inte handla om hästarna i det loppet men knappt 50% är åt helvete för lite.
Angående Nordkorea så förstår jag att du upplever det så o köper liknelsen. Censur är obehagligt och jag har den möjligheten. Och nej jag är inte en stor fan av eller har kopplingar dit.
Om jag misslyckats med att kommunicera till dig vad som gäller eller varför du stängs av så ber jag om ursäkt.
Försök att hålla travtrådarna till trav och sluta upp att förolämpa människor i dina inlägg så kommer jag inte att stänga av dig.
Det har gällt hittills och det gäller fram över. Vill du ha fler påminnelser eller det ännu tydligare kommuncerat så går det att ordna
Det är möjligt att jag uppför mig " arrogant, nonchalant och beklagligt" ska ta mig en funderare på om det ligger något i detta, och jag tycker att du ska ta och höra av dig till Eriksson om det är så att jag gör det.
I övrigt önskar jag god fortsättning och följer den här tråden vidare med stort intresse.
Answer to: "Jag har full förståelse att du tycker det är helt horribelt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kul att få ett svar, eftersom jag inte sysslar med direkta påhopp så tycker jag du ska utgå från att det ligger något i det jag skriver. Om någon upplever att de blivit förolämpade så innebär inte det automatiskt att jag HAR förolämpat dem,om de känner sig förelämpade genom något jag skriver till dem så är det oftast för att sanninegn svider , men inget jag ska bli straffad för. Det är 2 helt olika saker, och jag antar att du startade denna tråden för att få någon slags harmoni i forumet.
Visst är jag ingen ängel och ligger ofta på gränsen, men någon motta får det vara,
Då är det ytterst nonchalant att bara stänga av folk och därefter inte uppfölja med någon vidare kommunikation vad som föreledde till avstängningen ,så att denna person vet om detta och kan anpassa sitt beteende.
Så att folk ska slippa gissa.
Att direkt stänga av folk utan vidare åtgärd eller kommunikation är att jämföra med vad staten gör.
Slänger in brottslingar i fängelset sedan när de kommer ut igen så fortsätter de i samma bana.
Istället för vad man borde göra, att rehabilitera dem och anpassa dem för en återgång i samhället.
Vill du att andra ska bete sig på ett snyggare sätt så kan du åtminstone gör det med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 11:24:22 Edited(1): 2010-12-25 11:24:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har blivit avstäng för första gången här inne för att jag o Spanis drog lite skämt till varandra.!!
Vill påpeka att jag till 99% lägger in en  gubbe bakom mina skämt, och när jag försöker vara lite lurig.
Eftersom jag lägger otroligt mycket timmar på v75 varje vecka känns det inte riktigt rätt att kasta all info i halsen på folk,eftersom man oftas inte får något tillbaka.
Jag vet att många här inne oxå lägger mycket tid på travet och att det finns några som man kan lyssna på o några som bara kollar starlistan o slänger ut några heta "tips".
Kan man inte stänga av okunskap oxå?
Det vore fane mig det bästa av allt.
Kanske vi ska öppna en tråd för kunskap o icke kunskap så kan man ju gå in i det tråden man "passar in i "!?
Eller så kan man ju skicka dolda meddelande till varandra vilket JAG föredrar med personer som ger mig något tillbaka.
Kan man inte skämta o ha lite kul då tackar jag för mig,så enkelt är det!
Livet ÄR SÅ jävla allvarlig varje dag o kan jag inte få koppla av i samband med mitt största intresse DÅ skiter jag i travzonen helt.
Eftersom jag blev avstängd så uppfattar jag mig som ett problem.
Därför ska problemet bort.
Önskar alla en fortsatt bra jul.
Mvh joNGyL175 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 11:45:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om Travspanaren och JonGyL försvinner så har jag svårt att se hur detta forum kan tillföra mig nånting. Visst är det fel med personangrepp men att skoja lite med nån som man vet tål ett skämt är fan inte ett persongrepp. Det är snarare nånting som brukar kallas "bonding" på engelska och det är en positiv kraft mellan olika personer som försöker skapa nån form av gemensam värdegrund.
Det du måste göra är:
1)Definiera vad persongrepp är. Klart och tydligt. För mig blir det P-A om den som är utsatt för det tar illa upp. Inte annars !
2)Kolla reaktionen på den som är utsatt för det som ev. kan vara ett persongrepp och agera på grundval av det.
Blir forumet som exempelvis Polajsen verkar vilja ha det så blir det sjukt tråkigt. Det han verkar vara ute efter är att alla som är pålästa eller informerade bara ska dumpa av sig all info så han utan att lägga ner samma arbete ska få denna info gratis. Well suck my...
Så istället för att agera som nån slags mini-Hitler bör du försöka anta en mer Salomonisk approach och vara lite flexibel. Ser du att nån tar illa upp så ryt till hårt. Ser du att ingen verkar ta det så hårt så låt det bara ebba ut. Du vet säkert vilka som tål lite hårdare tag och vilka som inte gör det. Om det kommer nya till forumet så ska det vara nolltolerans i början så man inte skrämmer bort dom.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-12-25 11:53:32 Edited(1): 2010-12-25 11:53:57  kul att få ett svar, eftersom jag inte sysslar med direkta påhopp så tycker jag du ska utgå från att det ligger något i det jag skriver. Om någon upplever att de blivit förolämpade så innebär inte det automatiskt att jag HAR förolämpat dem,om de känner sig förelämpade genom något jag skriver till dem så är det oftast för att sanninegn svider , men inget jag ska bli straffad för. Det är 2 helt olika saker, och jag antar att du startade denna tråden för att få någon slags harmoni i forumet.
Visst är jag ingen ängel och ligger ofta på gränsen, men någon motta får det vara,
Då är det ytterst nonchalant att bara stänga av folk och därefter inte uppfölja med någon vidare kommunikation vad som föreledde till avstängningen ,så att denna person vet om detta och kan anpassa sitt beteende.
Så att folk ska slippa gissa.
Att direkt stänga av folk utan vidare åtgärd eller kommunikation är att jämföra med vad staten gör.
Slänger in brottslingar i fängelset sedan när de kommer ut igen så fortsätter de i samma bana.
Istället för vad man borde göra, att rehabilitera dem och anpassa dem för en återgång i samhället.
Vill du att andra ska bete sig på ett snyggare sätt så kan du åtminstone gör det med.
Answer to: "kul att få ett svar, eftersom jag inte sysslar med direkta påho"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Du har rätt i att du inte är direkt ansvarig om människor känner sig påhoppade.
Jag förstår inte fortsättningen dock, vill du bli rehabiliterad?
Jag lovar att kommunicera vidare om jag tycker du kliver över gränsen och kommer kontakt dig om jag stänger av dig igen. Så du får en möjlighet att anpassa dig.
Ok?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-12-25 12:00:05  Jag har full förståelse att du tycker det är helt horribelt det jag sysslar med o du blev avstängd precis som du säger för att du skrivit " något till något i en tråd som inte exakt handlade om någon av de startande hästarna i loppet".
Det är möjligt att jag uppför mig " arrogant, nonchalant och beklagligt" ska ta mig en funderare på om det ligger något i detta, och jag tycker att du ska ta och höra av dig till Eriksson om det är så att jag gör det.
Answer to: "Jag har full förståelse att du tycker det är helt horribelt"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Jag tycker du gör ett bra jobb B_Good och du behöver inte ta åt dig av allt som travspanarn skriver, så illa är det absolut inte. Men han har en poäng i att trådarna inte får bli för begränsade till att enbart handla om deras rubriker (v75:1, v75:2 osv). Man måste tillåta att diskussionerna glider ifrån ämnet ibland, det gör forumet mer levande. Det som kan vara störande är om det blir väldigt utdraget tjafs som till slut bara handlar om vem som är dummast.
Mitt förslag är att du höjer toleransnivån lite när det gäller hur strikt man måste hålla sig till ämnet, medan du bör fortsätta med nästintill nolltolerans mot direkta personangrepp.
God fortsättning på dig med!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|