Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Sliding Sword hävt köp

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2012-11-01 00:49:21

Became a member: 
Forum posts:
Tycker dom bedömde fel . Så stor stall som JontePuma är så borde det inte vara nåt fusk elr
nåt sånt, Jag skulle förstå då tex nybörjade SÅLT föl för 5-6miljoner och sen köpa den här och säljaren skulle vara nybörjade ... Men både JontePuma . Och jeNNie413 har spelat det´här spelet LÄNGE,, Hoppas du får hästen igen JontePuma när du har planer till den
Reply
hogan Posted: 2012-11-01 23:13:43

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Jag kan häva men var inte heller inblandad i denna då jag förstod att Jonte inte skulle vara inblandat i ngt s.k fusk så jag släppte denna, tråkigt att Rötagg kommer in gång på gång med sina sjuka spekulationer, hade hellre viljat porta honom på livstid.

I regel tycker jag denna funktion har varit bra, detta är det ända fallet som det har tyvärr gått fel i, bara hoppas att lika väl som det ska behövas tre erfarna bedömmare för ett köp ska kunna bli hävt, likaväl måste ju felet gå att rättas till, den egenskapen har vi däremot inte.

Men 1 fall nu av 50 som hävts blir det hetsjakt på vem som gjort vad, var glad att den finns o låt detta vara en sak mellan de inblandade istället. När Rotagg gick in o sabbade min försäljning genom tokbjuda på hästen som jag lagt ut för underbud 350.000 innan han smackar på 4 miljoner, då var alla snabba att köpet skulle hävas, det roliga var att jag redan kontaktat Eriksson, tryckt på rapporteringen själv dessutom, hans pengar gick tillbaks eller vart de tog vägen...men tror ni jag fick tillbaks min häst som Biggen ville köpa o fråga om jag kunde lägga ut den igen...NEJ för att Rotagg hade pensionerat hästen och där står den i ett av alla hans nya stall han kommer tillbaka på....då var det inga skriverier....Jag blev t.o.m förfrågan om jag hade fuskat....och det är ju jävligt kul o höra när man gjort mkt för just stävja fusk här inne.

Lycka till Jonte, men på frågan...nej, jag rapportera inte denna händelse. Det finns fler än mig, Spanarn, Soberano som kan det...tro 3 till t.o.m att det är.
Reply
hogan Posted: 2012-11-02 00:18:01

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Sen vadå kliva fram, jag såg inte detta först nu, alla är inte inne o lusläser varenda tråd eller det kan gå en vecka utan jag går in på forumet nu för tiden sen oddsjakten lades ner, man är inne i sitt stall, stallschemat, börsen...går i perioder.

Men jag känner lite som Soberano, man har lust o avsäga sig uppdrag man blir tilldelad för man förut ville vara med o driva en trivsam sajt, där man kan umgås o ha skoj, samt stävja det förhatliga fusket, för uppenbart vill ju alla det här, nu ska ju alla komma med påhopp på dom som fått blivit delegerade, jag tyckte iden var jättebra, alla kan rapportera köp på börsen, ibland är det 10 rapporter på ett o samma köp, men det krävs ändå 3 utav dessa för att stävja, och det är killar som varit med från start här inne och gjort mycket bra saker för Travzonen, skribenterna....nu är vi plötsligt konkurrenter...hahaha...ska komma från en som sa just att han var det o sprang o lade motbud när jag berättade vilken min nästa köp blir. Du e rolig du. Redan då uttryckte du dig ordagrannt att vi är konkurrenter, så att du gör vad som helst för att vinna, det vet jag om ngn redan.

Inte konstigt att psykfallet Rotagg har lagt ut namn o ålder på min 10 åriga son, kollade upp vad Soberano hette också....Ju flera kockar, ju sämre soppa, skulle man kunna döpa denna såpopera till, tycker det är så jävla tråkigt när det ska yttras skit mot de "goda" här inne, så jag ska göra som Soberano, ska också avsäga mig alla uppdrag, så kan den som utnyttjar buggar bäst, o den som lyckas genom kompisar (bulvaner) köpa o sälja lik mellan stallen för miljoner flöda fritt här inne någon annan kan få ta denna otacksamma uppgift., så äran blir när man vinner en etapp här inne lika skojig som en promenad på Västerbron i snöstorm ungefär för halva zonen kommer undra hur kunde han vinna...måste ha fuskat eller nått. Ta rygg på Rotagg o gå med i hans fanclub.

Jag förstår att de inblandade ställer sig frågande, Jonte o Jennie och har rätt o fråga o få svar, tyckte Soberano svarade ypperligt på det men resten som gnäller o har konstiga påståenden ger jag inte mkt för. Och det gäller inte bara denna tråd för det fanns några som ej är inblandade...Simon o Grenkas inlägg var helt ok...men det blir de här andra som dömmer först o frågar sen som man tröttnar på o alla dessa Borttagna inlägg, måste säga en sak, här inne ska man ej yttra sig om man ständigt får sina inlägg borttagna, det är verkligen ett bevis på att man är en IQ fiskmås. Tack o hej på ett tag.
Reply
1   [ 2 ]