1
2
[ 3
]
4
5
6
|
|
Posted: 2009-11-11 11:26:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
nakuru! underbart klimat och världens mest underbara människor!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 11:30:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRADE EAST
|
Underbara människor?
Pratar vi infödingar? (får inte skriva vad jag vill för då blir jag avstängd)
Gah..
Äh denna debatten kan jag inte ge mig in i bara.
Kommer få kväljningar.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-11 11:32:31  Underbara människor?
Pratar vi infödingar? (får inte skriva vad jag vill för då blir jag avstängd)
Gah..
Äh denna debatten kan jag inte ge mig in i bara.
Kommer få kväljningar.
Answer to: "Underbara människor?
Pratar vi infödingar? (får inte skriv"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, TRADE EAST
|
Inte underbara, trevliga. Stor skillnad som måste poängteras
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 11:32:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
om det är mitt du svar på så är det "ja, vi pratar kenyaner". åk dit om du inte har varit där. det är mitt bästa tips.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-11 11:34:04
|
V 6, TRADE EAST
|
Jaha okej det var nyckel som skrev underbara..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 12:29:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRADE EAST
S 2, HIGHLAND QUEEN
|
Thailand = Varmt, billigt, god mat, trevliga människor, kanon fina golfbanor, fantastiska öar, otroliga dykvatten, massage av hög klass, tandläkare av hög klass till otroligt låga priser (Bara här kan du tjäna in resan), frihet, god öl, stark mat, Thai soppa....ja listan kan göras lång.......har man inte varit i Thailand så förstår man inte så enkelt är det.
Jag har varit på många platser i detta underbara land och nu rekommenderar jag alla fina öar i närheten av Kambodja..här finns INGA turister eller svenska köttbullar som tex i phuket - usch!!
Koh Samet ca 2,5 timme med bil från Bangkoks flygplats är en kanonfin ö av hög klass.
Totalt ofarligt att ta en flyplans stol till Bangkok och sedan ta en taxi...vart man vill!!!
ca 5-6500:- pix för biljetten i turistklass sedan kan man ta med sig typ 10 till och leva kanonfint i 2 veckor..
Kanske vore något för dig Plokko...du behöver nog lite semester.
Minus..?? Finns inget trav
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 12:39:32 Edited(1): 2009-11-11 12:40:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
värsta minuest med thailand måste väl ändå vara att det är en militärdiktatur??? och detta gjöder svenskar utan att blinka. jag fattar ingenting.
fast som nån sorts ledare för bhutan sa: vad ska man ha demokrati till när folk ändå inte är lyckliga?
finns även en ganska stor likhet mellan phuket och sodom och gomorra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 12:46:30  värsta minuest med thailand måste väl ändå vara att det är en militärdiktatur??? och detta gjöder svenskar utan att blinka. jag fattar ingenting.
fast som nån sorts ledare för bhutan sa: vad ska man ha demokrati till när folk ändå inte är lyckliga?
finns även en ganska stor likhet mellan phuket och sodom och gomorra.
Answer to: "värsta minuest med thailand måste väl ändå vara "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Diktatur är det bästa sättet att styra ett land, vanligt folk borde inte få ha rösträtt då majoriteten oftast är idioter
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 12:49:55  Diktatur är det bästa sättet att styra ett land, vanligt folk borde inte få ha rösträtt då majoriteten oftast är idioter
Answer to: "Diktatur är det bästa sättet att styra ett land, vanligt fol"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker du ska åka till phuket och titta sexbarnen i ögonen och säga samma sak som du skriver nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 12:58:59  tycker du ska åka till phuket och titta sexbarnen i ögonen och säga samma sak som du skriver nu.
Answer to: "tycker du ska åka till phuket och titta sexbarnen i ögonen och s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att diktatur är bästa formen av landstyre??? Skulle jag väl kunna göra. Övergödda Europeer fortsätter nog åka till detta "semesterparadis" för att ragga smågrabbar oavsett regeringsform
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 13:27:36  Att diktatur är bästa formen av landstyre??? Skulle jag väl kunna göra. Övergödda Europeer fortsätter nog åka till detta "semesterparadis" för att ragga smågrabbar oavsett regeringsform
Answer to: "Att diktatur är bästa formen av landstyre??? Skulle jag väl "
|
Became a member:
Forum posts:
|
spontan gissning: du har aldrig nånsin träffat ett gatubarn, va?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 13:59:43  Kolla gärna Higland Queen i lopp arkivet och tala sedan om för mig OM dom släpper till Daniel eller ej....
Kina var bra..Thailand bättre 
Answer to: "Kolla gärna Higland Queen i lopp arkivet och tala sedan om för mi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så som hästen uppträdde innan och under start sist så är det ingen svår fråga
ja det kan ja tänka mig allt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 14:28:09  Så som hästen uppträdde innan och under start sist så är det ingen svår fråga
ja det kan ja tänka mig allt
Answer to: "Så som hästen uppträdde innan och under start sist så"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRADE EAST
S 2, HIGHLAND QUEEN
|
Mycket konstigt folk här inne...men lite typiskt svensk va..alltid bäst?
Tror inte någon av er besökt detta paradis.
Nog om Thailand för min del...det är trav vi snackar här.
Spanis - jag lovar att man bara släpper spets till en häst och det är Trade East ingen annan lär komma och ställa någon fråga.
Kolla på loppen 25/9 - 14/9 - 28/8 så förstår DU att denna mycket väl skrälla i detta lopp, med rygg på Trade East och lucka till slut..
Kolla sedan även Ridgehead Cahore lopp senast han möte T.E. så förstår du att det spelar ingen roll om han går i ledningen eller i rygg för han har ingen chans mot T.E.
OM det varit 1640, kanske DÅ men inte nu..ska sluta spela trav om Ridgehead vinner...DOCK ENDAST OM TRADE EAST FÖRLORAR FELFRI MOT R.C

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 14:40:24  Mycket konstigt folk här inne...men lite typiskt svensk va..alltid bäst?
Tror inte någon av er besökt detta paradis.
Nog om Thailand för min del...det är trav vi snackar här.
Spanis - jag lovar att man bara släpper spets till en häst och det är Trade East ingen annan lär komma och ställa någon fråga.
Kolla på loppen 25/9 - 14/9 - 28/8 så förstår DU att denna mycket väl skrälla i detta lopp, med rygg på Trade East och lucka till slut..
Kolla sedan även Ridgehead Cahore lopp senast han möte T.E. så förstår du att det spelar ingen roll om han går i ledningen eller i rygg för han har ingen chans mot T.E.
OM det varit 1640, kanske DÅ men inte nu..ska sluta spela trav om Ridgehead vinner...DOCK ENDAST OM TRADE EAST FÖRLORAR FELFRI MOT R.C

Answer to: "Mycket konstigt folk här inne...men lite typiskt svensk va..alltid b&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du va i utomlands sista Highland queen starta va?
Hästen såg ut som en skadeskjuten kråka i värmning innan loppet sist, de va tvungen göra något, satte på skorna igen innan loppet, istället blev hästen något så orytmisk i provstart så de borde nästan strykit den, funka inte i 100m i loppet, känsn som ett unikum att hästen ska komma ut fungera perfekt. Annars har jag följt hästen med bra koll sista tiden, och vet att den fungerar klart bäst i spets, enligt krestsen kring hästen.
Hon var rullig i provstarten så vi slog på ett par boots, men då sprang hon istället och slog sig på benen i loppet med galopp som följd>
(Peter Smeds om diskade Highland Queen.)
Nej, den känns relativt kall inför starten på lördag, först får den nog visa att dne fungerar efter floppen sist.
Dock nämner jag inget om någon vinnare i loppet.
hehe sluta spela trav, farligt farligt....lita på att R.C sitetr i spets, enda abert ser jag som EXpress amok skulel få spets innan. Men de kanske inte har något emot ruyggen med den. men glöm Highland, se det som en "wink" 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 16:35:56  du va i utomlands sista Highland queen starta va?
Hästen såg ut som en skadeskjuten kråka i värmning innan loppet sist, de va tvungen göra något, satte på skorna igen innan loppet, istället blev hästen något så orytmisk i provstart så de borde nästan strykit den, funka inte i 100m i loppet, känsn som ett unikum att hästen ska komma ut fungera perfekt. Annars har jag följt hästen med bra koll sista tiden, och vet att den fungerar klart bäst i spets, enligt krestsen kring hästen.
Hon var rullig i provstarten så vi slog på ett par boots, men då sprang hon istället och slog sig på benen i loppet med galopp som följd>
(Peter Smeds om diskade Highland Queen.)
Nej, den känns relativt kall inför starten på lördag, först får den nog visa att dne fungerar efter floppen sist.
Dock nämner jag inget om någon vinnare i loppet.
hehe sluta spela trav, farligt farligt....lita på att R.C sitetr i spets, enda abert ser jag som EXpress amok skulel få spets innan. Men de kanske inte har något emot ruyggen med den. men glöm Highland, se det som en "wink" 
Answer to: "du va i utomlands sista Highland queen starta va?
Hästen såg "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRADE EAST
S 2, HIGHLAND QUEEN
|
Men va fan...inte startar dom väl en sådan bra häst om den inte är ok!?
Eller...ja då är det inte klokt.
Tack för informationen
Men tror iallafall OM den är ok att man bara släpper till Trade East..
Visst det kan kanske vara tufft att säga man ska sluta spela men jag KAN inte se någon slå Trade East så enkelt är det.
Han går 11,5 sista 1000 och kutar en låg 13 tid och det finns fanemig ingen i detta lopp som kan stava till dessa siffror.
Trade East kan gå i dödens och ändå vinna för så bra är han.
MEN vill man nu drömma om att den hoppar bort sig eller så..ja då behöver man nog en 4-5 streck till för att sitta säkert.
JAG tar det kloka och spikar Trade East...så jävla skönt när lopp 2 ska gå och man fått in en av 2 spikar..
Sist hade jag 12 hästar i sista loppet som du vet och kan man ha det varje vecka vore ju kanon..bara att skjuta luftgevär på de som ger en minst tillbaka 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-11 18:24:02  Men va fan...inte startar dom väl en sådan bra häst om den inte är ok!?
Tack för informationen
Visst det kan kanske vara tufft att säga man ska sluta spela men jag KAN inte se någon slå Trade East så enkelt är det.
Han går 11,5 sista 1000 och kutar en låg 13 tid och det finns fanemig ingen i detta lopp som kan stava till dessa siffror.
MEN vill man nu drömma om att den hoppar bort sig eller så..ja då behöver man nog en 4-5 streck till för att sitta säkert.
JAG tar det kloka och spikar Trade East...så jävla skönt när lopp 2 ska gå och man fått in en av 2 spikar..
Sist hade jag 12 hästar i sista loppet som du vet och kan man ha det varje vecka vore ju kanon..bara att skjuta luftgevär på de som ger en minst tillbaka 
Answer to: "Men va fan...inte startar dom väl en sådan bra häst om den "
|
V 6, TRADE EAST
|
Håller med dej helt om Trade East (om Thailand också för den delen). Men är så sjukt trött på att han släpps till ledning och får bestämma medan Erik sitter och vrider sönder nacken hela loppet. Tycker därför att det vore kul om Ridgehead Cahore bjuder upp till kamp, han var riktigt tapper från spets näst senast. Dessutom låter Ludde rätt optimistisk och säger att han tror att hästen biter ifrån sej bättre i ledning. Låter som att han vill komma till spets tycker jag, och Daniel Olsson är väl rätt förtjust i den positionen också?
Men som sagt tror jag Trade East vinner ändå, men hoppas på att han synas för en gångs skull.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 19:42:35  Håller med dej helt om Trade East (om Thailand också för den delen). Men är så sjukt trött på att han släpps till ledning och får bestämma medan Erik sitter och vrider sönder nacken hela loppet. Tycker därför att det vore kul om Ridgehead Cahore bjuder upp till kamp, han var riktigt tapper från spets näst senast. Dessutom låter Ludde rätt optimistisk och säger att han tror att hästen biter ifrån sej bättre i ledning. Låter som att han vill komma till spets tycker jag, och Daniel Olsson är väl rätt förtjust i den positionen också?
Men som sagt tror jag Trade East vinner ändå, men hoppas på att han synas för en gångs skull.
Answer to: "Håller med dej helt om Trade East (om Thailand också för d"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRADE EAST
S 2, HIGHLAND QUEEN
|
Klart det vore kul men travet är ju sällan så...
Känns som det mycket stor risk att Trade East blir släppt ganska enkelt till ledningen här, då övriga hästa inte har den kapacitet som han besitter.
Jag brukar inte krångla till mina system (Jo 5 minuter innan inlämning..hehe) tycker nog att detta är en av de bättre spikarna denna vecka.
CC är väl normalt oxå en spik...o(
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2009-11-11 21:49:52  Men va fan...inte startar dom väl en sådan bra häst om den inte är ok!?
Tack för informationen
Answer to: "Men va fan...inte startar dom väl en sådan bra häst om den "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
God idé det där med luftgevär ! Funderade en gång på de men jag tog mitt förnuft till fånga !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 23:41:15  Klart det vore kul men travet är ju sällan så...
Känns som det mycket stor risk att Trade East blir släppt ganska enkelt till ledningen här, då övriga hästa inte har den kapacitet som han besitter.
Jag brukar inte krångla till mina system (Jo 5 minuter innan inlämning..hehe) tycker nog att detta är en av de bättre spikarna denna vecka.
Answer to: "Klart det vore kul men travet är ju sällan så...
Kä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Trade komerm inte komam till lednign här, säker på det, Om han då inte tar sifg förbi övrioga direkt i starten, visserligen öppna han bä'ttre sist, men tveksam till om han gör det, hade du sett higland sist i värmning så va det så syora minus att man får nog gå tillbaka flera år för att hitta något liknande, sedan när de la på boots sprang den å slog sig istället, ne fy usch alltså. Blir spännande att se hur det ser ut på lördag, hopaps de lägegr upp någon fin h2h ja kan lira emot.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 23:42:17  Klart det vore kul men travet är ju sällan så...
Answer to: "Klart det vore kul men travet är ju sällan så...
Kä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
såg på någon film för längesedan med galopphästar fanns nån slags tryckvågor liknande som kunde störa hästen till galopp  nån som apparat vore ej fel att ha på upploppet 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6