[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2011-02-21 07:00:04
|
|
V75-6 | Silverdivisionen, försök 3. 1:A PRIS 150 000 kr 1640 A 1. GILLS ABBE Kontio Jorma 2. SIMB ROBITAILLE Osterling Susanne H 3. FINISH FLYER Lennartsson Per 4. JUDY´S GILL Svensson Henrik 5. I´M ALONE FACE Ohlsson Ulf 6. TIFFANY BRODDA Adielsson Erik 7. MAGIC SPACE Näsman Janaxel a 8. Q.FORTY FIVE Redén Daniel a 9. LITTLE RAINBOW Eriksson Ulf 10. LUDVIG PALEMA Söderholm Krister 11. VÄSTERBO WORLD Melander Micael 12. ISAK C.D. Olsson Daniel
Turordning: 1-5-12-3-8-11-7-9-6-2-4-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 11:43:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Finnish flyer sos? Gör alltid bra lopp från framspår. Kan ju dock bli lite körning i början, och Magic space är bästa sprintern tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 11:46:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, FINISH FLYER
S 3, FINISH FLYER
|
Jo Magic har vunnit från dödens på 1640 förr 
3 kan nog hinna först, men finns en del motbud.
Tar tre här.
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2011-02-21 15:02:30 Edited(1): 2011-02-21 15:02:56
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Är det uteslutet att gills Abbe kan försvara spets här?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-02-21 15:46:02  Är det uteslutet att gills Abbe kan försvara spets här?
Answer to: "Är det uteslutet att gills Abbe kan försvara spets här?"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, MAGIC SPACE
|
Tror han svarar spets, lutar åt att han stannar där ända in i mål också tycker jag. Finish Flyer är också väldigt snabb ut men tror knappast de gör någon större ansats att komma förbi Gills då de är från samma stall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 17:03:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Im alone face är ju ruggigt snabb ut också, har fin statistik från spåret också. 1,3,5 lär nog köra lite om det. Kanske dags att sätta in Q.forty five igen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 20:03:33 Edited(1): 2011-02-21 20:04:10  Im alone face är ju ruggigt snabb ut också, har fin statistik från spåret också. 1,3,5 lär nog köra lite om det. Kanske dags att sätta in Q.forty five igen?
Answer to: "Im alone face är ju ruggigt snabb ut också, har fin statistik fr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
i'm alone face är ju KNAPPAST "ruggigt" snabb ut, lite över medel.
Spets o slut på gills abbe är det......
det som talar mot är om danne laddar allt från spår 8, den är däremot "ruggigt" snabb ut vid laddning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 21:54:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, I'M ALONE FACE
S 1, GILLS ABBE
|
Jag håller med Nordan, Im Alone Face är snabb ut, Jorma som denna gång kör gills abbe vet att han får en bra rygg och väljer den!
Ett bra lås i mina ögon då värsta konkurrenterna fått dåliga spår!
magic space? jaha? men Jan Axel Näsman, vem är det?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 22:03:58  Jag håller med Nordan, Im Alone Face är snabb ut, Jorma som denna gång kör gills abbe vet att han får en bra rygg och väljer den!
Ett bra lås i mina ögon då värsta konkurrenterna fått dåliga spår!
magic space? jaha? men Jan Axel Näsman, vem är det?
Answer to: "Jag håller med Nordan, Im Alone Face är snabb ut, Jorma som denn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är detta dolda kameran lr?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-22 13:42:00
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, FINISH FLYER
S 3, FINISH FLYER
|
Bra med ett vettigt sparlopp. 1,3,5 räcker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-22 23:40:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LITTLE RAINBOW
S 1, GILLS ABBE
|
1 och 3 är ju stallisar så jag tror knappast att FF laddas mot Jormas vilja.
Men däremot så är det taktiskt sett inte helt fel om FF tar spets med GA i rygg. Dom är likvärdiga kapacitetsmässigt och alternativet är ju att FF riskerar dödens.
Men vad vet jag? Sånt där får ni som är bättre på att luska ut hur kuskarna tänker klura på.
Hur som helst är bägge dessa två startsnabba och funkar bra i spets. Personligen gillar jag FF bättre än GA, men det är nog mest en smaksak.
Ett lås på dessa två är inte helt fel om man inte vet hur de lägger upp loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 10:29:24 Edited(2): 2011-02-23 11:07:35  1 och 3 är ju stallisar så jag tror knappast att FF laddas mot Jormas vilja.
Men däremot så är det taktiskt sett inte helt fel om FF tar spets med GA i rygg. Dom är likvärdiga kapacitetsmässigt och alternativet är ju att FF riskerar dödens.
Men vad vet jag? Sånt där får ni som är bättre på att luska ut hur kuskarna tänker klura på.
Hur som helst är bägge dessa två startsnabba och funkar bra i spets. Personligen gillar jag FF bättre än GA, men det är nog mest en smaksak.
Ett lås på dessa två är inte helt fel om man inte vet hur de lägger upp loppet.
Answer to: "1 och 3 är ju stallisar så jag tror knappast att FF laddas mot J"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jorma är jorma, går väl inte o prata taktik med han? gamlingen kommer säkerligen bar aatt gasa allt han kan från start.......
Med q.forty five är ruggigt snabb ut om danne bränner av den riktigt, men då går det inte att få stop på hästen sedan. Dock värt det över 1640m och spår 8????????
får bli några streck är tror jag.......Såvidare Gills abbe inte spikas då jag tror den har hyfsat spetschans här. Öppnat klart snabbt flertalet ggr från spår 2 och 6 när han väl laddats.
Ser gills abbe som en betydligt bättre häst än finish flyer.............
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 23:05:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, I'M ALONE FACE
|
Hmm? får fundera lite..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 10:16:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GILLS ABBE
S 1, GILLS ABBE
|
Hmm, jag är klar med min rad men jag vettefan vilken jag skall spika här...
Gills Abbe svarar ut Finish Flyer, men släpper till I´m Alone Face? Jag gillar inte att Jorma kör GG...Jorma har kört I'm Alone Face och vet vad hästen kan.
Om Finish Flyer tar ledningen så släpper Per nog till I'm Alone Face också...
Är det så enkelt att I'm Alone Face bara vinner detta?
o(
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-02-24 12:42:44  Hmm, jag är klar med min rad men jag vettefan vilken jag skall spika här...
Gills Abbe svarar ut Finish Flyer, men släpper till I´m Alone Face? Jag gillar inte att Jorma kör GG...Jorma har kört I'm Alone Face och vet vad hästen kan.
Om Finish Flyer tar ledningen så släpper Per nog till I'm Alone Face också...
Är det så enkelt att I'm Alone Face bara vinner detta?
o(
Answer to: "Hmm, jag är klar med min rad men jag vettefan vilken jag skall spika h"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, JUDY'S GILL
|
Du är klar med din rad, men du vet inte vem du ska spika här......det kallar jag för stenklar!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 13:03:55  Du är klar med din rad, men du vet inte vem du ska spika här......det kallar jag för stenklar!! 
Answer to: "Du är klar med din rad, men du vet inte vem du ska spika här....."
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GILLS ABBE
S 1, GILLS ABBE
|
Spiken e klar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 14:32:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, Q.FORTY FIVE
|
Finnish flyer går bäst i ledningen, därför tror jag att Jorma låter han överta, im alone face lär väl hamna i dödens då, men blir avlöst av 6 eller 8, antagligen 6 och 8an sitter 3e ytter. räcker med 1,3,5,8 iaf
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-02-24 14:38:22  Finnish flyer går bäst i ledningen, därför tror jag att Jorma låter han överta, im alone face lär väl hamna i dödens då, men blir avlöst av 6 eller 8, antagligen 6 och 8an sitter 3e ytter. räcker med 1,3,5,8 iaf
Answer to: "Finnish flyer går bäst i ledningen, därför tror jag at"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 7, MAGIC SPACE
|
Finish Flyer går bäst bakifrån.. Har sett honom vika ner sig mer än en gång som storfavorit från spets. Rygg ledaren och lucka är hans innande koncept här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 21:17:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, FINISH FLYER
|
Håller med om att Finish Flyer är bäst bakifrån, och kan vinna detta från rygg på ledaren som troligen är stallkamraten Gills Abbe. Får vi återigen se en Stalluppgörelse som (inte är någon stalluppgörelse enligt alla lärda)?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 22:18:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, FINISH FLYER
|
Med början tisdag varje vecka ger TravExpressens tipsexpert Magnus Lindgren sin syn på den aktuella veckans V75-avdelningar. Analyserna uppdateras två gånger dagligen, och på fredag eftermiddag kommer en sammanfattning av hela omgången.
V75-6: Silverdivisionen, 1640 Auto
Veckans silverdivision är ett ojämnt lopp där det känns som att det är bara några som kan vinna.
1 Gills Abbe har formen intakt, och har ett mycket bättre läge den här gången än vad han har haft på slutet. Han har utvecklat sin startsnabbhet, och kan förmodligen svara ut startsnabbe stallkamraten Finish Flyer m.fl. från start. Om inte, så får han en fin resa. Distansen går bra. Senast gick han ett starkt slutvarv som fyra i silverfinalen.
Speedige 3 Finish Flyer är bättre än raden, rejält startsnabb, och har lämpliga förutsättningar. Senast råkade han ut för trafikproblem och fick aldrig chansen. Trivs i ledningen.
5 I'm Alone Face är kvick ut, och imponerade vid spetsvinsten på Bergsåker näst senast. Nu blir det nog svårt att nå ledningen, och dessutom går han upp i klass. Men från ett vettigt läge så räknas han ändå tidigt. Senast var han bra som trea i bronsfinalen.
8 Q.Forty Five såg fin ut som fastlåst efter tidig galopp senast. Nu är läget trist, men klaffar det så kan han vara med och göra upp om det. Han går bra bakifrån, och verkar trivas på Bergsåker.
6 Tiffany Brodda är aningen ojämn, och visade inget extra senast. Näst senast var hon desto bättre, när hon vann från dödens. Har hon en bra dag och det klaffar lite, så kan hon vara med där framme.
7 Magic Space kan mycket och gillar distansen, men läget är lurigt och det är risk för en tung resa. Näst senast vann han från ledningen på ett bra sätt. Senast hade han hovproblem, och blev till slut stum från dödens. Amatörkörd.
Skrivet av M Lindgren 2011-02-24 16:45:55.0 | Trackback
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|