Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2008-05-24
V75-4 Klass III, Final.
2. BONUS KÄLL 40% 33
Adielsson Erik
7. ICELAND 23% 0
Melander Stefan
5. HOT BROLINE 21% 48
Horpestad Tom
11. NARMO STREAMLINE 19% 43
Zackrisson Tommy
1. TANKER 17% 49
Svanstedt Ã…ke
4. JUNGLE GEORGE 12% 103
Eriksson Sören
6. SIMB TYRANT 10% 90
Kihlström Örjan
9. LUCKY LAVEC 6% 222
Goop Björn
8. GO D.SAMARA 3% 358
Wallin Tony
12. ZAC SEABROOK 3% 521
Edin Stefan
3. KEENA FRONTLINE 1% 999
Eriksson Ulf
10. B.B.S.CALLE 1% 999
Eskilsson Claes

Senast uppdaterad: 2008-05-24 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-4 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
tommie Posted: 2008-05-22 12:48:20 Answer to: "Spelar ingen roll hur det såg ut, han gick 14.4 vilket är en tömning fö"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 7, ICELAND
Tyckte det verkade som att du försökte övertyga mej eftersom du svarade på mitt inlägg.... Jag bryr mej inte om vad du tycker och vill inte övertyga dej om nånting därför brukar jag inte svara på dina inlägg lägre. Det skulle vara kanon om du kunde sluta svara på mina inlägg oxå för jag får inte ut nånting av att diskutera med dej eftersom jag tycker att du är dålig på att tippa och har fel nästan jämt. Mvh Tommie
Reply
Soberano Posted: 2008-05-22 13:08:51 Answer to: "Tyckte det verkade som att du försökte övertyga mej eftersom du svarade "

Forum posts: 7100

V 5, HOT BROLINE
Som du kanske såg så skrev jag det sista med glimten i ögat, övertyga kanske var fel ordval men man försöker väl alltid motivera sina analyser? Har aldrig utgett mig för att vara expert och kommer aldrig bli expert och har ingen större lust kritisera andras förmåga att hitta vinnare. Tycker inte att det är någon som skriver här som radar upp tipsvinnare på löpande band.....Vi sätter väl alla någon ide då och då, förutom du då som sätter i princip allt. Hur överlägsen är egentligen din ledning i oddsjakten?

Var hursomhelst inte min avsikt att reta upp dig och tycker nog att jag använt en ganska vänlig ton men låter gärna bli att svara på dina inlägg i fortsättningen om du inte vill ha svar från en novis som inte vet något.

MVH Peter
Reply
tommie Posted: 2008-05-22 13:18:56 Answer to: "Som du kanske såg så skrev jag det sista med glimten i ögat, övertyga k"
223
Benny
Eskilstuna

V 7, ICELAND
Sorry jag ångrade mej. Du får gärna kommentera mina inlägg. Blandade ihop dej me någon annan här inne... Och du har faktiskt rätt vinnare ibland.. Och du har alltid en vänlig ton här inne till skillnd från många andra här inne (även jag allt för ofta) Så fortsätt gärna att skriva till mej om du vill!
Reply
rotagg Posted: 2008-05-22 13:49:21

Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
Jättebra med lite info om näst senaste starten på hot broline, soberano.. Är ju bara den och iceland som visat lite startsnabbhet i lopparkiven.. Kan absolut vara spets o slut som du säger här..

Frågan är om melander har helstängt på igen och laddar för fullt.. Helstängt och dödens med en raklång tarzan då skulle inte jag vilja sitta i spets..

Örjan liftar med och rundar när 5 och 7 har kört klart.. Kan ju vara ett scenario..
Reply
Posted: 2008-05-22 15:41:44

Became a member: 
Forum posts:

V 9, LUCKY LAVEC
Iceland var nära galopp på upploppet & det kommer gå fortare nu, det är givet att gardera Iceland, helstängt på Iceland. Lucky Lavec barfota runt för 1:a gången.
Reply
Posted: 2008-05-22 16:16:06

Became a member: 
Forum posts:

V 5, HOT BROLINE
Jag kommer inte ens ta med Iceland som känns ju nu. Var inne på han förra gången, men nu är jag grymt tveksam.
Reply
Posted: 2008-05-22 17:00:48 Answer to: "Jag kommer inte ens ta med Iceland som känns ju nu. Var inne på han förr"

Became a member: 
Forum posts:

V 8, GO D.SAMARA
Dålig läge
Täta Starter
Tarzan?
tufft motstånd

Ja listan är lång, Iceland är i stor fara..
Reply
Andynalan Posted: 2008-05-22 19:21:13

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641

V 5, HOT BROLINE
Jungle George , Hot Broline , Narmo Streamline och Zac Seabrook känns hetast!
Reply
Posted: 2008-05-22 19:56:50

Became a member: 
Forum posts:

V 6, SIMB TYRANT
Robert Bergh tog nyligen sin första V75-seger för året, och av bara farten blev det en till samma dag. Här kommer en av segerhästarna ut igen, men tyvärr är Robert själv avstängd, och sätter upp Örjan Kihlström istället.

6 Simb Tyrant vann enkelt från ledningen senast på Dannero, och tog Robert Berghs första V75-seger för året. Har gått bra i ledningen, men fungerar fint även i ryggar. Hästen har tagit senaste loppet på rätt sätt, men man är inte nöjda med spåret, då han inte är speciellt startsnabb. Då hästen är stark, hoppas och tror jag att Örjan Kihlström kör framåt direkt, och det är inte otänkbart att han blir släppt till spets. Då ska det vara bra chans. Skulle han få svar i den offensiva styrningen, så lever han farligare. Outsider, som känns mycket streckvärd.
7 Iceland vann enkelt i lördags, och hade helt klart haft nytta av de två loppen innan. Tävlade då med helstängt, och barfota runt om som säkerligen hade effekt det också. Det verkar som han kan tävla så även denna gång. Hästen var inte slutkörd i mål senast, även om han schabblade med travet i sista sväng, och "Tarzan" tycker han hävdar sig mer än väl i nuvarande klass. Att det är tätt mellan starterna gör inget, säger han, då han är vältränad. Fyraåringen har kapacitet att klättra i klasserna, och tillhör de tidiga buden i loppet. Spåret är man inte nöjda med, men klaffar det räknar stallet med att man är i striden. Tidigt streck vid gardering.
11 Narmo Streamline har tänt till barfota för Tommy Zackrisson. Har tagit fyra segrar på sex starter för året. Felade senast, när han fick ta i honom i första sväng, men kändes dunderfin annars, säger Tommy. Nu hoppas han slippa störningar, och sänder framåt tidigt om det blir för dåligt tempo. Duger fint i klassen, och har vunnit från liknande lägen flera gånger tidigare. Tål att göra grovjobbet, och ska räknas tidigt.
5 Hot Broline var nära Jungle George senast som tvåa på samma tid, och verkar vara på gång. Har jobbat bra i veckan, och ganska snabb ut. Ska vara förbättrad till denna start, och Tom Horpestad låter ganska optimistisk, och tänker ge dem en match. Han hoppas på ledningen, och får han den stiger chanserna.
2 Bonus Käll har fått ett perfekt läge, och blir troligen loppets favorit med Erik Adielsson i vagnen, och Stig H, som tränar. Har gjort sju starter i år, och vunnit fyra av dessa. Var duktig vid segern senast, och ska hålla samma form som då. Näst senast blev han för laddad bakom bilen och galopperade som följd. Hur klarar han en skränig folkmassa? En fyraåring med hög kapacitet, som ska duga fint i denna klass. En tänkbar vinnare om man kan undvika dödens.
1 Tanker galopperade senast i körning mot kanonen Västerbo Paradise. Vann på V75 i loppet innan från dödens, och har helt klart styrka och kraft att blanda sig i segerstriden om han hittar ut från innerspåret. Åke Svanstedt kör åt Jenny Nordensson som vanligt. Hästen har ingen speed ännu, och lever mest på styrkan, vilken han kan få svårt att utnyttja från det här för honom besvärliga läge. Chans om det löser sig.

Spetsbud: 2 Bonus Käll som släpper till 5 Hot Broline?

Ranking
A-hästar
6 Simb Tyrant
7 Iceland

B-hästar
11 Narmo Streamline
5 Hot Broline
2 Bonus Käll
1 Tanker

C-hästar
4 Jungle George
8 Go.D.Samara
3 Keena Frontline

D-hästar
9 Lucky Lavec
10 B.B.S.Calle
12 Zac Seabrook

Reply
tommie Posted: 2008-05-22 21:36:49 Answer to: "Dålig läge Täta Starter Tarzan? tufft motstånd Ja listan är lå"
223
Benny
Eskilstuna

V 7, ICELAND
Det finns en ganska stor sak som talar till Icelands fördel oxå... Att han är överlägset bästa hästen i fältet.
Reply
Cherry Posted: 2008-05-23 15:07:34

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 5, HOT BROLINE
Stort avslag på Bonus Käll! 50% måste vara ett skämt!

För er som undrar vem som tar spets så blir det Keena Frontline som aldrig missat spets med öppet spår. Släpper dock till Hot Broline som är först framme och därifrån ska ses med toppchans!

Iceland måste givetvis med också.

Är inte Narmo Streamline lite för trög och stark för att vinna på snabb sommarbana under elitloppshelgen? Jag tror det och betalar inte för den.

Tror även Simb Tyrant kan få svårt. Hårdare emot, lite vingelspår och världens sömnigaste kusk

Reply
hogan Posted: 2008-05-23 16:15:12

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 7, ICELAND
Tror inte det är någon fara med uppbyggandet av Iceland och hans upplägg, han har tagits väldigt lugnt ett tag efter lite småstrul ifjol, ska väl palla ett par lopp barfota då tyker man, han tog inte ut sig ngt nämnvärt senast heller, faktum var att han var såå överlägsen, Melander körde på säkerhet efter att Iceland takta ur lite sista sväng men det var mer orutin än trötthet...detta är en kanon i grund och botten....ta med den vad ni än gör, fast även kanoner kan göra bort sig förstås men dom betalar sig i längden.....
Reply
hogan Posted: 2008-05-23 16:18:07

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 7, ICELAND
Gör han bort sig är Hot Broline en luring, sett dunderfin ut på slutet, samt Narmo Streamline som en bra dag kan runda o krossa allt från dödens.
Reply
Andynalan Posted: 2008-05-23 18:06:07

V 5, HOT BROLINE
Mycket öppet lopp där jag tar ställning , spikar nr 5 Hot Broline. Hoppas att han får överta spets och stannar där till mål. Motbud finns det gott om , mest rädd för Jungle George och Iceland !

Hoppas...
Reply
Cherry Posted: 2008-05-23 18:13:57

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 5, HOT BROLINE
Det är nog första gången jag tycker precis som dig Andynalan vilket tyvärr gör mig en smula orolig...

Spikar nog också Hot Broline. Kalasfin sist, får överta spets nu och leder länge.
Reply
Andynalan Posted: 2008-05-23 19:58:02 Answer to: "Det är nog första gÃ¥ngen jag tycker precis som dig Andynalan vilket tyvÃ"

V 5, HOT BROLINE
Jag spikar bara för att jag var tvungen för att ha råd och då såg jag att du trodde på Hot Broline , jag får tacka dig om den vinner ! Om den inte vinner så ska jag...nä vi struntar i det
Reply
Jimson Posted: 2008-05-23 20:09:28

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023

V 2, BONUS KÄLL
Bonus Käll vinner på ett eller annat sätt
Reply
Posted: 2008-05-23 20:16:57

Became a member: 
Forum posts:

V 5, HOT BROLINE
Andynalan och Grenka.. Måste säga att jag är inne på er linje!
Spik på främsta spetsbudet.. extra intressant när de är en 14%are
Reply
tommie Posted: 2008-05-23 20:35:05
223
Benny
Eskilstuna

V 7, ICELAND
Spika överlägset bästa hästen istället.. Iceland vinner detta från dödens utan problem.
Reply
Jimson Posted: 2008-05-23 20:38:13 Answer to: "Spika överlägset bästa hästen istället.. Iceland vinner detta frÃ¥n dÃ"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023

V 2, BONUS KÄLL
Bonus Käll kommer vara före Iceland...
Reply
1   [ 2 ]   3   4