1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2011-11-08 18:01:07  Men tror du att saston kan hålla ut cc om den trycks av? Jomenvisstserru
Snacka om halo-effekt nu på saston. Nu är den helt plötsligt ett hett spetsbud av egen kraft eller?
Answer to: "Men tror du att saston kan hålla ut cc om den trycks av? Jomenvisstse"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har inte nämnt att han är ett spetsbud. aldrig nämnt det!!! jag menar som det jag har skrivit att han inte tappar från start och inte hamnar långt bak. utan han är framme hos ledaren efter första kurvan, första långsidan. och då tror jag att han blir släppt. det är därför jag har sån hög streckprocent på att han kommer sitta i ledningen till slut. för han hänger bra med från start, det är bara kolla senaste starten på jägersro.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 18:40:36  har inte nämnt att han är ett spetsbud. aldrig nämnt det!!! jag menar som det jag har skrivit att han inte tappar från start och inte hamnar långt bak. utan han är framme hos ledaren efter första kurvan, första långsidan. och då tror jag att han blir släppt. det är därför jag har sån hög streckprocent på att han kommer sitta i ledningen till slut. för han hänger bra med från start, det är bara kolla senaste starten på jägersro.
Answer to: "har inte nämnt att han är ett spetsbud. aldrig nämnt det!!! "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ALOE VERA
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Nej. Du har rätt. Jag övertolkade dig där.
Mahara... förlåt... Saston tillsammans med Örjan "tokköraren" Kihlström har så mkt respekt med sig att Peter kommer ta upp sin häst i toppform vid blotta åsynen av Örjan.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-08 18:59:28
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, SASTON
|
Peter Eriksson släpper knappast om han kommer till spets, hästen vinner i princip bara från den positionen och har väl bara en förlust på 9 försök i ledningen. Plus att han gjorde sitt bästa lopp i karriären senast. Med tanke på att Calvados gick 13.1 från spets i våras över aktuell distans kanske han kan sänka den tiden med en halv sekund så som han såg ut senast? Leker Saston hem loppet från dödens i den farten, utan att bli nerspeedad av någon annan, är han en av sveriges absolut bästa hästar och då kan jag bara gratulera.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 19:47:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
saston är banken på lördag, helt enkelt en mycket bättre häst än CC
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-08 19:54:46  saston är banken på lördag, helt enkelt en mycket bättre häst än CC
Answer to: "saston är banken på lördag, helt enkelt en mycket bätt"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Hästen är riktigt riktigt bra men han har kunnat utnyttja sin styrka i loppen o nu vill ja se honom hålla undan på speed..kanske de finns någon i det här gänget som kan hänga med o fixa honom på speed.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 21:15:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han höll undan för Beretta avanti senast, den fick då ett drömlopp och var chanslös att utmana saston. Finns ingen häst här som är i klass med beretta avanti vad gäller speed.
Ni kan glömma att CC springer under 1.13 i spets från spår 8.a auto. Ni kan vara så säkra på att Saston springer låg 1.13 tid, troligen hög 1.12 tid om han behöver, oavsett resa. Vem vet hur snabbt hästen kan springa? har väl aldrig varit trött i mål vad jag förstår.........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-08 21:40:46
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Saston krossar Calvados från dödens alla dar i veckan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-09 02:00:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
I en omgång där det finns få stenklara så är väl ändå Saston om något stenklar. Behöver han så gör han så mycket mos av Calvados Crane att den knappt tar sig i mål. Den som garderar kan glömma 7 rätt på lördag.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-09 08:43:20  Saston krossar Calvados från dödens alla dar i veckan.
Answer to: "Saston krossar Calvados från dödens alla dar i veckan."
|
|
Jo men den i ryggen vem de nu är kan bli farlig.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-09 09:01:21
|
|
Får tex. New Line ett rygg lopp på Saston så vet då fan med loppet sist på näthinnan om han inte knäpper av honom på speed.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-11-09 20:40:23 Edited(1): 2011-11-09 20:43:17
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, SASTON
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Det enda som får mig att darra liiiite i spikhanden är att New Line kommer bli så sjukt bortglömd i detta loppet. Spikade ju han senast mot Saston o det var ett helluva jobb han gjorde o ändå vann Saston.. Håller på att utveckla nånslags kärleksrelation med New Line.. Fin jävla häst.
Men Saston vinner Harpers nästa år! (o högst troligen detta lopp)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-11 16:18:18  Det enda som får mig att darra liiiite i spikhanden är att New Line kommer bli så sjukt bortglömd i detta loppet. Spikade ju han senast mot Saston o det var ett helluva jobb han gjorde o ändå vann Saston.. Håller på att utveckla nånslags kärleksrelation med New Line.. Fin jävla häst.
Men Saston vinner Harpers nästa år! (o högst troligen detta lopp)
Answer to: "Det enda som får mig att darra liiiite i spikhanden är att New L"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inne på den också, var helt sjukt grym senast och får nu gå bakifrån.. plus kanske? kan vara omgångens stora skräll.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-11-11 19:09:44  Inne på den också, var helt sjukt grym senast och får nu gå bakifrån.. plus kanske? kan vara omgångens stora skräll.
Answer to: "Inne på den också, var helt sjukt grym senast och får nu "
|
V 5, SASTON
S 1, HARRY HAYTHROW
|
1% är galet skoj.. Tyvärr för man ska ju spika Saston egentligen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-11 19:49:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur ska new line vinna? och speciellt från det här spåret? hade inte vunnit om saston inte var med heller! ska man mot all förmodan gardera vinnaren så är harry haythrow första motbudet tycker jag. den får en fin resa iaf och har alltid en liten extraväxel till slut. men det här vinner saston om den inte är sjuk eller fått en väldigt snabb formtapp.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-11-11 19:58:21  hur ska new line vinna? och speciellt från det här spåret? hade inte vunnit om saston inte var med heller! ska man mot all förmodan gardera vinnaren så är harry haythrow första motbudet tycker jag. den får en fin resa iaf och har alltid en liten extraväxel till slut. men det här vinner saston om den inte är sjuk eller fått en väldigt snabb formtapp.
Answer to: "hur ska new line vinna? och speciellt från det här spåret?"
|
V 5, SASTON
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Jag tror inte New line vinner det här loppet utan pratar bara med hjärta då jag gillar hästen o nånslags hoppas-hoppas-hoppas-boner då 1% är galet lite spelat.
Harry gillar jag men skallen är inget vidare. Extraväxeln är snarare att han håller farten tycker jag. Tjänar fina pengar o så men vinner lixom inte..
Jag är nyligen Saston-frälst (senaste loppet) men blev otroligt impad då. Men New Lines insats då är grym o det glöms lixom bort.
Jag kommer nog dubbla här. Dumt? Ja Värt? hoppas!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-11 20:16:28  hur ska new line vinna? och speciellt från det här spåret? hade inte vunnit om saston inte var med heller! ska man mot all förmodan gardera vinnaren så är harry haythrow första motbudet tycker jag. den får en fin resa iaf och har alltid en liten extraväxel till slut. men det här vinner saston om den inte är sjuk eller fått en väldigt snabb formtapp.
Answer to: "hur ska new line vinna? och speciellt från det här spåret?"
|
V 5, SASTON
|
Harry har varit mycket blek i de två senaste så han är nog chanslös t.o.m om Saston galopperar bort sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-11 20:41:50  Harry har varit mycket blek i de två senaste så han är nog chanslös t.o.m om Saston galopperar bort sig.
Answer to: "Harry har varit mycket blek i de två senaste så han är nog"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag tänker inte snacka upp harry nånting. men vadå, mycket blek. senast kan man väl inte säga att han var mycket blek. För då håller man sig till allt annat än sanningen ju.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-12 00:11:25  jag tänker inte snacka upp harry nånting. men vadå, mycket blek. senast kan man väl inte säga att han var mycket blek. För då håller man sig till allt annat än sanningen ju.
Answer to: "jag tänker inte snacka upp harry nånting. men vadå, mycket"
|
V 5, SASTON
|
Okej, inte "mycket" blek, men blek.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-12 09:38:43  Harry har varit mycket blek i de två senaste så han är nog chanslös t.o.m om Saston galopperar bort sig.
Answer to: "Harry har varit mycket blek i de två senaste så han är nog"
|
|
Han var inte blek senast !! Var med i körningen från start o satt sedan fast med krafter..här kan han släppa till den han vill..o chansa på lucka till slut.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-12 09:48:39
|
|
Saston är en bra häst o vinner han över 2140 är de bara att buga men ska vi inte fälla den här va ? Mycket bra rens så här i slutet på streckandet... 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|