[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-11-07 07:00:04
|
|
V75-4 | Klass II, Final. 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A 1. O.F.V.DREAM Larsson Fredrik B 2. GLENN PALEMA Svanstedt Åke 3. WOODY BISA Beier Dan a 4. MR PELLEGRINO Lövgren Joakim 5. NETTLES Kihlström Örjan 6. AGOBRA PETER PAN Jansson Torbjörn 7. LINEUP DU JAPE Takter Johnny 8. DISCO A.E. Melander Stefan 9. LYCKES PER Jonsson Thomas 10. GENERAL FLAX Persson Stefan 11. CREDIT COGER Nilsson Oscar 12. ACROSS THE BRIDGE Bergh Robert
Turordning: 8-10-4-12-6-5-2-11-3-9-1-7
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-07 11:05:30
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, GLENN PALEMA
|
Bra lopp. Mr Pellegrino var fin senast men hur hanterar han längre distans? Bästa hästen är väl förmodligen Disco A.E men hur tänker Melander med matchningen, verkar som han har gett sig fan på att bränna ut hästen. Finns ett helt gäng vid sidan av dessa som är mycket bra för klassen.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-07 17:15:22
|
|
|
Posted: 2011-11-07 19:58:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hmm, ser Disco A.E som ett eventuellt spikbud här, tror han har hyfsad chans. Jäkla fina insatser under lång tid nu. Snabb ut, toppform och kapacitet långt utöver denna klass.
Alltid klassat kulltoppar väldigt högt när dem sedan kommer ut i vanliga klasslopp.
Får ´se vad melander säger i veckan, men man har ju märkt att han håller hästen mycket högt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-07 22:26:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GLENN PALEMA
S 2, GLENN PALEMA
|
Tror man kan gå kort här:
Mr pellegrino som såg riktigt fin ut senast, har spetschans och som verkar vara under utveckling.
Disco AE som gjort det riktigt bra, men det är alltid tufft att som treåring gå ut mot äldre på V75.
Lyckes Per som avslutade riktigt bra i spåren senast.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-08 07:02:04  Tror man kan gå kort här:
Mr pellegrino som såg riktigt fin ut senast, har spetschans och som verkar vara under utveckling.
Disco AE som gjort det riktigt bra, men det är alltid tufft att som treåring gå ut mot äldre på V75.
Lyckes Per som avslutade riktigt bra i spåren senast.
Answer to: "Tror man kan gå kort här:
Mr pellegrino som såg riktigt"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, GLENN PALEMA
|
Nja, känns lite tunt tucker jag. Mr Pellegrino riskerar svar om han laddas, för visst är även Åke intresserad av spets? Disco AE är bra men kusken och spåret suger, kan strula hur mycket som helst. Lyckes Per är väl mest en långskubbare som endast kommer in i matchen vid mycket högt tempo.
Visst, de du nämner är alla värda att ha med på kupongen, men hästar som Nettles, Agobra Peter Pan och General Flax har nog precis lika stor vinstchans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 10:36:45  Nja, känns lite tunt tucker jag. Mr Pellegrino riskerar svar om han laddas, för visst är även Åke intresserad av spets? Disco AE är bra men kusken och spåret suger, kan strula hur mycket som helst. Lyckes Per är väl mest en långskubbare som endast kommer in i matchen vid mycket högt tempo.
Visst, de du nämner är alla värda att ha med på kupongen, men hästar som Nettles, Agobra Peter Pan och General Flax har nog precis lika stor vinstchans.
Answer to: "Nja, känns lite tunt tucker jag. Mr Pellegrino riskerar svar om han la"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GLENN PALEMA
S 2, GLENN PALEMA
|
General Flax är en bra häst men var usel senast, så den går bort på bristande form. Nettles känns överskattad. Agobra Peter Pan då möjligen. Den köper jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 17:20:35  General Flax är en bra häst men var usel senast, så den går bort på bristande form. Nettles känns överskattad. Agobra Peter Pan då möjligen. Den köper jag.
Answer to: "General Flax är en bra häst men var usel senast, så den g&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad baserar du på att Nettles är överskattad? skulle snarare säga att den är väldigt underskattad.
Knappt startat och har tränats väldigt lätt hela året, trots det gjort flera fina insatser och växt för varje lopp. Finns väldigt hög kapacitet där, betydligt högre än folk tror.
Vänta du tills dem kan/vågar tuffa till träningen lite mer och hästen får vara frisk så den kan starta på, väldigt fin travare detta kan jag garantera.
Tror dock att Disco A.E har bra chans här, toppform, snabb ut och förmodligen mycket respekt med sig vilket gör att jag inte tror att någon vill svara över 2140m när melander gasar på. Den som svarar spets lär nog få stora problem att ta sig i mål 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 17:59:10 Edited(1): 2011-11-08 19:05:32  Vad baserar du på att Nettles är överskattad? skulle snarare säga att den är väldigt underskattad.
Knappt startat och har tränats väldigt lätt hela året, trots det gjort flera fina insatser och växt för varje lopp. Finns väldigt hög kapacitet där, betydligt högre än folk tror.
Vänta du tills dem kan/vågar tuffa till träningen lite mer och hästen får vara frisk så den kan starta på, väldigt fin travare detta kan jag garantera.
Tror dock att Disco A.E har bra chans här, toppform, snabb ut och förmodligen mycket respekt med sig vilket gör att jag inte tror att någon vill svara över 2140m när melander gasar på. Den som svarar spets lär nog få stora problem att ta sig i mål 
Answer to: "Vad baserar du på att Nettles är överskattad? skulle"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GLENN PALEMA
S 2, GLENN PALEMA
|
Ett bra tecken på en överskattad häst är när den streckas hårt men inte kommer i närheten av att vinna. Räcker det som en förklaring? Hahaha
Edit: En stjärna? wtf? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-08 19:32:22  Ett bra tecken på en överskattad häst är när den streckas hårt men inte kommer i närheten av att vinna. Räcker det som en förklaring? Hahaha
Answer to: "Ett bra tecken på en överskattad häst är när den "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Slå upp överskattad häst så finner du en bild på Il Leone. Il Leone som folke har nämnt som både klasshäst och topphäst...  Vissa har öga för hästar andra har det inte.  Nettles är som du skriver överskattad. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 19:41:58  Slå upp överskattad häst så finner du en bild på Il Leone. Il Leone som folke har nämnt som både klasshäst och topphäst...  Vissa har öga för hästar andra har det inte.  Nettles är som du skriver överskattad. 
Answer to: "Slå upp överskattad häst så finner du en bild på"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MR PELLEGRINO
|
Nettles är ju nya Räven hajar du väl? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-08 20:14:24  Nettles är ju nya Räven hajar du väl? 
Answer to: "Nettles är ju nya Räven hajar du väl? :)"
|
|
Sedan har vi River de Liton som också skulle bli en riktig kanon enligt folke.. Men det allra roligaste var nog när han sa att Giddes Dream skulle gå rakt upp i guld när den var hos Åke. Folke garanterade att Giddes Dream skulle tjäna 500 000 bara under 2010 på sin väg till guld om jag inte minns helt fel... Giddes har sprungit in 512 000 kr under hela sin karriär och så många kronor till blir det nog inte... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 20:42:36 Edited(1): 2011-11-08 21:17:34  Sedan har vi River de Liton som också skulle bli en riktig kanon enligt folke.. Men det allra roligaste var nog när han sa att Giddes Dream skulle gå rakt upp i guld när den var hos Åke. Folke garanterade att Giddes Dream skulle tjäna 500 000 bara under 2010 på sin väg till guld om jag inte minns helt fel... Giddes har sprungit in 512 000 kr under hela sin karriär och så många kronor till blir det nog inte... 
Answer to: "Sedan har vi River de Liton som också skulle bli en riktig kanon enli"
|
Became a member:
Forum posts:
|
River de liton skadade sig....... kan även hända maharaja så jag förstår inte tanken där riktigt? BTW, jag nämnde att RDL skulle gå upp i stoeliten, det var allt?
Giddes dream visade sig tyvärr inte ha någon skalle, tyvärr. I regel brukar ju kapacitetfyllda hästar gå extremt bra när dem bytar från goopen till svanstedt. Men inte ens grisfösare fungerade på den jäveln 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 20:49:29  Slå upp överskattad häst så finner du en bild på Il Leone. Il Leone som folke har nämnt som både klasshäst och topphäst...  Vissa har öga för hästar andra har det inte.  Nettles är som du skriver överskattad. 
Answer to: "Slå upp överskattad häst så finner du en bild på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Il leone, får vi väl se hur det går för nästa säsong. Väldigt fin travare som tveklöst har kapacitet för högre klasser. Tyvärr verkar ju inte skallen finnas där, levererat väldigt ojämna insatser under året, Har dock imponerat när han varit som bäst, så inte omöjligt att Hultman får ordning på han. Klasshäst till kapacitet tvekar jag inte på att det är. 300k in i år på v75 i år är väl inte helt illa pinkat för en häst som tjänat ca: 50k förra året.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 20:54:07  Nettles är ju nya Räven hajar du väl? 
Answer to: "Nettles är ju nya Räven hajar du väl? :)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
En ny "räven" ? förstår inte vad du syftar på? Räven var ruggigt bra som unghäst medan Nettles varit skadad under hela sin unghästperiod och därav tappat hur mycket som helst vad gäller utveckling och hårdhet. Kan förhoppningsviss leva upp till lite av det han lovade innan diverse skador uppstod. Väldigt fin häst är det i vilket fall......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-08 20:59:37 Edited(2): 2011-11-08 21:00:21  Ett bra tecken på en överskattad häst är när den streckas hårt men inte kommer i närheten av att vinna. Räcker det som en förklaring? Hahaha
Edit: En stjärna? wtf? 
Answer to: "Ett bra tecken på en överskattad häst är när den "
|
Became a member:
Forum posts:
|
"en överskattad häst är när den streckas hårt men inte kommer i närheten av att vinna"
Så du menar att det är hästens fel att den sitter fast i ryggar som favorit?(2 starter sedan) konstigt resonemang.
Var den ens favorit senast? Gick 14.0 från dödens i årets 6.e start(2.a på v75) och har knappts tränats något hårt alls utan bara startats igång. Som sagt, överskattad baserat på vad????
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-08 21:32:25 Il leone, får vi väl se hur det går för nästa säsong. Väldigt fin travare som tveklöst har kapacitet för högre klasser. Tyvärr verkar ju inte skallen finnas där, levererat väldigt ojämna insatser under året, Har dock imponerat när han varit som bäst, så inte omöjligt att Hultman får ordning på han. Klasshäst till kapacitet tvekar jag inte på att det är. 300k in i år på v75 i år är väl inte helt illa pinkat för en häst som tjänat ca: 50k förra året.
Answer to: "Il leone, får vi väl se hur det går för nä"
|
|
Har tjänat 210 000 på V:75 och om du ska avrunda så är det bättre om du avrundar till 200 istället för 300k.  Vann ett V:75 lopp där många blev imponerade, dock blev inte jag det eftrsom jag såg vilka hästar han "utklassade" quantum kingarthur var tvåa och mended trea... Efter det bluffloppet har han varit hårt spelad hela tiden. Gjorde ett okej lopp bakom Forrest Jump sedan har han varit helt värdelös. Fruktansvärt överskattad har han blivit. Klasshäst kan man skriva om vilken häst som helst bara man har en bortförklaring när den floppar verkar det som (skylla på skallen är väl det lättaste)...Är det inte bättre att erkänna att man har fel bara? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-08 21:34:04 River de liton skadade sig....... kan även hända maharaja så jag förstår inte tanken där riktigt? BTW, jag nämnde att RDL skulle gå upp i stoeliten, det var allt?
Giddes dream visade sig tyvärr inte ha någon skalle, tyvärr. I regel brukar ju kapacitetfyllda hästar gå extremt bra när dem bytar från goopen till svanstedt. Men inte ens grisfösare fungerade på den jäveln 
Answer to: "River de liton skadade sig....... kan även hända maharaja "
|
|
Giddes Dream kapacitetsfylld?? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-11-08 22:03:56
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, MR PELLEGRINO
S 4, MR PELLEGRINO
|
Vidöppet lopp egentligen men jag tror jag spikar Mr Pellegrino.
Spets o slut?
(har dock dålig koll på hur distansen funkar o det är väl inte helt hundra att det inte strular)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-09 18:03:17  Har tjänat 210 000 på V:75 och om du ska avrunda så är det bättre om du avrundar till 200 istället för 300k.  Vann ett V:75 lopp där många blev imponerade, dock blev inte jag det eftrsom jag såg vilka hästar han "utklassade" quantum kingarthur var tvåa och mended trea... Efter det bluffloppet har han varit hårt spelad hela tiden. Gjorde ett okej lopp bakom Forrest Jump sedan har han varit helt värdelös. Fruktansvärt överskattad har han blivit. Klasshäst kan man skriva om vilken häst som helst bara man har en bortförklaring när den floppar verkar det som (skylla på skallen är väl det lättaste)...Är det inte bättre att erkänna att man har fel bara? 
Answer to: "Har tjänat 210 000 på V:75 och om du ska avrunda så ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Självklart är det skallen? Gick ju som sagt enormt bra när dem drog skorna, att det är en väldigt kapacitetfyllt travare är direkt hämtat från hultman. Personligen ser jag det som en klasshäst baserat på stam och exteriören, och då som sagt insatserna när den väl presterat.
Men har som sagt floppat en hel del och verkar inte vilja ta i. Dock sprungit in 300k i år och hade bara 50k förra året, så utveckling och hopp finns. Men sättet den vann på 12,3 var en väldigt fin prestation. Sedan kan du såga hästen pass du själv vill, varför bry sig?
Du tycker väl inte ens att velten ovambo är en bra häst?
Det mesta hultman har är väldigt, väldigt fina hästar. Jag sade ju att Perfecty enough var en kanon och årgångstopp redan inför E3 när den galopperade.
Vad gäller Giddes dream, självklart är det en fin häst. Annars hade den inte varit spelad så väldigt hårt under större delen av sin karriär. Är väl annars bara till att försöka mejla goop eller svanstedt o fråga? eller någon som har kontakt.....Men hästen vill ju inte tävla, om den velat så hade den fortsatt prestera det den gjorde i början hos svanstedt.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|