[ 1
]
2
3
4
5
6
|
Travzonen
|
Posted: 2011-04-11 07:00:03
|
|
V75-7 | Silverdivisionen, Final. 1:A PRIS 300 000 kr 2140 A 1. HELL OF A KEMP Untersteiner Peter 2. ROCKET POWER Lövgren Joakim 3. YELLOW EDEN Kihlström Örjan 4. BAHT LAUNCHER Goop Björn 5. HIGHLIGHT BRIZARD Andersen Troels 6. FINISH FLYER Lennartsson Per 7. TIFFANY BRODDA Adielsson Erik 8. GILLS ABBE Kontio Jorma 9. CLASSIC TILE Svanstedt Åke 10. FIONA SOUTHWIND Jansson Torbjörn 11. ISAK C.D. Olsson Daniel 12. LEONAS YANNIC Goop Olle
Turordning: 4-9-8-5-3-11-12-2-7-10-1-6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 16:00:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
Här nöjer jag mig nog med de tre bästa som dessutom har bra lägen: 2,3,4
För inte kan väl Gooparna vara så uppenbara att Björn spetsar och släpper till Olle? Ryser bara jag tänker på tanken. Dom skulle väl vilja, men går dom så långt i sitt stallgynnande så borde dom ta mig fan bojkottas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 16:11:18  Här nöjer jag mig nog med de tre bästa som dessutom har bra lägen: 2,3,4
För inte kan väl Gooparna vara så uppenbara att Björn spetsar och släpper till Olle? Ryser bara jag tänker på tanken. Dom skulle väl vilja, men går dom så långt i sitt stallgynnande så borde dom ta mig fan bojkottas.
Answer to: "Här nöjer jag mig nog med de tre bästa som dessutom har bra "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är för uppenbart som du säger, så det kommer aldrig hända. 2,3,4 är ett lås, möjligtvis om man vill ha ett 4:e streck så tycker jag Classic Tile ska med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 19:16:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska göra ett undantag, bara för att det är min hemmabana och gör ett inlägg i forumet.
Classic Tile är veckans stenklaraste vinnare, omgångens överlägset klaraste spik.
blir den sista vinnare från mig på detta forum, tack å hej
mvh spanis
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 19:16:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YELLOW EDEN
|
Med tanke på OS måste man nog räkna med Y.E. Kanske är en chansspik för dom som törs? Är ju klart bättre nu när den slipper starta bakom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 19:18:14  ska göra ett undantag, bara för att det är min hemmabana och gör ett inlägg i forumet.
Classic Tile är veckans stenklaraste vinnare, omgångens överlägset klaraste spik.
mvh spanis
Answer to: "ska göra ett undantag, bara för att det är min hemmabana och"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YELLOW EDEN
|
Varför är du så surmulen ?
Hur är det med Nino?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 20:07:45  ska göra ett undantag, bara för att det är min hemmabana och gör ett inlägg i forumet.
mvh spanis
Answer to: "ska göra ett undantag, bara för att det är min hemmabana och"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
|
Kanske skulle rygga den om du påstår att Classic Tile vinner tror ja  Hur tränar Nino? Mycket tacksam för svar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 20:08:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 3, YELLOW EDEN
|
Instämmer med spanis = STENKLAR

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 20:40:38  Kanske skulle rygga den om du påstår att Classic Tile vinner tror ja  Hur tränar Nino? Mycket tacksam för svar.
Answer to: "Kanske skulle rygga den om du påstår att Classic Tile vinner tr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, på vinnarspelet hoppas jag få 3.5-4 gånger, perfekt med spår 9, oddshöjande.
Tränar bra, behöver dock mer lopp i kroppen för att hitta formen, kommer vara lagom toppad till elitloppshelgen, blir det åka av, plats på lördag som gäller, ta med på 3-4 kusar. aldrig chanslös.
|
|
Reply
|
|
Mannengbg
|
Posted: 2011-04-11 20:41:56
|
Became a member: 2010-08-23
Forum posts: 291
V 9, CLASSIC TILE
|
Låser med Baht Launcher och Classic Tile. Tror inte riktigt på Baht men han brukar ju hitta först över mål på något konstigt vis. Lite orolig att distansen är i kortaste laget för Classic Tile men han är bäst i fältet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 21:41:02 Edited(2): 2011-04-11 21:42:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
Att spika Classic Tile här är oförsiktigt om jag uttrycker mig väldigt diplomatiskt.
Yellow Eden gick i princip lika fort som Classic Tile sista 500 senast och det i dödens. Denna gång har YE framspår.
Åke har två taktiker att välja mellan:
1. Gå tidigt fram i dödens (för jag kan inte se att Goop skulle släppa til åke.
2. Hoppas att det blir tempo på tillställningen och sedan gå till slut och krossa Bathen långt innan OS kommer.
Hur hade ni som tänker spika Classic tänkt er att han skulle svepa hela fältet när de där framme går lika fort som han sista 500? Får björn bestämma tempot så kommer inte classic ta många meter på dom där framme, det kan jag garantera.
Makalöst dålig spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 22:00:31 Edited(1): 2011-04-14 13:53:48  ja, på vinnarspelet hoppas jag få 3.5-4 gånger, perfekt med spår 9, oddshöjande.
Tränar bra, behöver dock mer lopp i kroppen för att hitta formen, kommer vara lagom toppad till elitloppshelgen, blir det åka av, plats på lördag som gäller, ta med på 3-4 kusar. aldrig chanslös.
Answer to: "ja, på vinnarspelet hoppas jag få 3.5-4 gånger, perfekt m"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
|
Det är rätt okej odds.
Kanske skulle singlas på dubbeln.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 22:11:48  Det är rätt okej odds.
Tack för svar, inväntar elitloppet då med fulltoppad Nino 
Answer to: "Det är rätt okej odds.
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
snarare lady snärts lopp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 23:21:40  Att spika Classic Tile här är oförsiktigt om jag uttrycker mig väldigt diplomatiskt.
Yellow Eden gick i princip lika fort som Classic Tile sista 500 senast och det i dödens. Denna gång har YE framspår.
Åke har två taktiker att välja mellan:
1. Gå tidigt fram i dödens (för jag kan inte se att Goop skulle släppa til åke.
2. Hoppas att det blir tempo på tillställningen och sedan gå till slut och krossa Bathen långt innan OS kommer.
Hur hade ni som tänker spika Classic tänkt er att han skulle svepa hela fältet när de där framme går lika fort som han sista 500? Får björn bestämma tempot så kommer inte classic ta många meter på dom där framme, det kan jag garantera.
Makalöst dålig spik.
Answer to: "Att spika Classic Tile här är oförsiktigt om jag uttrycker m"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 3, YELLOW EDEN
|
  Åke önskar INGET annat än att få sitta i dödens på Goopen,därifrån Krossar han Bath pisslätt.
MEN du har väl inte glömt att det är OS på Åby och kanske Goop MED GLÄ  JE släpper till Åke!?
Du kan ju vara lugn över att Åke inte sitter still i någon kö position med denna tuffing!!
OM DU tror det så är det DIN analys M A K A L Ö S dålig.
Trodde du visste mer om Åke Svanstedts styrningar och om Classic Tile kapacitet.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 23:36:34    Åke önskar INGET annat än att få sitta i dödens på Goopen,därifrån Krossar han Bath pisslätt.
MEN du har väl inte glömt att det är OS på Åby och kanske Goop MED GLÄ  JE släpper till Åke!?
Du kan ju vara lugn över att Åke inte sitter still i någon kö position med denna tuffing!!
Trodde du visste mer om Åke Svanstedts styrningar och om Classic Tile kapacitet.

Answer to: ":D:D Åke önskar INGET annat än att få sitta i dö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
Krossar Bath tror jag knappast att han gör. Men kan möjligen slå honom från dödens. Men ska han trolla bort YE då eller?
VIsst är det möjligt att goop släpper spets, även om jag inte tror det. Men då tror jag faktist att Björn vinner via OS.
Enligt dina två scenarion:
1. Åke tidigt till dödens. - Då vinner han knappast säger jag. Försöker han knäcka Bathen därifrån så vinner YE. Kör han inte upp tempot förrän sent under slutvarvet så vinner Goop.
2. Åke får överta från björn - Björn vinner via OS.
Sedan finns ju faktiskt ytterligare ett scenario: Björn spetsar och släpper till YE. Och Classic slår INTE Yellow Eden från dödens. Skulle YE överta och mot förmodan släppa till Classic Tile så vinner YE via OS.
Summa summarum: Visst har Classic Tile en chans att vinna, men så som jag ser det är den vinstchjansen mindre än andra hästar i varje enskilt scenario och i vissa fall är vinstchansen t.o.m. rejält mkt mindre.
Felet i din analys är att du verkar göra vilja glömma bort alla andra hästar än Classic och Baht. Du har inte ens NÄMNT yellow som inte var långt ifrån Classic från dödens på lång distans senast. Hade det varit motsatt läge hade Yellow slagit classic 9 ggr av 10.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-11 23:49:12    Åke önskar INGET annat än att få sitta i dödens på Goopen,därifrån Krossar han Bath pisslätt.

Answer to: ":D:D Åke önskar INGET annat än att få sitta i dö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
BTW. Du som enligt egen utsago " går MYCKET på statistik", har du koll på hur vinnarstatistiken ser ut position för position på Åby?
Det har jag. Om du inte har tillgång till den så kan du få den om du ber snällt.
Men om vi säger så här: litar du på statistiken så antar jag att du är helt säker på att björn spetsar och inte släpper till Örjan utan väljer att vänta på sin bästis Åke så att han kan släppa till honom istället. För från dödens har han inte mkt till chans enligt statistiken.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-04-12 01:26:16
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, YELLOW EDEN
|
ÄNTLIGEN spricker Bahts segerrad! Vinner han detta ska jag fan äta upp något ruttet.. Tror på en ny duell mellan Yellow Eden och Classic Tile, med Rocket Power som en liten rysare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 01:43:41  BTW. Du som enligt egen utsago " går MYCKET på statistik", har du koll på hur vinnarstatistiken ser ut position för position på Åby?
Det har jag. Om du inte har tillgång till den så kan du få den om du ber snällt.
Men om vi säger så här: litar du på statistiken så antar jag att du är helt säker på att björn spetsar och inte släpper till Örjan utan väljer att vänta på sin bästis Åke så att han kan släppa till honom istället. För från dödens har han inte mkt till chans enligt statistiken.
Answer to: "BTW. Du som enligt egen utsago "går MYCKET på statistik"
|
Became a member:
Forum posts:
|
han litar på mina vinnare och den statistiken säger att det är bara att spika.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 08:30:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLASSIC TILE
S 3, YELLOW EDEN
|
En sak jag har lärt mig när man dragit i en fet v75a är att spela mot statistiken.
Har sagt det förrut o gör det en sista gång - det är HÄSTEN och KUSKEN och MOTSTÅNDET som gör min val av vinnare.
Jag tror att Åke bara vinner. får han inte överta spets så vinner han från dödens.
Åke kommer köra skiten ur Bath hur än Björn gör.
Spetsar Yellow Eden så släpper även han ledningen till Åke.
Classic kommer dra i ett tempo som alla i detta loppet har svårt att följa.
Du säger att CC ska dra skiten ur Torvald - o det tror inte jag ett skit på.
Du tror inte ett skit på att Classic drar skiten ur detta gäng.
Min bedömning o analys säger att Yellow Eden tar ledningen o släpper endast till Åke.
Goop kan då få dödens med lite otur...
Har Åke tur bli det lite utdragen körning mellen dessa 2 hästar o då blir det ännu lättare att gå runt.
Ska bli kul på lördag o se vad som händer.
Hoppas nu alla får gå felfritt så det blir en rättvis bedömning.
Sedan om jag spikar hästen på Lördag det är en annan sak men min vinnare ÄR DET.
Jag måste kolla värmningar osv innan mina spikar streckas o oftas gör jag detta 10 minuter innan start. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 09:11:10  En sak jag har lärt mig när man dragit i en fet v75a är att spela mot statistiken.
Har sagt det förrut o gör det en sista gång - det är HÄSTEN och KUSKEN och MOTSTÅNDET som gör min val av vinnare.
Jag tror att Åke bara vinner. får han inte överta spets så vinner han från dödens.
Åke kommer köra skiten ur Bath hur än Björn gör.
Spetsar Yellow Eden så släpper även han ledningen till Åke.
Classic kommer dra i ett tempo som alla i detta loppet har svårt att följa.
Du säger att CC ska dra skiten ur Torvald - o det tror inte jag ett skit på.
Du tror inte ett skit på att Classic drar skiten ur detta gäng.
Min bedömning o analys säger att Yellow Eden tar ledningen o släpper endast till Åke.
Goop kan då få dödens med lite otur...
Har Åke tur bli det lite utdragen körning mellen dessa 2 hästar o då blir det ännu lättare att gå runt.
Ska bli kul på lördag o se vad som händer.
Hoppas nu alla får gå felfritt så det blir en rättvis bedömning.
Sedan om jag spikar hästen på Lördag det är en annan sak men min vinnare ÄR DET.
Jag måste kolla värmningar osv innan mina spikar streckas o oftas gör jag detta 10 minuter innan start. 
Answer to: "En sak jag har lärt mig när man dragit i en fet v75a är att "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ROCKET POWER
S 4, BAHT LAUNCHER
|
Kul att det blev lite drag på diskussionen här på Zonen. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
6