1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2007-12-11 23:12:18  "Svårt eller helt omöjligt?!? Den som sätter en spik här har ett otroligt starkt system så jag blundar och kladdar bara för en... Vår sweep! DAGS NU!"
Ja,med ska han. Bra häst, bra spår, bra kusk. Min 1:a (6% nu), men vet ej om jag vågar singla (klass III)
Answer to: ""Svårt eller helt omöjligt?!? Den som sätter en spik här har ett o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det finns 3 riktigt bra spikar denna omgång. Den ena i denna avdelning, Vår Sweep. Kan inte förklara exakt varför men jag har haft med den de 2 senaste gångerna på v75 och den har inte gjort bort sig. Nu spår 6 och Guppen i Lådan. Övriga spikar blir Sembs Gregory och Earl Tilly. Måste ev.gardera Earl med Lovely "open stretch" Conch, det är ju tråkigt att ev. spricka i första. "v75 kung tipset" är dock redan inlämnat innan dessa uppenbarelser dök upp. Min rysare till 8-10% rensning är Staro America.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-11 23:15:11
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
hur och varför är vår sweep en "bra" spik? förstår jag verkligen inte,,,har hittils inte kunnat hävda sig på v75 och för 2 starter sedan fick han ett drömlopp och kunde absolut inget. SÅ det vore kul med en motivering....
de andra 2 kan jag förstå(även om jag inte håller med)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-12 22:36:40  hur och varför är vår sweep en "bra" spik? förstår jag verkligen inte,,,har hittils inte kunnat hävda sig på v75 och för 2 starter sedan fick han ett drömlopp och kunde absolut inget. SÅ det vore kul med en motivering....
de andra 2 kan jag förstå(även om jag inte håller med)
Answer to: "hur och varför är vår sweep en "bra" spik? förstår ja"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jämna insatser, härdad i v75, kuskplus, spår 6, motståndet inte avskräckande, känslan är att det är dennes tur. Men det är en tuff spik - det håller jag med om. Det var i och för sig även Real Desire då Saida i Norrland drog in 45 millar...Vi får la se på lördag. Va tror du själv då?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-12 23:05:35
|
|
nu är goops struken, så kanske. Men jämna insatser är väl inget plus? tycker hästen har gått ganska dåligt i de flesta loppen. Värmer som en demon och presterar sämre.
tror erik spetsar med domino eson, då ligger troligen örjan i skiten sedan.
1,2,6,7,9 ska med på systemet,svårt att ranka inbördes.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-12-13 04:30:34
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Känner mig rätt bortkommen här.. Vem spetsar? Vem får OS?
Vår Sweep med Örjan o framspår kanske är en skoj chansspik?
Men en rejäl gardering med nåra riktiga susare typ Easy Lime o Gelmir Pil kanske? Åke? Ludde? Chansar nog bort favoriten lite sådär omotiverat.. Eller kort sagt HJÄLP.. Hur gör man?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 11:46:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kliar mig fortfarande i huvudet över detta lopp. Men jag tycker helt klart att Leonas Yeti är klart överstreckad. Vann knappt ett intetsägade lopp senast & är favorit nu på V75. Känns svag för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 12:05:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag hade ju tänkt att spika Domino Esson sedan jag såg programmet. Men när denna häst flög upp i 40 % och plötsligt blev favorit sedan jag börjat lovorda den så är det inget spikalternativ längre. Jag garderar med Kung Fjalar, som för övrigt är det enda loppet där Svandstedt får komma till vinnarcirkeln och förklara varför varken Earl Tilly eller Alvena Käll vann  .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 15:32:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Låter riktigt possetivt på Vår Sweep. Var sjuk innan förra starten och är mkt bättre nu är även snabb ut och nu körs han ju med en riktig kusk.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 18:41:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Synd att det blev sånt skrik på Domino Eson...riktigt "kommunare" denna omgång. Tror han har riktigt bra chans nu när Quiesolo Gwen är struken.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-14 18:53:28
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Fan! Jag har tänkt spika vår sweep hela veckan. Speciellt när han i början av veckan var streckad på under 10% men nu som 40% så känns han ju inte lika rolig längre för han lär väl knappast ha 40% vinstchans eller? Men han tar ju spets och örjan lär ju släppa sen och hur han sen ska förlora är svårt att se
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-14 19:30:12
|
|
nä, för att om han ska ha spets så kommer det att kosta mycket då ludde mycket gärna vill ha spets med lass inspiration.
nästan ett avslag på Vår sweep då han inte visat något alls mot bättre hästar på v75 och är tveksam på om den är bättre än luddes.
känns som om Najo streamline får loppet, ska kolla om han ska gå barfota imorg, i så fall är han tidig på systemet.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-14 19:45:58
|
|
Vår sweep är mkt snabbare första biten än lass inspiration så han kommer definitivt ner till sargen och sen får han gärna släppa till en Ludde som håller tempot uppe och vägrar släppa någon förbi sig. Sen säger det bara sweep på upploppet! Najo tror jag är för ospeedig och entaktad för en open stretch bana där speed är ännu mer utslagsgivande.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-14 20:09:51
|
|
som sagt, beror på vilket tempo det blir och hur dem kör i starten, det är 2640m och det kan bli mycket trötta ben av dem som är där framme.
jag tror inte att ludde drar upp tempot förren sista 400 eller något om han får överta spets.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-14 20:43:23
|
|
Jag har slutat gissa hur Ludde ska köra för han gör aldrig som man tror i alla fall
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-14 20:59:24  Jag har slutat gissa hur Ludde ska köra för han gör aldrig som man tror i alla fall
Answer to: "Jag har slutat gissa hur Ludde ska köra för han gör aldrig som man tror "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
visst e det kul att ludde finns! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 21:35:38  visst e det kul att ludde finns! 
Answer to: "visst e det kul att ludde finns! ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är skitkul. Problemet är att han säger ALLTID att hans hästar "har bra chans" eller liknande. Så man vet ALDRIG när det stämmer. Man kanske alltid ska spika Ludde för ibland har rätt!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-14 21:41:27  Det är skitkul. Problemet är att han säger ALLTID att hans hästar "har bra chans" eller liknande. Så man vet ALDRIG när det stämmer. Man kanske alltid ska spika Ludde för ibland har rätt!
Answer to: "Det är skitkul. Problemet är att han säger ALLTID att hans hästar ""
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
det kanske man ska...  tycker det är rolidare än dom som aldrig tror på chans... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 22:15:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
gabba,
Ludde tror inte alltid på chans, han gör det bara väldigt ofta. Men så är han ofta därframme i slutändan när han trott på chans också. Jag ser honom som både en ytterst seriös tippare och en skön prick i den iband lite småtrista travvärlden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 23:28:59  gabba,
Ludde tror inte alltid på chans, han gör det bara väldigt ofta. Men så är han ofta därframme i slutändan när han trott på chans också. Jag ser honom som både en ytterst seriös tippare och en skön prick i den iband lite småtrista travvärlden.
Answer to: "gabba,
Ludde tror inte alltid på chans, han gör det bara väldigt ofta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
men han kan inte köra häst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-15 00:05:01 Edited(1): 2007-12-15 00:05:26  Det är skitkul. Problemet är att han säger ALLTID att hans hästar "har bra chans" eller liknande. Så man vet ALDRIG när det stämmer. Man kanske alltid ska spika Ludde för ibland har rätt!
Answer to: "Det är skitkul. Problemet är att han säger ALLTID att hans hästar ""
|
Became a member:
Forum posts:
|
Samma med Westholm, rankar oftast upp sina egna hästar. Han ser så lugn ut men anar en annan sida...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|