1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2010-11-24 09:07:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag kommer spika Westholms häst..40m bättre kusk nu.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-24 09:27:58  Jag kommer spika Westholms häst..40m bättre kusk nu.. 
Answer to: "Jag kommer spika Westholms häst..40m bättre kusk nu..;)"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Wow spika i det här loppet ? Ja bugar mig !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 09:49:52  Jag kommer spika Westholms häst..40m bättre kusk nu.. 
Answer to: "Jag kommer spika Westholms häst..40m bättre kusk nu..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, VÄSTERBOFROMHEAVEN
S 5, NINEPOINTS AVALON
|
Rätt tänkt.
Det borde handla om 5 eller 10 i första hand.
Ingen ide att gardera i ett lopp där alla kastar bort streck på en massa ickevinnare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 11:08:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, NINEPOINTS AVALON
|
Kommer nog att spika 5an här, har helt enkelt inte råd att fläska på som det ser ut just nu, och efter vad jag har sett så bör den vinna. Men antagligen blir det väl en megasusare här. Får se hur jag gör med spikarna, men det känns som det krävs minst 6 kusar här. Då får jag välja mellan att spika Myllafaks eller 5an här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 13:46:13 Edited(1): 2010-11-24 13:50:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du skriver att Nurmos spikar sin häst i loppet tror sjutton att han gör det i brist på någon annan. Nurmos skiter fullständigt i om du torskar eller inte jag skulle gjort samma sak om jag hade haft häst i loppet. Nej jag följer aldrig sådant, alla tränare tror på sin häst bra eller dålig. Bilda dig egna uppfattningar det är lönsamt i längden.
F...n hamnade i fel lopp detta skall vara i 5e avd och ingen annanstans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 14:13:53  Rätt tänkt.
Ingen ide att gardera i ett lopp där alla kastar bort streck på en massa ickevinnare.
Answer to: "Rätt tänkt.
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag skulle nog försöka få med Elektra SIR, med J.Tillman också hon kan få fart på hästar.Det skiljer 0,7 sek. mellan volterna. My Golden Key har ju jättechans att äta upp avståndet till 5an på framvolt. Sedan är det ju ingen som vet hur många omstarter det kan bli, många orutinerade hästar med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 14:35:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, NINEPOINTS AVALON
|
Dock är nurmos en väldigt bra tippare och det är inte alls särskilt vanligt att han spikar sina egna. Det vet man om man prenumererar på guiden. Han har nog högre träffprocent än dom flesta av oss
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-24 23:16:41  Dock är nurmos en väldigt bra tippare och det är inte alls särskilt vanligt att han spikar sina egna. Det vet man om man prenumererar på guiden. Han har nog högre träffprocent än dom flesta av oss
Answer to: "Dock är nurmos en väldigt bra tippare och det är inte alls s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hela första volten är skithästar enl. mig. Hade jag spelat denna veckan hade jag låst på 10, 11 stor skillnad på fram och bakhästarna. Ninepoits Avalon måste sänka sitt rekord kraftigt tror inte hon mäktar med detta blir uppäten ganska snabbt av bakspår.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 06:40:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bert, det är inte dem 20meterna som gör skillnaden, det är att dem som startar bakom måste gå i spåren och får garanterat tuffare lopp än dem som startade 20m framför. Det är något som 9 av 10 ston inte klarar, svårt att tänka mig något sto i detta loppet har skalle för det....
Tror helt klart att någon på första volten vinner, såvidare my golden key inte börjar prestera lite igen.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 08:30:32  Bert, det är inte dem 20meterna som gör skillnaden, det är att dem som startar bakom måste gå i spåren och får garanterat tuffare lopp än dem som startade 20m framför. Det är något som 9 av 10 ston inte klarar, svårt att tänka mig något sto i detta loppet har skalle för det....
Tror helt klart att någon på första volten vinner, såvidare my golden key inte börjar prestera lite igen.....
Answer to: "Bert, det är inte dem 20meterna som gör skillnaden, det är a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, VÄSTERBOFROMHEAVEN
S 5, NINEPOINTS AVALON
|
10 har vunnit från tillägg tidigare men man kan givetvis undra hur formen är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 18:15:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, VÄSTERBOFROMHEAVEN
S 5, NINEPOINTS AVALON
|
Nu är 10 alldeles för mycket spelad 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 21:41:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
både 5 och 10 känns klart överstreckade....... Däremot ser jag stort spelvärde i dem eventuella spetsfavoriterna i lass Madame och Pion Zet. Lass madame lär spetsa, frågan är om hon körs i spets? Kommer pion zet till ledningen så tror jag att loppet är över, om hon hanterar banan och eventuell balans.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-25 22:40:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, VÄSTERBOFROMHEAVEN
|
Läste att någon ska spika nr 5...3-årigt STO från spår 5 i volt!!! Ok...kanske lika bra att kast pil 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 00:47:49  Läste att någon ska spika nr 5...3-årigt STO från spår 5 i volt!!! Ok...kanske lika bra att kast pil 
Answer to: "Läste att någon ska spika nr 5...3-årigt STO från sp"
|
Became a member:
Forum posts:
|
De va ja som skulle det..blev 5 hästar ist...  ..ville bara påpeka att det är 40m bättre kusk nu på den..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-26 09:32:28  De va ja som skulle det..blev 5 hästar ist...  ..ville bara påpeka att det är 40m bättre kusk nu på den..
Answer to: "De va ja som skulle det..blev 5 hästar ist...;)..ville bara påpe"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Så ska det se ut !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 11:12:51  Bert, det är inte dem 20meterna som gör skillnaden, det är att dem som startar bakom måste gå i spåren och får garanterat tuffare lopp än dem som startade 20m framför. Det är något som 9 av 10 ston inte klarar, svårt att tänka mig något sto i detta loppet har skalle för det....
Answer to: "Bert, det är inte dem 20meterna som gör skillnaden, det är a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men snälla Folke jag är inte ute efter att kritisera dig på något vis med detta. Eftersom jag är hästägare själv vet jag på ett ungefär hur många längder som skiljer mellan hästens rekord nr.5 18,3 och häst nr.10 15,2 det blir en helsikes massa längder i skillnad mellan hästarna jag brukar räkna grovt att en längd är ca. 0,2 men det är grovt. En häst som startar med spår 2 4 5 volt lämnar jag för det mesta åt Harry Boy spåren gör att de flesta hästar blir lite trevande den första biten och är svårt att få upp farten med i dagens snabba lopp.
Därmed inte sagt att häst nr. 10 behöver vara vinnare finns 3st. till.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 11:21:26  här tar jag ALLA och jobbar in en jättesusare..
Answer to: "här tar jag ALLA och jobbar in en jättesusare.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
härmis
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 13:51:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skitlopp!
Önskar man hade råd med alla men får räcka med 4 streck och hoppas man överlever.
1,2,9,11 på min kupong.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-26 18:08:29
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 13, VÄSTERBOFROMHEAVEN
S 6, SHAKIRA THRUST
|
Äckligt lopp, förmodligen det tråkigaste att gå igenom i arkivet någonsin nästan. Finns inte en enda häst som verkar kunna göra något själv utan i stort sett alla måste gå på innerspår för att få någorlunda framskjutna placeringar. Kasta tärning eller helgardera känns det som.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-26 20:13:30 Edited(1): 2010-11-26 20:21:50  Men snälla Folke jag är inte ute efter att kritisera dig på något vis med detta. Eftersom jag är hästägare själv vet jag på ett ungefär hur många längder som skiljer mellan hästens rekord nr.5 18,3 och häst nr.10 15,2 det blir en helsikes massa längder i skillnad mellan hästarna jag brukar räkna grovt att en längd är ca. 0,2 men det är grovt. En häst som startar med spår 2 4 5 volt lämnar jag för det mesta åt Harry Boy spåren gör att de flesta hästar blir lite trevande den första biten och är svårt att få upp farten med i dagens snabba lopp.
Därmed inte sagt att häst nr. 10 behöver vara vinnare finns 3st. till.
Answer to: "Men snälla Folke jag är inte ute efter att kritisera dig på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Den kommentaren/analysen är ju lika dum som om jag skulle säga att Ninepoints är en bättre häst än golden key pga ninepoints har rekord på 15,9 på auto/medel medan golden key har ett rekord på 16,5.......
Ninepoints gjorde sitt livs 2 först alopp i volt där rekordet på 18,3 är taget från spår 12 i karriären 2.a lopp. Ignorerar du bara sedan att hästen sprungit 15 och 16 tider på auto sedan?
Tro mig, jag gillar att kritisera, jag har varit hästägare och nog fan fasen vet jag att tiderna du nämnde inte har någon relevans som helst i detta loppet.
När du sedan räknar dina "Längder" kontra sekunder så borde du KANSKE räkna med att hästarna bakom troligen går i 2.a spår vilke kostar några meter varje kurva och att dem sedan måste gå i 3.e/4.e spår en bit vilket kostar mer. Sedan är det ofta som så att det blir blufftempo första varvet vilket betyder att sista varvet går mycket snabbare och att meterna är mycket tuffare att ta in i spåren.......
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|