[ 1
]
2
3
4
|
B_Good
|
Posted: 2010-12-23 12:24:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Skulle än en gång vilja ta upp en diskussion om forumet och hur vi vill ha det.
Har lagt ut en omrösning om ämnet så ni som inte röstat fär gärna göra det.
Jag har enligt vissa användare varit för påstridig denna vecka och det är inte bra om det upplevs så. Jag vill inte bidra till att förstöra "stämmningen" det är inte det mitt konstanta gnällande går ut på utan jag försöker bidra till ett bra forum och tror att gnällandet behövs.
Och ärligt talat hoppas jag att ni säger till Eriksson om ni anser att jag inte sköter mig.
Jag får in anmälningar på inlägg och försöker editera o radera dem om de inte passar, jag får mail från användare som inte tycker att det är särdeles kul på forumet längre och det är väl inte bra för någon om Travzonen sakta dör? Ni som var på Travnet inser väl vad som är på väg?
Ett fåtal griniga användare o interna disussioner o sågningnar av varandras kunnande eller ett levande forum med många användare o åsikter?
Jag kollade igenom v75trådarna för Åby och det ser ungefär ut såhär
det är ett 20tal olika användare som kommenterat. Hälften av dessa har 1-2 inlägg.
Samtliga handlar om trav och den v75avdelning de skriver i !
Sedan finns en nästan lika stor grupp användare som är mer aktiva.
Varje sådan användare bidrar ungefär med lika många inlägg som hela den föregående gruppen! Problemet här som jag ser det är att i den här gruppen finns är det ca 30% som håller sig till trav.
Top5 aktivaste på forumet skriver ungefär om v75 i vartannat inlägg bara..
Vilket innebär att 50% av allt som skrivss i v75trådarna INTE har med v75 att göra!!!
Så snälla kom med kritik/tankar/ideer/åsikter i ämnet.
Hur vill vi ha det?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-23 12:30:13  Skulle än en gång vilja ta upp en diskussion om forumet och hur vi vill ha det.
Har lagt ut en omrösning om ämnet så ni som inte röstat fär gärna göra det.
Jag har enligt vissa användare varit för påstridig denna vecka och det är inte bra om det upplevs så. Jag vill inte bidra till att förstöra "stämmningen" det är inte det mitt konstanta gnällande går ut på utan jag försöker bidra till ett bra forum och tror att gnällandet behövs.
Och ärligt talat hoppas jag att ni säger till Eriksson om ni anser att jag inte sköter mig.
Jag får in anmälningar på inlägg och försöker editera o radera dem om de inte passar, jag får mail från användare som inte tycker att det är särdeles kul på forumet längre och det är väl inte bra för någon om Travzonen sakta dör? Ni som var på Travnet inser väl vad som är på väg?
Ett fåtal griniga användare o interna disussioner o sågningnar av varandras kunnande eller ett levande forum med många användare o åsikter?
Jag kollade igenom v75trådarna för Åby och det ser ungefär ut såhär
det är ett 20tal olika användare som kommenterat. Hälften av dessa har 1-2 inlägg.
Samtliga handlar om trav och den v75avdelning de skriver i !
Sedan finns en nästan lika stor grupp användare som är mer aktiva.
Varje sådan användare bidrar ungefär med lika många inlägg som hela den föregående gruppen! Problemet här som jag ser det är att i den här gruppen finns är det ca 30% som håller sig till trav.
Top5 aktivaste på forumet skriver ungefär om v75 i vartannat inlägg bara..
Vilket innebär att 50% av allt som skrivss i v75trådarna INTE har med v75 att göra!!!
Så snälla kom med kritik/tankar/ideer/åsikter i ämnet.
Hur vill vi ha det?
Answer to: "Skulle än en gång vilja ta upp en diskussion om forumet och hur "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Längre avstängningar tror jag skulle vara bra. Nu blir man avstängd ett dygn och det är alldeles för kort för att någon ska bry sig. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-12-23 12:31:38  Längre avstängningar tror jag skulle vara bra. Nu blir man avstängd ett dygn och det är alldeles för kort för att någon ska bry sig. 
Answer to: "Längre avstängningar tror jag skulle vara bra. Nu blir man avst&a"
|
|
Inte många vet det men vi moderatorer kan stänga av 24timmar 3dygn el 1vecka..
Har nog aldrig använt mer än 24timmar tror jag..
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-23 12:35:15  Inte många vet det men vi moderatorer kan stänga av 24timmar 3dygn el 1vecka..
Answer to: "Inte många vet det men vi moderatorer kan stänga av 24timmar 3dy"
|
|
Kör på en vecka varje gång tycker jag. Ett dygn spelar tyvärr ingen roll.. Du är för snäll. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-23 12:58:31 Edited(1): 2010-12-23 12:59:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Svår balansgång för en moderator. Rena personangrepp måste beivras hårt men diskussioner som ändå rör travsport och där folk bara diskuterar olika ämnen utan att bli osams kanske man kan låta vara ?
Ett alternativ kanske kan vara att man har nån slags allmän tråd för allt utom själva det aktuella löpet ?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-12-23 13:14:27  Svår balansgång för en moderator. Rena personangrepp måste beivras hårt men diskussioner som ändå rör travsport och där folk bara diskuterar olika ämnen utan att bli osams kanske man kan låta vara ?
Ett alternativ kanske kan vara att man har nån slags allmän tråd för allt utom själva det aktuella löpet ?
Answer to: "Svår balansgång för en moderator. Rena personangrepp m&ari"
|
|
En allmänn skitsnackstråd är inte en dum ide..
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-23 13:20:17
 En allmänn skitsnackstråd är inte en dum ide..
Answer to: "En allmänn skitsnackstråd är inte en dum ide.."
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-23 14:54:44  Inte många vet det men vi moderatorer kan stänga av 24timmar 3dygn el 1vecka..
Answer to: "Inte många vet det men vi moderatorer kan stänga av 24timmar 3dy"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
3 dygn borde räcka... för de som inte släpper grälet eller påhoppen !! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-23 16:06:40  3 dygn borde räcka... för de som inte släpper grälet eller påhoppen !! 
Answer to: "3 dygn borde räcka... för de som inte släpper grälet el"
|
|
Det tycker inte jag. Minst en vecka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-23 17:15:44  Kör på en vecka varje gång tycker jag. Ett dygn spelar tyvärr ingen roll.. Du är för snäll. 
Answer to: "Kör på en vecka varje gång tycker jag. Ett dygn spelar tyv"
|
Became a member:
Forum posts:
|
För drygt ett år sedan blev jag avstängd 3 månader från forumet för att jag själv blev kallad fuskare och idiot.. hmm 1 dygn är ju ingenting?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-23 17:19:06  För drygt ett år sedan blev jag avstängd 3 månader från forumet för att jag själv blev kallad fuskare och idiot.. hmm 1 dygn är ju ingenting?
Answer to: "För drygt ett år sedan blev jag avstängd 3 månader fr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Intressant, blev du avstängd för att nån annan kallade dig fuskare och idiot ? Om man vill ha nån avstängd så kallar man honom för det du skrev så vips är han/hon borta i 3 månader...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-23 17:24:54  Intressant, blev du avstängd för att nån annan kallade dig fuskare och idiot ? Om man vill ha nån avstängd så kallar man honom för det du skrev så vips är han/hon borta i 3 månader...
Answer to: "Intressant, blev du avstängd för att nån annan kalla"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo minns inte riktigt, tror att någon hängde ut någon "misstänkt" affär i travspelsforumet sedan blev det lite gnäll och ja blev avstängd från forumet för att i princip inte gjort någonting men de gjorde inget tycker jag, ville bara säga att 1 dag känns pinsamt dåligt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-23 17:35:32  jo minns inte riktigt, tror att någon hängde ut någon "misstänkt" affär i travspelsforumet sedan blev det lite gnäll och ja blev avstängd från forumet för att i princip inte gjort någonting men de gjorde inget tycker jag, ville bara säga att 1 dag känns pinsamt dåligt 
Answer to: "jo minns inte riktigt, tror att någon hängde ut någon &quo"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Låter som Vilda Västern där på travspelsforumet. Hästhandlare ska man passa sig för 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-23 17:56:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Viktigt att man håller en strikt & tydlig linje. Alla meddelanden som inte rör trav skall raderas & blir det för mkt så bör man förtjäna en längre avstängning, typ 1 månad. Efter en tid så har man visat vilken nivå man vill ha & kan då lätta på bedömningarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-23 18:16:24 Edited(1): 2010-12-23 18:16:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Trav ska diskuteras och åsikter ska luftas, men inte genom att anse sig vara bättre än andra eller tri sig besitta fler kunskaper än andra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-23 19:01:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker att forumet är ganska bra. det finns ju utstickare som vill visa och höras mest. låt dessa hållas, rätt komiskt att läsa vissa dagar. personangrepp ska självklart beivras direkt tycker jag. minst en vecka. men man måste även få frågasätta och det borde man kunna göra utan att idiotförklara folk till höger och vänster som sker titt som tätt. men överlag tycker jag att detta är ett kanonforum till ex V75.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-23 21:50:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker att det är låg nivå på forumet, eftersom det blir en "fajt" om vem som har rätt. Ingen som helst respkt för andra åsikter. Och även om man inte respekterar andras åsikter och tycker att ngn har noll koll så tycker jag att man ska vara artig och inte gå på personangrepp eller säga att ngn är okunnig m.m.
Jag har själv fallit för frestelsen att "ge igen" när jag känner att ngn med stort ego hackar på andra. Inte rätt det heller.
Tycker att det ska vara nolltolerans. Ingen varning. Minsta kommentar om någons person eller kunskaper bör straffas omedelbar. Endast relevanta argument och åsikter bör vara tillåtna. Kommentarer som inte rör loppet eller omgången bör raderas. Det är för mkt "skit" i forumet, och den hårda tonen (även om det ibland kan roligt) motverkar ett öppet diskussionsklimat och gör säkerligen att vissa är rädda för att skriva vad dom tycker eftersom dom inte vill få en massa påhopp om att dom inte kan ngt om trav osv osv.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-24 01:15:51
 Tycker att det är låg nivå på forumet, eftersom det blir en "fajt" om vem som har rätt. Ingen som helst respkt för andra åsikter. Och även om man inte respekterar andras åsikter och tycker att ngn har noll koll så tycker jag att man ska vara artig och inte gå på personangrepp eller säga att ngn är okunnig m.m.
Jag har själv fallit för frestelsen att "ge igen" när jag känner att ngn med stort ego hackar på andra. Inte rätt det heller.
Tycker att det ska vara nolltolerans. Ingen varning. Minsta kommentar om någons person eller kunskaper bör straffas omedelbar. Endast relevanta argument och åsikter bör vara tillåtna. Kommentarer som inte rör loppet eller omgången bör raderas. Det är för mkt "skit" i forumet, och den hårda tonen (även om det ibland kan roligt) motverkar ett öppet diskussionsklimat och gör säkerligen att vissa är rädda för att skriva vad dom tycker eftersom dom inte vill få en massa påhopp om att dom inte kan ngt om trav osv osv.
Answer to: "Tycker att det är låg nivå på forumet, eftersom det "
|
|
|
Posted: 2010-12-24 08:03:55  tycker att forumet är ganska bra. det finns ju utstickare som vill visa och höras mest. låt dessa hållas, rätt komiskt att läsa vissa dagar. personangrepp ska självklart beivras direkt tycker jag. minst en vecka. men man måste även få frågasätta och det borde man kunna göra utan att idiotförklara folk till höger och vänster som sker titt som tätt. men överlag tycker jag att detta är ett kanonforum till ex V75.
Answer to: "tycker att forumet är ganska bra. det finns ju utstickare som vill vis"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra skrivet. Kunde visserligen sagt det bättre själv men håller med om allt.
Man behöver liksom inte "passa på" och vara dum bara för att man kan gömma sig bakom datorn. Det är bara fegt. Tror det i regel är folk som aldrig skulle våga ha en attityd i verkliga möten som gormar mest. Åsikter MÅSTE ju finnas annars dör forumet men man kan framföra dom på olika sätt. Om man vet att vissa personers åsikter retar upp en kan man ju helt enkelt ge fan i att läsa dom ?
Själv läser jag det mesta som handlar om vilken häst som vinner men bara vissa när det gäller andra saker. Om jag ser att det börjar grälas scrollar jag bara ner för det mesta.
Man kanske kunde ha en funktion där man kan blockera vissa personers inlägg själv ? Om jag nu blir jätte arg av att läsa exempelvis Berts inlägg (OBS bara ett exempel !!) så kan man trycka på blockera o vips så slipper man se vad han skriver.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-12-24 09:50:17
|
|
Blockera-tanken kanske kan va nåt? Men det är väl så att de som gillar att tjafsa inte kommer använda sin blockeraknapp..
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|