Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Romme 2010-04-03
V75-7 Bronsdivisionen, försök 7.
10. YARRAH BOKO 51% 28
Jansson Torbjörn
3. GHASTLY FACE 30% 46
Kihlström Örjan
6. PARIS TURF S.L. 25% 67
Kontio Jorma
1. RANO 23% 61
Ohlsson Ulf
9. VAGABOND HORNLINE 15% 76
Takter Johnny
2. QUANTUM WINNER 9% 180
Adielsson Erik
5. GIDDE R.ICKE 8% 174
Björneröd Kristian
7. AVALON SPIDER 8% 155
Malmqvist Roger
11. KING OF LACE 7% 214
Frick Kajsa
4. COM PONCHO 1% 738
Olsson Roger N
8. OTARD 1% 999
Olsson Daniel
12. KRÅNGEL 1% 0
Larsson Fredrik B

Senast uppdaterad: 2010-04-03 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Romme
V75-2 Romme
V75-3 Romme
V75-4 Romme
V75-5 Romme
V75-6 Romme
V75-7 Romme
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Romme

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6   7  
Author Message
Posted: 2010-04-03 01:45:13 Answer to: "Ghastly face imponerar inte, var ju inte ens bra när han "nä"

Became a member: 
Forum posts:
skönt du har 0 koll på hästen, hänvisar till hur hästen gjort 1 lopp, för övrigt vet du inget om den, skön lirare du..
Reply
Posted: 2010-04-03 08:04:09

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GHASTLY FACE
3 eller 9 !

Enligt vad ryktena säger kanske man bör ta med nummer 10.. men vad kommer det inte kosta om man ska lyssna på alla "experter" hela tiden ?

Nej tack till norska häster på v75!
Reply
Posted: 2010-04-03 10:17:02

Became a member: 
Forum posts:

V 7, AVALON SPIDER
Folke är lika usel som vanligt. Ghastly är given första häst och jag spelar utgång. Rano lär släppa spets om någon sänder eftersom han varit borta för dåliga muskelvärden och formen därmed är ett frågetecken. Någon av Ghastly och Paris Turf lär få överta spetsen. Från spets är Ghastly oslagbar tror jag men även från övriga positioner är vinstachansen god. Hade spikat på allt om inte de främsta motbuden rensade så fint.

Yarrah Boko är en stor häst som knappast gynnas av voltstart. Galopp?
Reply
Posted: 2010-04-03 10:24:57 Answer to: "skönt du har 0 koll på hästen, hänvisar till hur h&aum"

Became a member: 
Forum posts:
lilltjejen, jag är grymt mycket mer påläst än dig när det kommer till ghastly face, jag har följt den hästen sedan den tog sitt första steg på jägersro, kunde knappt klara av att kvala!

Överallt jag läser så tippar alla ghastly face med motivering att han nästan besegrade triton sund och därav är det jävligt relevant att hänvisa till att den prestationen var fanemaj inte ens bra.

Ghastly face kommer inte att vara i närheten av spets i detta loppet tror jag, men visst kan han vinna om han når spets på något sätt.

En häst som är så fruktansvärt ojämn av sig ska inte vara streckad 30% på v75, minst 50% chans att han sätter krokben för sig själv eller inte vill mer.
Reply
Posted: 2010-04-03 10:39:14

Became a member: 
Forum posts:

V 9, VAGABOND HORNLINE
Jonny Rocker och Vagabond Hornline vinner detta
Reply
Posted: 2010-04-03 11:44:36

Became a member: 
Forum posts:

V 10, YARRAH BOKO
Yarrah Boko vinner detta de är jag 100% säker på.
Reply
Posted: 2010-04-03 12:10:53
Romme

Became a member: 
Forum posts:
jag är kanske 65% säker

aldrig kul att spika en häst som har galopperat i loppet innan. Gillar inte bakspår över långa distanser heller, riskerar att bli tempotorsk eller tunga resor i dödens.
Reply
Posted: 2010-04-03 12:27:46 Answer to: "jag är kanske 65% säker :D aldrig kul att spika en häst s"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 10, YARRAH BOKO
Utan galoppen vilken tid har Yarrah Boko haft sist?
I Derbyt hade han slutat på en 13,5 tid på distansen - vem kan det?
Reply
Posted: 2010-04-03 12:31:28 Edited(1): 2010-04-03 12:36:58 Answer to: "lilltjejen, jag är grymt mycket mer påläst än dig n&au"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
Oki, du e påläst då, säger vi.
Ghastly face komerm att köras enkelt till spets innan 400m, oavsett vad du tror lr ej.
när du säger 50% galopprisk så e du rejält ute och cyklar, hade du varit påläst så hade du nog fattat det,sedan är det ju inte så att man blir en fotbollsspelare bara för att man springer lika mycket som de andra, men lycka till!
Reply
Posted: 2010-04-03 12:34:20

Became a member: 
Forum posts:

V 9, VAGABOND HORNLINE

S 1, RANO
9-2 tror jag på! 2 skrällar , avslutar man gärna med!
Reply
Posted: 2010-04-03 13:05:21 Edited(1): 2010-04-03 13:06:30 Answer to: "Oki, du e påläst då, säger vi. Ghastly face komerm a"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
34 galopper på 68 starter är väl 50% om jag kan min matematik rätt, hur är det med dig? gått ut skolan?

Hade man kunnat satsa så hade jag lätt kunnat satsa 500kr på att ghastly face inte kommer att sitta i spets efter 400m. Där sitter Rano eller med stor sannolikhet Paris Turf s.l. Du vet, jag har koll på startsnabbhet och att örjan inte är en offensiv kusk. Bara till att kolla det senaste loppet för att se att Ghastly face inte kan öppna något från spår 3 i volt. Sitter troligen 2.a ellr 3.e utvändigt och vilken idiot chansar med att avancera till dödens och "hoppas" på att få överta?
Reply
Posted: 2010-04-03 13:12:56 Answer to: "34 galopper på 68 starter är väl 50% om jag kan min matemat"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
jaha, du går på ren statistik? Ingen bollkänsla alls? som du ser så har Ghastly face utvecjklats rejält och stabiliserat sig en hel del, kan man tex se i senaste starten hur fint han öppnade.

Travet och stabiliteten blir enormt mkt bättre när han går utan skot, men vet inte om det är någon ide att förklara något sådant för dig då du verkar ha 0 i bollkänsla och inlevelse??

Nehe Örjan ingen offensiv kusk? kan inte vara så att Örjan väljer att lägga upp taktiekn beroende på hästen han kör gång till gång?

Vi säger så här folke, sitter inte Örjan i spåetsa innan de kommer upp till 500m så sätter jag över 500kr te dig, annars gör du det till mig? låter det bra? Har du rätt så bjuder jag på det
Reply
Posted: 2010-04-03 13:27:03
Romme

Became a member: 
Forum posts:
fint han öppnade? HAHA! bergh fick vara på han hela tiden, såg fanemaj inte "fint" ut. Gången innan han gick barfota runt om så travade han absolut inte bra och galoppen kom som ett brev på posten. Första gången Örjan kör hästen också, inte positivt. Om Örjan anpassar sig till hästarna? visst, men hur många gånger han avancerat från 2.a/3.e utvändigt för att "chansa" på att överta spets? det går nog att räkna på 1 hand under alla hans tusen lopp i karriären.

Visst kan Ghastly face vinna detta loppet, men spets får han inte och 30% streck är helt för mycket för en sådan extremt ojämn häst och galoppbenägen.

Ska vi gå på känsla i galoppchans? senaste 10 loppen har resulterat i 5 galopper.

puss på dig
Reply
Posted: 2010-04-03 13:36:40 Answer to: "fint han öppnade? HAHA! bergh fick vara på han hela tiden, s&ari"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
haha, nu får du ge dig! för att va en häst som galopperar 50% så öppnade han helt klockrent från spår 1 sist, helt utan kosntigheter, allt annat e bara dumheter

När man är ute i angeläget ärende, så sitetr man inte och såsar i kön, kolla istället hur resolut örjan kommer köra med ghastly idag så får du själv se

Spets får han kort efetr start där Rano släpper helt frivilligt, enda häxet ärt om paris turf skulle komma före mot spets, då lär einte dne släppa, när tränaren inbillat sig att dne vinenr 9 av 10 gånger, lika smart som kenneth jonsson ( black golds tränare)
Reply
Posted: 2010-04-03 13:56:37
Romme

Became a member: 
Forum posts:
skillnaden är att Björn röcklinger är en bra tränare med bland annat 31% segrar detta året och en jäkla snurr på stallet. Kenneth jonsson vet knappt vad som är bak och fram på en häst, han tränar dem i 1.11 över 1640m för skoj skull.

Paris tar troligen spets då den är betydligt snabbare ut än ghastly face, tyvärr är jorma sämre voltkusk än örjan.
Reply
Posted: 2010-04-03 14:03:34 Answer to: "skillnaden är att Björn röcklinger är en bra träna"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
spekulerar ej så mkt, man behöver inte heller spekulera så mkt med Nu pagadi hur loppet blir kört,resultatet blir detsamma.

Röcklinger e säkert bättre tränare, men synd han ej fattar att han har en betydligt bättre chans i Swett circle.

Sitetr Ghastly så sitter garanterat vårat bolagssystem med. Vet inte om han är intresserad att släppa till till Paris med rano, vet ej hur snabb ut Paris är så vill ej uttala mig om han kommer före ghastly till spets lr ej
Reply
Posted: 2010-04-03 14:05:18
Romme

Became a member: 
Forum posts:
vinner alwood så sitter troligen mitt egna
Reply
Posted: 2010-04-03 14:13:46 Answer to: "vinner alwood så sitter troligen mitt egna :)"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
kanske start-slut. men är alldels för många plus på en del jättestänkare, kan bli rejäl körning, vi har helgardering där.
Reply
Posted: 2010-04-03 14:15:26 Answer to: "Ghastly face imponerar inte, var ju inte ens bra när han "nä"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 7, AVALON SPIDER
Ghastly gick 1.11 sista 400 och utmanade självaste Triton Sund och du tycker inte det är bra?
Reply
Posted: 2010-04-03 14:19:19 Edited(1): 2010-04-03 14:19:57 Answer to: "Ghastly gick 1.11 sista 400 och utmanade självaste Triton Sund och du "
Romme

Became a member: 
Forum posts:
ghastly visat sista 5-6 starterna att han utvecklats enormt och börjar visa lite av sin kapacitet, barfota runtom är gigantisk skillnad vad gäller auktionen på honom.

Ser inte 10 an slå honon från dödens, eller någon annan.

Örjan vet precis vad som gäller idag
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6   7