1
[ 2
]
3
4
5
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-17 21:31:49  Tror inte att Real de Rabut har en chans denna gång faktiskt.
Answer to: "Tror inte att Real de Rabut har en chans denna gång faktiskt."
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Instämmer !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 22:52:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
instämmer också. Real de Rabut ska inte ha någon chans. Bergh kommer förmodligen sända fram den i tidigt skede och få ett tufft lopp. räcker knappast till seger den här gången.
Frågan är om inte brioni sitter i ledningen till slut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 23:05:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Verkar som många tror att Brioni ska köras prepare..500 000 i 1 a pris+ resa till Kungliga Gävle verkar ju inte vara vettigt då..=)..lär väl finnas billigare lopp annars,nu vet ja ej 1 a pris i elitloppet+försöken men för att komma över denna summan krävs väl vinst i ett försök o en bra placering i finalen..el ja kan ha fel?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-17 23:27:15
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, WELLINO BOKO
|
Från stallet meddelar man att man ska köra för fullt med Brioni och att han behöver en rejäl urblåsare inför Elitloppet. Frågan är då om han inte släpps till spets tidigt? Stenklar isåfall.
Den enda som kan tänkas svara och som är snabb nog att ta spets inledningsvis är väl Oracle, frågan är om Tarzan vill köra tufft i första mötet med eliten?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 23:52:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Klart Brioni vinner! Jocke vill ha en riktig urblåsare och kör självklart för fullt här. får överta efter startrusningen lagt sig och sedan glider han undan lätt före stjärnan Wellino ( som jag tror är bästa hästen och förövrigt bland de bästa i sverige ) . ska dock bli kul att se vad Persson tänker med Viola och hur mycket han har ställt i ordning för en elitloppsbiljett! men såklart vinner Brini utan tvekan, byt blad! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-18 10:39:23
|
|
Stefan testade av skygglappar på hästen sist o fick rejält svar så forsätter han med det här så rusar hästen på ordentligt här !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-18 10:47:09 Edited(1): 2011-05-18 10:48:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har Jongyl åkt på semester igen ? 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-05-18 11:28:25
Edited(2): 2011-05-18 13:42:42  Har Jongyl åkt på semester igen ? 
Answer to: "Har Jongyl åkt på semester igen ? :)"
|
|
|
Posted: 2011-05-18 16:25:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, BRIONI
|
Brioni borde väl om än från spår 8 vinna detta om den nu skall vara med och leka i Elitloppet!
Wellino Boko ny på distansen tror jag kan vara med på fotot och det skall bli skoj och se Khilström bakom Sebastian K
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2011-05-18 20:49:44
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 5, WELLINO BOKO
|
Nu hoppas jag att Erik kör som Eric Raffin gjorde med Rapide Lebel i Oslo.
Jag är inte främmande för att Wellino kan knäcka Brioni från dödens även om det låter smått vansinnigt. Dessutom lär Bergh vara sugen på att gasa i det här loppet. Brioni känns dock som första häst men på min lapp är det gardering som gäller. Den som kan få loppet är Sebastian K.
5,7,8 känns safe.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-18 22:15:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns inte en chans att Wellino knäcker Brioni från dödens. Brioni har för bra form för tillfället. Brioni är en bra favoritspik. Jag var tveksam först när jag såg startlistan. Men mer och mer talar för brioni.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 14:17:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORACLE
|
Vågar inte spika Brioni speciellt inte från det spåret, har vart bra nu i dom 2 senaste, men aldrig vart någon lysande stjärna tycker jag iaf, Tycker Oracle är det roligaste strecket och han var ruggigt fin senast, dom har riktigt höga tankar om han också, har ju tyvärr haft lite skadeproblem men ser ut att vara riktigt på gång nu, det blir mitt första streck här.
Sebastian K gjorde en grym avslutning senast och med Örjan upp nu så är den riktigt intressant. Åke tror mycket på Minos vang inför den här starten också.
Blir nog hela 4 streck för mig här
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-19 14:34:26  Vågar inte spika Brioni speciellt inte från det spåret, har vart bra nu i dom 2 senaste, men aldrig vart någon lysande stjärna tycker jag iaf, Tycker Oracle är det roligaste strecket och han var ruggigt fin senast, dom har riktigt höga tankar om han också, har ju tyvärr haft lite skadeproblem men ser ut att vara riktigt på gång nu, det blir mitt första streck här.
Sebastian K gjorde en grym avslutning senast och med Örjan upp nu så är den riktigt intressant. Åke tror mycket på Minos vang inför den här starten också.
Blir nog hela 4 streck för mig här
Answer to: "Vågar inte spika Brioni speciellt inte från det spåret, h"
|
|
Du är lite imp. av Oracle med ser ja.. Följt hästen hela tiden har ja o nu är han här i guld... sprang lite snett med huvudet sist innan Tarzan fick fram honom men sedan sprang han rakt o bra..lite het men höll bra..kanske kanske kan ställa till med något.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 15:21:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORACLE
|
Ja det är jag, väldigt sugen på att singla han men det knske är att hoppas på för mycket, men det är en framtida elithäst helt klart, Och Stefan tror ju helt klart på att han skulle kunna funka i elitloppet enligt vad jag har läst. Sen sitter han ju i andra spår direkt och får nog ett bra lopp på rulle här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 16:35:00  Ja det är jag, väldigt sugen på att singla han men det knske är att hoppas på för mycket, men det är en framtida elithäst helt klart, Och Stefan tror ju helt klart på att han skulle kunna funka i elitloppet enligt vad jag har läst. Sen sitter han ju i andra spår direkt och får nog ett bra lopp på rulle här.
Answer to: "Ja det är jag, väldigt sugen på att singla han men det knsk"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GLOBAL JOURNEY
S 6, GLOBAL JOURNEY
|
I min värld är Oracle chanslös såvida inte ett par hoppar och han får allt serverat (ryggresa lucka och det ena med det andra). Tyckte att den gick max senast, och även om det var ett rätt så hårt tempo för klassen så är 1.13 sista 500 inget att skryta med och det räcker definitivt inte mot Brioni och Sebastian K.
Letar man skrällar tycker jag global Journey är mkt mer intressant som också har lillchans på ledning och som har bra form. Spetsar den så kan den antingen släppa till brioni eller om Joakim letar sig ner i fältet så kan Åke få bestämma och då blir den farlig.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-19 17:08:58  Ja det är jag, väldigt sugen på att singla han men det knske är att hoppas på för mycket, men det är en framtida elithäst helt klart, Och Stefan tror ju helt klart på att han skulle kunna funka i elitloppet enligt vad jag har läst. Sen sitter han ju i andra spår direkt och får nog ett bra lopp på rulle här.
Answer to: "Ja det är jag, väldigt sugen på att singla han men det knsk"
|
|
Han går för ledningen om han fångar upp Torbjörns !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-05-19 20:03:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, SEBASTIAN K.
|
Kan nån tala om vem som spetsar?
Får liksom inte grepp om det..
Örjan på sebastian är för kul för att inte ha som odssjaktvinnnare. Tror nog det blir ett gäng streck här..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 20:24:42 Edited(1): 2011-05-19 20:25:04  Kan nån tala om vem som spetsar?
Får liksom inte grepp om det..
Örjan på sebastian är för kul för att inte ha som odssjaktvinnnare. Tror nog det blir ett gäng streck här..
Answer to: "Kan nån tala om vem som spetsar?
Får liksom inte grepp om det."
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GLOBAL JOURNEY
S 6, GLOBAL JOURNEY
|
Antagligen Oracle eller Global Journey. Jag tror på GJ.
Sebastian om Ludde vill, men det vill han nog inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 21:05:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORACLE
|
Sebastian K. är nog snabbast om han laddas, men även Oracle och Viola Silas är snabba ut. Även Brioni, som troligen släpps till ledningen om han laddas, och då kan loppet vara över?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 21:26:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, VIOLA SILAS
|