[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2011-02-21 07:00:04
|
|
V75-1 | Bronsdivisionen, försök 3. 1:A PRIS 110 000 kr 2140 A 1. JASPER LANE Hoas Jan-Åke 2. PUTTE TOPLINE Kontio Jorma 3. MACHO GOSSIP Eriksson Håkan 4. CANON Östman John 5. PATER PONTUS Adielsson Erik 6. BELINDA SIGN Lindegren Erik 7. YANKEE BRODDE Ohlsson Ulf 8. STAY THE NIGHT Eklöf Bo 9. LYTHON ABROAD Braekken Noralf 10. SUPER BRIAN Lennartsson Per 11. LEO ON LINE Lindqvist Ove A 12. SLEVIN KELEVRA Eriksson Ulf
Turordning: 8-2-5-6-3-12-11-10-1-7-9-4
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 11:37:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, SLEVIN KELEVRA
|
Öppet lopp, öppet löpningsförlopp.
1 spetsar, men släpper nog, många om budet att ta över.
Jag känner spontant 1,2,3,5,6,8 och släpper jag bla nr 11 och 12 som jag gillar och följt en del, grrr
ska man börja med att heltäcka kanske
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 11:40:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, STAY THE NIGHT
|
1,2,3,8, sen 5 eller 11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 21:09:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känslan är att macho gossip har toppchans här om hockey slipper dödens. Troligt scenario är att han spetsar direkt då han är snabbare ut än putte topline och ingen utvändigt tar 1 längd på han i starten.
Eventuell spik att börja med
annars flera fina hästar som stey the night, belinda sign bland annat......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 21:42:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, STAY THE NIGHT
S 5, PATER PONTUS
|
Ni hoppar alla över Canon ?
Hästen har gått frammåt sista tiden och närmar sig en vinst, kommer aldrig glömma loppet han gjorde från bricka 12 i våras på v75.. vann med 3-4längder!
Är absolut inte inne på att spika, men är given för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-22 11:04:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, STAY THE NIGHT
|
Stay the night är min första häst trots läget.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-22 11:49:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, STAY THE NIGHT
S 3, MACHO GOSSIP
|
Min första häst i loppet är 9:an men här kommer penseln fram.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-22 11:58:27  Öppet lopp, öppet löpningsförlopp.
1 spetsar, men släpper nog, många om budet att ta över.
Jag känner spontant 1,2,3,5,6,8 och släpper jag bla nr 11 och 12 som jag gillar och följt en del, grrr
ska man börja med att heltäcka kanske
Answer to: "Öppet lopp, öppet löpningsförlopp.
1 spetsar, men sl&a"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, PUTTE TOPLINE
|
Håller med dig om at det är ett lopp där det kan vara värt en heltäckning.
Alla kan vinna, o även om brons2140 inte är superskrällgenererande direkt så var det länge sen en fetsmäll i första avdelningen. Kanske nu?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-22 23:28:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SUPER BRIAN
S 1, JASPER LANE
|
Vad hände med det gamla hederliga s.o.s?
Jasper Lane med andra ord.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 08:56:52 Edited(1): 2011-02-23 12:01:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Efter att ha kollat samtliga hästar så borde belinda sign spetsa enkelt och sedan kanske Lindegren släpper till den som är först framme av macho gossip och stay the night.
Troligen är det mycket stor chans att Macho gossip eller stay the night vinner detta då dem står i en klass för sig själv. värsta motbud är belinda sign om den hittat formen och får spets/vinnarhålet.
Så här blir det spik eller så tar jag det safe och låser på 2-3 hästar för att klara loppet.
Jasper lane, öppnat hyfsat 2ggr från spår 1 och missat spets samtliga gånger. Känns som skitsamma egentligen då hästen knappast har något med utgången att göra här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 15:35:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MACHO GOSSIP
S 6, BELINDA SIGN
|
Tror på jättechans för Macho Gossip här. Bra spår och bör hitta ner i bra slagläge. Vann lätt sist efter sen lucka och gången innan fick han gå en "Svanstedtare" och klev runt fältet på ett imponerande sätt mot bl.a. Nice and a Star.
Stay the night har visserligen imponerat men motståndet har inte varit i närheten av vad han möter nu och från det här läget måste han göra ett riktigt bra lopp för att hålla Macho bakom sig.
Putte Topline satt fast med allt näst senast och såg finfin ut men jag tycker att han gav ett segt intryck senast även om han ramlade undan till seger, blir överstreckad enligt min mening.
Blir troligtvis spik på Macho Gossip om han inte går över 40%
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-02-23 22:34:29
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
När jag såg stay the night i ett par v75-starter i december så trodde jag att hästen hade toppform. Tycker att hans två senaste starter har bevisat att jag hade fel. Har aldrig sett hästen bättre än nu...
Visst, nu står han hårt inne som nybliven fyraåring och dessutom med dåligt startspår. Men han är verkligen formhästen i gänget och tycker inte att detta bronsgäng är så hårt ändå.
Macho gossip och putte topline har gjort vad som förväntats av de på slutet men knappast mer än så. Stay the night däremot har imponerat stort och verkligen sett löpsugen ut.
Han kan öppna bra men måste nog plugga mer på hästarnas startsnabbhet innan jag kan bedöma om han kan ta sig hela vägen fram. Dock så tycker jag att han räknas från de flesta positioner och tror jag senare att han kommer spetsa, då är det given spik för mig! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 23:03:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MACHO GOSSIP
|
Macho är klart första häst. Men får fundera om jag ska spika eller inte... 
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2011-02-24 15:04:43
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
Macho Gossip är ingen kanon från start men är klart gynnad av autostart. Hästen är kapabel för klassen.
Stay The Night är startsnabb, normalt sett med helstängt huvudlag, plastade skor. Går lika bra bakifrån som i ledningen.
Putte Topline är halvseg ut, men har en mycket bra skalle. Tände till när bergharn satte på helstängt och rycktussar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 20:02:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PATER PONTUS
|
Troligen spik på Stay The Night, men om banan tillåter att man kan ta av några skor på Macho Gossip, så kan han vinna från vinnarhålet, efter att han släppt till min idé. Letar man vidare så är 5 Pater Pontus tidig. Bara konstellationen Erik/Lädret och 15% motiverar till streck!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 22:27:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PATER PONTUS
|
V75-1: Bronsdivisionen, 2140 Auto
Tre-fyra hästar höjer sig något i den inledande V75-avdelningen.
3 Macho Gossip har haft svårt att få till det på V75 efter sin första och enda V75-seger i april 2009. Men nu har den spurtstarke hästen lämpliga förutsättningar, och det kan vara dags för en ny triumf. Toppform, perfekt inne och fint läge. De två raka segrarna på slutet har tagits efter snabba tillika imponerande avslutningar.
8 Stay The Knight går upp i klass och startar från ett knepigt åttondespår. Fyraåringen har dock ett enastående löphuvud, och har inlett året med att ta två raka segrar på bra sätt. Han är snabb ut, och utan strul så är han med och gör upp om segern. Får överta?
En riktig kämpe är även starke 2 Putte Topline som bör få en bra position från andraspåret. Han går hela vägen in i mål, och gynnas om det blir tempo på loppet. Senast vann han enkelt från ledningen.
Flygmaskinen 6 Belinda Sign är snabb ut. Spets och släpp? Näst senast avslutade hon sylvasst som tvåa efter uppehåll. Senast visade hon inget extra. Nu har hon två lopp i kroppen, och med rätt resa sänker hon många.
1 Jasper Lane har svarat för en rad fina insatser på senare tid, och senast tog han en välförtjänt seger. Hästen är snabb ut och kan få en fin resa. Trots att motståndet är tuffare den här gången, så är han inte borta
5 Pater Pontus har inte varit som bäst på slutet, och formen är något svårbedömd. Läget är i alla fall vettigt, och med klaff på bitarna så kan han duga.
Skrivet av M Lindgren den 22 feb 09:45
|
|
Reply
|
|
IS91
|
Posted: 2011-02-25 10:46:37
|
Became a member: 2009-11-16
Forum posts: 18
|
Tror stenhårt på Belinda Sign som är en riktigt fin märr med kapacitet.. Tar dock med några till! Såsom Sta The Night, Jasper Lane och så vidare 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-25 13:28:37  Tror stenhårt på Belinda Sign som är en riktigt fin märr med kapacitet.. Tar dock med några till! Såsom Sta The Night, Jasper Lane och så vidare 
Answer to: "Tror stenhårt på Belinda Sign som är en riktigt fin mä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hum...då kan du tydligen inte tro så stenhårt, när jag tror stenhårt spikar jag, när du tror stenhårt tar du med 5, 6 till?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-25 16:01:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MACHO GOSSIP
|
Troliga:
Macho Gossip Ruskigt vass speed på tung bana 1/2. Lätt senast, toppform
Putte Topline Usel i spets 22/1. Ok-spurt i V75 5/2. Billigt sist, JK igen. Tidig på läget.
Stay the Night 4-åring som övertygat. Mkt s-snabb vid V75-vinst 11/12. Mot tät?
Skrällen:
Belinda Sign Positiv årsdebut 4/2. Stinglös sist, vässas nu. S-snabb, bra inne
Rank: A 3-2-8-6
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-02-25 22:34:52
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 8, STAY THE NIGHT
|
SOS på nr 8 här. SPIK! Bara att vända blad. Ser inget hot. Putte blir härligt överspelad som vanligt.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|