[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2011-05-16 07:00:04
|
|
V75-4 | Stolopp. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V 1. MIRACLES OF JOY Svanstedt Anders 2. FIESTA WAY Linderoth Per 3. RAISA DE BELLOUET Bergh Robert 4. FRENCHISE Kihlström Örjan 5. ALOE VERA Pedersen Fredrik 6. DIGITAL SHARPNESS Melander Marcus M 7. LADY ON LINE Landgren Bo 8. SPEEDWAY ACTION Olsson Daniel 9. T.C.PRINCESS Alsén Olle 10. OLIVIA FRONTLINE Pettersson Tomas 11. NATURAL GRACE Westholm Jörgen 12. MAPLE HILLS ELITE Ohlsson Ulf 13. ESTER ZONETT Lennartsson Per 
Turordning: 13-2-12-4-5-1-8-6-11-3-9-7-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-16 10:26:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, DIGITAL SHARPNESS
S 1, MIRACLES OF JOY
|
Spikar Ester Zonett och hoppas på ett par sena strykningar som underlättar det för Ester.
(man kan nästan tro att det är jag som är Travspanarn, med tanke på att jag spikar två Åke-hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-16 13:29:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, ESTER ZONETT
|
1 och 4 är mina första streck här, och ester ska nog med, blir nog att leta en spik här tror jag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 12:56:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, ESTER ZONETT
|
JAG SKA TA HAN!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 13:45:27  JAG SKA TA HAN!
Answer to: "JAG SKA TA HAN!"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, DIGITAL SHARPNESS
S 1, MIRACLES OF JOY
|
henne
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 15:00:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
vill också säga att Ester zonett är en mkt dålig spik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 15:01:01  Spikar Ester Zonett och hoppas på ett par sena strykningar som underlättar det för Ester.
(man kan nästan tro att det är jag som är Travspanarn, med tanke på att jag spikar två Åke-hästar.
Answer to: "Spikar Ester Zonett och hoppas på ett par sena strykningar som underl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
spikar bara när de vinner typ 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-17 15:18:49  vill också säga att Ester zonett är en mkt dålig spik
Answer to: "vill också säga att Ester zonett är en mkt dålig spik"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Särskilt när Per kör från bakspår eller hur Spanis ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 17:26:54  Särskilt när Per kör från bakspår eller hur Spanis ? 
Answer to: "Särskilt när Per kör från bakspår eller hur Span"
|
Became a member:
Forum posts:
|
visserligen, men i detta fallet beror det mer på hästen, även om det inte är något plus på Lennartsson i jollen eller från bakspår
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 17:54:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ALOE VERA
S 5, ALOE VERA
|
såg helt fantastisk ut senast, toppchans om lika fin igen. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 19:25:58 Edited(1): 2011-05-17 19:26:17  Spikar Ester Zonett och hoppas på ett par sena strykningar som underlättar det för Ester.
Answer to: "Spikar Ester Zonett och hoppas på ett par sena strykningar som underl"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, ESTER ZONETT
|
Är också inne på Ester faktiskt. Får vi ett par strykningar så kanske jag också spikar. Annars är nog Ester en av mina utgångshästar denna vecka.
Aloe Vera är min andrahäst följd av Frenchise.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 19:37:19  vill också säga att Ester zonett är en mkt dålig spik
Answer to: "vill också säga att Ester zonett är en mkt dålig spik"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, DIGITAL SHARPNESS
S 1, MIRACLES OF JOY
|
Du tycker det? Men du har å andra sidan aldrig sagt att en spik som ngn annan föreslår är en bra spik.
Vilken av åsnorna på startvolten har kunnande att vinna tycker du? Aloe Vera är den enda som har tillräcklig kapacitet för att slå Ester, men Aloe vinner ju inte direkt ihjäl sig. Dessutom hoppar den 42 % av gångerna.
Ponnyn Miracles of Joy har vunnit från spår 1 tidigare, men då var det ingen i Esters klass emot, och skulle behöva tonvis med galopper för att slå till.
Frenchise har hoppat 1 / 2 från spåret.
Tittar man på galoppfrekvensen så kommer 2-3 av hästarna på startvolten att hoppa. Lägg till en strykning så är det väl max 9 hästar emot. 5 av dessa lägger sig på innerspår och 4 i ytter. Det gör att Ester får 5:e utvändigt som sämst.
Klarar inte Ester av att runda detta gäng och krossa ledaren från dödens 700 kvar så blir jag extremt förvånad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 20:07:41 Edited(2): 2011-05-17 20:10:54  Du tycker det? Men du har å andra sidan aldrig sagt att en spik som ngn annan föreslår är en bra spik.
Vilken av åsnorna på startvolten har kunnande att vinna tycker du? Aloe Vera är den enda som har tillräcklig kapacitet för att slå Ester, men Aloe vinner ju inte direkt ihjäl sig. Dessutom hoppar den 42 % av gångerna.
Ponnyn Miracles of Joy har vunnit från spår 1 tidigare, men då var det ingen i Esters klass emot, och skulle behöva tonvis med galopper för att slå till.
Frenchise har hoppat 1 / 2 från spåret.
Tittar man på galoppfrekvensen så kommer 2-3 av hästarna på startvolten att hoppa. Lägg till en strykning så är det väl max 9 hästar emot. 5 av dessa lägger sig på innerspår och 4 i ytter. Det gör att Ester får 5:e utvändigt som sämst.
Klarar inte Ester av att runda detta gäng och krossa ledaren från dödens 700 kvar så blir jag extremt förvånad.
Answer to: "Du tycker det? Men du har å andra sidan aldrig sagt att en spik som n"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är ston i mellanklassen, varannan start blandar de dåliga och bra prestationer, vet tillräckligt mycket om ester för att veta att det är en dålig spik, så mycket vet jag iallafall.
kan tillägga att jag inte hade hade spikat Ester om hon så bara hade haft spår 13 och stått volt
har någon annan sagt en spik som är bra finns ingen anledning jag säger det också, därav mitt uteblivna inlägg isåfall
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 20:14:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, DIGITAL SHARPNESS
S 1, MIRACLES OF JOY
|
jag värderar hur bra en spik är inte bara beroende på vinstchans utan även vad den är streckad på.
Denna omgång är det ovanligt svårt att gissa sig till vilka hästar som kollektivet spikar. sådana omgångar brukar det sällan bli riktigt obra betalt, men inte heller jättelite. runt 100-200.000 kanske?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 20:16:43  jag värderar hur bra en spik är inte bara beroende på vinstchans utan även vad den är streckad på.
Denna omgång är det ovanligt svårt att gissa sig till vilka hästar som kollektivet spikar. sådana omgångar brukar det sällan bli riktigt obra betalt, men inte heller jättelite. runt 100-200.000 kanske?
Answer to: "jag värderar hur bra en spik är inte bara beroende på vinst"
|
Became a member:
Forum posts:
|
att värdet på v75an ser att bli högt kan jag hålla med om, i en så öppen omgång som denna bör man nog gå på sin egena ideer med, om man ska ha chansen ta hem potten, om man är rätt ute dvs, fast det vet man oftats efter.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-18 12:32:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, DIGITAL SHARPNESS
S 1, MIRACLES OF JOY
|
undrar om Anders släpper spets till Örjan när stallkamraten längst bak gynnas av tempo.
Åke inser att Ponnyn på spår 1 är chanslös och därför är det en vettig stallkörning.
Ju mer jag funderar över detta ju bättre känns Ester som spik i en omgång där spikarna inte är lättfunna. Hoppas bara att streckprocenten håller sig under 30.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-18 14:56:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ALOE VERA
S 5, ALOE VERA
|
Känns som alla eller en och då Fredde hade ändrat uppläget med aloe vera och det resulterade i en vinst på ett enkelt sätt 12.1/800. Bakom denna kan det skrälla ordentligt så jag tar pennan och hoppas att fredde snor åt sig ledningen även om han har (snävt spår)
Jobba fredde 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-18 16:28:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, ESTER ZONETT
|
Omgångens klurigaste lopp! här får man kolla i arkivet innan man börjar strecka om det inte är så enkelt att Ester Zonett om än från bakspår med tillägg bara kliver runt detta gäng!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 09:35:12 Edited(1): 2011-05-19 13:17:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, DIGITAL SHARPNESS
S 1, MIRACLES OF JOY
|
Visst kan Frenchise vinna om den går felfri och kan överta ledningen tidigt. Men att den ska vara omgångens största favorit är ju helt makabert.
Visserligen är omsättningen bara på 1.4 mille och det kommer ju hända en hel del, men samtidigt tror jag nog att kollektivet har så svårt att hitta bra spikar att det kanske blir så att Frenchise blir spiken för många.
[Edit: jaha. Nu har istället Brioni stigit rejält på strecken och kommer antagligen att bli omgångens favorit vilket känns rimligare än Frenchise]
Jag tror det blir många vinnare som är streckade runt 20-35 % denna omgång. Tror inte på ngn jätteskräll denna gång. Möjligtvis ngn runt 10 %. För även om det är svårt att hitta stenklara vinnare så är det många hästar som känns mer eller mindre chanslösa.
Denna omgång passar bra för reducerade system där man kan köra spiklöst och kräva 2 av3 eller 2 av 4 exempelvis.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 14:19:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, ESTER ZONETT
|
Kommer att stå mellan 4 och 13 här tror jag,. Aloe vera är inte riktigt att lita på tycker jag, inte från spår 5 i volt. Miracles of joy gillar jag men den kommer nog få positions problem
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|