Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Hur vinner man miljoner?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
B_Good Posted: 2009-01-23 02:17:23 Answer to: "jag är lite inne på att hård matchning kan ge resultat, ha"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Tycker mig se att toppstallen matchar hästarna lite oftare än åtminstonde mig själv o kakan ska vi inte tala om.. Så ja det kan ligga nåt i det
Reply
Soberano Posted: 2009-01-23 02:44:11 Answer to: "jag är lite inne på att hård matchning kan ge resultat, ha"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Kan så vara men då tror jag snarare att det efter tre lopp är "dags" att vinna/göra ett bra lopp därav detta fenomen. Visst kan det vara så att formstapeln har relativt liten betydelse på prestationen men samtidigt så är det ju för närvarande den enda indikatorn som finns att tillgå för att ha ett instrument där vi kan bedöma skaderisken och möjligheten att köra offensivt och fungerar inte den så känns det bättre att plocka bort den helt och ge oss fria händer att bedöma själva när vi tror att hästen är i form och kan laddas utan att riskera skada. Den indikatorn kan man ju läsa sig till själv genom att ha koll på träningssiffror och på det sättet så ser man ju när hästen är i form. Jag blir bara så störd av att det funkar att ge allt utan form och komma undan med det. IRL så brukar det också vara så att du behöver en periods återhämtning efter att ha tränat ner dig för att sedan efter denna återhämtningsperiod kunna få effekt. Funkar ju inte att träna stenhårt i gymmet i en 4 dagar och på den femte göra ett maxlyft eftersom kroppen då antagligen är alltför nedtränad för att palla detta.

Hursomhelst så skulle man kanske kunna skippa formstapeln och bara ha en pil som visar om formen går upp eller ner eller ligger oförändrad? Då får man själv försöka skaffa sig koll på var hästen befinner sig på "stapeln" genom att hålla koll på hur hästen tränar PLUS att det ska bli lättare att hästen skadar sig om man matchar för hårt när hästen inte är i form PLUS att formen bör inverka lite mer på prestationen. En häst ur form SKA INTE kunna stå för maxprestationer helt enkelt.

Det blev lite rörigt men nattjobb sliter på hjärnan
Reply
B_Good Posted: 2009-01-23 02:48:31 Answer to: "Kan så vara men då tror jag snarare att det efter tre lopp &aum"

Hallelujha Brother! Håller med i allt!
Reply
Posted: 2009-01-23 08:29:42

Became a member: 
Forum posts:
Men man vill ju ha formstapel för att veta hur man ska träna inte tvärt om. Jag vill ju inte behöva se på träningen för att veta formen. Då har jag ju tappat en dag.

Men varje spel dag är ju inte en RL dag. om du vilar i 2 RL dar så är det ju ganska många spel dagar.

Kan vi inte bara enas om att formen inte har med prestationen i lopp att göra?

+Gentleman puma gick upp 4.178 i form idag. Inte SÅ svårt att starta tätt.
Reply
B_Good Posted: 2009-01-24 00:55:52 Answer to: "Men man vill ju ha formstapel för att veta hur man ska träna inte"

WHAT!!!????
HUR FAN KAN EN HÄST GÅ UPP SÅ MYCKET I FORM?
Reply
Posted: 2009-01-24 01:39:25

Became a member: 
Forum posts:
secrets of the trade

eller 0% träning direkt efter lopp, som det också heter.
Reply
B_Good Posted: 2009-01-24 02:16:02 Answer to: "secrets of the trade :) eller 0% träning direkt efter lopp, som det"

O fan.. Men det är absurt ändå! Fast kanske det är den vägen man ska gå?
Reply
Posted: 2009-01-24 09:26:44 Answer to: "Vad har du emot att det är marknaden som styr priset? Vänstertank"

Became a member: 
Forum posts:
Det var ju så Grenka gjorde för att bli ett av toppstallen.. hade väl ingen direkt bra springare i sitt stall utan, köpte lite för kanske 300.000 - 500.000 som han sedan kunde få sålt till 1,3-1,9 mills.. det är bara att leta på marknaden så finns fynden..
Reply
1   [ 2 ]