[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2009-11-09 07:00:05
|
|
V75-4 | Klass III, Final. 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A 1. BARALS IT Untersteiner Johan 2. MARSHAL HACKSTABLE Svensson Claes 3. DAYTONA ÅS Kihlström Örjan 4. ALVENA PAMPAS Lennartsson Per 5. NOAH V.V. Söderkvist Stefan 6. RULLE RU Linderoth Per 7. P.A.SURPRISE Stolt Karl 8. SALLY SEA Svanstedt Åke 9. ROACH Degiorgio Charles 10. MAKES PEOPLE TALK Bergh Robert 11. EXCELLENT STEP Untersteiner Peter 12. GILLS ABBE Uhrberg Thomas
Turordning: 3-4-9-8-6-2-5-12-11-7-10-1
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-09 11:34:02
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, ALVENA PAMPAS
|
Kul lopp. Känns rätt öppet mellan 3,4,6,8,9,12. Har inte riktigt koll på resten
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-09 11:50:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här kan det slrälla..12 är riktigt bra.
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2009-11-09 14:15:31
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 451
V 12, GILLS ABBE
|
håller med om 12. bjöd ju på fin spurt i försöket, men ska han verkligen lyckas med samma prestation från bakspår även i finalen? Roach kan också vara ett kul bud
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-09 14:28:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ALVENA PAMPAS
|
Rulle Ru var inte "ok" sist, men gången innan var han bra.
Helt klart duglig för klassen, måste med.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-10 03:22:54
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, ALVENA PAMPAS
|
Har hängt upp mig på "regeln" om treåringar på v75 men visserligen är det sent som fan på året..
2 o 4 absolut, o sen tyckte jag PA Suprise gick bra till 4a sist.. Rulle Ru o Roach står o vacklar på systemkanten?
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-11 14:42:36
|
|
|
Posted: 2009-11-12 19:25:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ALVENA PAMPAS
|
Lennartsson är klar 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-12 21:55:16  Lennartsson är klar 
Answer to: "Lennartsson är klar ;)"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, ALVENA PAMPAS
|
Hoppas inte, då blir det 200 kr på 7orna
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-13 17:37:04
|
|
|
Posted: 2009-11-13 17:37:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ALVENA PAMPAS
|
Som Alvena Pampas såg ut senast kan den inte förlora
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-11-13 18:39:10  Som Alvena Pampas såg ut senast kan den inte förlora
Answer to: "Som Alvena Pampas såg ut senast kan den inte förlora"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 4, ALVENA PAMPAS
|
Nej känns svårt att fälla den med det intrycket på näthinnan men Rulle Ru besegrade den väl sist de möttes?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 19:18:34  Som Alvena Pampas såg ut senast kan den inte förlora
Answer to: "Som Alvena Pampas såg ut senast kan den inte förlora"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Försöte du lura mig med Rulle ru? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 21:42:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men 71 % i nuläget och luktar dödens ? Vetifan om jag är så sugen på att spika då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 22:07:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MARSHAL HACKSTABLE
S 2, MARSHAL HACKSTABLE
|
Klass III innebär spontant en rejäl gardering. Speciellt en omgång när det finns andra starka favoriter. Min rysare här är 2 Marshall Hackstable. Spets o slut?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 23:33:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MARSHAL HACKSTABLE
S 2, MARSHAL HACKSTABLE
|
Analys V75-4: (Från Travnet)
Det finns ett par troliga vinnare i omgången, men jag väljer att spika den som jag hittar minst frågetecken kring. V75-4 är en final i den lägsta klassen och där har det ju skrällt förr, men den här gången tror jag på favoritseger för 4 Alvena Pampas. Han är en riktigt läcker liten krigare som jag gillar skarpt och insatsen senast var strålande. Då gick han i dödens på RIX FM-hästen Sanity, men kopplade grepp redan i sista sväng och trummade undan till en lätt seger.
Efter det har han inte startat på en månad vilket är det enda frågetecknet jag kan komma på, men det har inte framkommit något strul och jag litar på att säkre Per Lennartsson har ställt i ordning för den här uppgiften. ”Pelle” har ju också en härlig snurr på stallet för dagen och gör sällan några misstag i sulkyn och det känns mycket bra att ha en spik i hans säkra händer.
Läget bakom startbilen passar Alvena Pampas perfekt eftersom han öppnar bra och sedan tror jag att han tidigt får överta ledningen. Han kommer visserligen inte förbi Marshal Hackstable av egen kraft, men att det är en något sämre häst än Alvena Pampas vet Claes Svensson om och det låter som att han är intresserad av ryggen på favoriten.
Jag räknar med att det blir så, men det fina med Alvena Pampas är att han är helt oberoende av positioner och har bra segerchans även om det inte blir spets. Han blir klar favorit, men det ser ändå ut som att strecken sprids en del i det här loppet med sju-åtta hästar streckade över 10 procent vilket betyder att det finns bättre skrällpotential i ett par andra lopp.
Värsta motbudet rent kapacitetsmässigt är Rulle Ru som faktiskt besegrade Alvena Pampas regelrätt när de möttes på Solvalla i september. Då gick visserligen Alvena Pampas med bakskor (klart gynnad av barfota bak som det ska bli nu) men Rulle Ru var riktigt fin och avgjorde på bra sätt. Efter det har dock Rulle Ru gjort en start till och då fungerade han inte alls. Han är därför behandlad inför detta och inte så hårt vässad i jobben. Enligt tränare Wikström känns det inte lika bra som inför Solvalla och då blir det svårt att vinna mot Alvena Pampas igen.
För de som inte litar på mig och Per Lennartsson finns ett par andra intressanta motbud som inte blir så mycket streckade. Roach (allt bättre och ska gå barfota fram för första gången) och Gills Abbe (störd till galopp med mycket krafter kvar senast) är självklara streck om man garderar upp loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 23:44:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MAKES PEOPLE TALK
|
Antingen vinner Alvena Pampas eller Rulle Ru tämligen enkelt, annars så tror jag det kommer att skrälla - rejält. Åke lite optimistisk på 10 Makes People Talk, och det är en häst jag haft lite feeling för de senaste dagarna. Var nära att vinna i sin första v75-start från spets, men såg lite vek ut till slut när Daytona Ås vann. 4, 6 och 10 får duga för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-14 00:22:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MARSHAL HACKSTABLE
S 2, MARSHAL HACKSTABLE
|
STATISTIKBIBELN!
V75-4: Klass III, autostart, medeldistans
Klass III-finalen visar tydligt upp omgångens största skrällrisk. Den är inte jättestor, men den sticker ut bland de andra loppen i omgången. Här ”måste” det hända något. Statistik hittar vi på sidan 120. Rank 1-9 kan vara värda att strecka här.
Samtidigt är favoritchansen inte dålig alls, den snittar på 4/10. Förutsättningarna för 4 Alvena Pampas är inte dåliga, men han är bara 3 år gammal och sådana favoriter brukar ha det svårt. Vi har sett många sådana den senaste tiden och inte någon har lyckats infria. Statistik över hur det sett ut tidigare år finns på sidan 121. Tipsettan kan han ändå inte undvika, men vi garderar och håller tummarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-14 11:23:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, BARALS IT
S 4, ALVENA PAMPAS
|
Alvena Pampas kan ja inte tro på även om ja skulle vilja, han är nämligen 3 år och startar på V75 , de går emot mina "regler" . En interljuv med tränaren till Rulle Ru sa att han hade åtgärdats ännu lite grann och att hästen stått över några jobb och de va inte optimalt om han skulle gå ut här och vinna.. Dagens jättesusare MAKES PEOPLE TALK med robban som kör åt svanstedt någon som vet någon sko info på den?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-14 11:28:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ALVENA PAMPAS
S 2, MARSHAL HACKSTABLE
|
Så som Alvena såg ut sist så krossar han dessa från dödens likadant som sist!! 62% är ju fenomenalt bra!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|