1
[ 2
]
3
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-19 16:44:34
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Det här är fullständigt vansinne silver, vad fan håller du på med? Du ska ju absolut inte vara moderator om du inte kan ta nån som helst kritik. Stänga av ddmannen för att han ger dig kritik i en säljtråd? Det är maktmissbruk. Och stänga av Medeltid för att han yttrar sig om hur det här har skötts? Det här är fanimej inte en diktatur och det ska du ha klart för dig  Är du så mesig att du inte kan ta lite kritik när du faktiskt skapar en tråd på ett öppet forum (vill du inte ha kritik, starta inte en tråd) så är du helt fel man för moderatorskap.
Faktum är att jag frågade enbart Eriksson om att bli moderator för att jag tyckte att det var en dubbel katastrof nu när även du blivit det och inte bara tenava.
Hur som helst ska du skämmas för det här silver, jag kommer också maila Eriksson, så får vi i slutändan se vem han tror är den mest seriösa TZ-spelaren av oss. Jag öppnar den här tråden igen för ditt påhopp för att sen stänga tråden är så jävla fegt, jag blir riktigt lack på dig faktiskt. Idiot!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-19 16:46:20
|
|
Jag stänger dessutom av dig i 24 timmar silver, så att du förhoppningsvis inte kan stänga den här tråden igen. Om det skulle råka kosta mig mitt moderatorskap, so be it, jag anser att du är en fullständig katastrof som moderator i hur du har agerat här.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2013-11-19 17:03:17
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Snyggt Cherry, att du står upp för det fria ordet.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-19 17:04:45
|
|
Jag har skrivit till Eriksson om det här och gett honom min sida, och sagt att om han vill ta bort mig som moderator så är det helt ok, men jag hoppas han tar bort silver också. Att jag inte gillar tenava som moderator har jag väl inte heller gjort nån hemlighet av genom åren, men har svårt att se att han försvinner.
Däremot har jag gett honom några namn på användare som jag tror hela zonen uppfattar som trovärdiga och skulle passa som moderatorer. Men vi får se vad Eriksson säger.
|
|
Reply
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2013-11-19 18:55:55
|
Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
|
Vissa moderatorer lägger för stort fokus på att synas och att få använda sin "makt"...pinsamt när man läser vissa grejer ibland.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-19 19:11:45
|
|
Tycker att ni som har åsikter ska skriva till Eriksson också så att han får en klar bild över situationen. Spelar ingen roll vad era åsikter är. Om ni tycker jag är en fullständig idiot så skriv det. Tycker ni silver ska bort, skriv det. Det är nog inte så lätt för Eriksson att skapa sig en åsikt baserat på två "vittnesmål". Det viktigaste är att majoriteten av användarna är nöjda. Så ta och skriv till Eriksson, nån gång läser han det även om det tar tid.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2013-11-20 18:28:16 Edited(1): 2013-11-20 18:29:39
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Varför inte lägga upp en omröstning:
Moderatorer Kvar Bort
Kalle.................. X
Nina........... X
Så kan de som vill rösta enligt ovan, bara och "bluppa" i önskat val. Så slipper Eriksson läsa tiotals??? mail. Därefter bör det finnas ett underlag att ta ställning till.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-20 18:47:48  Varför inte lägga upp en omröstning:
Moderatorer Kvar Bort
Kalle xxx
Nina xxx
Så kan de som vill rösta enligt ovan, bara och "bluppa" i önskat val. Så slipper Eriksson läsa tiotals??? mail. Därefter bör det finnas ett underlag att ta ställning till.
Answer to: "Varför inte lägga upp en omröstning:
Moderatorer Kvar"
|
|
Kanske. Men då är problemet att folk som inte kommer till forumet bara klickar på nåt namn utan att veta nånting om vad som har hänt och vad som är problemet, eller vilka vi är. Klickande bara för skojs skull m.a.o.
Jag tycker att samtliga moderatorer ska bort, utom B_Good. Jag, tenava och silver kommer aldrig i helvetet kunna samarbeta så alla vi tre borde bort. In med lugna typer som t.ex Kazlauskas, simon, Medeltid, spanarn, ddmannen, Mikihisa, larockma osv osv osv, då blir allt lugnt.
Men har vi kvar silver så kan vi se fram emot en travzon där man inte får kritisera bl.a hans trådar eller moderatorernas insatser, och så KAN vi inte ha det.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2013-11-20 19:34:17  Kanske. Men då är problemet att folk som inte kommer till forumet bara klickar på nåt namn utan att veta nånting om vad som har hänt och vad som är problemet, eller vilka vi är. Klickande bara för skojs skull m.a.o.
Jag tycker att samtliga moderatorer ska bort, utom B_Good. Jag, tenava och silver kommer aldrig i helvetet kunna samarbeta så alla vi tre borde bort. In med lugna typer som t.ex Kazlauskas, simon, Medeltid, spanarn, ddmannen, Mikihisa, larockma osv osv osv, då blir allt lugnt.
Men har vi kvar silver så kan vi se fram emot en travzon där man inte får kritisera bl.a hans trådar eller moderatorernas insatser, och så KAN vi inte ha det.
Answer to: "Kanske. Men då är problemet att folk som inte kommer till forume"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
Att jag inte är någon beundrare av silver har nog framgått i våra debatter i hans tidigare överpristrådar. Jag har ingen aning om hans ålder eller vem han är men min uppfattning jag skapat i dessa debatter är att han kan inte vara gammal eller särskilt mogen/vettig.
Så då måste jag få undra vilka kriterier som krävs för att bli en moderator? Jag tappade hakan när jag såg att silver blivit moderator och insåg att det nog bara var en tidsfråga innan nåt skit hände, dock kom det lite snabbare än jag trott
Men någon som vet, svara gärna på min fråga.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-20 19:50:10  Att jag inte är någon beundrare av silver har nog framgått i våra debatter i hans tidigare överpristrådar. Jag har ingen aning om hans ålder eller vem han är men min uppfattning jag skapat i dessa debatter är att han kan inte vara gammal eller särskilt mogen/vettig.
Så då måste jag få undra vilka kriterier som krävs för att bli en moderator? Jag tappade hakan när jag såg att silver blivit moderator och insåg att det nog bara var en tidsfråga innan nåt skit hände, dock kom det lite snabbare än jag trott
Men någon som vet, svara gärna på min fråga.
Answer to: "Att jag inte är någon beundrare av silver har nog framgått"
|
|
Det är nog bara att maila Eriksson och be på ett någorlunda snällt sätt.
Jag PM-växlade lite grann med Eriksson efter nån bugg, minns inte vilken det var nu, men jag frågade om han behövde hjälp med driften av zonen i någon mån och kollade vad som skulle krävas. Han sa att man måste nog vara expert i PhP-programmering, vilket jag inte är, och då frågade han om jag ville bli forummoderator. Jag tackade nej.
Men någon månad senare när silver blev moderator så tänkte jag precis som du, Jonte, att något skulle hända. Då skrev jag till Eriksson igen och sa att jag visst kan tänka mig att bli moderator. Och här sitter vi nu, delvis pga mig själv men mest pga att silver är den han är.
Så nä, det krävs nog inte så mycket kriterier. Eriksson säger själv att han har dålig koll på forumdelen - vilket vi alla nog visste - och ibland blir det fel. Han har väl inte tid att göra en riktig personbedömning på folk utan får skjuta från höften med såna beslut, och tycker nog det är bra att kunna delegera en del av ansvaret till oss användare. Och den här gången gick det väl inte så bra.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-11-20 19:54:15
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
Det här är enkelt. forum moderatorer har rätt att, stänga av folk på forumet. Om man anser att någon brutit mot forumreglerna. Om man sen anser att en moderator gjort fel, så ska man skriva privat mejl till Eriksson. Sen är det upp till han att avgöra, vad som är rätt eller fel. Antingen så, tycker Eriksson att fel har begåtts och så delar han ut en varning, eller stänger av som forum moderator. Eller så har inget fel begåtts och man fortsätter som forum moderator punkt! Det är absolut inte meningen att en annan moderator, snackar öppet skit om en annan moderators beslut, eller för den delen stänger av en annan moderator. Det du har gjort är helt oacceptabelt. Det jag kan ha gjort i värsta fall är en missbedömning av avstängning, vilket jag dock inte gjort enligt mina egna bedömningar.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2013-11-20 19:59:59  Det är nog bara att maila Eriksson och be på ett någorlunda snällt sätt.
Jag PM-växlade lite grann med Eriksson efter nån bugg, minns inte vilken det var nu, men jag frågade om han behövde hjälp med driften av zonen i någon mån och kollade vad som skulle krävas. Han sa att man måste nog vara expert i PhP-programmering, vilket jag inte är, och då frågade han om jag ville bli forummoderator. Jag tackade nej.
Men någon månad senare när silver blev moderator så tänkte jag precis som du, Jonte, att något skulle hända. Då skrev jag till Eriksson igen och sa att jag visst kan tänka mig att bli moderator. Och här sitter vi nu, delvis pga mig själv men mest pga att silver är den han är.
Så nä, det krävs nog inte så mycket kriterier. Eriksson säger själv att han har dålig koll på forumdelen - vilket vi alla nog visste - och ibland blir det fel. Han har väl inte tid att göra en riktig personbedömning på folk utan får skjuta från höften med såna beslut, och tycker nog det är bra att kunna delegera en del av ansvaret till oss användare. Och den här gången gick det väl inte så bra.
Answer to: "Det är nog bara att maila Eriksson och be på ett någorlund"
|
|
Ok, ja det kan inte vara så lätt för honom då han inte följer allt som vi spelare gör. Jaja, jag drar nog ett mail till honom iaf där jag ställer mig bakom de som vill få bort silver som forummoderator och jag tycker alla som har en åsikt om detta, vara sig man vill/vågar gå ut i forumet med det eller inte eller vilken typ av åsikt det än är, ska dra ett mail till Eriksson så detta får den bästa lösningen det kan gå att få.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2013-11-20 20:03:48  Det här är enkelt. forum moderatorer har rätt att, stänga av folk på forumet. Om man anser att någon brutit mot forumreglerna. Om man sen anser att en moderator gjort fel, så ska man skriva privat mejl till Eriksson. Sen är det upp till han att avgöra, vad som är rätt eller fel. Antingen så, tycker Eriksson att fel har begåtts och så delar han ut en varning, eller stänger av som forum moderator. Eller så har inget fel begåtts och man fortsätter som forum moderator punkt! Det är absolut inte meningen att en annan moderator, snackar öppet skit om en annan moderators beslut, eller för den delen stänger av en annan moderator. Det du har gjort är helt oacceptabelt. Det jag kan ha gjort i värsta fall är en missbedömning av avstängning, vilket jag dock inte gjort enligt mina egna bedömningar.
Answer to: "Det här är enkelt. forum moderatorer har rätt att, stän"
|
|
SILVER
Forum moderatorer HAR uppenbarligen rätt att stänga av folk. Men vem har röstat fram vem som skall vara forummoderator? Bara för att Eriksson av någon anledning gjort dig till det så betyder inte det att man kan göra som man vill och kan man inte ta en debatt om saker i ett öppet forum utan att hejvilt gå och stänga av folk, ja då vet jag inte om man passar som moderator...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-11-20 20:24:33
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Då Ericsson inte har så mycket tid är Moderatorer nödvändiga för forumet.
Att det sedan saknas tydliga regelverk kring vad en moderator skall göra försvårar det hela och lämnar ett väldigt stort ansvar till moderatorerna. Jag tror det är lämpligt med en åldersgräns för moderatorer (och gärna lite regler för vad som gäller o inte)
Tackar för Cherrys inlägg om att jag skall vara kvar som moderator men skall villigt erkänna att jag också har gjort nåra tabbar och har ett par användare som tycker att jag tar felbeslut.
Min strategi som moderator är enkel. Jag fokuserar mest på forumet och har en rätt hög toleransnivå.
rena lagbrott, mobbing, uppenbara spamgrejer och de värsta "trollen". Jag har stängt av användare, oftast efter varningar mailledes och plockat bort trådar med stötande material (en del riktigt obehagliga). Men det blir ofta fel och förvärrar lätt situationen så fort människor känner sig kränkta eller felbehandlade.
Problemet är att upplevda kränkningar inte är samma sak som en faktisk kränkning i mitt tycke men man måste också ha i åtanke att vissa blir uppriktigt sårade av kommentarer som är harmlösa och då vi har ett forum med användare i ett brett ålderspann är det viktigt att tänka på det. En ironisk sågning av ett halvpuckat inlägg är okay om användaren är en vuxen men kanske inte om det är en tjej i tvåan.
Jag tycker också att silver har ett par poänger. Gör en moderator något man upplever som fel så bör man anmäla det till Ericsson så han kan bestämma men det kräver ju tyvärr att Ericsson är villig/har tid med det samt att man vet vilken moderator som gör vad och just nu funkar det inte så. men jag fortsätter att påtala möjligheten att anmäla inlägg ma inte tycker är passande. Och man kan ju maila oss moderatorer också.
Fuskbiten vill jag inte gå in på då den är så svår. Det finns ytterst få definitioner på vad fusk på zonen innebär och därav är det svårbedömt. Vad skall en bra häst kosta tillexempel? Det går liksom inte att svara på.
Kan inte alla bara göra sitt bästa för att travzonen skall vara så trevlig som möjligt? 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-20 20:28:36
|
|
silver, det här med att man ska gå till Eriksson med varje liten grej, det är kanske nåt som man "ska" göra. På pappret. I realiteten fungerar dock inte det och det vet du nog också. Eriksson ignorerar de flesta mail vad gäller såna här grejer, han blir nog lätt bombarderad och min åsikt är att när något blir för jobbigt, då skiter Eriksson i att göra något. Till viss del kan jag förstå det, men det gör också att man får använda sig av sitt eget sunda förnuft ibland och reda ut problem på egen hand om man kan, inte dra iväg ett mail till Eriksson som kanske eller kanske inte besvaras nån gång om en halv etapp.
Visst, det var onödigt att stänga av dig. I stridens hetta tyckte jag gott du kunde få smaka på din egen medicin, och jag ville absolut inte att den här tråden skulle stängas, för det här är viktigt. Så här i efterhand så kanske jag borde låtit bli, men nu är det gjort, och min åsikt kvarstår att du inte bör vara moderator när du är så skjutglad som du är och på kort tid bannar två väldigt respekterade användare enbart pga att dom gav dig kritik. Förstår du inte det och kan rannsaka dig själv så måste du absolut växa upp och det fort.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-11-20 20:30:33
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Silver du kan väl höra av dig till Ericsson med din sida av detta och ni som har klagomål på mig eller silver eller nån annan forum kan väl göra samma sak så håller vi tummarna gemensamt för att vi får nån form av direktiv angående denna tvist?
Jag tycker att diskussionen kanske fyllt sitt syfte och jag tycker att vi kanske kan hålla den mer till spåret derbyt 2013 som den faktiskt heter istället.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2013-11-20 20:55:52  Silver du kan väl höra av dig till Ericsson med din sida av detta och ni som har klagomål på mig eller silver eller nån annan forum kan väl göra samma sak så håller vi tummarna gemensamt för att vi får nån form av direktiv angående denna tvist?
Jag tycker att diskussionen kanske fyllt sitt syfte och jag tycker att vi kanske kan hålla den mer till spåret derbyt 2013 som den faktiskt heter istället.
Answer to: "Silver du kan väl höra av dig till Ericsson med din sida av detta"
|
|
Innan vi släpper detta skulle jag även vilja ha svar på en sak.
Helt från ingenstans så dök 2 nya moderatorer upp, silver och cherry. Fanns det behov av dem? Var det avsaknad på moderatorer? Om jag, och 5 andra spelare skriver till Eriksson om att bli moderatorer, har vi då 6 nya moderatorer om en vecka?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-20 21:01:15  Innan vi släpper detta skulle jag även vilja ha svar på en sak.
Helt från ingenstans så dök 2 nya moderatorer upp, silver och cherry. Fanns det behov av dem? Var det avsaknad på moderatorer? Om jag, och 5 andra spelare skriver till Eriksson om att bli moderatorer, har vi då 6 nya moderatorer om en vecka?
Answer to: "Innan vi släpper detta skulle jag även vilja ha svar på en "
|
|
Nja, nånstans måste väl Eriksson ha en övre gräns för när kvoten är fylld, och frågan är om vi inte är för många redan nu. Problemet är att det är kvantitet och inte kvalite just nu. Men jag bara gissar, jag får nog ge dig det numera klassiska svaret "maila Eriksson" om du ska få ett 100%-igt svar på den frågan.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-20 21:06:03 Edited(2): 2013-11-20 21:46:22
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Intressant tråd! Tyvärr så har vi fått ett par moderatorer som egentligen inte är lämpliga och detta ska självklart åtgärdas så fort det går. Ska vi kunna hålla en hög nivå på forumet ligger det ett stort ansvar hos den som är moderator. Cherry bevisar i den här tråden att han absolut bör fortsätta att vara moderator. Vilka övriga som ska tilldelas en moderatorstitel vågar jag inte svara på just nu men några i det äldre gardet som hela tiden hängt kvar här måste vara nominerade iaf.
Tyvärr känns Travzonen som en trött gammal sida. När jag härjade omkring här förr så fanns profiler som Plokko, chokladkaka m.fl. som dessvärre försvann. Ni andra blev kvar men jag ser inte några nya direkt som kommit in och gett nytt liv till sidan. Forumet för V75 känns så tomt att det ekar när jag skriver.
Nåväl. Vi har kärnan med Cherry, B_Good, Soberano, Larockma, JontePuma, spanarn, dujorha m.fl. Men hur länge håller det? Jag ser potential men något bör göras då jag har en känsla av att hela sidan lever på lånad tid. Forumet kan nog få en uppsving men det krävs att fler hittar hit. Eriksson sitter så klart på nyckeln och han ska ha cred för den här sidan, helt klart. Spelet fyller sin funktion. Visst kan det förbättras men som gratisspel till en allt mindre andel spelare så fungerar det mycket bra. Lagom beroendeframkallande.
Men jag vill att hela sidan ska leva! Jag vill ha tillbaka trådarna som blev flera sidor! Börja resan dit med att ha kompetenta moderatorer.
(Vill inte förstöra tråden mer då den egentligen handlar om något helt annat så svarar dig här silver: Till skillnad mot dig så har Cherry en sund syn på hur forumet bör modereras. På vilka grunder ur "forumreglerna" stängde du av ddmannen? Det du skrivit i den här tråden gör mig häpen. Bara kolla på ditt inlägg där du helt plötsligt ska stänga av Medeltid, för vad? Herregud. Visa mig vilka forumregler som brutits. Din censur på detta lilla forum är skrattretande. Bara för att du är moderator ska du inte styra åsikter. Cherry tystar inte kritiker men det gör du. Förstår du nu?)
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-11-20 21:18:14  Intressant tråd! Tyvärr så har vi fått ett par moderatorer som egentligen inte är lämpliga och detta ska självklart åtgärdas så fort det går. Ska vi kunna hålla en hög nivå på forumet ligger det ett stort ansvar hos den som är moderator. Cherry bevisar i den här tråden att han absolut bör fortsätta att vara moderator. Vilka övriga som ska tilldelas en moderatorstitel vågar jag inte svara på just nu men några i det äldre gardet som hela tiden hängt kvar här måste vara nominerade iaf.
Tyvärr känns Travzonen som en trött gammal sida. När jag härjade omkring här förr så fanns profiler som Plokko, chokladkaka m.fl. som dessvärre försvann. Ni andra blev kvar men jag ser inte några nya direkt som kommit in och gett nytt liv till sidan. Forumet för V75 känns så tomt att det ekar när jag skriver.
Nåväl. Vi har kärnan med Cherry, B_Good, Soberano, Larockma, JontePuma, spanarn, dujorha m.fl. Men hur länge håller det? Jag ser potential men något bör göras då jag har en känsla av att hela sidan lever på lånad tid. Forumet kan nog få en uppsving men det krävs att fler hittar hit. Eriksson sitter så klart på nyckeln och han ska ha cred för den här sidan, helt klart. Spelet fyller sin funktion. Visst kan det förbättras men som gratisspel till en allt mindre andel spelare så fungerar det mycket bra. Lagom beroendeframkallande.
Men jag vill att hela sidan ska leva! Jag vill ha tillbaka trådarna som blev flera sidor! Börja resan dit med att ha kompetenta moderatorer.
Answer to: "Intressant tråd! Tyvärr så har vi fått ett par moder"
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
|
|
Reply
|
|
1
[ 2