1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2013-01-24 12:30:06  Ska vi tröska de där...han säger hästen är på gång o har form de räcker med tanke på att de är Marre vi pratar om...en av Svedalas bästa hästar...men uppladdningen var total fel o de finns inte en travjoke i världen som erkänner han gör fel...nu är upplägget mycket bättre o ja hoppas verkligen hästen får ett bra lopp till söndagen..men Nivard kommer att skrika åt sina kompisar att flytta på sig så Ludde får hjälpa till med att försöka sticka...!  Jag tittar gärna på Joken alla dar i veckan i vilket lopp som helst men här i Gulddivisionen vill ja ha lite profesionalism o inte djävla travjokke fjant ! 
Answer to: "Ska vi tröska de där...han säger hästen är på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nämn 1 orsak till varför Marres uplägg inför PDA skulla vara bättre i år i förhållande till förra året? kan inte komma på 1 orsak om jag ska vara ärlig, insatsen i PDA var bra.
Jaha, så du vill se harry heathrow i gulddivisionen på lördag och inte Joke face, fasiken vad kul det hade varit.................... pinsam du är dujorha.
Fegaste spelaren jag någonsin stöt på, gnäller pga Marre startade på v75 förra året och gnäller för att stjärnhästar får göra comeback på v75.
Kanske borde utveckla ditt tippande och analyserande inför loppen? istället för att gnälla hela tiden?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-01-24 12:42:59  nämn 1 orsak till varför Marres uplägg inför PDA skulla vara bättre i år i förhållande till förra året? kan inte komma på 1 orsak om jag ska vara ärlig, insatsen i PDA var bra.
Jaha, så du vill se harry heathrow i gulddivisionen på lördag och inte Joke face, fasiken vad kul det hade varit.................... pinsam du är dujorha.
Fegaste spelaren jag någonsin stöt på, gnäller pga Marre startade på v75 förra året och gnäller för att stjärnhästar får göra comeback på v75.
Kanske borde utveckla ditt tippande och analyserande inför loppen? istället för att gnälla hela tiden?
Answer to: "nämn 1 orsak till varför Marres uplägg inför PDA skulla"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fast i det här fallet så säger Ludde att hästen gått 1.22 som snabbast i banjobb och ändå är han besviken om inte hästen vinner. Det enda vi som spelar har att gå på är alltså Luddes övertygelse om att hästen trots att ha gjort 2 starter på hur länge då? 1.5 år. Ingen av de 2 senaste starterna har han heller varit bra i. Ska vi lita på Ludde eller sunt förnuft? Synintryck och färska prestationer går ju inte iallafall..... Vid fin bana lär iallafall 4-5 av motståndarna gå låga 13 tider om det krävs och gör Joke det med 1.22 i benen som snabbast? Jag tror inte det och jag tror Ludde blir besviken på lördag......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-01-24 14:21:47  Fast i det här fallet så säger Ludde att hästen gått 1.22 som snabbast i banjobb och ändå är han besviken om inte hästen vinner. Det enda vi som spelar har att gå på är alltså Luddes övertygelse om att hästen trots att ha gjort 2 starter på hur länge då? 1.5 år. Ingen av de 2 senaste starterna har han heller varit bra i. Ska vi lita på Ludde eller sunt förnuft? Synintryck och färska prestationer går ju inte iallafall..... Vid fin bana lär iallafall 4-5 av motståndarna gå låga 13 tider om det krävs och gör Joke det med 1.22 i benen som snabbast? Jag tror inte det och jag tror Ludde blir besviken på lördag......
Answer to: "Fast i det här fallet så säger Ludde att hästen g&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förstår inte frågan? varför ska du lita på tränaren? det är ju du som spelar och måste väga informationen fram och tillbaka. Ludde har gått ut och sagt att andra hästar som är i toppform ska vinna piss enkelt och sedan förlorar, likaväl med andra tränare.
Skulle det ha varit mer "rättvist" om ludde inte uttalat om vad han tror/tycker?
Sedan är 1.22 på luddes träningscamp ganska bra, motsvarar kanske 1.17 på vanlig bana då jag har för mig att den är 4-5sec långsammare.
Ludde är nöjd och tror på seger, upp till spelarkollektivet sedan. Melander är säkert också optimistisk och tror på seger med Saston, däremot kanske han inte skriker ut sina åsikter som ludde.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-01-24 14:24:16 Edited(1): 2013-01-24 14:30:11  nämn 1 orsak till varför Marres uplägg inför PDA skulla vara bättre i år i förhållande till förra året? kan inte komma på 1 orsak om jag ska vara ärlig, insatsen i PDA var bra.
Answer to: "nämn 1 orsak till varför Marres uplägg inför PDA skulla"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Mest amatör någonsin tror ja du är...att det är häst brist o inga "krav" på starter innan man får gå ut i högsta divisionen...förstår att Ludde o många andra tycker de är bra att få ha det så...du verkar va en skaplig nybörjare som inte förstår lite proffs inställning ! Att folk chansar hela tiden i den här branchen verkar du inte fatta....men du lär dig väl om några år...!  Alla travjokar är entusiastiska innan loppet...o hoppas på guld o gröna skogar ! Sedan när de går åt skogen så har de en hel räcka ursäkter på lager...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-01-24 14:30:10  Mest amatör någonsin tror ja du är...att det är häst brist o inga "krav" på starter innan man får gå ut i högsta divisionen...förstår att Ludde o många andra tycker de är bra att få ha det så...du verkar va en skaplig nybörjare som inte förstår lite proffs inställning ! Att folk chansar hela tiden i den här branchen verkar du inte fatta....men du lär dig väl om några år...! 
Answer to: "Mest amatör någonsin tror ja du är...att det är hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
står fast vid att du är den fegaste och mest gnälliga spelare jag någonsin sett.
Blanda inte in kompetens om hurvidare jag kan "branschen" i förhållande till dig pga det vet du inte något om och kan omöjligt veta eftersom du inte vet vem jag är................
Men fortsätt du att gnälla och böla om hur orättvist allt är för dig. Synd att du ska behöva se Joke face istället för Harry heathrow på v75, resten handlar enbart om spelkompetens om hurruvidare man kan behandla informationen som finns tillgänglig. Ingen skillnad mot resterande lopp.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-01-24 14:31:26  står fast vid att du är den fegaste och mest gnälliga spelare jag någonsin sett.
Blanda inte in kompetens om hurvidare jag kan "branschen" i förhållande till dig pga det vet du inte något om och kan omöjligt veta eftersom du inte vet vem jag är................
Men fortsätt du att gnälla och böla om hur orättvist allt är för dig. Synd att du ska behöva se Joke face istället för Harry heathrow på v75, resten handlar enbart om spelkompetens om hurruvidare man kan behandla informationen som finns tillgänglig. Ingen skillnad mot resterande lopp.....
Answer to: "står fast vid att du är den fegaste och mest gnälliga spela"
|
|
Som sagt ser gärna Joke Face i vilket lopp som helst....höj nivån !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-01-24 14:33:29  Som sagt ser gärna Joke Face i vilket lopp som helst....höj nivån !! 
Answer to: "Som sagt ser gärna Joke Face i vilket lopp som helst....höj niv&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
så vad är problemet för dig? att det är på v75? är spel i andra lopp också vet du...... Ingen som tvingar dig till att spela?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-01-24 14:43:45  så vad är problemet för dig? att det är på v75? är spel i andra lopp också vet du...... Ingen som tvingar dig till att spela?
Answer to: "så vad är problemet för dig? att det är på v75? "
|
|
Nivån ska va hög o bra med hästar som har gjort några starter innan de går ut..Att Joken är en jättebra häst vet vi alla men någon eller några starter innan är betydligt vettigare upplägg o särskilt mot oss spelare...men nu finns de inga krav o då kör Ludde ut hästen i högsta div. utan start...ta hans start av Lavecen i Monté loppet...över 2700 meter när han inte ens har gått ett sulkylopp över lång distans i Svedala...chanspellar säger ja bara...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-01-24 14:45:06  Förstår inte frågan? varför ska du lita på tränaren? det är ju du som spelar och måste väga informationen fram och tillbaka. Ludde har gått ut och sagt att andra hästar som är i toppform ska vinna piss enkelt och sedan förlorar, likaväl med andra tränare.
Skulle det ha varit mer "rättvist" om ludde inte uttalat om vad han tror/tycker?
Sedan är 1.22 på luddes träningscamp ganska bra, motsvarar kanske 1.17 på vanlig bana då jag har för mig att den är 4-5sec långsammare.
Ludde är nöjd och tror på seger, upp till spelarkollektivet sedan. Melander är säkert också optimistisk och tror på seger med Saston, däremot kanske han inte skriker ut sina åsikter som ludde.
Answer to: "Förstår inte frågan? varför ska du lita på tr&a"
|
|
Jag sågar inte möjligheten att starta hästar på V-75 som inte startat på 10 månader helt och hållet men vad finns att analysera i detta fallet annat än att Ludde i princip lovar seger?
Normalt sett så finns det iallafall hyfsat färska prestationer att ta in i kalkylen men med hästar som inte startat på nästan ett år och inte ens varit bra på 1.5 år så finns det verkligen ingenting att värdera mer än tränarens info.
Minns när dom körde på Momarken ifjol och det var 3-4 stycken som årsdebuterade har jag för mig. Dom hade tränat strålande och det var det man fick gå på, ingen av dom vann men om tränaren säger att dom är i full tävlingskondition ska man väl lita på det?
Som sagt så spelar det ingen större roll nu då det sällan är så många som utnyttjar regeln men i ett spel som omsätter 80 miljoner kan man tycka att spelarna ska ha lite möjlighet att själva bedöma hästens status utifrån lopp och inte enbart på grundkapacitet visad för ett par år sen och en tränares uttalande.
Det är min åsikt iallafall. Tack och lov så är ju alla nöjda på lördag eftersom BÅ  E Joke och Harry startar.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-01-24 14:50:19 Edited(2): 2013-01-24 16:12:03  Jag sågar inte möjligheten att starta hästar på V-75 som inte startat på 10 månader helt och hållet men vad finns att analysera i detta fallet annat än att Ludde i princip lovar seger?
Normalt sett så finns det iallafall hyfsat färska prestationer att ta in i kalkylen men med hästar som inte startat på nästan ett år och inte ens varit bra på 1.5 år så finns det verkligen ingenting att värdera mer än tränarens info.
Minns när dom körde på Momarken ifjol och det var 3-4 stycken som årsdebuterade har jag för mig. Dom hade tränat strålande och det var det man fick gå på, ingen av dom vann men om tränaren säger att dom är i full tävlingskondition ska man väl lita på det?
Som sagt så spelar det ingen större roll nu då det sällan är så många som utnyttjar regeln men i ett spel som omsätter 80 miljoner kan man tycka att spelarna ska ha lite möjlighet att själva bedöma hästens status utifrån lopp och inte enbart på grundkapacitet visad för ett par år sen och en tränares uttalande.
Det är min åsikt iallafall. Tack och lov så är ju alla nöjda på lördag eftersom BÅ  E Joke och Harry startar.. 
Answer to: "Jag sågar inte möjligheten att starta hästar på V-75 "
|
|
Bra åsikt...de blandas högt o lågt...seriösa o oseriösa starter o Ludde vet att de är bara o glida vidare med en halvförklaring när de inte går som de tänkt...! 
Vill bara citera apropå min åsikt om Marre o matchningen till Årets PDA...Linkan säger:17 Maharajah - är mycket finare nu än för två år sedan då han var tvåa. Jag tycker att utav alla år jag sett honom har jag aldrig sett honom så fin. Han ska räknas." Inte så dumt sagt tycker ja... Hoppas de går bra för alla Svenskarna på Söndag o vi får se hela loppet o ingen eftersändning...!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-01-24 19:55:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spring Erom tror jag på här men kusken.....inte min favorit direkt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-01-24 22:47:36 Edited(1): 2013-01-24 22:47:58  Jag sågar inte möjligheten att starta hästar på V-75 som inte startat på 10 månader helt och hållet men vad finns att analysera i detta fallet annat än att Ludde i princip lovar seger?
Answer to: "Jag sågar inte möjligheten att starta hästar på V-75 "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så om en tränare går ut och säger att hans häst är stenklar så litar du på det och spikar alltid? oavsett om den gjort flera starter i år eller inga alls?..............Ludde säger i princip alltid att hans stjärnor kommer att vinna..........
Jag kommer troligen att låsa loppet på joke face+saston, såvidare inte någon av dem står för en demonvärmning.
så enkelt är det......Har joke face form så vinner han, har han inte form så vinner saston.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2013-01-25 00:36:22
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Krydda inte.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-01-25 09:20:46  Så om en tränare går ut och säger att hans häst är stenklar så litar du på det och spikar alltid? oavsett om den gjort flera starter i år eller inga alls?..............Ludde säger i princip alltid att hans stjärnor kommer att vinna..........
Jag kommer troligen att låsa loppet på joke face+saston, såvidare inte någon av dem står för en demonvärmning.
så enkelt är det......Har joke face form så vinner han, har han inte form så vinner saston.
Answer to: "Så om en tränare går ut och säger att hans häst "
|
|
Givetvis inte men om han presterat bra på slutet OCH tränaren menar att formen är intakt eller till och med bättre så kan man väl spika men om en häst varit borta så länge som Joke varit så är det ju i princip omöjligt att han har nån form som är något att tala om, kanske 70% men Ludde tror väl att han vinner mot dessa med 30% form.....?
Jag kommer spika SASTON som visat färsk form och en dubbling med Joke som kanske kanske har nån typ form känns inte intressant. Det enda som oroar mig är att det är Erik som kör och då kanske han hästen får ett snällt lopp och då kanske det räcker med 70% form för att vinna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-01-25 10:32:37  Givetvis inte men om han presterat bra på slutet OCH tränaren menar att formen är intakt eller till och med bättre så kan man väl spika men om en häst varit borta så länge som Joke varit så är det ju i princip omöjligt att han har nån form som är något att tala om, kanske 70% men Ludde tror väl att han vinner mot dessa med 30% form.....?
Jag kommer spika SASTON som visat färsk form och en dubbling med Joke som kanske kanske har nån typ form känns inte intressant. Det enda som oroar mig är att det är Erik som kör och då kanske han hästen får ett snällt lopp och då kanske det räcker med 70% form för att vinna.
Answer to: "Givetvis inte men om han presterat bra på slutet OCH trän"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är en fråga om kapacitet i förhållande till övriga när du börjar bedöma formen. Ingen skillnad mot övriga lopp......
SJälvklart har joke face ingen toppform, men han kanske är så mycket bättre än övriga i grunden så att han vinner ändå? Det är så luddes resonemang har gått..........
Luddes hästar är väl alltid "stenklara"? långt ifrån alltid dem vinner......
Joke face har en helt otrolig skalle, därav blir jag inte förvånad om han vinner. Men om Saston är så bra som stallet tror så ska den vinna mot en joke face som knappast har toppform.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-01-25 10:49:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Joke Face vinner inte iaf.. 
|
|
Reply
|
|
BabyB
|
Posted: 2013-01-25 11:51:37
|
Became a member: 2012-02-23
Forum posts: 391
|
Fan också. Nu kommer ju Saston bli mega-favorit...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-01-25 12:14:11  Fan också. Nu kommer ju Saston bli mega-favorit...
Answer to: "Fan också. Nu kommer ju Saston bli mega-favorit..."
|
|
Lär han bli....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-01-25 13:25:00
|
|
Äntligen så fixar de sig själv...tänker på Joken...kanske ska gå ut i ett kvallopp istället...haha...!! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-01-25 13:29:16  Äntligen så fixar de sig själv...tänker på Joken...kanske ska gå ut i ett kvallopp istället...haha...!! 
Answer to: "Äntligen så fixar de sig själv...tänker på Joken"
|
|
Ej tävlingsmässig är strykningen innan start, trodde att det i princip bara användes av Veterinären... jaja, synd att han inte fick starta så hade inte Saston blivit så hårt spelad....
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|