1
[ 2
]
|
|
Posted: 2011-02-25 20:06:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, FINISH FLYER
|
Spetsfrågan i V75-6 är lika öppen på förhand som den kan bli loppavgörande. Kari Lähdekorpi tränar två av de hetaste kandidaterna. Här avslöjar han sitt drömscenario. - Jag vill se Gills Abbe i ledningen och Finish Flyer i rygg, säger Lähdekorpi. Halmstadtränarens senaste seger på V75 är från den 29 januari. Det var just med Gills Abbe som är en häst som Lähdekorpi gillar skarpt. - Han gör alltid bra lopp och har alltid vunnit när han har haft bra lägen. Senast satt han långt bak men avslutade starkt i V75-finalen från spår tolv. Hästen har känts fin i träningen under veckan och håller samma form som tidigare, säger Kari Lähdekorpi. Gills Abbe har innerspår och Finish Flyer spår tre i V75-6. Vem är snabbast från start? - Normalt sett är det Finish Flyer. Men jag vill inte att de kör mot varandra. Jag vill se Gills Abbe i ledningen och Finish Flyer i hans rygg. I så fall borde Gills Abbe ha bra vinstchans, säger Lähdekorpi. Hur är läget med Finish Flyer? - Han har bättre form än resultatraden och kom aldrig till på Solvalla senast. Hästen hade krafter kvar i mål och galoppen som står noterad i programmet vet jag inte vad de har fått ifrån. Han kan dyka upp i striden om det klaffar och tävlar med skor runt om. Gills Abbe går barfota fram som vanligt
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-02-25 22:51:29
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 7, MAGIC SPACE
|
6% på Magic Space är väl ändå aldeles för lite? Vi vet ju va den hästen kan. Helt klart bäst kapacitet i detta loppet. Är väl Janaxel som drar ner procenten. Givet streck för mig och en kul dubbelspik. Janaxel tror på hygglig chans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-25 23:00:52  6% på Magic Space är väl ändå aldeles för lite? Vi vet ju va den hästen kan. Helt klart bäst kapacitet i detta loppet. Är väl Janaxel som drar ner procenten. Givet streck för mig och en kul dubbelspik. Janaxel tror på hygglig chans.
Answer to: "6% på Magic Space är väl ändå aldeles för l"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LITTLE RAINBOW
S 1, GILLS ABBE
|
Dubbelspik på janaxel?
Hade jag garderat hade den kommit med, trots uselt spår.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-25 23:17:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tiffany tål väl dödens?
hur var hon senast någon som kan hjälpa mig hur hon gick..?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-26 10:21:42  Tiffany tål väl dödens?
hur var hon senast någon som kan hjälpa mig hur hon gick..?
Answer to: "Tiffany tål väl dödens?
hur var hon senast någon s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, I'M ALONE FACE
S 1, GILLS ABBE
|
chokladkaka jag vill minnas att tiffany plockade ner Oliver Twist från dödens.. dock på 2140.
Hästen har gjort 9-10starter och aldrig vunnit på 1640.
(om jag minns rätt, står ju i v75guiden över distans statistik)
Bästa hästen men fel läge och distans.?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-26 10:21:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Knepigt om vem som verkligen tar spets. Har hört att en del tror I'm Alone Face sitter där, men jag tvivlar starkt. Absolut snabbast ut måste ju ändå Finish Flyer vara, och den vill Kari ska sitta i rygg på Gills Abbe. Hinner de byta positioner innan I'm Alone Face är där och täpper till? Från spets känns Gills Abbe klar. Roligt skrälldrag är Västerbo World.
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2011-02-26 14:27:53
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 1, GILLS ABBE
|
Jag tror att det är spets och slut, 1 Gills Abbe!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-26 16:31:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Synd på galoppen på femman, men Gills Abbe, som jag trodde mest på vann.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-26 17:17:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
blev ju inget lopp nu ju, i'm alone face var det ända riktiga motbudet..........
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|