1
[ 2
]
3
4
5
6
|
|
Posted: 2011-04-12 09:25:40  En sak jag har lärt mig när man dragit i en fet v75a är att spela mot statistiken.
Har sagt det förrut o gör det en sista gång - det är HÄSTEN och KUSKEN och MOTSTÅNDET som gör min val av vinnare.
Jag tror att Åke bara vinner. får han inte överta spets så vinner han från dödens.
Åke kommer köra skiten ur Bath hur än Björn gör.
Spetsar Yellow Eden så släpper även han ledningen till Åke.
Classic kommer dra i ett tempo som alla i detta loppet har svårt att följa.
Du säger att CC ska dra skiten ur Torvald - o det tror inte jag ett skit på.
Du tror inte ett skit på att Classic drar skiten ur detta gäng.
Min bedömning o analys säger att Yellow Eden tar ledningen o släpper endast till Åke.
Goop kan då få dödens med lite otur...
Har Åke tur bli det lite utdragen körning mellen dessa 2 hästar o då blir det ännu lättare att gå runt.
Ska bli kul på lördag o se vad som händer.
Hoppas nu alla får gå felfritt så det blir en rättvis bedömning.
Sedan om jag spikar hästen på Lördag det är en annan sak men min vinnare ÄR DET.
Jag måste kolla värmningar osv innan mina spikar streckas o oftas gör jag detta 10 minuter innan start. 
Answer to: "En sak jag har lärt mig när man dragit i en fet v75a är att "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
 Jag måste kolla värmningar osv innan mina spikar streckas
Lite svårt att göra det med Classic då det är sista avd.
Dessutom...den var ju STENKLAR ju? :P
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 09:47:53   Jag måste kolla värmningar osv innan mina spikar streckas
Lite svårt att göra det med Classic då det är sista avd.
Dessutom...den var ju STENKLAR ju? :P
Answer to: "Jag måste kolla värmningar osv innan mina spikar streckas"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 3, YELLOW EDEN
|
Ok..för mig är han STENKLAR om han startar.
Går han sedan barfota eller ej är ju den frågan som man vill veta..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 09:53:47  Ok..för mig är han STENKLAR om han startar.
Answer to: "Ok..för mig är han STENKLAR om han startar.
Går han sedan "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
Förresten.. Du var ju lite sur i lördags för att du missade en skön-DD vinst.
Kolla in denna snubbe:
Millimeter från 24 mille
HAN har anledning att vara knäckt...
Speciellt med tanke på att WIss rambo låg före med kroppen, men torskade för att Yukon sträckte på sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 09:56:37  Ok..för mig är han STENKLAR om han startar.
Answer to: "Ok..för mig är han STENKLAR om han startar.
Går han sedan "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
Eftersom du och Travspanarn är så säkra på Classic så får den slinka med på mitt system trots att jag egentligen inte tror på honom. SKulle han vinna och det göra skillnaden mellan bra vinst och inte skickar jag en champagneflaska till er. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 12:24:26  Förresten.. Du var ju lite sur i lördags för att du missade en skön-DD vinst.
Kolla in denna snubbe:
Millimeter från 24 mille
Speciellt med tanke på att WIss rambo låg före med kroppen, men torskade för att Yukon sträckte på sig.
Answer to: "Förresten.. Du var ju lite sur i lördags för att du missade "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 3, YELLOW EDEN
|
Skade glädje är bästa glädjen eller...o(
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 12:25:55  Eftersom du och Travspanarn är så säkra på Classic så får den slinka med på mitt system trots att jag egentligen inte tror på honom. SKulle han vinna och det göra skillnaden mellan bra vinst och inte skickar jag en champagneflaska till er. 
Answer to: "Eftersom du och Travspanarn är så säkra på Classic s&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 3, YELLOW EDEN
|
Du spelar som du vill Polajsen..men enligt mig så ÄR Classic en klart bättre häst än övriga i fältet.
Sedan kan det ju givetvis strula någonstans i loppet.
Jag tycker dock att Bath kommer troligtvis bli MYCKET streckad av amatör tipparen + Harry Boy.
Så ska man spika någonstans sår är det här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 12:32:45  Du spelar som du vill Polajsen..men enligt mig så ÄR Classic en klart bättre häst än övriga i fältet.
Sedan kan det ju givetvis strula någonstans i loppet.
Jag tycker dock att Bath kommer troligtvis bli MYCKET streckad av amatör tipparen + Harry Boy.
Så ska man spika någonstans sår är det här.
Answer to: "Du spelar som du vill Polajsen..men enligt mig så ÄR Classic en "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
JAg har stor respekt för era åsikter och höjer Classic i rankingen från fjärderankad till andrarankad. Men för mig är Yellow Eden klar förstarankad på läget. SKulle Rocket Power få ett schysst smygläge med tillgång till OS så är den inte otänkbar. Fin häst med vass speed.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 14:48:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 4, BAHT LAUNCHER
|
Om Goop får tet og har noen som helst ambisjoner om å vinne løpet, så slipper han til Åke når han kommer på første langside. Litt usikker på om Classic Tile vinner fra dødens, men 100% sikker på at den som svarer opp i tet IKKE vinner
Good luck!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 16:39:36  Om Goop får tet og har noen som helst ambisjoner om å vinne løpet, så slipper han til Åke når han kommer på første langside. Litt usikker på om Classic Tile vinner fra dødens, men 100% sikker på at den som svarer opp i tet IKKE vinner
Good luck!
Answer to: "Om Goop får tet og har noen som helst ambisjoner om å vinne l&o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 3, YELLOW EDEN
|
Tur man är skåning från början så man förstår vad du skriver
Din åsikt är ju precis vad jag sagt hela tiden att Åke kommer sitta i spets eller i dödens.
Men VEM säger att Bath är i spets?
Det är bara detta som du o jag inte är överens om..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 17:42:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YELLOW EDEN
|
Enligt intervju i Vi Tippa ska dom försöka få ledningen med Y.E. Dom vet givetvis hur snabb B.L är från start så Y.E är säkerligen riktigt snabb ut den också.
Därmed finns det ju ett möjligt scenario till nämligen en utdragen spetskörning och då vinner Åke men det tycker jag är orealistiskt.
Jag tror Goop låter Y.E komma ner till plankan o sen släpper Örjan snällt till Baht som tack.Han är ju dessutom snabbast framme o ställer frågan.
Goop släpper knappast till Åke. Har det nånsin hänt när dom kört mot varandra ? Dom "dueller" jag sett så är det snarare B.G som varit mest tjurskallig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 18:01:48  Eftersom du och Travspanarn är så säkra på Classic så får den slinka med på mitt system trots att jag egentligen inte tror på honom. SKulle han vinna och det göra skillnaden mellan bra vinst och inte skickar jag en champagneflaska till er. 
Answer to: "Eftersom du och Travspanarn är så säkra på Classic s&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
säger jag att den är klar kan du gå till luckan INNAN loppet och spela OCH även EFTER loppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 19:18:53  Tur man är skåning från början så man förstår vad du skriver
Din åsikt är ju precis vad jag sagt hela tiden att Åke kommer sitta i spets eller i dödens.
Men VEM säger att Bath är i spets?
Det är bara detta som du o jag inte är överens om..
Answer to: "Tur man är skåning från början så man förs"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 4, BAHT LAUNCHER
|
Tur man er norsk - for vi nordmenn forstår svensk
joNGyl - vi er enige (överens) 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-12 19:27:41  En sak jag har lärt mig när man dragit i en fet v75a är att spela mot statistiken.
Har sagt det förrut o gör det en sista gång - det är HÄSTEN och KUSKEN och MOTSTÅNDET som gör min val av vinnare.
Jag tror att Åke bara vinner. får han inte överta spets så vinner han från dödens.
Åke kommer köra skiten ur Bath hur än Björn gör.
Spetsar Yellow Eden så släpper även han ledningen till Åke.
Classic kommer dra i ett tempo som alla i detta loppet har svårt att följa.
Du säger att CC ska dra skiten ur Torvald - o det tror inte jag ett skit på.
Du tror inte ett skit på att Classic drar skiten ur detta gäng.
Min bedömning o analys säger att Yellow Eden tar ledningen o släpper endast till Åke.
Goop kan då få dödens med lite otur...
Har Åke tur bli det lite utdragen körning mellen dessa 2 hästar o då blir det ännu lättare att gå runt.
Ska bli kul på lördag o se vad som händer.
Hoppas nu alla får gå felfritt så det blir en rättvis bedömning.
Sedan om jag spikar hästen på Lördag det är en annan sak men min vinnare ÄR DET.
Jag måste kolla värmningar osv innan mina spikar streckas o oftas gör jag detta 10 minuter innan start. 
Answer to: "En sak jag har lärt mig när man dragit i en fet v75a är att "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Så långt innan ?? Ja kör med 20 sek innan start för att se det allra sista på hästarna !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 20:49:29  Tur man er norsk - for vi nordmenn forstår svensk
joNGyl - vi er enige (överens) 
Answer to: "Tur man er norsk - for vi nordmenn forstår svensk;)
joNGyl - vi er"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 3, YELLOW EDEN
|
Jo men danska o norska är inte långt ifrån varandra i grötighet..typ skånska  
Nej vi är INTE överens för Yellow Eden tar ledningen och släpper aldrig till Bath utan endast till Åke..om han VILL släppa!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 20:53:59  Jo men danska o norska är inte långt ifrån varandra i grötighet..typ skånska  
Nej vi är INTE överens för Yellow Eden tar ledningen och släpper aldrig till Bath utan endast till Åke..om han VILL släppa!!
Answer to: "Jo men danska o norska är inte långt ifrån varandra i gr&o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
Yellow Eden kan knappast hålla ut Bath Launcher. Däremot så tror jag att det inte är otänkbart att björn släpper till Örjan när han ställer frågan. BL visade ju mkt fin speed när han gick i rygg på hårt dragande Elliot Hall för några starter sedan.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-12 21:07:52  Förresten.. Du var ju lite sur i lördags för att du missade en skön-DD vinst.
Kolla in denna snubbe:
Millimeter från 24 mille
Answer to: "Förresten.. Du var ju lite sur i lördags för att du missade "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Håller med !! De där är hemskans stunder o ja får rysningar när ja tänker tillbaka på några sådana gånger .... är väl därför ja inte gett upp än min dumma fan ! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-04-12 22:19:22
 Yellow Eden kan knappast hålla ut Bath Launcher. Däremot så tror jag att det inte är otänkbart att björn släpper till Örjan när han ställer frågan. BL visade ju mkt fin speed när han gick i rygg på hårt dragande Elliot Hall för några starter sedan.
Answer to: "Yellow Eden kan knappast hålla ut Bath Launcher. Däremot så"
|
|
|
Posted: 2011-04-13 08:21:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror egentligen inget på classic tile, inte imponerat särskilt mycket de 2 senaste starterna och borde få svårt tycker jag. Men tar med han kanske av respekt till jongly och spanarn.....
Tror egentligen att det står mellan yellow eden och bath launcher och främst yellow eden som nog har toppchans. Tror han kan vinna detta från dödens över 2140m......
Är örjan modig så testar han för spets och då släpper goopen......ganska säker på det. Men örjan testar sällan rejält 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 11:30:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YELLOW EDEN
|
BL spetsar enkelt här tror jag, sen släpper den till YE, topp 3 räcker gott här, fast när det är sista loppet vill man ju gärna ha med någon skräll också, men det kan bara stå mellan dom 3 här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 19:18:07  Yellow Eden kan knappast hålla ut Bath Launcher. Däremot så tror jag att det inte är otänkbart att björn släpper till Örjan när han ställer frågan. BL visade ju mkt fin speed när han gick i rygg på hårt dragande Elliot Hall för några starter sedan.
Answer to: "Yellow Eden kan knappast hålla ut Bath Launcher. Däremot så"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YELLOW EDEN
|
Kolla igen Polajsen. Y.E öppnar 09/500 i varje fall o då ser det inte ut att gå för fullt väl ?
Men vill Örjan köra i ledningen ? Tycker Y.E verkar vassast med rygg/lucka o nu är det ju garantilucka med OS.
Teorier som kanske blir helt åt fanders på lördag 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5