[ 1
]
2
3
4
|
Travzonen
|
Posted: 2008-05-18 20:43:13
|
|
V75-4 | Klass III, Final. 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A 1. TANKER Svanstedt Åke 2. BONUS KÄLL Adielsson Erik 3. KEENA FRONTLINE Eriksson Ulf 4. JUNGLE GEORGE Eriksson Sören 5. HOT BROLINE Horpestad Tom 6. SIMB TYRANT Kihlström Örjan 7. ICELAND Melander Stefan 8. GO D.SAMARA Wallin Tony 9. LUCKY LAVEC Goop Björn 10. B.B.S.CALLE Eskilsson Claes 11. NARMO STREAMLINE Zackrisson Tommy 12. ZAC SEABROOK Edin Stefan
Turordning: 12-1-11-4-8-2-7-5-6-9-3-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-18 21:26:14 V75-4 | Klass III, Final. 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A 1. TANKER Svanstedt Åke 2. BONUS KÄLL Adielsson Erik 3. KEENA FRONTLINE Eriksson Ulf 4. JUNGLE GEORGE Eriksson Sören 5. HOT BROLINE Horpestad Tom 6. SIMB TYRANT Kihlström Örjan 7. ICELAND Melander Stefan 8. GO D.SAMARA Wallin Tony 9. LUCKY LAVEC Goop Björn 10. B.B.S.CALLE Eskilsson Claes 11. NARMO STREAMLINE Zackrisson Tommy 12. ZAC SEABROOK Edin Stefan
Turordning: 12-1-11-4-8-2-7-5-6-9-3-10
Answer to: "v75:106:4"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, GO D.SAMARA
|
Narmo Streamline, blir nog härligt bortglömd pass upp..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-18 21:55:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, HOT BROLINE
|
Den dummade sig rejält i värmningen på Åby senast. Mycket tveksamt intryck, galopp i loppet dessutom. Missgynnad rejält av bakspår? Pratar om Narmo.
Jungle George har ju gått väldigt bra.
Hot Broline hade en vass spurt senast.
Iceland ruskigt fin senast likaså Simb tyrant som var okörd - nu Örjan upp!
Tanker är kapabel.
Öppet lopp, hmm.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-19 03:42:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, HOT BROLINE
|
Har rekat lite mer och kommit fram till att:
Keena Frontline, Go D.Samara, Lucky Lavec (trots Goopen), B.B.S.Calle, Narmo Streamline (inte ngt bra intryck senast och är kraftigt lägesmissgynnad + kusken denna dag) och Zac Seabrook inte ska ha med segerstriden att göra.
Det betyder att det "bara" finns sex troliga vinnare av loppet kvar,
1,2,4,5,6,7.
Iceland är lite småtveksam, täta starter, svårt läge, Stefan Melander radar väl inte upp segrar på löpande band?
Simb Tyrant har inte riktigt visat botten, hur bra är den egentligen? Kanske inte är något extra precis? Får knappast spets nu,
Då återstår fyra stycken som höjer sig lite över mängden:
1,2,4,5. De fyra bästa spåren. Varför kör Sören Eriksson Jungle George nu? Knappast en förbättring, men den var riktigt bra senast.
Chanslåst på 1,2,4,5?¨
Ser ut att kunna vara ett flerbongsläge på lördag.
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-05-19 05:00:29  Har rekat lite mer och kommit fram till att:
Keena Frontline, Go D.Samara, Lucky Lavec (trots Goopen), B.B.S.Calle, Narmo Streamline (inte ngt bra intryck senast och är kraftigt lägesmissgynnad + kusken denna dag) och Zac Seabrook inte ska ha med segerstriden att göra.
Det betyder att det "bara" finns sex troliga vinnare av loppet kvar,
1,2,4,5,6,7.
Iceland är lite småtveksam, täta starter, svårt läge, Stefan Melander radar väl inte upp segrar på löpande band?
Simb Tyrant har inte riktigt visat botten, hur bra är den egentligen? Kanske inte är något extra precis? Får knappast spets nu,
Då återstår fyra stycken som höjer sig lite över mängden:
1,2,4,5. De fyra bästa spåren. Varför kör Sören Eriksson Jungle George nu? Knappast en förbättring, men den var riktigt bra senast.
Chanslåst på 1,2,4,5?¨
Ser ut att kunna vara ett flerbongsläge på lördag.
Answer to: "Har rekat lite mer och kommit fram till att:
Keena Frontline, Go D.Sa"
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
Tanker kan absolut inte öppna och om han ska vinna måste han backa sist och runda fältet, inte troligt..
Att plocka bort simb tyrant. som du säger inte har visat botten och som enligt mig är den kapablaste hästen i loppet, känns farligt om man ska ha 7 rätt..
Keena frontline spetsar i starten men släpper till den som är först fram.. Hot brolines startsnabbhet är svårbedömd men öppnade hyggligt som treåring iaf.. Jag tror att Iceland kan vara först fram vid full laddning och sedan måste det vara hästen att slå om nu inte förra veckans lopp sitter i benen..
Tycker ändå att loppet känns öppet och den stora garderingspennan åker troligen fram..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-20 21:37:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, SIMB TYRANT
|
6 Simb Tyrant är min vinnare i loppet, även om stallet ligger lågt, och Bergh är avstängd.
7 Iceland ska vara överlägsen enligt Tarzan.
2 Bonus Käll och 5 Hot Broline bör också med. Jag kanske chansspikar Kihlström, som ser mycket streckvärd ut just nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-21 09:04:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker det här loppet ser vrålöppet ut på förhand. Iceland vann senast utan att någon direkt trodde på han. Jag misstänker att det var en engångsföreteelse.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-21 20:06:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ICELAND
|
iceland bombetta 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-21 20:20:14  iceland bombetta 
Answer to: "iceland bombetta:D"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 7, ICELAND
|
Kan bara hålla med!! 
|
|
Reply
|
|
SHasth
|
Posted: 2008-05-22 05:30:40
|
Became a member: 2008-03-31
Forum posts: 407
V 2, BONUS KÄLL
|
Kan också bara hålla med om att 7 ICELAND är en spik. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-22 07:59:05  Kan också bara hålla med om att 7 ICELAND är en spik. 
Answer to: "Kan också bara hålla med om att 7 ICELAND är en spik.:)"
|
Forum posts: 7100
V 5, HOT BROLINE
|
Täta starter, vingelläge, formtoppade konkurenter som siktat länge på detta loppet, Melander tar 3:e raka på rikstoton? Känns inte het tycker jag. Min vinnare är HOT BROLINE som varit riktigt bra i år och har nu dragit ett bra spår. Spets och slut! Öppnade 09.5 första 500,14,5 1000 näst senast och vann ändå lätt. Veckans riktiga ide.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 10:37:52  Täta starter, vingelläge, formtoppade konkurenter som siktat länge på detta loppet, Melander tar 3:e raka på rikstoton? Känns inte het tycker jag. Min vinnare är HOT BROLINE som varit riktigt bra i år och har nu dragit ett bra spår. Spets och slut! Öppnade 09.5 första 500,14,5 1000 näst senast och vann ändå lätt. Veckans riktiga ide.
Answer to: "Täta starter, vingelläge, formtoppade konkurenter som siktat länge på d"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, HOT BROLINE
|
Soberano är het!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-22 10:39:11
|
V 7, ICELAND
|
Iceland är klasser bättre än Hot Broline.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 10:49:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, HOT BROLINE
|
Iceland stapplade 17.0 sista 500m förra loppet och orkade vinna då mot ett motstånd som måste vara sämst på år.
Dessutom så är jag tveksam till att hans fötter klarar av två toklopp på sju dagar.
För mig är det ett avslag utan dess like. Jag drar till med Jungle George här.
Narmo Streamline, 8%? fynd.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-22 11:11:00
|
V 7, ICELAND
|
Iceland stapplade... hahaha! Vann okörd på 1.14.4 mycket mer kan man inte begära...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-22 11:36:44  Iceland stapplade... hahaha! Vann okörd på 1.14.4 mycket mer kan man inte begära...
Answer to: "Iceland stapplade... hahaha! Vann okörd på 1.14.4 mycket mer kan man inte"
|
V 5, HOT BROLINE
|
Visst men faktum är att 7 dagar är en MYCKET kort återhämtningsperiod och jag tror knappast han kommer få ngt lätt lopp därifrån och då vinner han inte mot hästar som preparerats inför detta.
Senast det var finaler var bland annat CARMEL, GOLDEN TILLY, COCTAIL ZON och TEMANYL väldigt hårt betrodda efter imponerande insatster på gävle veckan innan och ingen av dessa gjorde om den prestationen så tätt inpå den starten. Det är ingen slump att dom behöver mer än 7 dagar för att åter kunna tävla på topp efter en prestation nära max.......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-22 11:48:00  Visst men faktum är att 7 dagar är en MYCKET kort återhämtningsperiod och jag tror knappast han kommer få ngt lätt lopp därifrån och då vinner han inte mot hästar som preparerats inför detta.
Senast det var finaler var bland annat CARMEL, GOLDEN TILLY, COCTAIL ZON och TEMANYL väldigt hårt betrodda efter imponerande insatster på gävle veckan innan och ingen av dessa gjorde om den prestationen så tätt inpå den starten. Det är ingen slump att dom behöver mer än 7 dagar för att åter kunna tävla på topp efter en prestation nära max.......
Answer to: "Visst men faktum är att 7 dagar är en MYCKET kort återhämtningsp"
|
V 7, ICELAND
|
Som du kanske såg så skrev jag att jag tyckte att Iceland såg okörd ut... Hade han varit tömd så hade jag absolut hållt med dej! Men Melander behövde knappt röra Iceland och när han visslade på honom så drygade han ut på upploppet. Verkar inte som att han behöver något lätt lopp heller för att vinna detta... Han åker nog fram i dödens och vinner på en tid strax under 1.14. Detta är en kanon som som är uppe i guld om ett år om han får vara frisk och hel! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 12:11:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
melander fick ju kämpa för att iceland inte skulle gå i galopp senast, hästen var slut
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-22 12:18:48  melander fick ju kämpa för att iceland inte skulle gå i galopp senast, hästen var slut
Answer to: "melander fick ju kämpa för att iceland inte skulle gå i galopp senast, h"
|
V 7, ICELAND
|
Var ditt första inlägg lika dumt som det andra? hahahaha
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-22 12:22:00  Som du kanske såg så skrev jag att jag tyckte att Iceland såg okörd ut... Hade han varit tömd så hade jag absolut hållt med dej! Men Melander behövde knappt röra Iceland och när han visslade på honom så drygade han ut på upploppet. Verkar inte som att han behöver något lätt lopp heller för att vinna detta... Han åker nog fram i dödens och vinner på en tid strax under 1.14. Detta är en kanon som som är uppe i guld om ett år om han får vara frisk och hel! 
Answer to: "Som du kanske såg så skrev jag att jag tyckte att Iceland såg okörd ut."
|
V 5, HOT BROLINE
|
Spelar ingen roll hur det såg ut, han gick 14.4 vilket är en tömning för alla utom elithästarna och detta är inte en elithäst ännu. Han var sjukt nära galopp i sista kurvan senast och vad det berodde på vet jag ju inte men är väl tveksamt om han pallar barfota igen. COKTAIL ZON som jag nämde tidigare skulle heller inte vara tömd enligt expertisen men mäktade ändå inte med att plocka ner den lite veke COBRA KEJS, loppet satt i benen.
Du får gärna spika ICELAND igen men jag kommer inte plocka med den och skäms gärna om han mot förmodan skulle lyckas vinna på lördag men övertyga mig kommer du inte lyckas med 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|