1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2010-09-01 23:43:43  Jämnt lopp, synd att Jolly Broline fick spår långt ut, den var bra senast.
Answer to: "Jämnt lopp, synd att Jolly Broline fick spår långt ut, den"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nerstruken ett hack nu. Borde ha bra chans.  Jämnt lopp, synd att Jolly Broline fick spår långt ut, den var bra senast.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-02 00:38:56  Nerstruken ett hack nu. Borde ha bra chans.  Jämnt lopp, synd att Jolly Broline fick spår långt ut, den var bra senast.
Answer to: "Nerstruken ett hack nu. Borde ha bra chans.Jämnt lopp, synd att"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, HAVBERGS GIDDE
|
Nedstruken? Huh? Inte på ATG iaf
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-02 07:15:09  Nedstruken? Huh? Inte på ATG iaf
Answer to: "Nedstruken? Huh? Inte på ATG iaf"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nähä, jag har fått meddelande i mitt program om att Luringen Palema var struken. Kollade aldrig på ATG. Konstigt...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-02 09:43:06
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Örjan kommer säkert att ladda med sin !! Vinklad vinge o hästen uppförde sig fint sist !! Var reglerbar o fin efter ruschen i början av loppet, så där är min spetskandidat !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-02 10:53:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JOLLY BROLINE
|
2an tar spets
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-02 12:12:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JOLLY BROLINE
|
7. JOLLY BROLINE Kihlström Örjan
imponerade senast...igen? mest troligt!!!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-02 12:43:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JOLLY BROLINE
|
Mycke´ snack om DELVINS distansförmåga.. har väl bara en start av arton på kort och blev trea på 12.1... JOKE FACE vann överlägset...
så varför uttala sig ... upp till bevis DELVIN...

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-02 20:38:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, ARCTIC TOOMA
|
svårt lopp... tar med ett gäng kantboll blir Arctic Tooma.
2,3,4,5,7,11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-02 20:39:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JOLLY BROLINE
|
Delvin får jäklar anacka vara bra....
vinnaren är 90%-ig inte 25%...
JOLLY BROLINE ....... !!!!
SPIK på 75:an och förstastreck som vinnare i en RAKET..
4 - 5 ggr önskas.... högre är nästan oförtjänt bonus...
Sex avdelningar kvar att lösa.... 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-03 13:54:09  Delvin får jäklar anacka vara bra....
vinnaren är 90%-ig inte 25%...
JOLLY BROLINE ....... !!!!
SPIK på 75:an och förstastreck som vinnare i en RAKET..
4 - 5 ggr önskas.... högre är nästan oförtjänt bonus...
Sex avdelningar kvar att lösa.... 
Answer to: "Delvin får jäklar anacka vara bra....
vinnaren är 90%-ig i"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, HAVBERGS GIDDE
|
Som jag förstår det på intervjuer så kommer Örjan få direkta order om spets. Känns som det kommer bli ett snabbt lopp o en helgardering kanske kan va nåt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-03 14:03:15  Som jag förstår det på intervjuer så kommer Örjan få direkta order om spets. Känns som det kommer bli ett snabbt lopp o en helgardering kanske kan va nåt?
Answer to: "Som jag förstår det på intervjuer så kommer Örj"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, CONCHITA EXCLUSIVE
|
Ja, Jolly kommer att laddas för allt vad det går. Enligt tränaren går den bara i spets och dit ska den. Dessutom brukar den vinklade vingen bidra till lite hårdare körning än vanligt. Släpps den till spets så ska den räknas med bra chans. Blir spetskörningen utdragen finns det nog bra chans att en häst som Delvin Gold släpps till spets när tempot bedarrat, eftersom Jolly knappast kan ta två spetsstrider i rad. Sedan vet jag att Forsgren sagt att Conchita ska vara där framme för att gå bra. Den går inte bra bakifrån. Så det kan tänkas att även den laddas.
Risk för tempo är uppenbar och då är bakspåren inbjudna till festen. Men främst tror jag Photo och Delvin gynnas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-03 14:35:14 Edited(1): 2010-09-03 16:03:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JOLLY BROLINE
|
8 och 9 har jag med, framförallt 9 tycker jag inte man ska missa. bra rygg i 2an. Har gjort 3 riktigt bra lopp på slutet mot tuffare motstånd än detta. Om jag inte ska singla Jolly kanske. svårt det ska va.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-09-03 21:48:42
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 12, MIDNIGHT LA MARC
|
Jag säger bara se upp för Haugstad och Midnight La Marc. Minsta lilla överpace och hon speedar ner allt. 1% är smaskens! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-03 22:23:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, HAVBERGS GIDDE
|
Håller med Andynalan! Alla på framspår kommer ladda för position eller spets frågan är bara hur lång körning det blir? För om det blir allt för lång körning kommer 12 Midnight la Marc att speeda bra! Kmr ni ihåg på hugo kvällen då interljuvade tv4 dan-åke innan starten och då sa han
- Nja hon har ju bakspår mot bra hästar och om hon tar 4-5 priset är jag jätte nöjd.
Loppet gick och på upploppet kommer hon som ett spjut och kmr till sist på en 3 plats. vette tusan om hon inte hade vunnit om det hade varit längre upplopp!
Detta lopp känns öppet och behövs ett par streck det kanske räcker med 4-5-6-7-12 ??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-03 23:21:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JOLLY BROLINE
|
Analys Jägersro V75-4:
• Ett sprinterlopp som ser mycket öppet ut och här lär det bli en tuff rusning från start. Knapp favorit är 5 Havbergs Gidde i nuläget, men där känns det som att Harry Boy har blundat och pekat. Visst har han fin form och kan vinna loppet, men han har inte bättre chans än 6-7 andra och eftersom han är bäst i spets och inte lär komma dit känns han inte het som favorit.
Spetsstriden blir mycket viktig i det här loppet och kan vara helt avgörande. Snabbast första biten är lägesgynnade 2 Luringen Palema, men jag tvivlar på att han är tuff nog att försvara sig i spets hela vägen och det är favorit på att Jocke Lövgren släpper täten. Han har bättre chans från rygg ledaren än i spets och är inte borta.
Först fram att överta bör då Cocktail Sander eller Jolly Broline vara och den som lyckas med det har också bra vinstchans. 3 Coktail Sander är en utpräglad spetshäst som vunnit tre av tre i den positionen, men som agerar trögt bakifrån. Senast vann han visserligen från rygg ledaren, men såg inte som bäst ut enligt en kontakt som sett loppet. Han öppnade då inte heller så snabbt och måste vara rappare första biten om det ska bli någon ledning här. Eventuellt ska han gå med helstängt huvudlag nu och det kan säkert bättra på startsnabbheten och lopp i kroppen bör vara bra för formen även om det blir lite väl täta starter kanske?
7 Jolly Broline trodde jag en del på näst senast och då höll hon bra som trea efter ett tungt lopp. Senast fick hon öppna stentufft för ledningen, men vann ändå väldigt enkelt och Walmann säger att hon är klart bäst i spets och att Örjan får order om att ladda stenhårt. Vinklad vinge är en fördel för henne och kommer hon förbi Cocktail Sander är det toppchans. Det är dock första övernattningen på bortaplan hos Walmann och det är sådant som kan ställa till det.
Den här duon är i nuläget bara streckade på var tredje system och det tycker jag är prisvärt på båda.
4 Delvin Gold är också en häst jag ”hållit på med” en del, men han har inte riktigt fått till det i V75 under sommaren. Han fungerar också allra bäst i spets, men är sällan tillräckligt snabb med bilstart för att komma dit. Han gick dock bra bakifrån senast och bör vara bättre med lopp i kroppen och motståndet är lite enklare den här gången. Tänk på att han höll bra i dödens på en så pass bra häst som Joke Face i somras.
Det finns även några skrällbud som kan komma in i loppet om spetsstriden blir för hård. Den stora rensaren är 9 Majors Snapscho som är stark och rejäl och gör bra lopp varje gång. Bra smygläge för kusken nu som bara har att köra rakt fram i andraspår och med överpace tar han många till slut. Två procent och där snackar vi korsdrag!!
6 Conchita Exclusive var lite blek senast, men har spurtat riktigt bra för det och var vass som tvåa i en liknande uppgift i Halmstad i somras. Kan öppna, men troligen bäst med ett smyglopp.
Jag streckar även snabba 8 Photo Diablo som troligen hamnar illa till, men en lågprocentare med hans fartresurser är alltid spännande.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-09-03 23:29:12
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 12, MIDNIGHT LA MARC
|
Var länge inne på att spika Jolly Broline här men med tanke på att det ser ut att bli tokkörning från start mellan ett gäng på framspår börjar detta kännas som ett utmärkt lopp att leta skräll i. Två riktiga långskott som gynnas kraftigt av hårdkörning är Majors Snapcho och Midnight la Marc, pass upp för dessa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-04 08:38:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JOLLY BROLINE
|
Har inte hittat något som motsäger min första tanke... utom en detalj...
JOLLY övernattar vad jag vet för första gången och fruntimmer är så jävla omständliga...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-04 10:51:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JOLLY BROLINE
|
Jag spikar Jolly Broline här. Kommer köras för fullt mot spets, öppna 1.09 senast
|
|
Reply
|
|
ogan
|
Posted: 2010-09-04 11:02:09
|
Became a member: 2010-08-31
Forum posts: 146
V 12, MIDNIGHT LA MARC
S 6, CONCHITA EXCLUSIVE
|
Min dunderspik i omgången: 12 Midnight La Marc! Jag tro det blir vansinnestempo där framme, och med den speeden Midnight La Marc har så fäller hon alla över upploppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-04 11:31:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Loppstatistik,Tidigare favoriter har vunnit svaga 21% av
loppen. Ännu värre ser det ut om man tar
hänsyn till att favoriten ser ut att bli strecksvag,
sådana har bara ”slumpmässig”
chans, dvs ungefär 9%. Det är dock ett klart
plus att de mest spelade har toppspåren
2,4 och 5. När favoriten varit svagstreckad
så har skrällarna duggat tätt. De fyra mest
streckade har bara vunnit varannan gång,
vilket är en usel siffra. Med de här förutsättningarna
så är loppet, statistiskt sett ett
högst tänkbart helgarderingsobjekt, mindre
system chansar med streck för 2,4 och 5.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|