Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2011-11-12
V75-6 Bronsdivisionen, Final.
5. SASTON 74% 17
Kihlström Örjan
8. CALVADOS CRANE 11% 57
Eriksson Peter
7. FRANCAIS DU GULL 10% 120
Lindegren Erik
9. PITCH COMMAND 10% 98
Lennartsson Per
1. HARRY HAYTHROW 9% 151
Untersteiner Peter
10. JACKAL FACE 6% 180
Takter Johnny
11. NEW LINE 6% 149
Uhrberg Thomas
6. OPAL HALL 4% 267
Sjunnesson Jörgen
2. ALOE VERA 3% 416
Pedersen Fredrik
12. O.U.GLIDE 3% 496
Persson Stefan
3. CHILLY WILLY 2% 331
Ohlsson Ulf
4. MIX LEX PEPPER 2% 438
Kontio Jorma

Senast uppdaterad: 2011-11-12 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2   3   4   5  
Author Message
Travzonen Posted: 2011-11-07 07:00:04
V75-6 | Bronsdivisionen, Final.
1:A PRIS 220 000 kr 2140 A

1. HARRY HAYTHROW Untersteiner Peter
2. ALOE VERA Pedersen Fredrik
3. CHILLY WILLY Ohlsson Ulf
4. MIX LEX PEPPER Kontio Jorma
5. SASTON Kihlström Örjan
6. OPAL HALL Sjunnesson Jörgen
7. FRANCAIS DU GULL Lindegren Erik
8. CALVADOS CRANE Eriksson Peter
9. PITCH COMMAND Lennartsson Per
10. JACKAL FACE Takter Johnny
11. NEW LINE Uhrberg Thomas
12. O.U.GLIDE Persson Stefan

Turordning: 5-7-9-11-10-1-12-4-2-3-6-8
Reply
Posted: 2011-11-07 07:54:31

Became a member: 
Forum posts:
vem ska hota örjans överlägsna?
Reply
dujorha Posted: 2011-11-07 08:17:38 Answer to: "vem ska hota örjans överlägsna?"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Kan den ena torsk så kan väl den andre...
Reply
Dark_horse Posted: 2011-11-07 11:18:50

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 5, SASTON
Är väl dumt men jag vill gardera. Saston har tjänat stora pengar sedan han startade över den här distansen senast och jag vill se att han kan speeda tillräckligt för att slå vissa av dessa. Det finns ju få startkatapulter här och jag tror att Calvados Crane kan sitta i spets ganska tidigt. Då ska Saston slå denne från dödens och dessutom hålla undan för exempelvis Opal Hall, Francais du Gull och Harry Haythrow. Nja, jag vill se det innan jag tror helhjärtat på det.
Reply
Posted: 2011-11-07 11:22:00

Became a member: 
Forum posts:
Tror att Saston bara sliter dom sönder och samman, han har överkapacitet för klassen trots att han klättrat snabbt. Chilly willy var riktigt bra senast med.
Reply
Posted: 2011-11-07 17:24:23

Became a member: 
Forum posts:
Lek i parken detta skulle jag tro. Saston går väl 1.12 tid här och resterande är chanslösa att hänga med i tempot.

Låt säga att dem laddar calvados crane och han tar spets så är han ändå död 500m från mål med tanke på hur mycket kraft han måste lägga för att komma till spets här. Saston käkar upp han 10 av 10ggr.

Ser ut som att det är en elithäst mot bronshästar och om Örjan vågar trycka av lite från start så sitter nog saston i spets efter 250m.
Reply
Posted: 2011-11-07 17:47:34 Edited(1): 2011-11-07 17:50:22

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ALOE VERA

S 1, HARRY HAYTHROW
Saston blir omgångens sämsta favorit. Denna gång är den chanslös. Fel distans och hårt motstånd. Senast fick den loppet serverat. Svårt att se att det händer igen. Det blir inte ngn spets för Saston, utan den får parkera i dödens. Och sedan blir den slagen på speed (har den nånsin gått snabbare än 1.12-1.13 sista 500?)

Hoppas den blir en snuskigt stor favorit denna gång, för den kommer inte vinna.
Reply
Posted: 2011-11-07 18:07:20 Edited(1): 2011-11-07 18:09:02 Answer to: "Saston blir omgångens sämsta favorit. Denna gång är d"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
okej, lycka till då. kan garantera att den är helt överlägsen på lördag. loppet serverat säger du...ja, det blev körning i början och new line fick en kort tryckare av dansken. men han parkerar i dödens och får gå där i stort sett hela loppet på sluttiden 13.3. och på sättet som han ser ut, det är ju det. han kunde sprungit ett varv till eller två lika fort om han ville. han vann helt okörd. det här leker han hem enkelt. jag ser inte det hårda motståndet heller. jag får lite caballion känsla utav saston. Och örjan har aldrig torskat med saston heller.
Reply
Posted: 2011-11-07 18:16:10 Edited(2): 2011-11-07 18:18:49 Answer to: "okej, lycka till då. kan garantera att den är helt överl&au"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ALOE VERA

S 1, HARRY HAYTHROW
Skillnaden är att caballion kan springa 1.08 sista 500 (och 1.09 sista 1000). Saston är urstark och kan springa 1.13 hur länge som helst, och på lång distans så räcker det för att vinna. Men över medeldistans räcker det inte för att dra musten ur de andra. Missvisande att jämföra Saston med Caballion.

Men skoj att du kan garantera att

den är helt överlägsen på lördag
. Känns lagom seriöst.
Reply
Posted: 2011-11-07 18:31:17 Edited(2): 2011-11-07 18:35:12
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
säger jag att den är klar så är den sen på lördag får du svaret att den är överlägsen. saston är urstark ja, men det du inte verkar veta är att den har fart i sig också. och det kan jag garantera. och det är också ett svar du kommer få på lördag.

Det kommer förmodligen heller inte bli dödens, utan det kommer bli ledningen här. men det garanterar jag inte, för det är jag inte 100% säker på, 80% säker!
Reply
Posted: 2011-11-07 18:35:45
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Skulle bli mycket förvånad om saston förlorar detta, om den förlorar så är den troligen sjuk eller så får örjan dra på sig dumstruten för att han försökt köra för snyggt. Som Votolato sade så är det sättet han gjorde det på och HUR han såg ut över mål som är principen. Hästen går i mål på 13.3 via dödens över 2640m och fullkomligt okörd.

OM det finns en häst i bronsdivisionen som är i närheten av det så är det bara till att gratulera. Att det är 2140m nu tror jag inte spelar någon roll, springer säker 1.12 tid oavset position och då vinner han.

Bör ha stor respekt med sig och kan öppna hyfsat snabbt, vill nog säga att han med 75% säkerhet sitter i spets efter 300 meter.
Reply
Posted: 2011-11-07 22:54:56 Edited(1): 2011-11-07 23:04:31 Answer to: "Lek i parken detta skulle jag tro. Saston går väl 1.12 ti"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ALOE VERA

S 1, HARRY HAYTHROW
Har du kollat på CC:s senaste prestation?

Första halvvarvet gick på 1.09 ändå avslutade den sista 500 på 1.11 med oryckta tussar (om jag inte minns fel) och sparade krafter. Det var en mäktig prestation av den.

Tror att HH tar spets, men släpper säkerligen till CC med tanke på denna prestation.

För mig är det otänkbart att Peter inte skulle köra offensivt med den kanonformen som CC har för närvarande.

CC är för mig klar förstahäst.

Intressant stänkare är franscai du gull som avslutade bra senast. Är startsnabb och kan med lite flyt få en hyfsad position. Ska med på system som letar stora pengar. Och glöm inte heller bort Aloe Vera som avslutade kanonbra senast! Har nu ett mkt bättre läge och kommer bli superfarlig på upploppet.
Reply
Posted: 2011-11-08 04:19:48 Answer to: "Har du kollat på CC:s senaste prestation? Första halvvarvet "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Calvados Crane var grym senast, ja. det är en häst som biter sig bra i ledningen och peter kommer sääkerligen ladda från start. men det kommer kosta en del från spår 8 och det är 2140. och har det kostat en del från start och saston kommer kort direkt efter så bye bye calvados säger jag bara.
Reply
dujorha Posted: 2011-11-08 08:25:31 Answer to: "Calvados Crane var grym senast, ja. det är en häst som biter sig "

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Nja han håller stången rätt länge tror ja..Peter verkar tro att hästen kan gasas hur som..näst senast vart det 11-tid första varvet..o då är Saston 20 meter efter !!
Reply
Posted: 2011-11-08 11:10:29 Answer to: "Calvados Crane var grym senast, ja. det är en häst som biter sig "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ALOE VERA

S 1, HARRY HAYTHROW
Vill förmedla några varningens ord till dig bara.

Det känns lite som att du har bestämt dig för att spika Saston och i förlängningen bestämt dig för att saston bara ska vinna. Så det är lite risk för skygglappar och att alla motargument istället förvandlas till argument för din valda vinnare.

Följande förutsättningar som du tillskrivit Saston/Loppet borde du kanske granska närmre:

1. Saston får till 80 % säkerhet överta ledningen
2. Saston har farten i sig (trots att den inte visat det)

Visst finns den en liten chans att Saston får överta ledningen om det blivit hård körning från start. Men det är knappast 80 % säkerhet. Snarare runt 10-15 % chans.

Och visst kan du ha rätt i att Saston har farten i sig, men då den aldrig visat det kan man knappast ta det för givet. Då tillskriver man hästen en massa egenskaper den inte har bara för att man bestämt sig för att det är en blivande elithäst. Den kommer säkerligen utvecklas och förbättra farten, men så länge den inte visat det så måste man gå på befintliga meriter.

Om den ska vinna med befintliga fartresurser måste det nog till toktempo på loppet. Går första 1000 på runt 1.11 så vinner den säkerligen. Men om första 1000 går på runt 1.13 eller långsammare så vinner den knappast, av den enkla anledningen att den då måste ner på runt 1.11 sista 1000 för att vinna. Ngt den knappast gör i dagens läge.
Reply
Posted: 2011-11-08 17:15:05 Edited(1): 2011-11-08 17:16:14 Answer to: "Vill förmedla några varningens ord till dig bara. Det kä"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
alltså, jag tror inte ens det behöver vara hård körning från start för att t ex calvados crane ska släppa. så som saston har varit borde nog alla släppa till saston. jag brukar annars inte sticka ut hakan såhär på forumet. Men när det finns en sån här klaring samtidigt som du säger att den är chanslös känner jag att jag är tvungen. 10-15% chans att han kommer bli släppt tycker jag låter lite faktiskt, varför skulle det vara just det? jag kan garantera er att saston inte kommer hamna speciellt långt bak kort efter att bilen släppt vingen, blir inga 20 meter. efter första kurvan säger saston och örjan tillsammans "hej, släpper du eller ska vi leka hem det härifrån"
Den kan förlora, men då ska den va sjuk. men det är inget jag utgår efter.

tack för stjärnorna förressten
Reply
Posted: 2011-11-08 17:27:00 Edited(1): 2011-11-08 17:28:35
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Ganska säker på att calvados crane inte har något med slutstriden att göra, visst laddar säkert amatörkusken för ledningen, men det finns inte på världskartan att den hästen kommer att tåla den öppning det krävs och sedan hålla ifrån sig de andra till slut. Knappast över 2140m från spår 8.a.

Saston har toppchans och ska man leta motbud så är det väl främst francais du gull och opal hall, kanske pitch command, jackal face och new line också.

Saston är snabb ut i auto, örjan tog safety senast, men hästen kan öppna mycket snabbare och är han i täten tidigt så blir jag nog förvånad om de flesta inte släpper till han.
Reply
Posted: 2011-11-08 17:39:31 Edited(2): 2011-11-08 17:50:58
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
kollar man noga på senaste loppet i dimman från start så ser man att saston inte är långt efter trots att beretta avanti och harry haythrow drar på där framme. det finns inte en chans att saston tappar från start, då är man dåligt påläst.

sen kom jag ihåg när åsa ställde frågan "det är inte svårt att räkna ut vilken som är din bästa chans" inför den omgången på jägersro. hon syftade såklart på maharajah. men örjan svarade direkt saston... det säger lite grann att det här är något extra.

sen kan jag säg dig såhär speltorsk... du som tyckte att han fick loppet nerkört i halsen senast. han var helt hel helt oberörd efter loppet. örjan begär knapp nånting, finåker lite grann, lekstuga. hade vi sagt att ludde hade kört den gången med saston, då hade du fått se en utskåpning på kanske 30-40 meter till tvåan. och då skulle det inte förvåna mig att du skulle bli övertygad till att spika på lördag. örjan ödslar inte på krafter i onödan.
Reply
Posted: 2011-11-08 17:49:57 Answer to: "alltså, jag tror inte ens det behöver vara hård körni"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ALOE VERA

S 1, HARRY HAYTHROW
Har inte gett nåra stjärnor..hehe

Visst sa jag att saston är chanslös för att provocera. Men självklart har den chans. dock krävs rejält med tempo.

Örjan är ju relativt "behaglig" att ha i dödens eftersom han tar det coolt där. Har man häst att svara, ska man göra det för man blir inte sönderkörd av Örjan iaf. han vet att man inte ska trycka upp tempot för mkt i dödens eftersom det missgynnar den position mest. Så det innebär också att om saston ska knäcka calvados från dödens måste ngn annan ha gett cc en rejäl tryckare dessförinnan.

För om du och folke tror att saston är ngn maharajah som kan köras i 12-tempo hela vägen i dödens så överskattar ni nog hästen grovt.

Sedan finns det ng många andra som släpper till saston. Men Peter är nog inte en av dem.
Reply
Posted: 2011-11-08 17:53:28 Answer to: "kollar man noga på senaste loppet i dimman från start så "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ALOE VERA

S 1, HARRY HAYTHROW
Men tror du att saston kan hålla ut cc om den trycks av? Jomenvisstserru

Snacka om halo-effekt nu på saston. Nu är den helt plötsligt ett hett spetsbud av egen kraft eller?
Reply
[ 1 ]   2   3   4   5