[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2007-12-09 23:06:23
|
|
V75-3 | Guldklappen (Gulddivisionen, försök 6). 1:A PRIS 150 000 kr 2140 A 1. TOP TEN Uhrberg Thomas 2. BAR CODE Adielsson Erik 3. FAVORIT Takter Johnny 4. SKOGANS JOKER Untersteiner Peter 5. CONNY NOBELL Goop Björn 6. FIRST WISE AS Kihlström Örjan 7. ACCLAIM Eriksson Håkan 8. ARRAS Söderkvist Stefan 9. LILL ADOLF Midtfjeld Per Oleg 10. FINDERS KEEPERS Svanstedt Åke
Turordning: 8-7-9-4-10-2-1-5-3-6
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-09 23:07:27
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Äntligen Conny!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-09 23:09:38
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
fan inte bra detta,,,hur ska jag kunna spika conny om du tror på den? helvete!
haha, ser ut som en bra chans, spelar lite med hjärtat och lite med hjärnan. Tror på spets o slut, borde hålla ut arras från start om han är på humör för dagen.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-09 23:11:22  fan inte bra detta,,,hur ska jag kunna spika conny om du tror på den? helvete!
haha, ser ut som en bra chans, spelar lite med hjärtat och lite med hjärnan. Tror på spets o slut, borde hålla ut arras från start om han är på humör för dagen.
Answer to: "fan inte bra detta,,,hur ska jag kunna spika conny om du tror på de"
|
Forum posts: 5430
|
Du kan ju spika acclaim om du vill... 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-09 23:16:24
|
|
haha, den var kul den, krävs nog en jäkla massa öl och lite vodkashot innan jag blir tillräckligt omdömeslös för att spika en häst som acclaim.
ett kul bud är Bar code annars, kom ju sist senast pga goop körde så hästen får man ju förlåta. Vem sätter sig liksom i vinnarhålet med favoriten?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 00:47:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
återigen ett jävla pisslopp tycker nästan att silver ser vassare ut. finns det bara en gnutta form hos conny så vinner han eller? har inte kollat distansen än.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-12-10 08:02:12
|
Forum posts: 7100
|
Borde väl bli ganska bekvämt för Conny om inte Untersteiner trycker livet ur han med Skogans som ju har toppform men om Conny är i närheten av formen så borde han vinna ganska enkelt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 09:50:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja vågar dom syna Conny här och ge han lite spö ifrån dödens?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 13:03:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kanske "Hockey" har läst här forumet & trycker upp tempot i dödens för att visa vilken kanon han har
Skämt å sido, så ser detta ut att bli ett blufflopp för Conny Nobell. Fast det såg ju vikt ut för Prime i helgen också, så det är väl kanske en "skum" bana som kan röra om i grytan. Hade Ludde fortfarande haft Lill Adolf i träning kanske det sett annorlunda ut 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 14:06:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alltså.. jag gillar också Conny, men allvarligt.. dom han slog sist är ju inga monster direkt, vill inte låta negativ, men va faan.. han har ju svikit förr.
Sen undra jag om Bar code är tillräckligt snabb för att få rygg på Conny.. Alltså det här med open stretch.. vad tycker ni om det egentligen?? Själv tycker jag att det rent sportsligt är mycket roligare och mer spännande, men spelmässigt blir det ju numera ofta bra mycket dyrare än innan, fast visst är det kul att man får tänka till lite.. känns ju som att "Spets o slut" kommer försvinna lite. //Kacke
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 15:03:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Conny Nobell spik eller så får man ta massvis med hästar.
Min fidus är Finders Keepers, gör aldrig ett dåligt lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 22:01:18  fan inte bra detta,,,hur ska jag kunna spika conny om du tror på den? helvete!
Answer to: "fan inte bra detta,,,hur ska jag kunna spika conny om du tror på de"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan han hålla ut arras? vinklad vinge på åby?.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 22:03:13  Kan han hålla ut arras? vinklad vinge på åby?.
Answer to: "Kan han hålla ut arras? vinklad vinge på åby?."
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var EXAKT det jag satt å tänkte på..  Fast jag tror söderkvist tar täten, släpper till Conny (open strecth)... för conny sista biten brukar han var stum.. kommer ni ihåg ( prime slog honom från rygg på ledaren)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 22:06:34  det var EXAKT det jag satt å tänkte på..  Fast jag tror söderkvist tar täten, släpper till Conny (open strecth)... för conny sista biten brukar han var stum.. kommer ni ihåg ( prime slog honom från rygg på ledaren)
Answer to: "det var EXAKT det jag satt å tänkte på..:D Fast jag tror söderkvist ta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja va fan då behöver man ju inte spela conny när en sån skithäst tak ner han.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 23:13:24  Ja va fan då behöver man ju inte spela conny när en sån skithäst tak ner han.
Answer to: "Ja va fan då behöver man ju inte spela conny när en sån skithäst tak n"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror att jag har en lösning, vissa har redan varit inne på det. Söderkvist gör en Svanstedt (Torvald Palema) och kör till rejält med Arras till spets. Släpper sedan till Conny och fiskar med till upploppet då han rycker tussarna o skenar iväg till 1 längds vinst. Vem kunde tro att Arras skulle slå Conny Nobell för 2 år sedan???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 23:37:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som flera redan varit inne på, Arras från spets/open stretch är given. Skogans Joker är också tidig. Acclaim kan man inte heller räkna bort men han får det svårare nu med open stretch och han lär hamna ganska långt bak. Finders Keepers vinner väl aldrig från spår tio i det här gänget? Jag vill se Conny Nobell prestera lite innan jag köper honom som jättefavorit (vilket han lär bli). Äh, spik på Arras!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-10 23:47:48  Som flera redan varit inne på, Arras från spets/open stretch är given. Skogans Joker är också tidig. Acclaim kan man inte heller räkna bort men han får det svårare nu med open stretch och han lär hamna ganska långt bak. Finders Keepers vinner väl aldrig från spår tio i det här gänget? Jag vill se Conny Nobell prestera lite innan jag köper honom som jättefavorit (vilket han lär bli). Äh, spik på Arras!
Answer to: "Som flera redan varit inne på, Arras från spets/open stretch är g"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jooo....det blir väll som idag: helgarderar Quantum Oliver (Färjestad) som vinner lätt!
Sen missar man i något annat lopp pga att man inte har råd att gardera...
I nuläget tror jag att Conny vinner lätt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-11 00:18:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
För mig beror det på Hur stor favorit conny blir, blir han över 60% måste han garderas. Det är ett svårläst lopp finns säkert många som vill försöka nu när de tror sig ha chansen eftersom formen är difus.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-11 07:04:39
|
|
haha, ni få tro att arras besegrar conny om ni vill,,,,tror inte att det blir aktuellt
när conny förlorade mot prime, nja, vad ska man säga? det loppet var slut efter 500m när svanstedt hade kört sönder conny och prime fick en fint lopp i vinnarhålet. Vem ska köra ijhäl conny här då? finns INGEN som har häst till det, speciellt ingen kusk för det heller^^
visst finns chansen att söderkvist lyckas spetsa och sedan svarar ut conny i dödens, då KANSKE kan conny förlora mot arras. Men om conny är på humör så finns det inte en chans i världen att arras tar 1 längd, eller ni har glömt att conny nobell har svarat ut en sådan häst som steinlager i elitloppet???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-11 08:43:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kul att se Conny igen, hoppas på en fin insats direkt, vågar dock inte spika.
Tror som alltid att Acclaim är farlig i halvbilliga guldlopp. Sedan är väl Arras min tipsetta med.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|